Tiedote maajoukkuevalinnoista sekä kansainvälisistä kilpailuista vuonna 2018

Kahvakuulaurheilun asiantuntijaryhmä on päättänyt maajoukkuevalinnoista seuraavasti:

Vuonna 2018 maajoukkuevalinnat tehdään viime vuoden tapaan eli maajoukkueeseen nimetään urheilijat ensisijaisesti SM-kilpailuiden tulosten perusteella. IUKL (International Union of Kettlebell Lifting) on lisännyt EM- ja MM-kisojen ohjelmaan uutena lajina naisille long cyclen, jolle on tehty omat tulosrajat mestaruus- ja amatöörisarjoihin. Sen sijaan yhden käden long cycle on vuonna 2018 mukana ainoastaan näytöslajina eikä kyseiseen lajiin siis valita maajoukkue-edustusta.

Maajoukkuevalintojen tarkempiin tietoihin sekä tulosrajataulukkoihin pääset tästä: Maajoukkuevalinnat 2018

Vuonna 2018 IUKL:n alaiset EM-kilpailut käydään Unkarissa 10.-13.5.2018 ja MM-kilpailut Latviassa 10.-15.10.2018. Muista IUKL:n kilpailuista löytyy tietoja heidän nettisivuiltaan.

Vuonna 2017 on perustettu uusi kansainvälinen liitto WKSF (World Kettlebell Sport Federation). WKSF järjestää MM-kilpailut Italiassa 21.-24.6.2018 ja EM-kilpailut Unkarissa 8.-11.11.2018. Lajeiksi on ilmoitettu molemmissa kilpailuissa long cycle (ainakin MM-kisoissa myös yhden käden long cycle), biathlon, tempaus sekä viesti. Muista WKSF:n kilpailuista löytyy tietoja heidän nettisivuiltaan.

WKSF:n kilpailuihin ei lähetetä maajoukkuetta eikä urheilijoiden matkoja tueta liiton toimesta. Asiantuntijaryhmä tulee tekemään kevään aikana päätöksen siitä, hyväksytäänkö WKSF:n kilpailuissa tehdyt suoritukset ja mahdolliset uudet suomenennätykset virallisiksi tuloksiksi.