Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on To Maalis 28, 2024 4:18 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 238 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 16  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Tampere
ViestiLähetetty: Ke Maalis 28, 2012 5:41 am 
Poissa
Metukka ja suolakurkku -uskovainen
Avatar

Liittynyt: To Elo 11, 2011 6:04 am
Viestit: 364
Antti_X kirjoitti:

Ok. Olen sen verta sulo vilen että omia kuulia en rahaa kalliille salille, ihan vaan vaivakin jo.. Joko siellä on tai sitten reenaan jossain "kellareissa",.


Joo siis en mäkään minne salille kuulia raahaa, yhteisreeneihin sillon harvoin kun sinne pääsen. Toi oma piha (tai olohuone) riittää ihan hyvin :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tampere
ViestiLähetetty: Ke Maalis 28, 2012 6:16 am 
Poissa
Painovoima paras voima
Avatar

Liittynyt: Pe Touko 13, 2011 7:32 pm
Viestit: 88
Mielelläni vedän treenit jos vaan osallistujia on. pääsee tekeen ihmiskokeita eri harjoittelumetodeille

_________________
"It is better to be student of reality, than a master of illusion"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tampere
ViestiLähetetty: Su Huhti 01, 2012 8:45 am 
Poissa
Metukka ja suolakurkku -uskovainen

Liittynyt: Ke Kesä 23, 2010 6:33 pm
Viestit: 380
Mulla oli alkuvuodesta yhden kuukauden kuukausikortti Wolfille. Sinne on ilmestynyt muutama Wrangen kahvakuula. Muistaakseni 12, 16 ja 20 kg. Yksi kappale kutakin. Noi Wrangethan ei ole kisamallia. Tuntuisivat aika samanlaisilta kuin Compact Fitin neonpreenikuulat. Pakkohan niitä oli hiukan testata, enkä onnistunut saamaan käsiä rikki niillä tempauksessa, vaikka oli silloin kämmentennahkojenparantelujakso päällä. Varsinaista kahvakuulan tekniikkatreeniä en niillä tekisi, vaikka mulle löytyisikin sopivat painot tempaustreeniin. Työntöähän noilla ei pysty treenaamaan, kun kuulia on vain yksi per paino. Tanko- ja painopuolihan Wolfilla on mun käsittääkseni kunnossa. Itse en noita tankojuttuja ole harrastanut, joten en oikein osaa arvioida sitä puolta itse.

Mulla oli joskus harkinnassa tuo hallin vuokraaminen. En sitä ole kuitenkaan sen enempää selvitellyt. Olen sen verran mukavuudenhaluinen vanha käppänä, että hallin pitäisi olla varmaan hyvin lähellä Hervantaa. Keskustasta tuskin löytyy sopivaa tilaa edullisesti vuokralle. Mulla on jo melkoinen kynnys lähteä huonommilla säillä yhteistreeneihin, jos kuulat pitää ensin raahata autoon ja sitten ajella varta vasten illalla pimeässä ja sateessa jonnekin kuten Pirkkahallille. Kesällä kauniilla ilmalla on ihan kiva lähteä kuulajumppaamaan jonnekin ulos.

_________________
"Nosta eläkä inise!!!" -P. Virtanen


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tampere
ViestiLähetetty: Su Huhti 01, 2012 9:21 am 
Poissa
Painovoima paras voima
Avatar

Liittynyt: Pe Touko 13, 2011 7:32 pm
Viestit: 88
JH75 kirjoitti:
Mulla oli alkuvuodesta yhden kuukauden kuukausikortti Wolfille. Sinne on ilmestynyt muutama Wrangen kahvakuula. Muistaakseni 12, 16 ja 20 kg. Yksi kappale kutakin. Noi Wrangethan ei ole kisamallia. Tuntuisivat aika samanlaisilta kuin Compact Fitin neonpreenikuulat. Pakkohan niitä oli hiukan testata, enkä onnistunut saamaan käsiä rikki niillä tempauksessa, vaikka oli silloin kämmentennahkojenparantelujakso päällä. Varsinaista kahvakuulan tekniikkatreeniä en niillä tekisi, vaikka mulle löytyisikin sopivat painot tempaustreeniin. Työntöähän noilla ei pysty treenaamaan, kun kuulia on vain yksi per paino. Tanko- ja painopuolihan Wolfilla on mun käsittääkseni kunnossa. Itse en noita tankojuttuja ole harrastanut, joten en oikein osaa arvioida sitä puolta itse.

Mulla oli joskus harkinnassa tuo hallin vuokraaminen. En sitä ole kuitenkaan sen enempää selvitellyt. Olen sen verran mukavuudenhaluinen vanha käppänä, että hallin pitäisi olla varmaan hyvin lähellä Hervantaa. Keskustasta tuskin löytyy sopivaa tilaa edullisesti vuokralle. Mulla on jo melkoinen kynnys lähteä huonommilla säillä yhteistreeneihin, jos kuulat pitää ensin raahata autoon ja sitten ajella varta vasten illalla pimeässä ja sateessa jonnekin kuten Pirkkahallille. Kesällä kauniilla ilmalla on ihan kiva lähteä kuulajumppaamaan jonnekin ulos.



Mä en vielä tiedä mihinkä muutan. Toivottavasti hatanpäälle mutta hervanta on yks vaihtoehto myös. Kyllä tampereelta pitäs porukka löytyä jonkun "luolan" vuokraamiseen. Ja joo kuulien raahaus V%%%ttaa kun sen ajan vois hölkätä sie rännässä tai nostaa kuulia. Katotaan miten saadan porukkaa kasaan ja miten pitkälle kukin on valmis tulemaan treenaan. Mä en haluis autolla mennä treeniin mutta jos täytyy niin sitten täytyy. Mielummin nostaa hyvässä porukassa.

_________________
"It is better to be student of reality, than a master of illusion"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tampere
ViestiLähetetty: Su Huhti 01, 2012 4:09 pm 
Poissa
Metukka ja suolakurkku -uskovainen

Liittynyt: Ke Kesä 23, 2010 6:33 pm
Viestit: 380
Mulle hallitilan vuokraus ei ole tällä hetkellä ihan ajankohtainen, kun sain kotiin järjestettyä itselleni jonkinlaisen treenipaikan. Tosin toivomisen varaa siinäkin on vielä reippaasti. Eli sopivan tilan löytyessä voisi olla kiinnostusta.

Tampereella on muuten monella kuntosalilla mahdollisuus käydä kokeilemassa ilmaiseksi ja pienellä korvauksella. Kannattaa selailla kotisivuja. Ainakin tuo Wolf eli nykyinen WFC tarjosi ilmaista tutustumista netissä joskus. Avainkorttia siellä ei ole käytössä. Sunnuntaina aukeaa vasta klo 12, joten aamutreeni ei taida onnistua. Nekalassa on muistaakseni HH Gym, jolla taitaa olla ovikorttisysteemi käytössä. Hatanpäällä on Kunto 10 vai mikähän se oikea nimi oli. Ovikortista en tiedä. Kahden viimeksi mainitun salin kahvakuulista en tiedä, mutta epäilen tarjontaa aika heikoksi, jos ollenkaan on. Crossfit 33100-salilla (vai mikähän se nimi oli) saattaa myös olla kahvakuulia.

_________________
"Nosta eläkä inise!!!" -P. Virtanen


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tampere
ViestiLähetetty: Su Huhti 01, 2012 4:30 pm 
Poissa
32kg avaimenperät ilmaan
Avatar

Liittynyt: Ti Touko 31, 2011 1:59 pm
Viestit: 784
Paikkakunta: Tampere
JH75 kirjoitti:
Crossfit 33100-salilla (vai mikähän se nimi oli) saattaa myös olla kahvakuulia.


On siellä ihan kisakuulia, mutta mikään varsinainen kuntosalihan se ei ole. Auki se on aamulla treenien aikaan ja sitten taas neljästä eteenpäin treenien aikaan. Muulloin sinne ei kai pääse?

http://www.crossfittampere.com/

WODit eli ohjatut päivän treenit:
Ma klo 07-09 sekä klo 16-20
Ti klo 07-09 sekä klo 16-20
Ke klo 07-09 sekä klo 16-20
To klo 07-09 sekä klo 16-20
Pe klo 07-09 sekä klo 16-20
La klo 11-15
Su klo 13-16

Avoimet Ovet, mahdollisuus ilmaiseen tutustumistreeniin
Joka sunnuntai klo 11-13

“Open Gym” (ei ohjattua treeniä, sali vapaassa käytössä)
Maanantai klo 20-21:30
Keskiviikko klo 20-21:30
Torstai klo 20-21:30


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tampere
ViestiLähetetty: Su Huhti 01, 2012 7:09 pm 
Poissa
Virtuaali-CMS

Liittynyt: Ke Kesä 01, 2011 11:33 am
Viestit: 109
Paikkakunta: Tampere
Aivan mahtavaa Antti, jos voit ruveta vetämään silloin tällöin treenejä! Pikkasen ollut nimittäin haasteita aikataulujen kanssa...

Lauantaisin meillä on tosiaan se vakivuoro ja eiköhän me tässä kevään mittaan polkaista taas ne ulkotreenitkin käyntiin, paikkana luultavasti Härmälän ranta.

_________________
Long Cycle and Bicycle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tampere
ViestiLähetetty: Ma Huhti 02, 2012 8:39 am 
Poissa
Painovoima paras voima
Avatar

Liittynyt: Pe Touko 13, 2011 7:32 pm
Viestit: 88
Tuo crosfit mesta kuulostaa arvokkaalta siihen nähden mitä tarvitsen. täytyy kysellä saleja läpi.

_________________
"It is better to be student of reality, than a master of illusion"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tampere
ViestiLähetetty: Ma Huhti 02, 2012 10:05 am 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Pe Marras 26, 2010 11:16 am
Viestit: 266
Paikkakunta: Kangasala
Tilan vuokraamisesta: Ei kai hullukaan kuulan kanssa sisällä treenaa!

Koko talvena ei kertaakaan ole ulkotreeneissä kylmä vaivannut. Alkulämmittelyissä on voinut olla jotain pientä, mutta oikean treenin pyörittyä hetken on aina saanut alkaa heitellä päällimmäistä takkia ja pipoa pois. Kylmin keli mihin treenit osuivat oli -20. Silloin ei ihan t-paitaan asti tullut kevennettyä, mutta t-paita + verkkatakki oli siihen treenien keskelle juuri passeli.

Vai onkos muiden treenit jotenkin erilaisia? Ei meidän treeneissä 'tytöt' ole yhtään valittaneet että on kylmä, ja miehet ovat jopa ennen minua t-paita hihaisillaan.

Treenien vetämiseen: Ottakaa muutkin rohkeasti haaste vastaan. Treenien vetämisessä ei ole mitään sen ihmeellisempää, jos osaat treenata keskenäsi, saman voi vetää porukallekkin. Ei treeniohjelman tarvitse olla mitään eksottista, jos se kelpaa sinulle saa luvan kelvata muillekkin. Jos ei kelpaa, seuraavalla kerralla on estradi vapaa seuraavalle ohjaajalle. Jokaisen ohjaajan treenit ovat omanlaisensa, ja ohjaajien vaihtuessa treenit vaihtelevat, ja ohjaajatkin oppivat toisiltaan.

Ainakin itselle treenien vetämisestä tulee vaan lisää paukkuja. Keskenään treenatessa huonona päivänä tulisi lopetettua kesken, mutta kun olet 'ohjaaja' niin pakkohan se on loppuun vetää, ja vielä rivakkaan tahtiin. Ja aina vaan paranee jos porukasta löytyy joku kirittämään ja vähän aukomaan turpaansa :-)

Minä voisin teoriassa vetää toisinaan treenit Tampereellakin kunhan vaan kerkeisin paikalle, mutta oman kylän treenit ja lasten pallopelien ohjaaminen vievät ajan ettei oikein ehdi.

_________________
Jos veri lakkaa maistumasta, kyseessä on tauko

Fitness kuulailija ja kahvakuulan väärinkäyttäjä vuodesta 2010
Suinulan kuulatreenit: http://harjulanhalla.fi/salivuorot.php


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tampere
ViestiLähetetty: Ma Huhti 02, 2012 10:20 am 
Poissa
Painovoima paras voima
Avatar

Liittynyt: Pe Touko 13, 2011 7:32 pm
Viestit: 88
Minulla on selkeä tavoite. Kahvakuulaurheilu 5 kertaa viikossa, kilpailen shortseilla ja teepaidalla joten harjoittelen niillä. Kuulat olisi myös mukava säilyttää jossain muualla kuin auton perässä. Mielestäni mukavuusalue kannattaa venyttää itse reenissä eikä siirtymissä/olosuhteissa.

Mutta treenien ohjaus ei tosiaan vaadi kuin vähän rohkeutta ja perusliikeiden osaamisen. Ei maailman mestaruuksia ym.

_________________
"It is better to be student of reality, than a master of illusion"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tampere
ViestiLähetetty: Ma Huhti 02, 2012 10:35 am 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: To Huhti 16, 2009 3:07 pm
Viestit: 654
Jos olette tilaa vailla Tampereella, niin käykää ainakin tutustumassa CompactFit Cross Training Keskukseen. Tila ja kuulat eivät varmasti lopu kesken!!!

http://www.crosstraining-keskus.fi/?page=302&lang=1


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tampere
ViestiLähetetty: Ma Huhti 02, 2012 10:58 am 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Pe Marras 26, 2010 11:16 am
Viestit: 266
Paikkakunta: Kangasala
Jukka kirjoitti:
Jos olette tilaa vailla Tampereella, niin käykää ainakin tutustumassa CompactFit Cross Training Keskukseen. Tila ja kuulat eivät varmasti lopu kesken!!!

http://www.crosstraining-keskus.fi/?page=302&lang=1

Palvelut sinänsä kiinostaisivat, mutta ei jäsenyys taisi olla ainoa vaihtoehto?
BTW, tuolla mainokset-osastolla ei tainnut olla teistä lainkaan mitään?

_________________
Jos veri lakkaa maistumasta, kyseessä on tauko

Fitness kuulailija ja kahvakuulan väärinkäyttäjä vuodesta 2010
Suinulan kuulatreenit: http://harjulanhalla.fi/salivuorot.php


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tampere
ViestiLähetetty: Ma Huhti 02, 2012 11:09 am 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Pe Marras 26, 2010 11:16 am
Viestit: 266
Paikkakunta: Kangasala
Antti_X kirjoitti:
Minulla on selkeä tavoite. Kahvakuulaurheilu 5 kertaa viikossa, kilpailen shortseilla ja teepaidalla joten harjoittelen niillä. Kuulat olisi myös mukava säilyttää jossain muualla kuin auton perässä. Mielestäni mukavuusalue kannattaa venyttää itse reenissä eikä siirtymissä/olosuhteissa.

Taitaa ne sopivat olosuhteet olla omasta fysiikasta ja mieltymyksistä kiinni. Ulkona on ilmanvaihto (ja talvikaudella jäähdytys) kunnossa, joten se on minun valintani.

Siitä roudaamisesta olen samaa mieltä, sitä ei toki kaivata. Itse olen sikäli onnellisessa asemassa että keskenään treenaamiseen ei tarvitse lähteä kotipihasta mihinkään, mutta yhteistreeneihin sitten kertyykin jo enemmän matkaa.

_________________
Jos veri lakkaa maistumasta, kyseessä on tauko

Fitness kuulailija ja kahvakuulan väärinkäyttäjä vuodesta 2010
Suinulan kuulatreenit: http://harjulanhalla.fi/salivuorot.php


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tampere
ViestiLähetetty: Ma Huhti 02, 2012 3:02 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: To Huhti 16, 2009 3:07 pm
Viestit: 654
tavasti kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
Jos olette tilaa vailla Tampereella, niin käykää ainakin tutustumassa CompactFit Cross Training Keskukseen. Tila ja kuulat eivät varmasti lopu kesken!!!

http://www.crosstraining-keskus.fi/?page=302&lang=1

Palvelut sinänsä kiinostaisivat, mutta ei jäsenyys taisi olla ainoa vaihtoehto?
BTW, tuolla mainokset-osastolla ei tainnut olla teistä lainkaan mitään?


Juu, se taisi olla niin, että 67€ kuukaudessa, jos ei sitoudu vuodeksi ja 47€/kk, jos ottaa ns. jäsenyyden.

Minä en ainakaan ole laittanut mitään erillistä mainosta tänne foorumille, joskin siellä sun täällä olen kyllä tainnut asiasta kertoilla. Tila on kyllä aivan poikkeuksellisen hyvä, siitä ei pääse mihinkään! Paljon tilaa ja paljon hyvää välineistöä. Kaikki turha kikkailu loistaa poissaolollaan.

Syksyllä järjestettävät Ventspils Atlans-skabat on myös helppo järjestää tuolla, kun lääniä piisaa.

Mehän ollaan kasaamassa Tampereelle omaa CompactFitin GS-joukkuetta. Laitan siitä erikseen infoa tänne foorumille, kun tulee ajankohtaiseksi, mutta kaikille GS-aktiiveille jo nyt tiedoksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tampere
ViestiLähetetty: Ma Huhti 02, 2012 7:11 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Heinä 07, 2010 7:16 am
Viestit: 1272
marks kirjoitti:
Tuo tavastin yllä kirjoittama on hyvä teksti luettavaksi ihan kaikille harrastajille. Treenien vetämiseen riittää oma halu, ja sitä tekemällä oppii itse nostamisesta ja treenaamisesta tosi paljon. Sertejä, mestaruuksia tai jonkun gurun lupaa ei tarvita.

Niin, se on kyllä jännä, että lenkkiporukoita on ikään kuin hyväksyttävämpää perustaa sen kummempia kyseenalaistamatta, että onko juoksutekniikka just oikea. Kunhan vaan porukalla kipittää menemään.

_________________
”Jos sinulla ei ole aikaa syödä, liikkua, ajatella ja levätä oikein, on sinulla oltava aikaa sairastaa myöhemmin!” -Kristian Ekström


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 238 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 16  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com