Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Su Huhti 28, 2024 2:40 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Hiekkasäkki
ViestiLähetetty: Ma Tammi 24, 2011 8:23 pm 
Poissa
Kahvapommittaja

Liittynyt: To Marras 18, 2010 7:43 pm
Viestit: 10
tavasti kirjoitti:
Vähän aloin haikalla itsellekkin 'hiekka'säkkiä. Täytettä mietiskelin, että mitähän se voisi olla? Mieluiten ottaisi jonkun sellaisen täytteen joka ei pölyäisi, niin saisi koostettua vähemmällä säätämisellä ja pienemmällä hellasäröllä. Ei kun sopiva säkki, ja sinne roju sisään, pussin suu kiinni.

Netistä löytyvissä ohjeissa usein tulee vastaan 'rubber mulch'.
Millähän kauppanimellä moista pitäisi suomessa metsästää? Tai muita näppäriä ehdotuksia täytteeksi?


Minä tein "hiekkasäkin" laittamalla sen sisään puupellettiä, jota löytyi 16kg:n säkeissä kodin terrasta. Youtubesta löytyy video, jossa tuommonen puupelletti säkki valmistetaan: http://www.youtube.com/watch?v=8j6yE8LbQTg Tein ensin säkin hiekalla täyttäen, siten että hiekka oli pienissä 4 litran minigrip pusseissa ja sitten ne pussit laitoin muutamaan päällekkäiseen jätesäkkiin. Tuo puupelletti elää mielestäni kuitenkin paljon paremmin kuin ne hiekkatäytteiset pussit, koska pelletit voi kaataa suoraan jätesäkkeihin. Tuo pelletti on tietty hiekkaa kevyempää ja säkin koko voi tulla liian isoksi jos tarvitsee painavaa säkkiä. Itse tein vain 20kg:n säkin ja minun kokoiselle kaverille siitä tuli just sopivan kokoinen, jotta on hyvä viskoa ja nostella. Ajatellut olen, että voisi tuonne sekaan myös hiekkaa laittaa jos painavampaa säkkiä halajaisi. Säkkinä käytin Varustelekasta saatavia pyykkisäkkejä http://www.varusteleka.fi/product/pussi ... _2K80YJDUK, joihin ompelin reppujen selkähihnoihin tarkoitetusta liinasta kahvat. Hyvä tuli omasta mielestä. Voin yritää laittaa kuvaa jos jotakin kiinnostaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Hiekkasäkki
ViestiLähetetty: Ti Tammi 25, 2011 10:21 am 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Pe Marras 26, 2010 11:16 am
Viestit: 266
Paikkakunta: Kangasala
Sieppis kirjoitti:
Minä tein "hiekkasäkin" laittamalla sen sisään puupellettiä, jota löytyi 16kg:n säkeissä kodin terrasta.

Kestääkös pelletit paiskomista, vai hajoaako sahanpuruksi ajanmyötä? Kuinka pitkään/paljon olet säkkiä käyttänyt?

_________________
Jos veri lakkaa maistumasta, kyseessä on tauko

Fitness kuulailija ja kahvakuulan väärinkäyttäjä vuodesta 2010
Suinulan kuulatreenit: http://harjulanhalla.fi/salivuorot.php


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Hiekkasäkki
ViestiLähetetty: Ti Tammi 25, 2011 7:58 pm 
Poissa
Lujaterässydän

Liittynyt: Su Helmi 07, 2010 1:58 pm
Viestit: 232
Paikkakunta: Kahvimaa
Mä investoin omaan hiekkasäkkiini sellaisen reilun sata euroa (laiska kun olen). Fillaricenteristä ostin tough as nails hiekkasäkin, jossa on tosi reilun kokoinen ulkosäkki ja lisäksi 8 pienempää sisäsäkkiä. Mukana tuli myös englanninkielinen läystäke erilaisista säkkiliikkeistä "complete sandbag training course" tjsp. Sisäsäkit oli tosi helpot laittaa kiinni, niissä oli valmiiksi tiukalle vedettävät narut ja lisäksi ohjeessa kehotettiin käyttämään niissä vielä teippiä. Täytteenä mulla on halvinta mahdollista sittarin euroshopper-riisiä, eli 12kg maksoi sen 15 euroa.. Olen vasta tutustumassa säkillä harjoitteluun, mutta kyykyt ja askelkyykyt on säkin kanssa alkuun paljon hauskempia kuin kuulien kanssa (levytankoa en voi kotiin hankkia). Parhaat puolensa säkin uskon näyttävän ulkotreeneissä jahka kelit sallii.

Mulla on yhdessä sisäsäkissä 6kiloa riisiä, varmasti menisi vielä reilusti enemmänkin, mutta toistaiseksi ei ole ollut tarvetta :) 8 sisäsäkillä saa tosi helposti muunneltavan treenivälineen, jos äijäkin vaikka innostuisi siihen tarttumaan. Ja se ulkosäkki on siis tosi nopea avata ja sulkea jos haluaa painoa muuttaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Hiekkasäkki
ViestiLähetetty: Ke Tammi 26, 2011 7:09 pm 
Poissa
Kahvapommittaja

Liittynyt: To Marras 18, 2010 7:43 pm
Viestit: 10
tavasti kirjoitti:
Sieppis kirjoitti:
Minä tein "hiekkasäkin" laittamalla sen sisään puupellettiä, jota löytyi 16kg:n säkeissä kodin terrasta.

Kestääkös pelletit paiskomista, vai hajoaako sahanpuruksi ajanmyötä? Kuinka pitkään/paljon olet säkkiä käyttänyt?


Enpäs osaa sanoa pitkässä juoksussa kestääkö pelletti kuinka kun on tuo säkki vielä niin uusi juttu mulle. Luulisin, että aika paljon saa paiskoa ennen kuin pelletit on sahanpuruna ja toisaalta haittaisko tuokaan jos vaan pysyvät jätesäkkien sisällä.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 112 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com