Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Su Huhti 28, 2024 12:35 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 60 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Superruuat
ViestiLähetetty: Ma Marras 09, 2009 6:30 am 
Poissa
Painovoima paras voima

Liittynyt: Ke Loka 07, 2009 1:51 pm
Viestit: 88
Jos porukka innostuu enemmänkin tilaamaan iherbistä niin muistakaa tulliraja (muistaakseni n. 45 e/tilaus) ja joku painoraja n. 1,3 kg on myös. Alle näiden kun on tilaukset niin ainakin itselle on tullut yleensä parin viikon sisään joko kotiovelle tai sitten lähipostiin.

_________________
Tähtäimessä hyvä sijoitus GS:n Hämeen piirinmestaruuskilpailuissa vuonna 20**


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Superruuat
ViestiLähetetty: Ma Marras 09, 2009 6:32 am 
Poissa
Painovoima paras voima

Liittynyt: Ke Loka 07, 2009 1:51 pm
Viestit: 88
Mielellään kuulisin myös muiden kokemuksia "supereista". Onko yksittäisillä tuotteilla tai niiden yhdistelmillä tullut selkeitä positiivisia tai negatiivisia vaikutuksia?

_________________
Tähtäimessä hyvä sijoitus GS:n Hämeen piirinmestaruuskilpailuissa vuonna 20**


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Superruuat
ViestiLähetetty: Ma Marras 09, 2009 7:11 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Pe Touko 02, 2008 12:30 pm
Viestit: 1517
Paikkakunta: Helsinki
Jani kirjoitti:
Jäi vielä suunnittelun asteelle pihlajanmarjojen ja aronioiden hyödyntäminen, mutta kai niistäkin jotain vois keksiä. Harmi ettei Hämeenlinnan seudulla taida olla tyrniä, se olisi aika superfoodia käsittääkseni..


Pihlajanmarjasta saa keitettyä tosi hyvää mehua omenan kanssa. Aika kirpsakkaa, mutta sokerilla tokenee.

_________________
Kukaan ei ole hyödytön, aina voi olla edes huonona esimerkkinä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Superruuat
ViestiLähetetty: Ma Marras 09, 2009 9:03 pm 
Poissa
Kaikkien pääkouluttajien äiti

Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 6:34 am
Viestit: 175
Ok
Maca puolet jäi syömättä, oli niin kauan astiassa että meni ihan klönttiin, maistu monista jutuista läpi. Mitään superia en huomannu en edes alapäässä-

Raakakaakaomurenet puolet jäi syömättä kilosta :mrgreen:, meni huonoiksi jotenkin . Hirveen makuisia jos ei uita jossain sokerisiirapissa ja tällöin ei aja asiaa mulle. Voin kuvitella fazerin korvikkeena namupäivänä esim hunajalla makautettua raakasuklaata, en usko pätkääkäämn hypetykseen.
Nää kaikki erikoi makautusjutut agavet jaa muut ylihintaista höppää mielestäni.

Spiruliinaa nytkin käytössä, sopii mun warrior diettiin aamun juomaksi ja tulee jotenkin hyvä fiilis siitä, eduista en tiedä mitään varmaa.

Goji marjat pahanmakuisia, joskus napostelen cashew pähkinöiden kanssa jotenkin sopii, muuten kyllä melkein pilaa muutkin maut.

Nää kelpit ja muut levät aikas ärjyjä voi lisätä vahan jokonkin smootheihin, en kyllä muista milloin viimeksi.

Kotimaisia marjoja menee 250-500g joka päivä lähes, ne on mun superfoodeja, hippityttöni kasvattelee ituja, versoja jne oon oppinut niitäkin syömään ja juomaan niiden mehuja kohtuudella. Voimaltaan pesee kyllä mielestäni nämät ihme eksoottiset superfoodit kyllä. Nääs tuorreita vihreitä läpi vuoden omasta koti kasvattamosta . Itse en tosin viittis nähä vaivaa.

Kananmunat lienee lopulta parasta superia kyllä mielestäni-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Superruuat
ViestiLähetetty: Ti Marras 10, 2009 5:47 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
marks kirjoitti:
Maku on .... terveellinen.


Kunnon markkinointi puhe :lol:

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Superruuat
ViestiLähetetty: Ma Marras 16, 2009 2:18 pm 
Poissa
Kisamallin jylhät piirteet

Liittynyt: Su Marras 15, 2009 9:34 pm
Viestit: 484
Marks ymmärrän tuskasi. ;D Mutta toisaalta nuo hypettäjäthän usein puolustavat sitä huippu efektiä sillä, että elimistön pitää olla suhteellisen "herkistetty" noille ravinteille. Eli saadaksesi sen sävärin kaakaopavusta, sun pitää olla jo hetken aikaa nauttinut lisäaineetonta raakaravintodiettiä. Kaikki ei varmaan ole tätä mieltä, mutta tälläiseen olen törmännyt. Jotenkin tähän on helppo jopa uskoa, tosin jos syö todella kevyesti ja raikkaasti, pienetkin asiat alkaa tuntumaan jännittäviltä ja varmaan kaakaopavustakin saa tosiaan sävärit, kun vetää tarpeeksi tiukkaa linjaa syömisessä. Luulen, että kyseessä sama juttu, kuin söisi lämmintä keittoa, kovan hiihtolenkin jälkeen. if u get what I mean :)

Itsellä kanssa kaapissa testissä macaa, jonka maku nyt on aika lähellä talkkunaa mielestäni, eli ei ainakaan mua haittaa yhtään.
Gojimarjoja heitän rahkan sekaan säännöllisesti, kaakaopapuja on kiva imeskellä ja kuvitella, että ne maistuu hyvälle, raakakaakojauhetta menee heran sekaan, mutta eihän se sinne sula, tekee vaan siitä karvasta :D mutta pakko ottaa ne "efektit" siitä irti. Raakasuklaata sen sijaan on kiva tehdä, mutta ei se kyllä kovin kummoiselle maistu, dietillä siitäkin saa helpotuksen, tosin niin saa ihan mistä vaan makeasta. Merilevää tykkään syödä, tosin kelpit ja muut on vähän liian tujuja, mutta saadakseen niistä jodintarpeen täyteen, ei niitä tarvi syödä kovin paljoa. Kristalli/ruusu/vuoristosuola on mulla ainoa suola mitä käytän ja hampun siemenillä on kiva hauskuuttaa kavereita.

Kyllä nuo superfoodit ihan hauska juttu on, mutta jotenkin minunkin usko hieman horjuu, kun ihmiset väittää saavansa niin hurjia säväreitä niistä. Mutta toisaalta se on ihan kiva jos joku saa hyvän fiiliksen niistä. Mietityttää vaan, että jos se on psykosomaattista niin sitten saan varmaan saman halvemmalla, vaikka venyttelemällä paljon.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Superruuat
ViestiLähetetty: Ke Marras 18, 2009 4:13 am 
Poissa
Keho, mieli ja rauta

Liittynyt: To Elo 13, 2009 3:51 pm
Viestit: 64
Hunajakin kuuluu näihin superfoodeihin. Itte olen huomannu ainakin sen toimivan, kun reenien välipäivinä teen kaurapuuroa ja sekaan tl hunajaa ja kanelia, olo tila on hyvä ja unohtamatta kananmunia :mrgreen: Lee Haneyllakin oli hunajaa aamupalalla, kai siis jotain itua tai sit vaan makeutusta. Macaa ois kiva kokeilla, nyt tilasin testabolan purkin aminopörsistä, katotaan miten se potkii, mukanaa macaa ja kaikkea muuta

_________________
No Pain, No Gain


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Superruuat
ViestiLähetetty: Ke Marras 18, 2009 7:18 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
workmen kirjoitti:
Macaa ois kiva kokeilla


Meillä on partavaahto tehty Maca juurista 8) (by Bodyshop). Loistavaa kamaa!

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Superruuat
ViestiLähetetty: Ke Marras 18, 2009 9:58 am 
Poissa
Painovoima paras voima

Liittynyt: Ke Loka 07, 2009 1:51 pm
Viestit: 88
workmen kirjoitti:
testabolan


"Varmuuden maksimoimiseksi emme suosittele henkilöille jotka voivat joutua Doping-testiin."

Ei sitten enää kahvakuulakisoihin :evil:

_________________
Tähtäimessä hyvä sijoitus GS:n Hämeen piirinmestaruuskilpailuissa vuonna 20**


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Superruuat
ViestiLähetetty: Su Marras 22, 2009 7:13 pm 
Poissa
Kaikkien pääkouluttajien äiti

Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 6:34 am
Viestit: 175
Oon tällee sunnuntaisin syöny vähän ainas namia. Nyt oon viimeaikoina tehnyt raakakaakaojauheesta, kookosöljystä, hunajasta ja cashewpähkinöistä omaa suklaata...voi jeesus kun tulee hyvää ja helppo tehä. Mutta tossa mitään superia kyllä oo, eikä tolla miksikään Tarzaniksi tuu. Ei tartte paljoo syödä kun makeannälkä tyydytetty.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Superruuat
ViestiLähetetty: Su Marras 22, 2009 7:24 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
JukkaK kirjoitti:
Oon tällee sunnuntaisin syöny vähän ainas namia. Nyt oon viimeaikoina tehnyt raakakaakaojauheesta, kookosöljystä, hunajasta ja cashewpähkinöistä omaa suklaata...voi jeesus kun tulee hyvää ja helppo tehä. Mutta tossa mitään superia kyllä oo, eikä tolla miksikään Tarzaniksi tuu. Ei tartte paljoo syödä kun makeannälkä tyydytetty.

Saisiko reseptin, kiitos! Kuulostaa hyvältä.. :) Myyntipuheeksi riitti "makea", unohdetaan se superius suosiolla.

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Superruuat
ViestiLähetetty: Su Marras 22, 2009 7:27 pm 
Poissa
Kisamallin jylhät piirteet

Liittynyt: Su Marras 15, 2009 9:34 pm
Viestit: 484
Kuulostaa hurjan hyvältä. :) Taidankin kokeilla heti huomenna. Tein äsken, raakakaakaojauheesta, kauraryyneistä, kaakaovoista ja ruokosokerista suklaasotkua, sekin on varsin hyvää ja tyydytti makeannälän.. hetkeksi. Taitaa jo nyt tehdä mieli lisää. :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Superruuat
ViestiLähetetty: Su Marras 22, 2009 8:05 pm 
Poissa
Kaikkien pääkouluttajien äiti

Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 6:34 am
Viestit: 175
Kukka kirjoitti:
JukkaK kirjoitti:
Oon tällee sunnuntaisin syöny vähän ainas namia. Nyt oon viimeaikoina tehnyt raakakaakaojauheesta, kookosöljystä, hunajasta ja cashewpähkinöistä omaa suklaata...voi jeesus kun tulee hyvää ja helppo tehä. Mutta tossa mitään superia kyllä oo, eikä tolla miksikään Tarzaniksi tuu. Ei tartte paljoo syödä kun makeannälkä tyydytetty.

Saisiko reseptin, kiitos! Kuulostaa hyvältä.. :) Myyntipuheeksi riitti "makea", unohdetaan se superius suosiolla.

Resepti on vähän sitä ja vähän tätä. Eli vetelen hatusta. Jotain perusajatusta:
Tää on tämmönen ihan pikkuannos.
Tarvikkeet pieni kippo siis oikeesti pieni ja lusikka :mrgreen:
2 ruokalusikallista kookosöljyä pohjalle, mä laitan varmaa noin puoli tai yhdet ruokalusikallisen hunajaa ja olisko pari lusikallista kaakaojauhoa sitten sotken lusikalla pitää olla aikas löysähköä. Viskaan 5-10 pähkinää joukkoon ja taas sotken. Sitten hetkeksi jääkaappiin, varmaan puoltuntii riittää. Sitten anna hetken levätä huoneen lämmössä. Mut toi kaakaon ja hunajan määrä ihan maun mukaan oikeastaa mä maistelen sitä lötköä ja lisään joko kaakaota tai hunajaa.
Joku silikonimuotti vois olla hyvä lähtis toi suklaa helpommin irti. Ja toi annos on suklaarotille mitätön.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Superruuat
ViestiLähetetty: Su Marras 22, 2009 8:15 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Kiitos! Mä en ole suklaarotta, mutta pähkinärotta kyllä. :D Täytyy testata ilman muuta. Näinköhän tosta sais "joulukarkit"?

Ihan kuin tekisin jotain joulukarkkeja

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Superruuat
ViestiLähetetty: Su Marras 22, 2009 8:37 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
marks kirjoitti:
- turkkilaista jugurttia, superruoka siksi, että se on ainoa jugurtti, jossa on edes 10% rasvaa, kaikki muu on katkaistua kusetuskevytlitkua

"Juotava jugurtti" on ihan kymppi-ilmiö. 0,5 dl heikkoa jugurttia + 4,5 dl vettä, raikas pullo, törkeä hinta ja "Juotava jugurtti" on valmis. 0,1% rasvaa jee!

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 60 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 111 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com