Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Pe Marras 01, 2024 12:07 am

Kaikki ajat ovat UTC

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 76 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Leokon kuula
ViestiLähetetty: Ma Tammi 26, 2009 7:40 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt

Haikara toi tällaisen! :) En ehtinyt vetää treeniä vielä, mutta huomenna on edessä 8 minuutin setit sekä työnnössä että tempauksessa. Voin sitten kertoa ainakin miten nopeasti räkki löytyy ja löytyykö se. :mrgreen:

Kuva

Profiili  

Viestin otsikko: Re: Leokon kuula
ViestiLähetetty: Ma Tammi 26, 2009 9:15 pm 
Poissa
Normal Strength Level

Se on HIENO ja kahvakin näyttää suht asialliselta, ilman turhia ryppyjä :twisted:

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Tammi 27, 2009 6:49 am 
Poissa
Janimal

On komea! Toivottavasti haikarat alkaa pian tuoda niitä lisää ja muillekin.. Ei malttaisi odotella!

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Tammi 27, 2009 8:04 am 
Poissa
Kahvakuulaholisti

Mikä oli toimitus aika ja hinta?

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Tammi 27, 2009 9:52 am 
Poissa
Normal Strength Level

Von heti sanoa että tuo kuula on laadullisesti parempi ja sen painotus / täyttösysteemi on valovuosia parempi kuin niissä minun protoissa. Minun kuulissa käytettiin painotukseen aivan erilaista systeemiä kuin tässä Kukan kuulassa ja tämä keltainen helmi on ensimäinen "valmis" kuula mitä on tehty ja se on vielä myytykin. Kun juttelin Helenan kanssa tuosta kuulasta niin Helena nauroi että se painoi heidän tarkkuusvaakalla mitattuna 16 kiloa mutta se maali toi 20 grammaa ylipainoa. :twisted:

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Tammi 27, 2009 10:11 am 
Poissa
Janimal

Mitä tuossa 16 alapuolella on? Lukeeko siinä se 20 g ??? On tarkkaa.. :D

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Tammi 27, 2009 12:29 pm 
Poissa

Jani kirjoitti:
Mitä tuossa 16 alapuolella on? Lukeeko siinä se 20 g ??? On tarkkaa.. :D

Siinä lukee +-0, ainakin siltä se näytti. Pitääkin tsekata oliko se numero vai mikä merkki.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Tammi 27, 2009 2:07 pm 
Poissa
Normal Strength Level

Siinä lukee se +20, mikä tarkottaa että kuula painaa 16020 grammaa. He tekevät noin jokaiselle valmiille kuulalle ja kaikkiin kuuliin tulee se tarkka paino 10 gramman tarkkuudella. Heillä on "pajalla" tarkkuusvaaka (kalibrointipäiväkirjat ym löytyy) millä punnitaan myös voimannoston arvokilpailuihin menevät painot. :twisted:

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Tammi 27, 2009 2:24 pm 
Poissa

Antti kirjoitti:
Siinä lukee se +20, mikä tarkottaa että kuula painaa 16020 grammaa. He tekevät noin jokaiselle valmiille kuulalle ja kaikkiin kuuliin tulee se tarkka paino 10 gramman tarkkuudella. Heillä on "pajalla" tarkkuusvaaka (kalibrointipäiväkirjat ym löytyy) millä punnitaan myös voimannoston arvokilpailuihin menevät painot. :twisted:

Luulin kakkosta siis plussaksi ja miinukseksi! Sorppa! Mä olen ollut tuon kuulan kanssa vain pimeässä! [smilie=12.gif]

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Tammi 27, 2009 7:01 pm 
Poissa

Kukka kirjoitti:
Haikara toi tällaisen! :) En ehtinyt vetää treeniä vielä, mutta huomenna on edessä 8 minuutin setit sekä työnnössä että tempauksessa. Voin sitten kertoa ainakin miten nopeasti räkki löytyy ja löytyykö se. :mrgreen:

Jaahas, eka kenttätesti tehty. Työnnöt ja tempaukset takana, kumpaistakin 8 min yhdellä vaihdolla. Päätin testata suoraan noin, koska oikea yläasento/räkkihän on oikea vasta sitten, kun se on ollut kädessä 3 minuuttia tai enemmän (hehe). No joo - rasitus toki muuttuu minuuttien pidetessä, sitä tarkoitan ja sitä halusin hakea.

Todellisuudessa räkkiasennon merkitys kasvanee sitten, kun kuula on painavampi ja niitä on kaksi kappaletta. 1 x 16 kg kun on kuitenkin vain villalanka. :) Lisäksi tempo taisi olla sen verran nopea, etten ehtinyt fiilistellä räkkiasentoa kunnolla. Tempauksen yläasento oli kuitenkin hyvä, ranne ei rasittunut ylimääräisestä paineesta.

Mitään negatiivista sanottavaa en kyllä Leokosta ensimmäisten 16 minuutin perusteella löydä. Syykin lienee selvä, tuosta oikeammaksi ei malli varmaan enää voi tulla. :D Kahva oli sileä, vedin hiukan hiekkapaperilla pintaa jotta sain mankun pysymään.

Johtuukohan päivän ennätys tuosta uudesta kuulasta? 8)

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Tammi 27, 2009 7:10 pm 
Poissa
Himotempaaja

Kukka kirjoitti:
Mitään negatiivista sanottavaa en kyllä Leokosta ensimmäisten 16 minuutin perusteella löydä. Syykin lienee selvä, tuosta oikeammaksi ei malli varmaan enää voi tulla. :D

No, kyllä mun mielestä tuo kuula voisi myös nostaa itse itseään.

Edit: Sori, Kukka, että muuttamalla tekstiäni tein sun vastauksestasi järjettömän. Tarkoitin vain hioa sutkautustani.

Viimeksi muokannut Kattilakelloilija päivämäärä Ti Tammi 27, 2009 7:11 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Tammi 27, 2009 7:43 pm 
Poissa

KK, heh, näin käy kun on liian nopea. Ehdin nimittäin deletoimaan sen vastauksenkin tuosta välistä jo. :) En sentään vielä tiedä nostaako kuula itse itseään, mutta jos näin on, otan sen mukaan jokaiseen kisaan. :shock:

Ounastelen, että tässä saattaa olla taas edessä vääntöä siitä, onko kuulan mallilla väliä ja jos niin mitä väliä ja miksi. Vähän ennakoiden kerron jo mielipiteeni, ja se on aika yksiselitteinen. Itse haluan nostaa kuulalla, joka on suunniteltu pitkää sarjaa silmälläpitäen, eli silloin kisamalli on kyllä ainoa oikea. Ja koska kisamalleissakin on eroja, pitää sitäkin vähän funtsia.

Tankojen kohdalla tämä nyt on ollut ihan itsestäänselvyys iät ja ajat. Jos tarvitsee "ihan ok tangon kotikäyttöön", sen voi ostaa sen mistä vaan. Jos tarvitsee huippuluokan tangon kisakäyttöön, se ostetaan sieltä mistä parhaan saa. Sama pätee nyt kahvakuulaan. Ja samasta paikasta niitä saa. Minusta on hienoa, että vaihtoehtoja on paljon - ja erityisen hienoa on se, että tuo on ihan p*rkeleen täydellinen. Jos nyt näin kummallisesti saa aiheesta puhua. :)

Hiukan OT, mutta Rautakourafoorumilla oli hauska vanha ketju Leokosta. Myös kuulaa sivuttiin.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Tammi 27, 2009 9:25 pm 
Poissa

Itse asiassa, mä luulen myös että vääntö selkenee ja vähenee, ehkä jopa loppuu. Päätepysäkki nyt on ainakin selvillä. :)

Oikeastaan on hölmöä, että keskustelua mallin tärkeydestä on koskaan edes käyty; asiahan on itsestäänselvä.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Tammi 28, 2009 7:28 am 
Poissa
Himotempaaja

Kukan mainitsemassa Rautakouran ketjussa oli myös linkki hauskaan kuvaan:
Liitteet:
Tiedoston kommentti: http://www.munkuvat.org/kuvat/42213.jpeg
Leo Koivu vauhdissa vuonna 1949.jpeg
Leo Koivu vauhdissa vuonna 1949.jpeg [ 55.16 KiB | Katsottu 2406 kertaa ]

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Tammi 28, 2009 12:44 pm 
Poissa

No, toistaiseksi yksityiskohdat on aika pienen porukan hifistelyä - kaikille ei sentti/gramma siellä täällä merkitse mitään, jos nyt kahvan mallikaan, alkuperämaa tai mikään muukaan. :)

Itse olen kuitenkin mielissäni siitä, että asia tunnustetaan todelliseksi siinä missä minkä tahansa muun urheiluvälineen kohdalla. Ei kukaan hiihdä sukset väärissä jaloissa, laske lauta väärinpäin tai lyö pesäpalloa vinolla mailalla. Ainakaan tosissaan. Eihän? Kyllä esimerkkejä löytyy. :lol:

Rikkinäinen levyyyyy .. lalalaa ... [smilie=12.gif]

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 76 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC