Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Pe Huhti 26, 2024 8:32 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Maalis 03, 2008 4:39 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Millainen on teidän treenivaatetuksenne? Ei mua ne pyöräilyshortsit ja paidat ja trikoot niin kiinnosta, mutta lähinnä se että käytättekö kenkiä? Itse tykkään harjoitella paljain jaloin, mutta olisiko esim. työntöjen tekniikkaa ajatellen merkitystä kengilläkin?

Lähinnä mietityttää se ääni; paukaus kuuluu monella tosi kovana, ja mietin että saakohan siihen myös lisää voimaa (tai ainakin tukea) jalkapohjista? Paljain varpain treenatessa ei paljon pauketta kuulu, vaan se on enemmänkin nykivää hissuttelua.

Luuletteko, että kengillä olisi väliä?

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Viimeksi muokannut Kukka päivämäärä Ma Maalis 03, 2008 7:02 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 03, 2008 5:25 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Silloin kun teen ohimennen aktivointia, en jaksa laittaa jalkineita. Kun suunnittelen tekeväni yhdenkin työsarjan niin laitan painikengät jalkaan. Ne on muutenkin mun lempparitreenikengät. Kohta kymmenen vuotta jo kestäneet, nyt rupeaa sisäpohjan kumi hapertumaan. Eli hyvin taipuisa ja ohut pohja, ei tarsinaisesti tue hirveesti, mutta pito on tasainen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 03, 2008 5:43 pm 
Poissa
Janimal
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:17 am
Viestit: 1785
Paikkakunta: Hämeenlinna
Mulla on myös tuollaiset painikengän tapaiset, ostin ne vuosia sitten kun kävin yhden kauden Krav Maga -treeneissä. Noissa on juuri hyvää se, että pohja on tasainen ja ohut, joten tuntuma on hyvä ja pitoa löytyy. Eipä noikaan pahemmin kopsahtele, mutta kyllä ne äänen pitää kun työnnön allemeno osuu kohdalleen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 03, 2008 6:58 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Menin minäkin "snobbailemaan " ja ostin ennen Latvian matkaa painon nostokengät. Aivan ehdoton työnnössä! Mulla on oikean jalan jalkaholvi romahtanut, ja tehdessa tempauksessä 120-250 tempauksen pitkiä sarjoja, painitossut eivät tukeneet tarpeeksi ja sain kramppeja jalkapohjaan. Ekakerran kun tein 20 kg 250 tempauksen sarjan ja Marks kysyi mikä paikka hyytyi ensin,niin sanoin että jalökapohjat!
Paljain jaloin nostelu kehittää jalkaholvin pieniä lihaksia.Kilpailuissa parhaaseen tulokseen olisi hyvä olla painonnosto kengät.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 04, 2008 7:43 am 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
jake heke kirjoitti:
Menin minäkin "snobbailemaan " ja ostin ennen Latvian matkaa painon nostokengät. Aivan ehdoton työnnössä! Mulla on oikean jalan jalkaholvi romahtanut, ja tehdessa tempauksessä 120-250 tempauksen pitkiä sarjoja, painitossut eivät tukeneet tarpeeksi ja sain kramppeja jalkapohjaan. Ekakerran kun tein 20 kg 250 tempauksen sarjan ja Marks kysyi mikä paikka hyytyi ensin,niin sanoin että jalökapohjat!
Paljain jaloin nostelu kehittää jalkaholvin pieniä lihaksia.Kilpailuissa parhaaseen tulokseen olisi hyvä olla painonnosto kengät.


Uskon että on hyvä periaate harjoitella vahillä/huonommilla varusteilla ja kisata parhailla.

Mullakin on joskun pitkän LC sarjan jälkeen jalkapohjat alkaneen väsyä, kun olen tehnyt paljain jaloin. Ensin olen ehkä tehnyt myös tempausta ja työntöä. Pitäskö huolestua?

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 04, 2008 11:37 am 
Poissa
GS-professori

Liittynyt: Ke Joulu 19, 2007 5:13 pm
Viestit: 399
Itse harjoittelen vaihtelevalla varustuksella:
- jumppatossut (lastentarha-/voimanosto maastaveto -malli about 4 €/pari), painikengät ja painonnostokengät
- nostovyö satunnaisesti työntöharjoittelussa kovissa sarjoissa
+ muut viritykset

Kisoihin kannattaisi harjoitella kisavarustuksella ja välineillä - ovat mestarit todenneet kautta aikojen.

Uimari Sievinen oli hyvä esimerkki Sydneyssä Olympialaisissa kun osti uudet uimalasit ennen finaalia ja ui skaban lasit poskilla...ja voi pojat sitä selittelyjen tulvaa...no olihan tulos parempi kuin aikoinaan kun uintivalmentajat olivat onnelisia kun kukaan ei hukkunut kisoissa!

_________________
http://caestuspalestra.wordpress.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 06, 2008 11:25 am 
Poissa
Nollatoleranssi katkaravuille

Liittynyt: To Tammi 17, 2008 1:28 pm
Viestit: 59
Kukka kirjoitti:
Millainen on teidän treenivaatetuksenne? Ei mua ne pyöräilyshortsit ja paidat ja trikoot niin kiinnosta, mutta lähinnä se että käytättekö kenkiä? Itse tykkään harjoitella paljain jaloin, mutta olisiko esim. työntöjen tekniikkaa ajatellen merkitystä kengilläkin?

Luuletteko, että kengillä olisi väliä?


Kotona nostan munasillaan, munasillaan! 8)

Ostin vasta painonnostokengät, joilla olen nyt painonnostanut ja ainakin siinä jämäköitti hommaa huomattavasti. Lisäksi niillä kyykkääminen on paljon "luonnollisempaa", vaikka kyykkyynmeno ei vaikeaa ollut tennareillakaan. Luulen, että nostokengät tukevoittais kuulanostoja samaan tyyliin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 06, 2008 11:27 am 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Näätä kirjoitti:
Kotona nostan munasillaan, munasillaan! 8)


Etuheilautus sai juuri ihan uuden merkityksen. :lol:

Mistä noita painonnosto/ -painijatossuja saa? Onko jossain perusliikkeissä, vai pitääkö etsiää hathat-ihmislukko-kauppoja erikseen?

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 06, 2008 11:36 am 
Poissa
Nollatoleranssi katkaravuille

Liittynyt: To Tammi 17, 2008 1:28 pm
Viestit: 59
Kukka kirjoitti:
Näätä kirjoitti:
Kotona nostan munasillaan, munasillaan! 8)


Etuheilautus sai juuri ihan uuden merkityksen. :lol:

Mistä noita painonnosto/ -painijatossuja saa? Onko jossain perusliikkeissä, vai pitääkö etsiää hathat-ihmislukko-kauppoja erikseen?


Öhöm...ko. liikkeen nimi on Kirkonkellot. :lol:

Googlella löytyy parikin kotimaista nettikauppaa, itse tilasin kiinalaiset popot täältä:
http://www.ana-sport.com/

Varmaan Etelä-Suomen hyvinvarustetuista urheilu/hormoonikaupoista löytyy myös.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 06, 2008 4:58 pm 
Poissa
Virtuaali-CMS

Liittynyt: To Joulu 06, 2007 12:16 pm
Viestit: 103
Paikkakunta: OULU
Itse kyllä tulee aika paljon paljain jaloin mutta nyt jossain vaiheessa olis tarkotus ostaa kesäks tämmöset popot.

http://www.feelmax.com/


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com