Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Su Huhti 28, 2024 2:17 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Painon lisääminen kuulaan
ViestiLähetetty: Ti Syys 14, 2010 4:43 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Onko kukaan lisännyt kuulaansa painoa? Esim. 12kg -> 14kg
Jos on, olisin kiinnostunut kuulemaan kuinka se on tehty... 8)

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 14, 2010 5:22 pm 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
Rouva kirjoitti:
Onko kukaan lisännyt kuulaansa painoa? Esim. 12kg -> 14kg
Jos on, olisin kiinnostunut kuulemaan kuinka se on tehty... 8)


Mä olen monta kertaa laittanut levyjä kiinni kuulaan. Venäläisen 16 kg harjoituskuulan pohjassa on se kuoppa johon mun vanhan käsipainosarjan 1 kg levy sopii vallan mainiosti. Tähän levyyn olen kiinnittänyt mutterilla yleensä kiinni toisen isomman levyn tarpeen mukaan ja tämän hässäkän kiinnitän kuulaan sidontaliinoilla ja varmistan teipillä. Sopii aika tiukasti ja hyvin pysyy kiinni.

Etenkin tempauksessa levyn muodolla ei ole juurikaan väliä, mutta työnnön ja LC:n kuulaan pyöreämpikulmainen levy saattaa olla parempi ettei tule terävistä reunoista mustelmia olkavarteen.

Myös Venäläiset valmentajat (kuten Ratsinskiy) monesti suosittelee levyn teipaamista pohjaan. Ja olihan Kukallakin tälläisiä viritelmiä (joista yhden hajotin puhottamalla lattiaan :oops: )

Toki painopiste vähän muutuu, mutta kaksi kiloa ei mielestäni pahasti vaikuta ja eipä partte ostaa pari kiloa painavampaa turhaan.

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 14, 2010 7:24 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Juha kirjoitti:
Mä olen monta kertaa laittanut levyjä kiinni kuulaan. Venäläisen 16 kg harjoituskuulan pohjassa on se kuoppa johon mun vanhan käsipainosarjan 1 kg levy sopii vallan mainiosti. Tähän levyyn olen kiinnittänyt mutterilla yleensä kiinni toisen isomman levyn tarpeen mukaan ja tämän hässäkän kiinnitän kuulaan sidontaliinoilla ja varmistan teipillä. Sopii aika tiukasti ja hyvin pysyy kiinni.

Onko joku kokeillut kisakuuliin? En ole nähnyt Kukan virityksiä, paitsi ilmeisesti jeesusteipin jämät kuulan kyljissä.

Onko kukaan täyttänyt kuulaa millään? Eli porannut reikää ja täyttämällä jollain painavalla?


(Miksi mulla ei näy tämä viestiketju "view active topics"-osiossa?)

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 15, 2010 8:16 am 
Poissa
Pro-kahvakuulajauhaja
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 3:59 pm
Viestit: 442
Paikkakunta: Jokioinen
Rachisnky ainakin on tehnyt/teettänyt esim 40 kg kuulia valamalla lyijyä sisään (materiaali vanhoja autonrenkaiden tasapainotuspaloja), kuuma lyijy on aika vaarallista kamaa, joten en tiedä miten käytännössä tekisi ainakaan kotioloissa.

Itse porautin kierteet aikuiskoulutuskeskuksessa m8 pultille 24 kg venäläisten harjoituskuulien pohjaan ja tähän 4 kg lisäpainot. On tukeva ja toimii aika hyvin.

_________________
Богатырь


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 15, 2010 8:38 am 
Poissa
Normal Strength Level

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 9:03 am
Viestit: 1687
Minulla on porattu kuulan kylkeen kummallekin puolelle kahvojen alle reiät pulteille. Niihin molempiin saa sitten 2kg painot kiinni. Myös painot ovat kierteellä. Joku ruuvaussysteemi ja isompi "prikka" riittäisi varmaan pitämään jotain kilon levyä paikalla. Niissä se reiän halkaisija on kuitenkin vähän isompi. Ruotsin lahja kuulailulle eli Markel on tehnyt paljon kaikenlaisia modauksia kuulille ja niitä löytyy hänen omasta treeniblogistaan. :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 15, 2010 9:23 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
Rouva kirjoitti:
Onko kukaan lisännyt kuulaansa painoa? Esim. 12kg -> 14kg
Jos on, olisin kiinnostunut kuulemaan kuinka se on tehty... 8)


Tästä taisi olla ketju jossain aiemminkin. Aika ratkaisevaa on, pitääkö viritys purkaa joka treenin jälkeen vaiko on pysyvä. Teippausten tms poistaminen ja taas uudelleen laittaminen ei käy ihan käden käänteessä, joten itse käytän lähinnä tarrakiinnitteisiä nilkka- ja rannepainoja. Huonoa on niitten vaatimaton lisäpaino (kaupoissa olevissa yleensä kilon-puolentoista luokkaa/kpl, netistä tilaamalla löytynee raskampiakin) ja saattavat heilua jo työnnöissäkin. Jos tarra on riitävän pitkä, voi yrittää kiinnittää poikittain kahvan tyvien ympäri, jolloin pysyy jämptisti paikallaan. Toinen mahis on kiinnittää yksi molemmille puolille. Hyvää on, etteivät kolhi kättä vaikka liikuisivatkin ja saa hetkessä päälle/pois.

Sidontaliinaa,"mustekalaa" ja teippauksiakin olen kokeillut mutten oikein luotettavaaja kätevää ratkaisua ole vielä löytänyt.

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 15, 2010 3:11 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Kojak kirjoitti:
Aika ratkaisevaa on, pitääkö viritys purkaa joka treenin jälkeen vaiko on pysyvä.

Pysyvä viritys olisi tarkoitus tehdä ja sen pitäisi kestää tauotonta tempaamista :twisted: eli heilumiset ja hölskymiset ei tule kyseeseen... :P

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 16, 2010 7:29 pm 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 12:49 pm
Viestit: 1702
Paikkakunta: Lieto
Jos viritys ois pysyvä, niin miksei vois heftata vaikka jonkun laipan pohjaan?
12kg kisakuulan seinämät saattavat olla aika ohutta tavaraa, mutta tikillä onnituis ainakin...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 16, 2010 8:29 pm 
Poissa
Normal Strength Level

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 9:03 am
Viestit: 1687
Ei uskoisi että tuon edellisen kommentin kirjoittaja on nainen......... :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 17, 2010 5:27 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Pe Touko 02, 2008 12:30 pm
Viestit: 1517
Paikkakunta: Helsinki
Antti kirjoitti:
Ei uskoisi että tuon edellisen kommentin kirjoittaja on nainen......... :twisted:


Ai, mikä ettei? Selkeetä ammattisanastoa :twisted:

_________________
Kukaan ei ole hyödytön, aina voi olla edes huonona esimerkkinä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 17, 2010 5:55 pm 
Poissa
Normal Strength Level

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 9:03 am
Viestit: 1687
Mutta ei perinteisesti "naisten ammattien"? Mutta täytyy sanoa että kyllä minun laiseni toimistolainenkin on tuosta sanastosta pihalla kuin lumiukko. :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 17, 2010 7:07 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Pe Touko 02, 2008 12:30 pm
Viestit: 1517
Paikkakunta: Helsinki
Antti kirjoitti:
Mutta ei perinteisesti "naisten ammattien"? Mutta täytyy sanoa että kyllä minun laiseni toimistolainenkin on tuosta sanastosta pihalla kuin lumiukko. :twisted:


Joo, sorry, oli taas vaan "pakko" päästä kuittailemaan...

Itsellä on käynyt mielessä, että pitäiskö keventää 12 kg harjoituskuula kymppikiloiseksi. Sorvaamalla tai jyrsimällä sen kyllä saisi aika näpsästi.

_________________
Kukaan ei ole hyödytön, aina voi olla edes huonona esimerkkinä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 17, 2010 8:15 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Heinä 07, 2010 7:16 am
Viestit: 1272
Lafez kirjoitti:
Itsellä on käynyt mielessä, että pitäiskö keventää 12 kg harjoituskuula kymppikiloiseksi.

Minä taas olen miettinyt, että maalaisinko pinkin kilpakuulan punaiseksi. :twisted: Sillä olisi käheetä vedellä ryhmätreenissä 10 min tempausta. :lol:

_________________
”Jos sinulla ei ole aikaa syödä, liikkua, ajatella ja levätä oikein, on sinulla oltava aikaa sairastaa myöhemmin!” -Kristian Ekström


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 19, 2010 6:15 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Qla kirjoitti:
Minä taas olen miettinyt, että maalaisinko pinkin kilpakuulan punaiseksi. Sillä olisi käheetä vedellä ryhmätreenissä 10 min tempausta.

Siinä on ehkä liian suuri ero... Vihreä punaiseksi, ei välttämättä jäisi kiinni :twisted:

Miksi mulla ei näy "välineet topic" "view active topics" osiossa?

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 19, 2010 8:07 am 
Poissa
Ennen oli forkut rautaa

Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 5:13 pm
Viestit: 831
Paikkakunta: melkein Lieto, mut sit kuitenki Turku
Mun mies täällä väittää, että sopivalla liimalla pysyy :shock: Kehtasin kyseenalaistaa asian, mutta pänkää silti. Joten sellasta tulin tarjoamaan. Ei ehkä ihan erikeeperillä, mut jollain miesliimalla?

_________________
Ninni - muikea valkku
http://niinasalonen.com -- http://gslieto.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 117 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com