Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on La Huhti 27, 2024 11:42 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Syys 19, 2010 8:07 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Yes! :P Thanks! [smilie=14.gif]

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 19, 2010 9:14 am 
Poissa
Kisamallin jylhät piirteet

Liittynyt: Su Marras 15, 2009 9:34 pm
Viestit: 484
Lyijyn valaminen kuulan sisään on aina yksi vaihtoehto. Tästä oli ainakin puhetta 50kg kuula topicissa aikanaan. Itsekkin oon miettinyt, että saisi tehtyä kisakuulan kokoisen maksimipainoisen kuulan jotenkin. Lyijyä mulla olis tonkka, valamisoppinut löytyy, mutta mistä ihmeestä saisi sellaisen tyhjän kuulan?

Itse oon köyttänyt kuulan pohjaan joskus lisäpainoja, mutta ei ne oikein ole toimineet hyvin. Vaikeita nostaa ja lopulta alkaa heilumaan. Siis kuulat. Yleensäkkin. :D .... vitsi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 19, 2010 9:23 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Pe Touko 02, 2008 12:30 pm
Viestit: 1517
Paikkakunta: Helsinki
Kahdeksan kilon kisakuula on melko ontto sisältä. Sinne mahtuisi valamaana aika ison määrän. Jossain ulkomaisissa nettikaupoissa olen nähnyt jopa 4 kg kisakuulia kaupattavan, joten siinä nyt ei ainakaan voi olla kuin kuulan raamit jäljellä. Miten lienee sitten esim. kahvan kestävyyden kanssa.

Tuo valaminen on sellanen homma, johon ei missään autotallin nurkassa pidä ryhtyä vaan pitää olla kunnon vehkeet ja taito käyttää niitä. Vaan sullahan, menijo, taisi olla jo tekijäkin tiedossa, joten varottelu lienee turhaa 8)

_________________
Kukaan ei ole hyödytön, aina voi olla edes huonona esimerkkinä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 19, 2010 10:25 am 
Poissa
Kisamallin jylhät piirteet

Liittynyt: Su Marras 15, 2009 9:34 pm
Viestit: 484
Lafez: varottelu on aina hyvästä. Mutta tosiaan tekijä löytyy ja ihan ammattilainen ja kokenut lyijyn sulattelija. Sen verran pelkään lyijyn myrkyllisyyttä, että en välttämättä ihan heti itse lähtisi moiseen. :D Sinänsä tilanne olisi otollinen ja parasta on se, että lyijyäkin löytyy sellainen 10 litran tonkka. Jos halvalla saisi sellaisen onton kuulan, niin voisi hyvinkin testailla. Saisi olla kyllä vaikka isompikin kuin ihan standardi kisakuula, koska muistelen, että tuohon kisakuulan sisään saa kaiketi maksimissaan about sen 50kg, tai 48kg lyijyä, tai loppupainoksi tulee siis tuo. Yellow cake kaiketi on vieläkin se päivän sana :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 20, 2010 6:41 pm 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 12:49 pm
Viestit: 1702
Paikkakunta: Lieto
knoppe kirjoitti:
Mun mies täällä väittää, että sopivalla liimalla pysyy :shock: Kehtasin kyseenalaistaa asian, mutta pänkää silti. Joten sellasta tulin tarjoamaan. Ei ehkä ihan erikeeperillä, mut jollain miesliimalla?

:lol: :lol: :lol:
Knoppe, mitäköhän tää "miesliima" on?

Vakavasti puhuen, sikakittiä laipan ja kuulan väliin ja sit viel ilmastointiteipillä monta kerrosta (kahvanvälistä, pohjan ali)ympäri. -?
Tuommoista viritystä vois uskaltaakkin tempasta. :roll: (sikakitti=miesliima :lol: )
Jos siis ei halua heftata sitä laippaa kiinni... :wink:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 20, 2010 6:42 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Onko epoksi miesliima?

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 20, 2010 6:46 pm 
Poissa
Ennen oli forkut rautaa

Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 5:13 pm
Viestit: 831
Paikkakunta: melkein Lieto, mut sit kuitenki Turku
Ei se epoksi kuulemma ole, se on metalli-metalli liimaa jota käytetään joskus kuulemma auton korienkin liimaamisessa hitsaamisen sijaan. Tadaa [smilie=14.gif] mä en tajua mitään tästä keskustelusta, toistan vaan vuorosanoja sen osapuolille.

(miesliima tarkoittaa noin niinku yleensä meidä perheessä sitä liimaa jolla se mies pysyy kiinni kattotuulettimessa. Nyttemmin se on vakiintunu tarkoittamaan kaikkia tosi pitäviä)

_________________
Ninni - muikea valkku
http://niinasalonen.com -- http://gslieto.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 21, 2010 5:17 pm 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 12:49 pm
Viestit: 1702
Paikkakunta: Lieto
Jaa vai metalliliimaa.
Ja mä oon aina joutunut vaan hitsaa kaiken. Mua on petetty!!! :twisted:

-No luulis toimivan, jos auton koriakin voi sillä korjailla! :shock:

Kieltämättä mun likainen mieli kuvitteli tuosta miesliimasta jotain muuta... :oops: :lol:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 21, 2010 6:19 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Mistäs mä saisin "miesliimat" jokaiseen treeniin :mrgreen: :mrgreen: Anzuppi senkin tuhmeliini :roll:

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 22, 2010 5:36 am 
Poissa
Ennen oli forkut rautaa

Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 5:13 pm
Viestit: 831
Paikkakunta: melkein Lieto, mut sit kuitenki Turku
Nooh tytöt :oops:

_________________
Ninni - muikea valkku
http://niinasalonen.com -- http://gslieto.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 22, 2010 10:33 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Rupee jutut olemaan kuin Kanalassa [smilie=1.gif]

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 23, 2010 12:33 pm 
Poissa
Hang-around Girevik

Liittynyt: Su Loka 04, 2009 9:16 am
Viestit: 50
Paikkakunta: Tallinn, Eesti
Antti kirjoitti:
Minulla on porattu kuulan kylkeen kummallekin puolelle kahvojen alle reiät pulteille. Niihin molempiin saa sitten 2kg painot kiinni. Myös painot ovat kierteellä. Joku ruuvaussysteemi ja isompi "prikka" riittäisi varmaan pitämään jotain kilon levyä paikalla. Niissä se reiän halkaisija on kuitenkin vähän isompi. Ruotsin lahja kuulailulle eli Markel on tehnyt paljon kaikenlaisia modauksia kuulille ja niitä löytyy hänen omasta treeniblogistaan. :twisted:


Minusta tämmöinen "reiät kierteellä" on kaikista toisista parempi vaihtoehto: helppo, nätti, kestävä. Saat vaihtaa painoja tai ottaa pois. Saa käyttää erilaisia painoja, käsipainojen levyjä ym, ne eivät välttämättä pitää olla kierteellä. En uskaltaisi 2kg painoa vaan epoksiidiliiman varaan (olen kyllä myös kuullut teollisuudessa käytettävien liimojen vahvuudesta ja siitä että jonkinlaisten lentokoneiden siivet ovat kiinnitetty 3M kaksipuolisella teippillä :D ). Epoksiidiliima tai hitsaus rikkoo kahvakuulan ja painon.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Loka 17, 2010 8:28 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
No, niin... Olen saanut mun kuulan, mun pro kahvan käsittelijältä...

Ajatus oli lisätä kuulaan 2kg...

Ostin harjoittelu.netistä 16kg kisakuulan, jonka kiikutin proolleni. Hän puhalsi ensin pohjan paljaaksi ja tarkoitus oli ensin hitsata pohjaan 2kg teräskiekko, mutta sitten hän tuli siihen tulokseen, että painopiste ei olisi silloin ennallaan. Hän päätyi avaamaan pohjan (siellä oli ruuvit valmiiksi), kairasi kuulan sisälle kuopan ja kaivoi sisusta ulos. (joka oli kuulemma jonkinlaista betonia) Kuopan hän täytti lyijyllä [smilie=0.gif] ja sitten sulki kuulan nätisti.

Tuloksena aivan mielettömän hyvän tuntunen, tällä hetkellä 17,850g kuula. Paino nousee tietty jonkin verran kun vetelen siihen pintakerroksia...

Iso Kiitos tuunaajalleni!


Liitteet:
uusikuula.jpg
uusikuula.jpg [ 17.1 KiB | Katsottu 6475 kertaa ]

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Loka 17, 2010 9:35 am 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 12:49 pm
Viestit: 1702
Paikkakunta: Lieto
Kun saat vielä maalattua tuon, niin kuula on aivan TÄYDELLINEN!!! :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Loka 17, 2010 9:36 am 
Poissa
Normal Strength Level

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 9:03 am
Viestit: 1687
Tuo näyttää fiksulta. Minun mielestäni kuulan painopisteen tulisi aina olla mahdollisimman lähellä kahvaa. Silloin kuula pyörähtää nätisti sen "painopisteen" ympäri, eikä ala vääntämään kättä ulospäin räkissä. Se pohjapainosuus vaan tekee siitä kuulasta vähän kömpelömmän. Edelleen tuo lisäpainojen ruuvaaminen ja kierteiden tekeminen kuulan kylkeen on minun mielestäni kanssa hyvä vaihtoehto. Sitten vaan siihen kylkeen tulevaan rautalevyyn vastaava kierre kuin siinä kierretapissakin on. Painon lisääminen ja poisottaminen on sitten suht helppoa ja nopeaa. Onnistuu sitten vaikka kesken treenin. :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 102 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com