Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Su Huhti 28, 2024 12:47 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Loka 17, 2010 9:36 am 
Poissa
Normal Strength Level

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 9:03 am
Viestit: 1687
Tuo näyttää fiksulta. Minun mielestäni kuulan painopisteen tulisi aina olla mahdollisimman lähellä kahvaa. Silloin kuula pyörähtää nätisti sen "painopisteen" ympäri, eikä ala vääntämään kättä ulospäin räkissä. Se pohjapainosuus vaan tekee siitä kuulasta vähän kömpelömmän. Edelleen tuo lisäpainojen ruuvaaminen ja kierteiden tekeminen kuulan kylkeen on minun mielestäni kanssa hyvä vaihtoehto. Sitten vaan siihen kylkeen tulevaan rautalevyyn vastaava kierre kuin siinä kierretapissakin on. Painon lisääminen ja poisottaminen on sitten suht helppoa ja nopeaa. Onnistuu sitten vaikka kesken treenin. :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Loka 17, 2010 11:12 am 
Poissa
Villalangan mitalla
Avatar

Liittynyt: Su Heinä 27, 2008 11:35 am
Viestit: 670
Paikkakunta: Lieto
Rouva kirjoitti:
No, niin... Olen saanut mun kuulan, mun pro kahvan käsittelijältä...

Ajatus oli lisätä kuulaan 2kg...

Ostin harjoittelu.netistä 16kg kisakuulan, jonka kiikutin proolleni. Hän puhalsi ensin pohjan paljaaksi ja tarkoitus oli ensin hitsata pohjaan 2kg teräskiekko, mutta sitten hän tuli siihen tulokseen, että painopiste ei olisi silloin ennallaan. Hän päätyi avaamaan pohjan (siellä oli ruuvit valmiiksi), kairasi kuulan sisälle kuopan ja kaivoi sisusta ulos. (joka oli kuulemma jonkinlaista betonia) Kuopan hän täytti lyijyllä [smilie=0.gif] ja sitten sulki kuulan nätisti.

Tuloksena aivan mielettömän hyvän tuntunen, tällä hetkellä 17,850g kuula. Paino nousee tietty jonkin verran kun vetelen siihen pintakerroksia...

Iso Kiitos tuunaajalleni!


Jipii!!!!

_________________
Girevoy Sport Lieto


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 27, 2010 5:31 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Tälläinen tästä mun 18kg kuulasta tuli :twisted: Ei hassumpi taikapallo [smilie=0.gif]


Liitteet:
tahtikuula.jpg
tahtikuula.jpg [ 17.31 KiB | Katsottu 6796 kertaa ]

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 27, 2010 5:40 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Hei,tuosta kuulasta voisi sanoa ,söde :mrgreen:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 28, 2010 7:23 am 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 12:49 pm
Viestit: 1702
Paikkakunta: Lieto
Tykkää tästä! :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 28, 2010 2:45 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Pe Touko 02, 2008 12:30 pm
Viestit: 1517
Paikkakunta: Helsinki
No, nyt sä voit sanoa, että huh huh, oli niin kova treeni, että näkyi tähtiä :lol: Hieno!!!

_________________
Kukaan ei ole hyödytön, aina voi olla edes huonona esimerkkinä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 13, 2010 8:51 pm 
Poissa
Kaikkien pääkouluttajien äiti

Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 6:34 am
Viestit: 175
Rakentaako tai virittää(samantyyppisellä tekniikalla kuin Ruovan kuula) kukaan Suomessa tällähetkellä noita välikoon kuulia ihan rahaa vastaan. Olis nimittäin tarvetta jos ei nyt älyttömyyksia maksa. Mieluiten hesan seudulta mutta muualtakin käy.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 14, 2010 5:34 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Mun tuunaja ei ainakaan tee sitä rahasta [smilie=1.gif] [smilie=0.gif]

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 02, 2011 12:57 pm 
Poissa
Kisamallin jylhät piirteet

Liittynyt: Su Marras 15, 2009 9:34 pm
Viestit: 484
Kuinkahan paljon tuollaiseen kuulaan sitä lyijyä saa valettua? Satutko Rouva tietämään, oliko kuula sisältä kokonaan "betonia"? Tässä mietin, että olisi hirveän kiva harjoitella noita raskaita yhden käden nostoja aina kun gs käy jurppimaan. Saisiko lyijyllä tuollasen kuulan painamaan esim. 60kg? Hieman kuumottaisi ajatus. Toisin sanottuna paljonkohan siellä sitä tilavuutta oikein on? :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 02, 2011 4:27 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
menijo kirjoitti:
Kuinkahan paljon tuollaiseen kuulaan sitä lyijyä saa valettua? Satutko Rouva tietämään, oliko kuula sisältä kokonaan "betonia"? Tässä mietin, että olisi hirveän kiva harjoitella noita raskaita yhden käden nostoja aina kun gs käy jurppimaan. Saisiko lyijyllä tuollasen kuulan painamaan esim. 60kg? Hieman kuumottaisi ajatus. Toisin sanottuna paljonkohan siellä sitä tilavuutta oikein on?

Konsultoin mun tuunaajaa ja ei kuulemma onnistu 60kg tekeminen. Mun kuulaan lisättiin painoa 2kg ja lyijynä se oli kuulemma noin 2,5dl eli ei sitä painoa ihan mahdottomasti pysty lisäämään. Sorry :evil:

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 02, 2011 11:34 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Su Kesä 15, 2008 12:37 pm
Viestit: 942
Joku 40 kilon tienoilla on maksimipaino lyijyllä täytetyssä kisakuulassa, jossa on viralliset mitat. Teräksellä maksimi on 36 kiloa.

_________________
Henkilökohtaista kuntovalmennusta, urheillijoiden fysiikkavalmennusta, harjoitusohjelmia, toiminnallisen harjoittelun leirejä ja seminaareja ym:
JR-Valmennus


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 109 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com