Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on La Huhti 20, 2024 2:50 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 07, 2008 7:21 am 
Poissa
Normal Strength Level

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 9:03 am
Viestit: 1687
Illalla menemme sänkyyn aika usein heti ysin jälkeen ja päivisin puolet ruuasta on "vihreää". Pitkät yöunet ovat vaikuttaneet mielialaan ja elämänlaatuun varmasti eniten. Treenit kulkevat kivasti muutenkin tuntuu että edes kevätväsymys ei ole päässyt iskemään. Myös alkoholi on jäänyt tosi minimiin. Määrät ei ennenkään ollut isoja mutta tuntuu että sekin osaltaan vaikuttaa hyvään oloon. :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 07, 2008 8:59 am 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
Terve sielu terveessä ruumiissa, sanoi jo muinaiset roomalaiset tai kreikkalaiset. Yleensä näin, mutta poikkeuksia löytyy.

Mun doping:

Riittävä uni, 8 tuntia tai enemmän jos mahdollista.

Ulkoilma lasten kanssa.

Kuntoilu : GS :lol:

Venyttely & mobilisaatio

Vähähiilarinen ruokavalio: Paljon lihaa, kalaa, munia, juustoa ja kohtalaisesti terveysvaikutteisia vihanneksia ja marjoja: etenkin erilaisen kaalit, sipuli, valkosipuli,pinaatti, mustikat, mansikat, vatut, puolukat, karpalot yms. ja pikkasen hedelmiä: omenat, päärynät, sitrukset yms.
Ja terveellisen mausteet: kaneli, pippuri, chili, kurkuma yms. Juomaksi vesi, vihreä tee, musta kahvi ja ~1 dl punaviiniä per päivä :lol:
Hiilareitä vähän ja lähinnä harjoitusten jälkeen. Ortoreksiaa ehkä muiden mielestä, mutta helppoa mulle, kun vaimokin seuraa lähes samanlaista vaikkakin hieman löysempää linjaa :D

Kevyt versio Intermittent fasting:istä, eli nyt syö, jos tilanne sallii puolenpäivän ja ilta 8 välisenä aikana 2- 3 ateriaa, riippuen harjoittelusta jne. Joskus matkan päällä vain illallisen jne. tilanteen mukaan.

Turhan stressaamisen välttäminen: jos et voi muutaa sitä, hyväksy tilanne yms.

Kiinnostava aivoa stimuloivat keskustelut, lukeminen & katsominen sekä satunnaisen säännölliset älyjumpat&haasteet ja pelit.

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 07, 2008 12:53 pm 
Poissa
Nollatoleranssi katkaravuille

Liittynyt: To Tammi 17, 2008 1:28 pm
Viestit: 59
Ydinperheen alpha-malen henkisen hyvinvoinnin kannalta on tärkeää, että pääsee silloin tällöin vetämään lärvät oman mulliköörinsä kanssa. Junttiterapiaa parhaimmillaan. :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 07, 2008 5:53 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Toisinaan etyyli-alkkoholin nautiskelu kera lauman lajittelemattomia vietnam veteraaneja katkaisee arjen. Ne harvat kerrat jolloin tehrähän näin tapahtuu kahden minulle intohimoisen asian ympärillä, työn tai kahvakuulaporukan.
Nukkua pitäisi enemmän,mutta olen aina nukkunut vain sen mitä tarvitsee(välillä vähemmän). Nukkuminen on kuin paskalla käynti, nautinto kun tarpeen mutta siitä ei tule intohimoa( en nuku tai käy väinämöisellä vain sen takia että se tuntuu hyvältä)!
Koitan tutkiskella/opiskella/harjoitella mielen voiman käyttöä työhön/harrastuksiin/terveyteen! Sarka on laaja ja mielenkiintoinen.
Einstain totesi: Minua ei kiinnosta tieto, se on rajallista. Minua kiinnostaa mielikuvitus, se on rajaton!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 07, 2008 6:35 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Näätä kirjoitti:
Ydinperheen alpha-malen henkisen hyvinvoinnin kannalta on tärkeää, että pääsee silloin tällöin vetämään lärvät oman mulliköörinsä kanssa. Junttiterapiaa parhaimmillaan. :)


Vajaaperheen yh-alfamutsi luottaa samaan settiin naisköörinsä kanssa. :D

No joo, todellisuudessa noista lärvi-illoista on nykyään (vanhemmiten :roll: ) enemmän haittaa kuin hyötyä, sillä palautuminen riekkumisesta vie päiviä ja henkiset morkkikset on tyyliä "Ruandan kansanmurha on minun syytäni".

Arjessa hyvinvointi on pitkälti samaa kuin edellisillä. Uni on tärkeää, sen arvon huomaa vasta kun sitä alkaa menettää. Pyrin nukkumaan sen 8 h yössä, parhaiten se onnistuu kun ulkoilee reippahasti. Ruokavalio on juomapuolta merkityksellisempi asia. Luotan HOS-ideologiaan (hiilarit on saatanasta) - valkoinen jauho pöhöttää sisältä ja ulkoa, eikä turvotus ole kaunista koskaan. Niinpä safkoissa panostan kasviksiin, marjohin, maitotuotteisiin. Ne, plus kana-kala-liha -kombinaatiolla pääsee vaikka taivaaseen. :)

Treeni - ja luonnollisesti kokonaisvaltaisen reipas elämäntapa ja -tyyli tuovat oman tärkeän mausteensa koko hommaan. Jos jää tuulikaappiin makaamaan, jälki on sen näköistä.

Totaalinen irtiottokin on toisinaan tärkeää! Se voi tapahtua huuto-oksennuslenkillä pururadalla, tai sillä että ajaa prätkällä 200 km/h (yeah, right) perse kohmeessa pari tuntia putkeen, tai se voi olla sitä että pulkkailee tytön kanssa viisi tuntia naama jäässä ja sen jälkeen grillaa laavussa makkaraa. Tai käy jossain kylpylässä tai rantalomalla tms lillumassa ihan yksikseen. Mitä vaan missä vaan. Mutta irtiotto tavanomaisesta, se on parasta tekohengitystä ja antaa virtaa pitkäksi aikaa.

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 08, 2008 11:54 am 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
jake heke kirjoitti:
Koitan tutkiskella/opiskella/harjoitella mielen voiman käyttöä työhön/harrastuksiin/terveyteen! Sarka on laaja ja mielenkiintoinen.
Einstain totesi: Minua ei kiinnosta tieto, se on rajallista. Minua kiinnostaa mielikuvitus, se on rajaton!


Kunhan et mene äärimmäisyyksiin ja pidät tietyn realismin tossa mielen voima jutussa. Yksi mun kaveri makaa teholla vietäen mahdollisesti viimeisiä päiviä, kun uskoi voivansa parantaa leukemiansa ajatuksen voimalla liian pitkään. Kun huomas, että ei taida toimia, kunto oli liian heikko luuydinsiitroihin yms.

Toki pitää uskoa tavoitteisiin, jotta niihin voi pystyä, mutta realismia ei kannata täysin unohtaa.

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 08, 2008 2:33 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Olet oikeassa! Voisin myös kertoa tuttavistani jotka ovat olleet realisteja ja turvautuneet vain lääkkeisiin ja ovat nykyisin " six feet under". Elämmään ei voi antaa takuuta? Vai voiko??


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 08, 2008 4:18 pm 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
jake heke kirjoitti:
Olet oikeassa! Voisin myös kertoa tuttavistani jotka ovat olleet realisteja ja turvautuneet vain lääkkeisiin ja ovat nykyisin " six feet under". Elämmään ei voi antaa takuuta? Vai voiko??


Elämään vaikuttaa aina sattumat, mutta luonnontieteilijänä uskon että kannattaa katsoa empiirisiä todisteita (=kokemusperäisiä) mikä todennäköisesti toimii ja mikä ei. Minä ja sinäkin olemmä tällä foorumilla keskustelemassa, koska uskomme että voi olla yleisesti toimivia / toimivampia toimintamalleja. Perinteisessä lääketieteessä on fiboja, mutta jos olen vakavasti sairas niin todennäköisemmästi turvaudun kuitenkin siihen kuin poppamieheen. Ennaltaehkäisevä toiminta on taas toinen asia, jossa kannatta tutustua vanhoihin vaihtoehtoihin kuten akupunktioon, joga, tai chi , yms.

Ei pahalla, vai vaatimaton mielipiteeni.

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com