Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Su Huhti 28, 2024 10:28 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Tammi 15, 2011 6:37 am 
Poissa
Kisamallin jylhät piirteet

Liittynyt: Su Marras 15, 2009 9:34 pm
Viestit: 484


http://www.youtube.com/watch?v=BgPfwg_l8Sw


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 15, 2011 7:58 am 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Joo, näin Denivin venyttelevän tampereella useaan otteeseen. Ihan hyvältä näytti mutta venytellä niin usein, onko tarpeen :?:
Olen kyllä itsekin lisännyt näitä juttuja mobbauksen kanssa päivärytmiin mutta ammattilaiset on erikseen.

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 15, 2011 9:16 am 
Poissa
Kisamallin jylhät piirteet

Liittynyt: Su Marras 15, 2009 9:34 pm
Viestit: 484
Kuinka usein se venytteli sitten? Itse uskon venyttelyn jaloon taitoon. Pyrin tekemään usein kunnon venyttelytreenin ja venyttelemään aina treenin jälkeen. Mobbaus ja kevyt venytys vielä ennen treeniä. Jos en näin tee, niin keho pyrkii menemään jäykäksi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 15, 2011 12:17 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
menijo kirjoitti:
Kuinka usein se venytteli sitten? Itse uskon venyttelyn jaloon taitoon. Pyrin tekemään usein kunnon venyttelytreenin ja venyttelemään aina treenin jälkeen. Mobbaus ja kevyt venytys vielä ennen treeniä. Jos en näin tee, niin keho pyrkii menemään jäykäksi.

Itse venyttelin nuoruus vuosilla päivittäin ennen ja varsinkin jälkeen treenin, lisäksi vielä lepopäivinäkin. Osittain hukkaan heitettyä aikaa :cry: Jos olisin silloin tiennyt kehon toiminnasta enemmän niin vähemmälle olisi jäänyt.
Nyt venyttely pieni osa huoltotoimen piteitä, pääsääntöisesti mobbausta/Z-healtia. Jos venyttelen niin aina sisällytän sen koordinoivaan mobbaukseen jolla "haastetaan" hermoston säätävät ominaisuudet.

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 15, 2011 12:27 pm 
Poissa
Kisamallin jylhät piirteet

Liittynyt: Su Marras 15, 2009 9:34 pm
Viestit: 484
simo k kirjoitti:
Itse venyttelin nuoruus vuosilla päivittäin ennen ja varsinkin jälkeen treenin, lisäksi vielä lepopäivinäkin. Osittain hukkaan heitettyä aikaa :cry: Jos olisin silloin tiennyt kehon toiminnasta enemmän niin vähemmälle olisi jäänyt.
Nyt venyttely pieni osa huoltotoimen piteitä, pääsääntöisesti mobbausta/Z-healtia. Jos venyttelen niin aina sisällytän sen koordinoivaan mobbaukseen jolla "haastetaan" hermoston säätävät ominaisuudet.


Et ole ensimmäine joka sanoo, että venyttely on turhaa/ei niin tärkeää kuin kuvitellaan. Viitsitkö valottaa hieman aihetta, se on varsin mielenkiintoinen. Olen joskus kuullut joidenkin ihmisten sanovan, että liika venyttely on jopa pahasta. Tosin aina kun katson muita paljon harjoittelevia, niin venyttely tuntuu olevan kaikilla ohjelmassa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 15, 2011 12:28 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Kuinka siis venyttely on ajan haaskausta? Meinaatko että se ei ole aktiivista liikelaajuutta jos se liikkuvuus haetaan esim kehonpainolla vai kuinka?

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 15, 2011 5:03 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: To Huhti 16, 2009 3:07 pm
Viestit: 654
Itsellä tulee todella paljon mobbausta päivässä, työnpuolesta useaan otteeseen,kun teen mobbausrutiinit asiakkaiden kanssa. Sen lisäksi teen omakehonpainoharjoitteita(siltapunnerruksia yms.),joiden tarkoitus on kehittää liikkuvuutta ja tämän lisäksi kyllä myös passiivista venyttelyä lihaksia palauttavana harjoituksena. Jätin jossain vaiheessa passiiviset pois ja se tuntui näillä harjoittelumäärillä erilaisina oireiluina. Varsinkin takareisiin alkoi tulla ongelmia, vaikka 'aktiivinen liikkuvuus' oli normaali.

Venyttelyn rooli ja sen tärkeys taitaa olla kovin yksilöllistä, mutta olen kyllä sitä mieltä, että passiiviset venytykset ovat parhaita lihasten palautteluun ja kaikki muu liikkuvuusharjoittelu sitten liikkuvuuden ja motoristen taitojen ylläpitämiseen/kehittämiseen.


Hauska muuten nähdä, että tulee tehtyä just samoja juttuja ku tuos videolla. Tarkoitan tuollaisia normaalista poikkeavia,kuten lähentäjälihasten nyppiminen ja poikittainen venyttäminen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 15, 2011 8:39 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Mä olen seurannut Kelly Starretin juttuja tällaisessa blogissa:

http://mobilitywod.blogspot.com/

Ja siis jopa pannut toimeksi :D Lantion liikkuvuus on parantunut melko lailla, aion jatkaa samalla linjalla. Seuraava painopiste tulee olemaan rintaranka/olkapäät. Vaikkei ikinä noihin Morozovin telinevoimistelijamaisiin lapamuljautuksiin pystyiskään :D

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 128 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com