Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on La Touko 11, 2024 5:51 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Helmi 19, 2011 6:25 pm 
Poissa
Hang-around Girevik
Avatar

Liittynyt: To Tammi 20, 2011 6:03 pm
Viestit: 58
Niitäkin ihmisiä, jotka tarvitsevat persauksiin potkimista, niin kannattaa potkia, jos vaan itse viitsii. Onhan se hyvä että saa edes jotenkin jonkun liikkumaan, vaikka se välillä turhauttavaa onkin ja saattaa ottaa päähän se kun, "aikuista ihmistä pitää patistaa treeneihin."

Mulle joku joskus sanoi "ei mun tarvii liikkua, kun ei mulla oo mitään vaivaa, voin ihan hyvin nytkin..."
No varmaan juuri sillä hetkellä voi hyvin, mutta mitä sitten kun tulee mittariin, 35, 40.. 45.. ja edelleenkin on jatkanut sitä tuolilla istumista ja sohvalla löhöämistä....

Täällä varmaankin kaikki tietää mitä hyvä treeni tuo ja miten se on vaikuttanut itseensä. Työpaikoilla kun saa ryhmän liikkeelle, niin sehän on vaan plussaa. Kyllä töissä jaksetaan paremmin, kun sydän jaksaa pumpata verta elimistöön riittävän määrän. Ja vaikuttaahan se vapaa-aikaan ja kotona jaksamiseen kun on fyysisesti hyvässä kunnossa.

Työpaikoilla pitäisi järjestää kuntotestejä 2/krt vuodessa. Meillä se on auttanut... paitsi muutamalla antisohvaperunalla, mutta niille ei vaan voi mitään. Todennäköisesti nämä heräävät vasta sitten kun heille tapahtuu jokin sydänpysähdys/vastaava... mutta kuitenkin selviää tästä.
Mutta siis kuntotesti. Vaikka sen järjestäminen maksaa yritykselle hieman, niin tuo se takaisin siinä vaiheessa, kun henkilöstön kunto kasvaa ja jaksetaan paremmin.
Itse olen ollut työpaikalla kuntotestissä nyt 2 kertaa ja taas on keväällä uusi testi. Ja ilokseni voin kertoa testien perusteella, että kahvakuula on kova väline.

Tätä kautta olen saanut meillä 20 hengen firmasta 8 henkeä mukaan kahvakuulailuun ja meillä on toimistolla 2 krt viikossa kuulatreenit.

Me voimme siis itse vaikuttaa osaltamme saadaksemme ihmiset liikkelle. Kaikkia ei saa liikkumaan edes patistamalla, nää siis jätetään suosiolla odottelemaan aikoja parempia. Keskitytään niihin, jotka sitä todella haluavat..
Yrityksiä pitää myös patistaa liikkumisasiassa. Heidän pitäisi tukea henkilöstöä liikkumaan. Tämä tietysti vaatii vähän enemmän hommia, eikä tapahtu ihan kädenkäänteessä.

Vaikka tässä onkin nettihommat aktiivisesti mukana treenailussa, niin onhan tämä hyvä tapa levittää treeni-intoa muualle. Tavoittaa kummasti myös niitä, jotka eivät niin aktiivisesti treenaile.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 20, 2011 8:36 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Ihmisen terveys ja hyvinvointi on nion monisäikeinen asia, ettei sitä voi mallintaa tai yksinkertaistaa noin vaan.

Jos voisikin todeta, että vain liikkumalla saat hyvän terveyden, niin silloinhan kaikki olisikin selkeää. Muttakun ei se mene niin. On paljon ihmisiä, jotka eivät urheile eivätkä vaan silti sairastu. Ylipainoisia terveitäkin on liikaa, että siitä voisi varmuudella jotain päätellä. Mulla on lähipiirissä useita tuttuja, jotka eivät ole ikinä urheillut ja vasta hyvin vanhana tullut jotain vaivoja ja sitten taas muutamia vajaa viisikymppisiä tuttuja jotka on aivan rikki urheilemisen vuoksi.

En ole siis liikuntavastainen, päinvastoin. Pitkäikäisyydellä ja terveydellä ei mun mielestä liikuntaa pidä pakkomyydä, vaan sillä että oikein tehtynä se parantaa elämänlaatua tässä ja nyt:)

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 20, 2011 9:09 am 
Poissa
Metukka ja suolakurkku -uskovainen
Avatar

Liittynyt: To Tammi 06, 2011 8:33 pm
Viestit: 352
Paikkakunta: Turku
Heikki kirjoitti:
oikein tehtynä se parantaa elämänlaatua tässä ja nyt:)


Nytteppä ollaan asian ytimes! :D


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com