Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Su Kesä 16, 2024 4:15 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 79 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: giryafit
ViestiLähetetty: Ma Tammi 24, 2011 9:37 am 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
Nykyään pitäisi olla avarakatseinen ja vapaamielinen , mutta Marks p--kele pilasit mun päivän tällä :evil:

Raiskata nyt kahvakuulan imagoa tollai [smilie=11.gif]

Tälläisissä hupivideoissa pitäis olla disclaimer , ettei ihmiset ota niitä tosissaan ,vai oliko tuo tehty tosissaa :shock: :roll: [smilie=18.gif]

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: giryafit
ViestiLähetetty: Ma Tammi 24, 2011 10:18 am 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: To Huhti 16, 2009 3:07 pm
Viestit: 654
marks kirjoitti:
Pahoittelut. Siis kai tuo tosissaan oli tehty? Siitä on ohjaajakoulutustakin saatavilla. Kyllähän tällainen kertoo meidän kulttuurista paljonkin. Porukka ketjusaleilla ei tykkää kahvakuulista koska ne oikeasti painavatkin ja joutuu oikeasti keskittymään siihen mitä tekee. Parin kilon painoa voi heilutella ihan miten huvittaa. Muistatteko Kettlenetics:n? (http://buykettlenetics.com/)

Oikeastaan, mun mielestä perinteinen kahvakuulaharjoittelu, siis sellainen jossa nostetaan enemmänkin kuin naisilla 8kg ja miehillä 16kg, ei sovi kuntosalien ryhmäliikuntaideologiaan, jossa halutaan tarjota massalle kivoja pikku liikuntahetkiä olemattomalla kynnyksellä, pienillä ohjauskustannuksilla ja hyvällä katteella. Kuulatreeni vaatii keskittymistä ja harjoittelua, jotta siitä saisi aitoja hyötyjä irti. Koko tuollainen robottimainen kuntoilutuotanto aerobikista lähtien kertoo lähinnä siitä että meidän kulttuuri on ihan hakoteillä fyysisyyden kanssa, eli jumpat ovat oire isommasta ongelmasta, eivät itse ongelma. Ei osata liikkua, ei uskalleta itse kokeilla vaan mennään riviin seisomaan ja tehdään kuten ohjaaja tekee. Surullista mutta minkäs teet, pääasia kai että edes jotenkin liikutaan kun vielä voidaan. Tämä siis vain mun oma mielipide.

Siispä, on olemassa markkinarako kuulaa ulkoisesti muistuttavalle kevyelle ja pienelle välineelle, ja tottakai siihen kannattaa iskea jos haluaa bisnestä tehdä.


Olen osittain samaa mieltä tuon suhteen, että voiko kahvakuulalla vetää sitä "oikeaa treeniä" ryhmätunneilla. Osaksi ei ja osaksi kyllä. Itse olen ottanut sen lähtökohdan, että käytän jokaisesta tunnista osan ajasta tekniikkaan, vaikka paikalla ei olisi kuin yksi uusi henkilö ja toisaalta treenit perustuu yhdellä kuulalla tehtäviin klassisiin liikkeisiin yhdistettynä peruslihaskuntoliikkeisiin. Tämä tekee sen, että kolmasosa tunnille tulijoista jättää leikin kesken ekan kerran jälkeen, kun tunti on melko rankka(2-4 minuutin aikasarjoja käytännössä ilman palautuksia), mutta loput jotka tulevat jatkossakin, tulevat tehokkaan treenin takia, sillä ei ne ainakaan kivan ohjaajan takia tuu... [smilie=14.gif] Mutta, ei ne tunnit vetäisi porukkaa, jos siellä tekis vain yhtä liikettä. Se on karu totuus ja ne jotka haluavat sitä treeniä, treenaavat yksin, tai pienessä kaveriporukassa.

P.s. Videota en edes viitsinyt katsoa, kun muutenkin on kauhea maanantai- v###tus päällä!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: giryafit
ViestiLähetetty: Ma Tammi 24, 2011 10:58 am 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: To Huhti 16, 2009 3:07 pm
Viestit: 654
marks kirjoitti:
Mä olen ottanut omissa treeneissä lähtökohdaksi simppelin kamppailulajikaavan. Lämmöt jollain koordinaatioharjoitteilla, sitten pieni tai isompi pätkä treeniliikkeiden tekniikkaa ja sitten samoilla liikkeillä aikasarjaa, kuntopiiriä tai intervallia. Ja loppuravistelut. Alussa ehtii jonkin verran korjata tekniikkaa mutta jos porukkaa on 20 tai yli niin ei tietty kaikilta. Idea on että pitkällä juoksulla tavoite on kehonhallinnan ja nostotekniikan paraneminen, eli siis lajitreeniä vaikkei kisaaminen olekaan kaikilla se tavoite.


Tuolla kaavalla mielestäni pääsee riittävän lähelle sitä treeniä, johon kuulilla harjoitellessa on ehkä tarkoitus päästä.

Lisäksi lähes kaikki, tai ainakin todella moni kuuliin hurahtanut on edennyt samalla kaavalla, eli alussa haluaa kokeilla vähän kaikkea ja kisaliikkeet pitkine sarjoineen ei oikein viehätä. Vuosi, puoltoista myöhemmin pääosa treenistä rakentuu kisaliikkeiden ympärille. Itse ainakin muistan Cotterin leirin, jossa väännettiin lähes ainoastaan kisaliikkeitä aikasarjoilla. En mä silloin mitenkään ylenpalttisesti alkanut rakastaa kuulilla harjoittelua. Toisaalta olin jo kaikki mahdolliset liikkeet opetellut Steven videoilta, joten oli parempi, että se koulutus oli GS-painotteinen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: giryafit
ViestiLähetetty: Ma Tammi 24, 2011 11:43 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
Aloittelijoita ei kisaliikkeet tosiaan viehätä vaikka olisi pitkäkin kuntoilu- ja kuntosalitausta. Homma kaatuu siihen, ettei työntö vaikuta erottuvan juurikaan käsipainopystypunnerruksista vaikka kyseessä on ihan eri liike. Tempaus taas vaikuttaa yksitoikkoiselta tai vaaralliselta. Pelkän heilurin vääntäminenkään tuskin ryntäystä kahvakuulatunneille tuo.

"Alkuherätys" monipuolisilla tasapainoliikkeillä ja siitä pikku hiljaa vaikka gs:ään, jos intoa riittää.

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: giryafit
ViestiLähetetty: Ma Tammi 24, 2011 11:54 am 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 9:31 pm
Viestit: 139
Minulle tuli heti joistan kohdista zumba mieleen ja niinhän siinä kuvassa sitten onkin Hannele Kaperi, joka on myös zumba ohjaaja. :wink:

Mutta juu, zumba zumbana ja kahvakuula kiitos ihan perusliikkeinä!

_________________
24 Blogi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: giryafit
ViestiLähetetty: Ma Tammi 24, 2011 3:43 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 5:27 am
Viestit: 686
Paikkakunta: Eteläinen Häme
marks kirjoitti:
Mä olen ottanut omissa treeneissä lähtökohdaksi simppelin kamppailulajikaavan. Lämmöt jollain koordinaatioharjoitteilla, sitten pieni tai isompi pätkä treeniliikkeiden tekniikkaa ja sitten samoilla liikkeillä aikasarjaa, kuntopiiriä tai intervallia. Ja loppuravistelut.

Mä olen apinoinut aika paljon Marksin pohjaa omissa treeneissäni. Toimiva konsepti ollut. Tuo video oli karmaiseva.

_________________
"Emme lopeta leikkimistä siksi, että vanhenemme vaan vanhenemme siksi, että lopetamme leikkimisen"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: giryafit
ViestiLähetetty: Ma Tammi 24, 2011 4:32 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
No jos jaksais kolmekakkosen kansa heilua tyttöjen tahdissa niin olis kai silloin kohtalaisessa iskussa:)

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: giryafit
ViestiLähetetty: Ma Tammi 24, 2011 5:41 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Pe Touko 02, 2008 12:30 pm
Viestit: 1517
Paikkakunta: Helsinki
Ihan saman oloista touhua on tuolla liikuntakeskuksissa tehty käsipainon kanssa ilman sen suurempaa hypetystä jo pitkään. Itsekin joskus olen käynyt parissakin eri paikassa vastaavalla tunnilla, mutta välineenä käsipaino. Ihan ok liikuntaa, jos ryhmäliikunnasta tykkää.

Sama kai tuo on mitä painoa siinä heiluttaa, mutta en minä tuota minikuulaa tuossa osaa kahvakuulaksi mieltää. Se on vaan nyt tuo kahvakuula niin HOT, että sillä myy helposti saman vanhan p****n uudessa paketissa.

_________________
Kukaan ei ole hyödytön, aina voi olla edes huonona esimerkkinä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: giryafit
ViestiLähetetty: Ma Tammi 24, 2011 8:04 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
What the fuck :?: :shock: Paska on paskaa,vaikka karkkipapereihin laittais :twisted:
Näyttää enemmän kusetukselta ja bisnekseltä kuin kahvakuulailulta :!:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: giryafit
ViestiLähetetty: Ti Tammi 25, 2011 12:06 pm 
Poissa
Lujaterässydän
Avatar

Liittynyt: To Loka 02, 2008 12:22 am
Viestit: 239
jake heke kirjoitti:
What the fuck :?: :shock: Paska on paskaa,vaikka karkkipapereihin laittais :twisted:
Näyttää enemmän kusetukselta ja bisnekseltä kuin kahvakuulailulta :!:


No bisnestähän tuo tietysti on.
So what?

Minuakin joskus harmitti kun jotkut tietämättömät pelaa vaan sählyä tai pingistä.
Mutta sitten opettelin olemaan välittämättä.

Keneltä tuollainen on pois? Ja minkä takia?

Aivan yhtä hyvin voi pitää aivan älyttömänä touhuna sellaista GS-kisatyyppistä treenaamista.
Tai sanoa sen sopivan niille kenen kapasiteetti ei riitä kuin kahden liikkeen opetteluun.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ewwhqdXXxwE


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: giryafit
ViestiLähetetty: Ti Tammi 25, 2011 12:20 pm 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Pe Marras 26, 2010 11:16 am
Viestit: 266
Paikkakunta: Kangasala
marks kirjoitti:
Noilla painoilla ei ainakaan tarvitse pelätä bulkkia? :) Eli ilmeisesti suomalainen ryhmäliikuntakonsepti pikkuruisia kuulia hyödyntäen.



http://www.youtube.com/watch?v=y0_EQNZUtMQ

Kai huomasitte ketä konseptin takana oli? Antti Nurmi on vähän vaihtanut genreä, tai ainakin laajentanut toiselle tontille.

_________________
Jos veri lakkaa maistumasta, kyseessä on tauko

Fitness kuulailija ja kahvakuulan väärinkäyttäjä vuodesta 2010
Suinulan kuulatreenit: http://harjulanhalla.fi/salivuorot.php


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: giryafit
ViestiLähetetty: Ti Tammi 25, 2011 12:55 pm 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Ke Maalis 24, 2010 8:48 pm
Viestit: 259
Paikkakunta: Helsinki
Oho miten söpöä. Menin perin sanattomaksi. Enkä tiedä onko se hyvä vai huono asia... Mutta ehkä siirryn giryafitnesiin ja saan tulehtumattomat ranteet... 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: giryafit
ViestiLähetetty: Ti Tammi 25, 2011 1:02 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: To Huhti 16, 2009 3:07 pm
Viestit: 654
PAMPPU kirjoitti:
jake heke kirjoitti:
What the fuck :?: :shock: Paska on paskaa,vaikka karkkipapereihin laittais :twisted:
Näyttää enemmän kusetukselta ja bisnekseltä kuin kahvakuulailulta :!:


No bisnestähän tuo tietysti on.
So what?

Minuakin joskus harmitti kun jotkut tietämättömät pelaa vaan sählyä tai pingistä.
Mutta sitten opettelin olemaan välittämättä.

Keneltä tuollainen on pois? Ja minkä takia?

Aivan yhtä hyvin voi pitää aivan älyttömänä touhuna sellaista GS-kisatyyppistä treenaamista.
Tai sanoa sen sopivan niille kenen kapasiteetti ei riitä kuin kahden liikkeen opetteluun.


Pidän itseäni hyvin avarakatseisena tämän kahvakuulaharjoittelun määritteen suhteen, mutta jos joku luulee, että tuolla on enää mitään tekemistä sen kanssa, niin se on mielestäni pois juuri siltä henkilöltä. Minkä takia? Sen takia, että tehokkaimmat liikkeet on jo keksitty ja niitä ei tuossa videolla esiintynyt. Jos haluaa saada ne hyödyt mitä kuulilla kovaa harjoittelevat saavat, niin mun rahani menisi kyllä sille, että ei saa jos noin vetää. Ryhmäliikunta on toki eri asia monessa muussakkin suhteessa ja sinänsä noissa videon liikkeissä ei mitään väärää, hyvää cardioharjoitusta, mutta...

No bisnes on bisnestä. Itseäni ainakin harmittaa etten myynyt joulun aikaan kontillista 4 kiloisia kuulia 80% katteella. Ei niitä enää kahden vuoden päästä kukaan käytä...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: giryafit
ViestiLähetetty: Ti Tammi 25, 2011 1:04 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
marks kirjoitti:
PAMPPU kirjoitti:
Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, jotkut molemmista. :)
.

Mun mielestä ton videon ainoa vika on se, ettei siinä ole kovin hyvän näköisiä naisia :evil: .

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: giryafit
ViestiLähetetty: Ti Tammi 25, 2011 2:43 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Spartan on bisnes, jonka tehtävänä on tehdä omistajilleen rahaa. Giryafit on optimoitu siihen. Silloin ei kiinnosta kovinkaan paljon muut hyvät aspektit mitä täällä on jo lueteltu.

20 min GS treenit ei myy.

Monille harjoittelussa sosiaalinen aspekti on tärkeä, sen kaltaiseen liikuntaan jossa liikutaan vain liikkumisen riemusta, giryafit sopii gs:ssää paremmin.

Mikä tahansa mikä saa ihmiset liikkeelle on hyväksi.

Mutta kuka lanseeraa ekaksi giryafight konseptin? Marksilla oli jo vähän niitä elementtejä:)

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 79 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com