Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on To Maalis 28, 2024 9:55 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 129 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Elo 30, 2013 7:05 pm 
Poissa
Ennen oli forkut rautaa

Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 5:13 pm
Viestit: 831
Paikkakunta: melkein Lieto, mut sit kuitenki Turku
on ne

_________________
Ninni - muikea valkku
http://niinasalonen.com -- http://gslieto.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 02, 2013 4:57 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: To Huhti 16, 2009 3:07 pm
Viestit: 654
Girianisti kirjoitti:
Olipa hieno video. Missäpäin Suomea Compactin erinomaiset kuulat tehdään? Ois hauska katsoa sieltäkin tällainen työnsankareiden video.

Compactin kuulat sopivat mullekin hyvin. Mulle on riittäneet 16, 20 ja 24 -kuulat vuosilta 2011 ja 2013. 24 on erinomainen hifiversio Russian Fittness 24 kg. Kaikissa on eri paksuiset kahvat ja silti ne sopivat hyvin leveää lapiooni. Russian fittness on ihan paras, vaimokaan ei valita, kun kuula tippuu parketille ;)


Kuulia ei valmisteta Suomessa ja voin sanoa, että tehtaat eivät ole aivan tuota luokkaa. :)

Kahvat ovat olleet muutamissa erissä ohuempia ja tämän laatuvirheen korjaamiseksi ollaan tehty nyt paljon työtä. Muotteja ei ole koskaan muutettu, joten muutokset ovat johtuneet käsin viimeistelystä. Sain uusimman erän viime viikolla varastolle ja kahvat näyttivät kaikissa avaamissani erittäin hyvin viimeistellyiltä ja paksuus sama vanha. Pahoittelut siis kaikille niille, jotka jo ehtivät innostua kapeammasta kahvasta!

Russian Fitness -kuulaa tulemme myös kehittämään ja pyrimme saamaan mm. kahvanaukkoa hieman isommaksi. Se on mielestäni tosi hyvä kuula nostaa ja Marksikin niitä tuossa taannoin testaili ja taisi ihan tykätä.

Mielenkiinnolla odotan käyttökokemuksia tuosta Gymstickin kisakuulasta ja varsinkin niiden kestävyydestä (= miten sisukset pysyvät paikoillaan).


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 03, 2013 9:51 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: To Joulu 30, 2010 12:11 pm
Viestit: 956
Paikkakunta: Kotka
Mikähän noiden Gymstickin kuulien hinta on? Kun eikös tuo 24kg ole kalliimpi kuin Spartanilla ja Compactilla?!

_________________
Punire Corpus, Firmo Animus.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 03, 2013 12:03 pm 
Poissa
Ennen oli forkut rautaa

Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 5:13 pm
Viestit: 831
Paikkakunta: melkein Lieto, mut sit kuitenki Turku
Jukka kirjoitti:

Mielenkiinnolla odotan käyttökokemuksia tuosta Gymstickin kisakuulasta ja varsinkin niiden kestävyydestä (= miten sisukset pysyvät paikoillaan).


Mulla muuten ainoa koskaan helisemään alkanut kuula on 12 kg compact vuodelta 2010. Mutta ei siis muillakaan merkeillä ole ollut kilinä "ongelmaa".

Pienenä lisänä muuten "kestävyydestä". Ulkosäilytyksessä olevista kuulista Spartan ROt ruostuneet eniten pallo-osasta, Compact ORt pohjista. Compactit enemmän kahvasta kuin Spartan ja taas Vierelän vanhat 20 kg ja Sipilän vanhat 24 kg (jotain pienireikäisiä malleja, olisko jotain fedorenkokuulia) ruostuneet oikeastaan vain kahvasta.

_________________
Ninni - muikea valkku
http://niinasalonen.com -- http://gslieto.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 03, 2013 6:15 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Mulla helisee kaikki 12-kiloiset valmistajasta riippumatta. Muissa kuulissa ei sitä olekaan ilmennyt.

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 04, 2013 3:01 am 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: La Heinä 05, 2008 12:02 pm
Viestit: 1385
Paikkakunta: Helsinki
eveliina kirjoitti:
Mulla helisee kaikki 12-kiloiset valmistajasta riippumatta. Muissa kuulissa ei sitä olekaan ilmennyt.


Nyt kun tuon mainitsit, tajusin että vuosien varrella hankkimastani noin 15sta kuulasta vain se 12-kiloinen (Compact kisakuula) helisi mainittavasti. Ei tosin heti saataessa, vaan sen jälkeen kuin yläasteen oppilaani oli heittäneet sillä pituutta hiekkakentällä noin sata kertaa. Kuulan kuitenkin luvattiin kestävän heittelyä vaikka kivikossa.

Kysymys ei välttämättä ole merkistä, koska mulla on Compactilta myös 8, 2x16, 32, 40 ja 48 kg kisakuulat, jotka on toimineet ongelmitta. Vaikea sanoa, koska esim. 48 kg kuulan heittelykestävyydestä mulla on jostain syystä hiukan vähemmän havaintoja :wink:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 04, 2013 5:05 am 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: To Huhti 16, 2009 3:07 pm
Viestit: 654
Heittelyä ei varmaan mikään kisamalli kestä 100% varmuudella, jos puhutaan sisuksista. Kisakuulien kuori ja kahva ovat sitten taas huomattavasti kestävämpiä, kuin lujateräskuulat, joista on monilla kokemusta, että kahvat on halkeillut ja joskus jopa pallo-osa, kun on sopivasti osunut johonkin terävään kiveen. Itse olen heitellyt lähinnä 16-20 kiloisia ja ne ovat kestäneet hyvin. Pienet kuulat 6-12kg ovat varmasti heikompia heittelyyn.

Pientä kilinää valitettavasti omistakin kuulistani löytyy osasta. Johtuu siitä, että pieni palanen sisällä on irronnut. Se on kuitenkin eri asia, kuin että koko paino irtoaa ja alkaa liikkua. Näin voi käydä, jos kuula on huonosti tehty.

Jos uusi, käyttämätön kuula kilisee, niin kannattaa olla meihin yhteydessä, niin vaihdetaan uuteen!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 06, 2013 9:22 am 
Poissa
Käsi joka pommia heiluttaa

Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 2:11 pm
Viestit: 24
Pitäisi ihan ulkonäön vuoksi ostaa Gymstickin kuulia kun 12kg on keltainen ja 16kg violetti. :D Mulla myös spartanin 12-kiloinen on helissyt hieman lähes alusta asti. Muut ei helise, vaikka compactin 8-kiloista on heiteltykin välillä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 07, 2013 4:18 pm 
Poissa
Käsi joka pommia heiluttaa

Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 2:11 pm
Viestit: 24
Äh, oli ne Gymstickit ihan perinteiseen tyyliin maalattu, kun vilkaisin Prismassa. :) Netissä lukee näköjään värit väärin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 09, 2013 11:43 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: To Joulu 30, 2010 12:11 pm
Viestit: 956
Paikkakunta: Kotka
Kävin tänään paikallisessa Prismassa käpistelemässä noita Gymstickin kuulia. Laatu vaikutti kyllä vähän heikohkolta. Kahvat olivat aika epätasaisia ainkain jos vertaa Spartaniin ja Compactiin. Siis ihan yleisesti koko kahvan osalta. Myös maalipinta ja kuulaosa vähän "epätasaisen" oloinen. Hinta näytti olevan 8kg kuulalla 44eur ja 12kg 59eur eli himpun halvempia ovat, mut...

No, pitää kokeeksi varmaan pari ostaa ja katsoa mitä käytössä tapahtuu.

_________________
Punire Corpus, Firmo Animus.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 09, 2013 12:24 pm 
Poissa
Käsi joka pommia heiluttaa

Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 2:11 pm
Viestit: 24
^Totta. En ehtinyt tutkia kahvoja kun olin kaverin kanssa liikkeellä, mutta kuulaosat oli aika möykkyisiä. Mulle tuntuu olevan spartaninkin karheus liikaa, tulee ihottumaa käsivarsiin siihen mihin kuula osuu räkissä. Herkkä hipiä...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 10, 2013 7:33 am 
Poissa
Sekaisin kuulista

Liittynyt: To Huhti 19, 2012 1:25 pm
Viestit: 77
Tuli mieleen kahvapaksuuksista, että mun 24kiloisten Compact kuulien kahvat taitaa sit olla sitä vanhempaa sarjaa, eli ne on ohuemmat kuin uudempien kuulien joita olen ostanut.
Ärsyttää vaan, kun nyt reenaan kisoihin, jossa sitten käytetään paksumpia kahvoja joihin en ole tottunut niin vituks menee suoritus kuitenkin :/


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 10, 2013 10:27 am 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma

Liittynyt: Su Syys 11, 2011 8:00 pm
Viestit: 133
Henkilökohtaisista mieltymyksistä toki on kyse, mutta itse en välittäisi noista Compactien kahvaeroista ollenkaan. Itse treenaan sekä spartaneilla että compacteilla (eri kahvamalleilla) sekaisin, enkä koe sen olevan minkäänlainen ongelma. Kannattaa pitää fokus vaan muissa jutuissa, sillä paljon ratkaisevampiakin juttuja löytyy takuulla kosolti.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 10, 2013 10:53 am 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Olen Johanin kanssa samaa mieltä. Pienillä kahvan paksuus eroilla ei merkitystä.
Kunhan kahvassa on tilaa ja saa manku tarttumaan.
Nyt enemmän fokus tosiaan kuntopuolessa että sais
sen vahvemmalle pohjalle niin otekin pitää paremmin;-)
Jollakin voi olla joku parempi syy, ei vaan tule minulle mieleen.

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 10, 2013 4:26 pm 
Poissa
Pitkä sykkeli kahdella pommilla

Liittynyt: Su Touko 27, 2012 2:48 pm
Viestit: 41
Kiitos ammattilaiset Simok & Pyykkonen ojennuksesta välinekeskustelussa. Meinas itselläkin mennä hieman hifistelyksi, vaikka vasta aloittelijoita ollaan. Mielenkiintoista olis tietää vielä, onko gymstik brändännyt uuden "Original fitness brand from Finland" -kuulan, mutta sitä on ehkä parempi kysyä suoraan Gymstikistä. Tsekkasin kuulia paikallisessa Prismassa ja, kuten ketjussa aiemmin kerrottiin, melkoisen rypyläistä pintaa ne olivat - 24 kg maksoi jopa reilusti enemmän kuin laatuversiot.

Vertasin taas kuulakurssilla Spartaneita ja Compacteja keskenään ja niistä Compactit on mulle parempia, koska kahvat ovat leveämpiä. Paksuudella ei ollut väliä. Spartanin kahva on aukoltaan hieman kapeampi, joten se otti ranteeseen kiinni ja jouduin vääntämään rantea enemmän, vaikka ote oli oikea. Molemmilla nosto onnistuu, mutta toinen sopii paremmin mulle. Taitaa tämä olla myös vähän tottumiskysymys.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 129 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com