Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Su Syys 15, 2019 5:05 pm

Kaikki ajat ovat UTC

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 139 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Kesä 09, 2011 8:54 am 
Poissa
Site Admin

Aino-a kirjoitti:
traanitapiiri kirjoitti:
Mullahan on noita Spartaneita 16- ja 20 -kiloisena. Se on kyllä aikalailla eri tuntuinen käteen. Luultavasti oisin itse päätynyt niihin, jos ois ollut alunperin vertailumahdollisuus. Toki sitten taas kisakuulissa on se paksumpi kahva, joten...

No, nyt on molempia. Reenaan niillä eri juttuja.

Siis olisit päätynyt Spartanin ohutkahvaiseen malliin vaikka olisit päässyt ensin kokeilemaan paksumpikahvaista mallia, ymmärsinkö oikein?

Onko tietoa Voimatoimen ja Compact fitin kuulista; kumpaa mallia ovat (vai onko malleja useampi, en pysy perässä?)

Ostin ensin paksukahvaisia Compacteja koska PK-seudulta ei muita saanut. Tämmöselle pienikätiselle esim. tempaustreeni on kuitenkin mukavampaa ohutkahvaisella kuulalla. Siitä saa paremman otteen.
Nyt kun oon jonkun aikaa treenannut molemmilla niin Spartanin korkea-aukkoinen malli painaa vähemmän (mulla) rannettakin.
Koska oon menossa kisaamaan niin mun pitää totuttaa kädet paksumpaan kahvaan joka tapauksessa, Leokoissa on nimittäin sellainen ja niillä vissiin pitää sitten nostaa ässämmissä.

Voimatoimi ja Compactfit myyvät samaa kuulaa, jonka kyljessä lukee Compact. Se on se matala-aukkoinen &paksukahvainen (mun blogin otsalaudan kuvassa on noita).

Profiili  

ViestiLähetetty: To Kesä 09, 2011 11:11 am 
Poissa
Himotyöntäjä

Aino-a kirjoitti:
Olisko mahdollista saada noista Rouvan sinisistä kuulista kuvaa edestäpäin, kuinka paljon eroa aukon muodossa on?
Kuvassa on useiden henkilöiden kuulia, minulla ei ole kuin yhtämallia olevat 12kg kuulat.
Aino-a kirjoitti:
Onko Saksasta tilattu kuula siis mallia "harjoittelu.net" eli paksukahvainen?
Rouva kirjoitti:
Malliltaan kuula on samanlainen kuin harjoittelu.netin uudet kisakuulat. Eli kahva on paksu ja aukko iso.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Elo 26, 2011 6:41 am 
Poissa
Kahvakuula-aktivisti ja -ohjaaja

Ilmeisesti voimaharjoittelu.fi tuo myös nyt omalla leimallansa varustettua kisakuulaa. Näin sellaisen joku viikko sitten Ryhdin treeneissä.

Se oli kuten "original russian" mutta toisella puolella oli painatuksen kohdalla pieni tasainen kohta.

Eli, kisakuulia tällä hetkellä käsittääkseni näistä leireistä (ei missään järjestyksessä):
- compactfit eli entinen harjoittelunet
- spartanfi
- voimaharjoittelufi
- leoko

Aikaisemmin voimaharjoittelu oli jonkinlaisessa yhteistyössä harjoittelunetin kanssa mutta en tiedä ovatko nyt ihan omaa leiriään. Aivan sama, kuulamalli oli yhteneväinen.

Olisi hienoa saada näiden kaikkien kuulat vierekkäin ja niistä jokunen valokuva sekä mittojen otto. Kaikki tietysti sanovat omia kuulia parhaiksi (ja toki ovat kaikki oikeassa) mutta kuluttajan kannalta olisi hyvä tietää mitkä ne mitat ihan oikeasti ovat.

Jos historiaan on uskominen, näidenkin mallien sisällä saattaa tulla ajan mittaan muutoksia, sillä esim. nykyinen "original russian" on hieman muuttunut matkan varrella. Se on ihan hyvä juttu, ja sen takia kannattaa antaa suoraan palautetta maahantuojkille, jotta tietäisivät minkälaisesta kuulasta on iloa harrastajille. Siten meillä nostajilla parantuvat kuulavalikoimat kilpailun voimasta.

Jos teillä on valokuvia tai mittoja joistain näistä kuulist niin laittakaa näkyville.

Lainaa:
"Jos haluat sielunrauhaa ja mielihyvää, usko. Jos haluat omistautua totuudelle, kysy." -F.N.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Elo 29, 2011 7:11 am 
Poissa
Hang-around Girevik

Multa löytyy tämmönen satsi
Vasemmalla Compactfit Russian original (harjoittelu.net) 16kg
Keskellä Spartanin 20kg
Compactfit Professional Girya 24kg (ostin joltakin käytettynä)

Kuvissa myös apuviivaa, että mistä mitat otettu. Spartanin kuula on kutakuinkin samankokoinen kuin toi "virallinen" 24kg kisakuula (Professional Girya) mutta molemmissa kahvan paksuus 33mm. Multa löytyy myös CompactFitin 12 ja 24 kuulat ja ne on fyysisesti samankokoisia keskenään. Joten en laittanut niitä samaan kuvaan. Leokoa ei mun kokoelmasta löydy, että olis sen saanut tähän samaan... :(
Suuri ero tulee tuossa kahvassa. Russian originaalin kahva jatkuu pallon muodosta suoraan ylös, kun taas Spartan ja Professionalissa tuo kahva jatkuu tavallaan vähän sisempänä, eli sinne tyveen tulee sitä pallon muotoa. Eli Russian originaalin kahvan aukko on hieman suurempi. Lisäksi Professional kuulan kahvan tyviosa on sisämitaltaan hieman eroava.

Mulle noi kaikki sopii käteen. Pienempi kahvan aukko istuu mulla paremmin käteen ja ranteeseen räkissä. Tuntuu istuvammalta. Tosin se kahva on noissa pari milliä ohuempi ja sen kyllä huomaa siinä vaiheessa kun ottaa Russian originaalin käteen, mutta ei se haittaa nostoissa..
Liitteet:
kuulavertailu.jpg
kuulavertailu.jpg [ 189.24 KiB | Katsottu 8541 kertaa ]

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Elo 29, 2011 7:40 am 
Poissa

Kiitos tästä, havainollinen kuva! Tuohon kun saisi Leokon rinnalle niin olisi täydellinen.

Tuohon sellainen tarkennus että kaikki nuo "professional girya" ja "original russian" yms ovat tuotenimikkeitä, niillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa mikä on virallista ja mikä ei. Maailmalla on todella paljon noiden samojen muottien tai niiden variaatioiden mukaan tehtyjä kuulia, joilla on mitä mielikuvituksellisempia nimiä. Yleisesti jenkeissä kun sanotaan "professional", sillä tarkoitetaan kisamallin kuulaa, kun halutaan erottua ns. jumppakuulista. Kisamalli taas tarkoittaa sitä että se on lähellä GS -liittojen ilmoittamia mittoja.

Lainaa:
"Jos haluat sielunrauhaa ja mielihyvää, usko. Jos haluat omistautua totuudelle, kysy." -F.N.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Elo 29, 2011 5:41 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Noissa kisakuulissa erot lähinnä kosmeettisia ja toinen vaan istuu paremmin toisen käteen ja toinen toisen ei siihen ole mitään selkeää ohjetta olemassakaan itse se pitää testata vaikka sitten kavereitten kuulilla.....Mun käteen istuu parhaiten Russian sitten Fedon kuula ja sen jälkeen Spartan ja Leoko tasapistein....

"Rautaa on vihattava, se on lannistettava, se on nostettava!!" -Kaarlo Kangasniemi

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Elo 29, 2011 6:20 pm 
Poissa

Karhu kirjoitti:
Noissa kisakuulissa erot lähinnä kosmeettisia ja toinen vaan istuu paremmin toisen käteen ja toinen toisen ei siihen ole mitään selkeää ohjetta olemassakaan itse se pitää testata vaikka sitten kavereitten kuulilla.....Mun käteen istuu parhaiten Russian sitten Fedon kuula ja sen jälkeen Spartan ja Leoko tasapistein....

Näinhän se on. Käsiä ja muita ruumiinosioa on erimuotoisia, ja kokeilemalla se paras selviää.

Lainaa:

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Elo 29, 2011 6:31 pm 
Poissa
Lujaterässydän

Kaipaisin noihin "kisakuulien" kahvan alareunaan ovaalia. Kämmen asettuu hyvin ovaalin ympärille jolloin kuulan paino jakautuu tasaisesti koko kämmenen aluelle.

Onko Leokossa ovaalia?

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Elo 29, 2011 6:35 pm 
Poissa

On siinä ovaalia, tsekkaa caestuksen aikaisempi viesti. Siksi se istuu vaikka aukko onkin mitoiltaan pienehkö. Ei kuitenkaan niin pieni kuin esim. mun venäläisissä 24kg:ssa, joissa se on liian pieni.

caestus kirjoitti:
Rouva kirjoitti:
caestus kirjoitti:
Leoko ja OR mitoiltaan hyvin lähellä toisiaan.

Ei kyllä näytä samanlaisilta, kun katsoo niitä vierekkäin. Leokossa on huomattavasti pienempi aukko kun uusimmassa erässä OR kuulia.

Kuva
vasemmalta oikealle: Aito Neuvostoliittolainen Kestävyysvoimaurheilupunnus, Leoko (1:1 copycat CCCP-punnuksesta), OR

Aidossa NL:ssa ja Leokossa on enemmän ovaalia ja vähemmän tilaa kuin OR:ssa.

Lainaa:

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Elo 29, 2011 6:43 pm 
Poissa

Tuossa näkyy vielä Leokon ovaalius:

Kuva

(Huom! Disclaimer! En saa provikoita eikä mulla ole tai ole ollut diiliä minkään kuulamaahantuojan tai -valmistajan kanssa. Eikä sellaista ole tulossakaan. Tai jos tulisikin niin se voisi olla ainoastaan sellainen että se ei edellytä mua mainostamaan yksinomaan minkään yhden lafkan tuotteita. Promoan Leokoa koska eivät itse tajua sitä tehdä ja koska se laadukas kuula. Mulla itsellä kisakuulat on venäläisiä, latvialaisia ja "original russianeita". Seuraavaksi ajattelin ehkä ostaa parin 16kg:ta, parin 18kg:ta ja parin 22kg:ta. Jostain, joskus mutta en tiedä milloin.)

Lainaa:

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Elo 30, 2011 7:49 am 
Poissa
Villalangan mitalla

artot kirjoitti:
Multa löytyy tämmönen satsi
Vasemmalla Compactfit Russian original (harjoittelu.net) 16kg
Keskellä Spartanin 20kg
Compactfit Professional Girya 24kg (ostin joltakin käytettynä)

Kuvissa myös apuviivaa, että mistä mitat otettu. Spartanin kuula on kutakuinkin samankokoinen kuin toi "virallinen" 24kg kisakuula (Professional Girya) mutta molemmissa kahvan paksuus 33mm. Multa löytyy myös CompactFitin 12 ja 24 kuulat ja ne on fyysisesti samankokoisia keskenään. Joten en laittanut niitä samaan kuvaan. Leokoa ei mun kokoelmasta löydy, että olis sen saanut tähän samaan... :(
Suuri ero tulee tuossa kahvassa. Russian originaalin kahva jatkuu pallon muodosta suoraan ylös, kun taas Spartan ja Professionalissa tuo kahva jatkuu tavallaan vähän sisempänä, eli sinne tyveen tulee sitä pallon muotoa. Eli Russian originaalin kahvan aukko on hieman suurempi. Lisäksi Professional kuulan kahvan tyviosa on sisämitaltaan hieman eroava.

Mulle noi kaikki sopii käteen. Pienempi kahvan aukko istuu mulla paremmin käteen ja ranteeseen räkissä. Tuntuu istuvammalta. Tosin se kahva on noissa pari milliä ohuempi ja sen kyllä huomaa siinä vaiheessa kun ottaa Russian originaalin käteen, mutta ei se haittaa nostoissa..
Liitteet:
kuulavertailu.jpg

keskimmäinen ja oikeanpuoleinen on ns. Federenko- malleja. Tämä "Professional-malli" on vanhaa mallia,jonka jälkeen on siirrytty Original Russian-malliin. Kaikki nimet ovat tosiaan vain nimikkeitä, jotta ne erottuisivat ensinnäkin toisistaan. Original Russianin nimi voisi yhtä hyvin olla Original CompactFit, sillä sen malli on itse piirretty. Ei siis ole tehty mistään valmiista mallista. Käyttäjäkokemuksia tästä mallista on monella ja itsekin tähän malliin tykästyin. Mun omissa kuulissa on vain eri painatus, mutta se on juuri sama malli.

Erot on milleinä melko pieniä, mutta niillä pienillä eroilla voi olla joillekin suuri merkitys. Toisille taas menee hifistelyn puolelle, mutta kuten esim. viime vuoden MM-kisoissa Venäjän joukkueenkin monet nostajat kehuivat kuulamallia.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Marras 14, 2011 1:09 pm 
Poissa
Heiluttaa, vai eikö heiluttaa?

Ostin just lauantaina kahdet 24 kg Compactin Russian Originaalit. Mallisarja oli varmaankin vaihtunut äskettäin, koska toisen kahva oli paksumpi. Pyykkönen bongasi asian ja kävin vaihtamassa kuulat keskenään samanlaisiksi. (Eri mallisarjat olisi erottanut myös eri fontista kuulan kyljessä, mutta ei tullut katsotuksi)

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Tammi 13, 2012 9:34 pm 
Poissa
Ensimmäinen heilautus takana

Onko kenelläkään kokemuksia venäjällä myytävistä kisakuulista: "Uralskaja girja" tai "Titan" -merkkisistä?

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Maalis 05, 2012 5:46 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Eleiko ja Compact vertailussa. Nostin lauantaina Eleikolla ja se oli ihan ok, mitä nyt vähän helisi.

Kuva

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Maalis 06, 2012 10:47 am 
Poissa

teolta kirjoitti:
Ostin just lauantaina kahdet 24 kg Compactin Russian Originaalit. Mallisarja oli varmaankin vaihtunut äskettäin, koska toisen kahva oli paksumpi. Pyykkönen bongasi asian ja kävin vaihtamassa kuulat keskenään samanlaisiksi. (Eri mallisarjat olisi erottanut myös eri fontista kuulan kyljessä, mutta ei tullut katsotuksi)

Hyvä että tuli huomatuksi. Olisi hienoa jos valmistajat merkkaisivat selkeästi samaan mallisarjaan kuuluvat tai jotenkin infoaisivat jos malliin tulee muutoksia. Kun ostaa pareja, niiden on sanoisinpa melkein välttämättä oltava identtiset. Sinänsä muuten nuo kaikki kisamallit mitä Suomesta nyt saa ovat varsin mainioita.

Lainaa:

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 139 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC