Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Pe Huhti 19, 2024 3:01 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Yaremenco Olga
ViestiLähetetty: Pe Marras 18, 2011 12:19 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
anzuppi kirjoitti:
Ero olisi nykyään vieläkin selvempi.
Noissa esimerkeissä meillä on kokoeroakin about 30kg, mutta vaikka ollaan nyt suurinpiirtein samankokoiset, niin tekniikat ovat aivan erilaiset. Mutta kyllä mä uskoisin, että pääpiirteittäin mun tekniikka on edelleen hyvin samanlainen kuin tossa videossa. En jousta alastulossa ollenkaan, enkä hae räkkiä niinkuin "kuuluu". Mutta on meidän tempauskin aivan erilainen. Tallinnan MM-kisoista löytyy lyhkäset pätkät, joissa näkyy kuinka erilainen se onkaan. :lol:

Sillä mennään, mikä toimii...

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yaremenco Olga
ViestiLähetetty: Pe Marras 18, 2011 3:16 pm 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 12:49 pm
Viestit: 1702
Paikkakunta: Lieto
Rouva kirjoitti:
anzuppi kirjoitti:
Ero olisi nykyään vieläkin selvempi.
Noissa esimerkeissä meillä on kokoeroakin about 30kg, mutta vaikka ollaan nyt suurinpiirtein samankokoiset, niin tekniikat ovat aivan erilaiset. Mutta kyllä mä uskoisin, että pääpiirteittäin mun tekniikka on edelleen hyvin samanlainen kuin tossa videossa. En jousta alastulossa ollenkaan, enkä hae räkkiä niinkuin "kuuluu". Mutta on meidän tempauskin aivan erilainen. Tallinnan MM-kisoista löytyy lyhkäset pätkät, joissa näkyy kuinka erilainen se onkaan. :lol:

Sillä mennään, mikä toimii...

Joo, tätä mä hain, että mekin ollaan kai "samaa koulukuntaa", mutta kun vahvuudet ja vartalojen mallit ovat niin erilaiset, niin ei ole mitään järkeä tehdä samanlaisilla tekniikoilla.

Edit.
Nauratti kyllä noi videot... :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yaremenco Olga
ViestiLähetetty: Pe Marras 18, 2011 8:25 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: To Joulu 30, 2010 12:11 pm
Viestit: 956
Paikkakunta: Kotka
Juu, varmasti totta kaikki mitä kirjoittelitte.

Mutta esim jos vertaa pätkää jossa Ginko "lämmittelee" tempauksilla ja sitten pätkää jossa Denisov vetää sen huiman
tuloksen 24kg kuulalla yhdellä kädenvaihdolla (jotain päälle 400?) niin kyllä tekniikka näyttää aika erilaiselta eikä näiden
herrojen kohdalla taida fyyiset erot kuitenkaan niin dramaattiset olla?

_________________
Punire Corpus, Firmo Animus.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yaremenco Olga
ViestiLähetetty: Pe Marras 18, 2011 8:51 pm 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 12:49 pm
Viestit: 1702
Paikkakunta: Lieto
L.K kirjoitti:
Mutta esim jos vertaa pätkää jossa Ginko "lämmittelee" tempauksilla ja sitten pätkää jossa Denisov vetää sen huiman
tuloksen 24kg kuulalla yhdellä kädenvaihdolla (jotain päälle 400?) niin kyllä tekniikka näyttää aika erilaiselta eikä näiden
herrojen kohdalla taida fyyiset erot kuitenkaan niin dramaattiset olla?

Herrojen tyylit on erilaiset ja molemmat ovat isokokoisia lihaksikkaita kavereita, mutta vahvuudet voivat silti olla erit.
Mikä on esim. tempauksesi "heikoin lenkki"? Onko se kunnon loppuminen? Otteen loppuminen? Liikkuvuus?
Heikointa lenkkiä täytyy "säästellä" (ja tietty treenata).

Eri tyylejä kannattaa matkia ja testailla.

Mä testasin Juusopin ehdotuksesta viime keväänä uutta tyyliä temmata ja se tuntui kulkevan heti hyvin. Koska se kulki niin hyvin tein loppuun asti ja paransin silloista tuoretta 16kg ennätystäni yli 30 toistoa. Nyt olen hionut tekniikkaani siihen suuntaan, mutta olisi tyhmää jättäytyä tähän. Siksi mä katson näitä Venäläisten huippujen tekniikoita, jotta voin testata sopiiko jotkut jutut niistä mulle. Usein ei sovi, mutta ainakin olen yrittänyt. :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yaremenco Olga
ViestiLähetetty: Pe Marras 18, 2011 11:07 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Morozovkin sanoi että mikään tekniikka ei ole "lopullinen" :idea: Aina voi etsiä-löytää-vaihtaa tekniikkaa :mrgreen: Itse etsin vieläkin tapoja,millä voisin parantaa tekniikkaani :!:
Tämän hetkiseen tekniikkaani ovat vaikuttaneet:Kravtsov,Rudnev-Morozov ja Salakhiev :mrgreen:
Anzuppi,tuo on hyvä tapa löytää uusia parannuksia :wink:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yaremenco Olga
ViestiLähetetty: La Marras 19, 2011 6:28 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: To Joulu 30, 2010 12:11 pm
Viestit: 956
Paikkakunta: Kotka
anzuppi kirjoitti:
L.K kirjoitti:
Mutta esim jos vertaa pätkää jossa Ginko "lämmittelee" tempauksilla ja sitten pätkää jossa Denisov vetää sen huiman
tuloksen 24kg kuulalla yhdellä kädenvaihdolla (jotain päälle 400?) niin kyllä tekniikka näyttää aika erilaiselta eikä näiden
herrojen kohdalla taida fyyiset erot kuitenkaan niin dramaattiset olla?

Herrojen tyylit on erilaiset ja molemmat ovat isokokoisia lihaksikkaita kavereita, mutta vahvuudet voivat silti olla erit.
Mikä on esim. tempauksesi "heikoin lenkki"? Onko se kunnon loppuminen? Otteen loppuminen? Liikkuvuus?
Heikointa lenkkiä täytyy "säästellä" (ja tietty treenata).

Eri tyylejä kannattaa matkia ja testailla.

Mä testasin Juusopin ehdotuksesta viime keväänä uutta tyyliä temmata ja se tuntui kulkevan heti hyvin. Koska se kulki niin hyvin tein loppuun asti ja paransin silloista tuoretta 16kg ennätystäni yli 30 toistoa. Nyt olen hionut tekniikkaani siihen suuntaan, mutta olisi tyhmää jättäytyä tähän. Siksi mä katson näitä Venäläisten huippujen tekniikoita, jotta voin testata sopiiko jotkut jutut niistä mulle. Usein ei sovi, mutta ainakin olen yrittänyt. :mrgreen:


Joo, totta. Mun on vaikeampi vastata mikä on se heikoin lenkki omalla kohdalla koska en tee mitenkään säännöllisesti esim 10min tempaussarjoja yhdellä kädenvaihdolla.

Tuo eri tyylien kokeilu on varmasti erittäin tarpeen jos kisaa, "perus"harrastajalle ei ehkä niin tärkeää pl. jos tuntuu että nykyisessä jokin mättää pahasti tai on toistuvasti jotain ongelmia nykyisen kanssa?

Lähinnä tota on tullut mietittyä sen kannalta että kun opettaa uusia ihmisiä tempaamaan niin miten paljon kannattaa niitä "vapauksia" antaa ja näyttää eri tyylejä. Pääsääntöisesi tällä hetkellä opetetaan tyyliä joka on aika lähellä tai yksyhteen ton Ginkon käyttämän kanssa, mutta toki tuodaan esiin muitakin tapoja/elementtejä jne.

Koska tosiaan immeiset on aika erilaisia fyysisesti, se on kyllä tullut huomattua:)

_________________
Punire Corpus, Firmo Animus.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yaremenco Olga
ViestiLähetetty: La Marras 19, 2011 2:46 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Kamelin voi viedä lähteelle mutta ei pakottaa juomaan. Opeta uudelle kuulailijalle yksi perustyyli, jonka itse osaat. Ja sitten kerrot, että vuoden päästä saa alkaa säätämään. Liian nopeasti ei kannata antaa useita malleja, vaan yksi simppeli ja säätö alkaa vasta kymmenentuhannen toiston jälkeen.

Ellei nyt ole joku ihan selvä morfologinen syy, joka suosii jotain poikkeavaa tekniikkaa.

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yaremenco Olga
ViestiLähetetty: Su Marras 20, 2011 2:37 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: To Joulu 30, 2010 12:11 pm
Viestit: 956
Paikkakunta: Kotka
No juu, aika pitkälti näin onkin menetelty.

Tulee vaan eteen aika ajoin just näitä kyssäreitä, että "mites kun katsoin sieltä JuuTuubista ja siellä se ja se tekikin näin" jne:)

Toki on pyritty tuomaan esiin noita samoja asioita/näkökohtia mitä tässä just tullut esiin, mutta siks vähän kyselinkin että olisko sille ollut joka universaalimpikin syy eritoten koulukuntien osalta.

_________________
Punire Corpus, Firmo Animus.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com