Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Pe Maalis 29, 2024 8:45 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Marras 29, 2011 4:34 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
Jos treenaa ilman opastusta, niin alkuun pääsee luultavasti helpoiten työntelemällä keskiraskaita kuulia. Aivan kevyillä kakkosdipin oppiminen voi olla yksin vaikea opetella. Ajan mittaan niilläkin tottuu tekemään kunnon allemenoja ja varsinkin kuulien alas laskussa ne ovat kätevät oppivälineet.

Hyvin raskaat kuulat ovat tekniikalle pahat, jos allemenoa jännittää. Silloin voi tulla tosi surkeita ähellyksiä.

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 29, 2011 4:49 pm 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Ke Maalis 24, 2010 8:48 pm
Viestit: 259
Paikkakunta: Helsinki
[quote="marks"]Heitetään siis haaste. Kuka tekee ensin 160 tai yli työntöä 2x16kg:lla?

Ja 220 tempausta tai yli 1 16kg kuulalla?

Ihan treenitulos riittää, ja videota kehiin. Molemmissa tottakai kunnon tekniikka, joka menisi kisoissakin läpi.

quote]


riittääks jos on tempassu vaan 9 yli parinsadan..? toki jos video riittää ja kansa haluaa niin asiahan on vain järjestelykysymys.. työnnössä katotaan vasta tammikuun lopussa toistomäärä kahdella kuulalla, joten hoitakaa te miehet tuo työntely - kun se vähän niinku teille kuuluu. 8)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 29, 2011 4:53 pm 
Poissa
Pro-kahvakuulajauhaja
Avatar

Liittynyt: To Tammi 31, 2008 6:00 pm
Viestit: 449
Paikkakunta: Oulu
Mä olen tämän kuukauden hieroskellut työntöä juurikin 2 x 16 kg kuulilla ja olen Jukan kanssa samaa mieltä tuosta ajatuksella tekemisestä. Vähän samaa jo treeniblogiin kirjoittelin maanantaina:

http://arikaiko.wordpress.com/2011/11/28/arki-alkaa-askareettomalla-paivalla/

Toistetaan nyt vielä että 16 rpm työnnössä on nopea tahti mille kuulakoolle tahansa, siinä ei ole varaa möhliä mitään kohtaa mikäli aikoo tehdä täydet 10 minuuttia. Ekat pari kolme menee voimien tunnossa, mutta loppua kohti alkaa teknisen osaamisen merkitys korostua, kun rasitus alkaa tuntua.

Tekniikan ohella rentous alkaa korostumaan nopealla tahdilla tehtävässä pitkässä sarjassa. Jäykällä tekniikalla noutaja tulee äkkiä, teetpä sitten tempausta tai työntöä. Ja siihen taas mun mielestä hengityksellä on tosi iso merkitys.

_________________
Last time. No more bullshit!

Uusi treenipäiväkirja täällä:

http://arikaiko.wordpress.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 29, 2011 5:09 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Liittynyt: La Maalis 07, 2009 1:30 pm
Viestit: 1148
Paikkakunta: Lieto
Jotenkin arvasin ettei mun pointtia edes haluta ymmärtää,niin tyypillistä suomen gs piireissä niin tyypillistä... Osaan kyllä työtää puhtaasti kevyillä mutta se vaatii sen että muistaa tekevänsä töitä kevyillä kuulilla.mutta ihan miten vaan haluatte ihan miten vaan....

_________________
Menestys tulee ennen työtä vain sanakirjassa.

"Rautaa on vihattava, se on lannistettava, se on nostettava!!" -Kaarlo Kangasniemi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 29, 2011 5:19 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
Videoraati-osiosta voi katsoa, kuinka Mr Kahvakuula työntää 2x16kg 152 toistoa eikä vaikuta ollenkaan olevan kiire.

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 29, 2011 5:27 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Liittynyt: La Maalis 07, 2009 1:30 pm
Viestit: 1148
Paikkakunta: Lieto
Joo,mä taidan jättää nää gs touhut teille gs ihmisille. Karhu kiittää ja poistuu näyttämöltä....

_________________
Menestys tulee ennen työtä vain sanakirjassa.

"Rautaa on vihattava, se on lannistettava, se on nostettava!!" -Kaarlo Kangasniemi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 29, 2011 5:34 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
Elä hyvä mies poistu vaan nahistele vaikka Espoon tiskikoneen kanssa, niin saadaan säpinää. Sitäpaitsi ryhtiläiset kannattaa haukkua pari kertaa vuodessa tai muuten ne alkavat guruilla ja elämöidä täällä.

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 29, 2011 5:58 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: To Joulu 30, 2010 12:11 pm
Viestit: 956
Paikkakunta: Kotka
Niin, itse ainakin sanoinkin että oma työntötekniikkani on vielä hionnan tarpeessa ja vahvat punttitaustat vuosien ajalta tekee sen, että suhteessa punnerran aika isojakin kuulia versus työnnöt. Tai ainakin mennään suht samassa minkä ei ymmärtääkseni pitäisi olla ihan näin "keskiverto" tilanteissa. Työnnöllähän kuitenkin pitäisi liikuttaa helpommin ja isompiakin kuulia kuin vauhtipunnerruksilla?

Omalla kohdalla työntöä tulee tehtyä kohtuu vähän kuitenkin loppupeleissä ja kahden kuulan kanssakin setit harvoin on mitään 10min. Tämä johtuu taas omista treenitavoista ja tavoitteista sekä myös siitä että kuulatunneillamme tehdään vähän erilaista "jumppaa" kuin ehkä GS-harrastajat tekee.

Toki aikasarjoja tehdään ja säännöllisesti myös 10min sarjoja, mutta esim vapailla kädenvaihdoilla yleensä jne.

Eri tavoitteet, eri vahvuudet myös. Näin itse näkisin kuitenkin. Edelleen jos haluisin kisasta GS:ssä, totta hitossa muokkaisin treeniohjelmaa sellaiseksi mikä sitä eniten palvelisi. Sama homma jos kuulatunneillamme hakisimme ihmisiä jotka haluavat kisata.

Kaikille avoimet kuulatunnit jossa käy säännöllisen epäsäännöllisesti samoja henkilöitä, joutuu tekemään ainakin omasta mielestä vähän kompromisseja käytettävien ja opetettavien tekniikoiden kanssa. Siksi esim työntöä tehdään suhteessa vähän versus vauhtipunnerrus.

_________________
Punire Corpus, Firmo Animus.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 29, 2011 8:22 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Karhu kirjoitti:
Jotenkin arvasin ettei mun pointtia edes haluta ymmärtää,niin tyypillistä suomen gs piireissä niin tyypillistä... Osaan kyllä työtää puhtaasti kevyillä mutta se vaatii sen että muistaa tekevänsä töitä kevyillä kuulilla.mutta ihan miten vaan haluatte ihan miten vaan....

Ei sun oo pakko työntää, kyl sä saat (vauhti)punnertaakin.

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 30, 2011 8:05 am 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma

Liittynyt: Su Syys 11, 2011 8:00 pm
Viestit: 133
marks kirjoitti:
Mulle tuli tuosta alkuperäisestä artikkelista se mieleen, että joku kertoi että painonnostossakin alussa harjoitellaan todella paljon harjanvarrella. Miksei meilläkin siis ihan reilusti kevyillä kuulilla? Toki, voi olla että jonkun toisen kevyt on mulle raskas jne.


Naulan kantaan!!! Ja kyllä maailmanluokan painonnostajakin kykenee teknisesti puhtaisiin, helvetin nopeisiin nostoihin sillä harjanvarrella. Muistan itsekin joskus teininä kun silloinen yleisurheiluvalmentaja pisti meidät treenaamaan noita nostoja harjanvarrella. Kyllähän se uhmakasta teinikusipäätä vitutti kun oli kova into päästä nostamaan "oikeita painoja", ja jotain keppiä piti heilutella.... Myöhemmin kun testituloksissa tuli hakattua isompien "korstojen" rive-tulokset mennen tullen, ei tarvinnut enää miettiä miksi sillä kepillä tehtiin töitä. Nopeus/räjähtävyys tulee kevyempien painojen kanssa, uskokaa pois. Se on ihan yksi ja sama jos kuula tuntuu kevyeltä kourassa. Mikäli kroppa ei osaa tehdä tarpeeksi nopeasti duunia, ei varmaan toistomäärätkään tietyn aikarajan sisällä hirveesti muutu, eiks je?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 30, 2011 10:30 am 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Johan1979 kirjoitti:
marks kirjoitti:
Mulle tuli tuosta alkuperäisestä artikkelista se mieleen, että joku kertoi että painonnostossakin alussa harjoitellaan todella paljon harjanvarrella. Miksei meilläkin siis ihan reilusti kevyillä kuulilla? Toki, voi olla että jonkun toisen kevyt on mulle raskas jne.


Naulan kantaan!!! Ja kyllä maailmanluokan painonnostajakin kykenee teknisesti puhtaisiin, helvetin nopeisiin nostoihin sillä harjanvarrella. Muistan itsekin joskus teininä kun silloinen yleisurheiluvalmentaja pisti meidät treenaamaan noita nostoja harjanvarrella. Kyllähän se uhmakasta teinikusipäätä vitutti kun oli kova into päästä nostamaan "oikeita painoja", ja jotain keppiä piti heilutella.... Myöhemmin kun testituloksissa tuli hakattua isompien "korstojen" rive-tulokset mennen tullen, ei tarvinnut enää miettiä miksi sillä kepillä tehtiin töitä. Nopeus/räjähtävyys tulee kevyempien painojen kanssa, uskokaa pois. Se on ihan yksi ja sama jos kuula tuntuu kevyeltä kourassa. Mikäli kroppa ei osaa tehdä tarpeeksi nopeasti duunia, ei varmaan toistomäärätkään tietyn aikarajan sisällä hirveesti muutu, eiks je?

Jee :)
Jos kevyellä kuulalla ei kakkosdipit onnistu niin ehkä on kehon koordinaatiossa, tekniikassa ja sitä kautta nopeudessa parantamisen varaa :idea: Jäykkyys nopeuden este.
Tärkeä asia kevyillä kuulilla ja eritoten tätä asiaa voi käyttää jalostettuna sitten raskaisiin kuuliin siirryttäessä.

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 30, 2011 10:41 am 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Karhu kirjoitti:
eveliina kirjoitti:
Mitä jos siis opettelisitte sen työnnön dippeineen päivineen?
Nimimerkillä mä pystyn kyllä työntään vaikka tyhjää mehukattikanisteria, ei ole liian kevyt.


Olet siis sitä mieltä että en osaa työntää,niinkö???

Niinkö mä sanoin?
edit: sitäpaitsi mistä mä tiedän, en ole koskaan nähnyt. Hyvinkäälläkin jouduin keskittyyn Villen tuomarointiin justiin siinä kohdassa.

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com