Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Pe Huhti 19, 2024 1:28 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Seminaarien hinnat
ViestiLähetetty: Su Tammi 22, 2012 3:48 pm 
Poissa
Painovoima paras voima

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 9:47 pm
Viestit: 95
Olen katsonut aika pitkään näitä kahvakuula- ja muiden voimaharjoitteluseminaarien hintoja ja olen ollut vähän ihmeissäni tuosta hintatasosta. Jonkun ulkomaanelävän viikonloppuseminaari maksaa helposti joku 500€. Tällainen hintahan on aika järkyttävä jos vertaa esim. kamppailulajeihin joissa ulkomaalaisen huippuopettajan leirit maksavat yleensä alle 100€/viikonloppu, joskus pääsee viidelläkympilläkin. Tämä ei tietysti ole aina ohjaajan tasostakaan kiinni sillä Martin Rooneyn seminaari taisi maksaa alle satasen ja Rooney on varmasti tunnetumpi ja arvostetumpi voimavalmentaja kuin kukaan kahvakuulaguruista. Jotenkin vaan tuntuu että juuri kahvakuulailulla ja vastaavilla on helppo nyhtää ihmisiltä rahaa.

Minua kiinnostaisi että minkälaista porukkaa noilla leireillä käy tuollaisia hintoja maksamassa? Onko kyseessä niin kovan tason kilpailijoita että maailman huippuopettajan opetuksen ostaminen kannattaa? Kun keskivertoharrastaja ei kuitenkaan tuollaisesta seminaarista saa vastaavaa hyötyä ja perusasioita pystyy opettamaan kotimaisetkin kuulaohjaajat ihan samallalailla niin onko sitten joku valmis maksamaan 500€ vaan elämysmatkailusta että pääsee sanomaan että on ollut sen ja sen leirillä? Vai löytyykö sitten Suomesta vaan tarpeeksi porukkaa joille tuollainen ei ole summa eikä mikään ja sen voi käyttää senkummempia miettimättä?

Sinänsä minun puolestani ihmiset saavat käyttää rahaa ihan mihin lystäävät mutta itseäni asia vaan on ihmetyttänyt kun mielestäni en ole mikään huonotuloinenkaan mutta en voisi kuvitellakaan osallistuvani tuonhintaiselle leirille. :shock: Ja näin itsekkäästi ajateltuna olisi ihan kiva jos joku tuollainen seminaari olisi joskus jokseenkin inhimillisen hintainen jotta sinne pääsisi itsekin katsomaan meininkiä :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Seminaarien hinnat
ViestiLähetetty: Su Tammi 22, 2012 5:48 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Petri kirjoitti:
Minua kiinnostaisi että minkälaista porukkaa noilla leireillä käy tuollaisia hintoja maksamassa? Onko kyseessä niin kovan tason kilpailijoita että maailman huippuopettajan opetuksen ostaminen kannattaa?
Sen mitä olen keskustellut MM-kisoissa nostaneiden kanssa, niin he eivät ole menossa 500€+ -kursseille. Itse kaksissa MM-kisoissa nostaneena, oppi olisi kyllä tarpeen, mutta ei mitään mahdollisuutta laittaa omaa lähes yhden kuukauden palkkaa kurssiin. (teen puolikasta päivää, joten palkkakin on puolikas)

Toivon todella, että kiinnostuneita ja maksukykyisiä kisanostajia olisi menossa kursseille. Harmittaa, mikäli huippukaverit joutuvat opettamaan pelkästään lajiin tutustumassa olevia.

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Seminaarien hinnat
ViestiLähetetty: Su Tammi 22, 2012 6:31 pm 
Poissa
Kisamallin jylhät piirteet

Liittynyt: Su Marras 15, 2009 9:34 pm
Viestit: 484
Niin mitäs noilla leireillä nyt oikein sitten loppujen lopuksi tapahtuu??
Hinta on suhteellista, jos kurssilta saa jotain oikeasti niin ei ole kova hinta. :) (esim. verrattuna johonkin muihin hankintoihin)

Nyt vois kyllä Kukka tai joku oikeasti noista leireistä tietävä kertoa vähän mitä siellä oikein tehdään? :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Seminaarien hinnat
ViestiLähetetty: Su Tammi 22, 2012 6:41 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: To Joulu 30, 2010 12:11 pm
Viestit: 956
Paikkakunta: Kotka
Minustakin tuollainen hinta melkein kenen tahansa leiristä tuntuu tosi hurjalta. Jenkkilän suunnalta tulevien hintana ei tunnu niin ihmeelliseltä koska lennot yms. maksaa suhteessa enempi. Itänaapurista reissaa aika edullisesti käsittääkseni?

Satanenkin yhden päivän seminaarista on jo tosi kova hinta, ohjaajakoulutukset yms. on taas eri asia minusta.

Lisäksi kun noihin pitää aina laskea ne muutkin kulut päälle eli safkat,matkakulut ja mahdolliset majoittumiset.

Onhan tuossa tulevassa Turun setissä (mihin varmaan tää ketju viittaa ainakin osaltaan) kyllä tosi huima hinta vaikka ottaa huomioon että on kaksi
valmentajaa. Eli jos nyt äkkseltään oikein kurssia laskin niin maksaa n.700eur toi setti. Eli 700eur per valmentaja saavat tuosta reissusta.
Sitä ei toki tiedä mitä jää järjestävälle taholle ja menee muihin kuluihin, mutta hypoteettisesti jos jää jäljelle vaikka 500egeä/valmentaja.

Paikalle tulee 20 henkeä. Eli herrat nettoaa reissusta 10 000eur per pää...aletaan puhua jo aika huimista liksoista IMHO.

Saman rahan voisvat saada myös loppupeleissä jos hinta olis matalampi-->enempi väkeä-->sama lopputulema.

Pitää kyllä olla todella kova tarve ja todella paksu lompuukki että tollasia hintoja voi maksaa.

Itse en esim edes maksaisi kamppailu/itsepuolustuspuolelta kenellekään gurulle vaikka sen puolen jutuista olen
itse valmis aika paljonkin maksamaan jos on hyvää juttua (ja toki tän kautta ymmärrän osaltaan myös kahvakuula tms.
puolella samaa muilta). Mutta tolla hinnalla pitäis sit jo saada lähtökohtaisesti privaopetusta ja aika perkuleen
hyvää sellasta aamusta iltaan kaks päivää.

Mut eihän se hullu ole joka pyytää vaan se joka maksaa vaimitenseoli?

_________________
Punire Corpus, Firmo Animus.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Seminaarien hinnat
ViestiLähetetty: Su Tammi 22, 2012 7:20 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Kamppailupuolen seminaarijutuissa voi olla niinkin, että siellä on seura/oja jotka hoitaa osan kuluista vastineeksi siitä, että kuukausittain kerätään satasten treenimaksuja. Seurojen jäsenmäärät on satoja joista joku kymmenen osalliistuu noihin, joten henkeä kohti voidaan subventoida hintoja ehkä reilumminkin.

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Seminaarien hinnat
ViestiLähetetty: Su Tammi 22, 2012 7:22 pm 
Poissa
Painovoima paras voima

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 9:47 pm
Viestit: 95
eveliina kirjoitti:
Kamppailupuolen seminaarijutuissa voi olla niinkin, että siellä on seura/oja jotka hoitaa osan kuluista vastineeksi siitä, että kuukausittain kerätään satasten treenimaksuja. Seurojen jäsenmäärät on satoja joista joku kymmenen osalliistuu noihin, joten henkeä kohti voidaan subventoida hintoja ehkä reilumminkin.

Olen senverran näitä kamppailutouhuja katsonut että uskaltaisin väittää että seurat ei kyllä ota lähtökohtaisesti mitään tappioita seminaareista. Monilla ei olisi edes mahdollisuutta sellaiseen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Seminaarien hinnat
ViestiLähetetty: Su Tammi 22, 2012 7:37 pm 
Poissa
Painovoima paras voima

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 9:47 pm
Viestit: 95
marks kirjoitti:
Perinteisellä kamppailupuolella on se ero että siellä on selkeästi kyse urheilusta ja järjestötoiminnasta, josta ei ole tarkoituskaan saada voittoa vaan tarkoitus on että oppi leviää lajista kiinnostuneille. Siksi joku thaikkuvalmentaja tulee suunnilleen matkakuluilla. Länsimainen kahvakuulatoiminta (RKC, IKFF, WKC, yms) on yritystoimintaa, josta on tietty tarkoitus saada voittoa.

Tämähän ei nykyään ole enää milläänmuotoa vakio. Kyllähän tuolla pyhällä hengellä reissaavia opettajia on mutta varsinkin amerikoista tulevat opettajat tekevät sitä ihan ammatikseen ja ansaitsemismielessä. Silti leirien hinnat noissa on ihan murto-osan vaikka näihin Federenkon tai Ido Portalin leireihin nähden.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Seminaarien hinnat
ViestiLähetetty: Su Tammi 22, 2012 7:52 pm 
Poissa
Kisamallin jylhät piirteet

Liittynyt: Su Marras 15, 2009 9:34 pm
Viestit: 484
Ammattilaisten käydessä noilla kursseilla kannattaa muistaa, että ne ovat verovähennettävissä mikäli tosiaan tukevat tai ovat jopa perusteltavissa edellytykseksi ammatinharjoittamiselle. Eli sinänsä ammattilaisille suunnatut seminaarit voi olla hinnoitelut miten vaan. Bisnes on bisnestä.

Mutta esim. Fedorenkon ja Denisovin koulutukset ovat minulle täysi kysymysmerkki. Mitä heillä voi olla tarjottavana, joka on tuon arvoista? Onko sitä, vai onko kysymyksessä vain kysynnän ja tarjonnan laki kuten Pyykkönen mainitsi. Puhun siis itse vain ja ainoastaan tuosta Fedon ja Denisovin leiristä ja sen hinnoittelusta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Seminaarien hinnat
ViestiLähetetty: Su Tammi 22, 2012 7:53 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Kysymys on priorisoinnista, jotkut käyvät pari kertaa vuoteen Thaimaassa, jotkut maksaa veneestä puoltoistasataa tonnia, jotkut ostaa juhanipalmuja...

Mä en tekisi omilla rahoillani mitään noista esimerkiksi mainitsemistani jutuista enkä maksais viittäsataa viikonloppuseminaarista. Morozovin leirin hinta on siinä kinthaalla.

Mites noissa mainituissa halvoissa kamppailuseminaareissa on osallistujia? Tarkoitan vaan että onko siellä niin paljon populaa ettei oikeasti saa sieltä gurulta mitään henkilökohtaista ohjausta? Opettamisen kannaltahan se on kai helpompi ohjata kymmentä kuin vaikka sataa oppilasta.

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Seminaarien hinnat
ViestiLähetetty: Su Tammi 22, 2012 8:39 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Morozovin hinta oli kohdallaan :idea: 230 egee ja 3 päivää opetusta ja ryhmä taisi olla n. 15 :?:
Siinä sai paljon henkilökohtaista opetusta :wink: Kamppailupuolella homma toimii eri periaatteella kuin kuntosali puolella :idea: Itse kävin vuosina 1990-2008 arviolta 12-15 leiriä ulkomaisten opettajien alla kamppailulajeissa. Ne olivat suhteessa paljon huokeampia. Halvin 2 viikkoa oli jenkeissä 2001,kun asuin gurun kotona ja treenasimme (guru+minä+kaveri) 2 kertaa päivässä. Hän ei ottanut opetuksesta tai täys ylöspidosta MITÄÄN :!: Jätimme kuitenkin hänelle kirjekuoren ,jossa oli kahisevaa :wink: Kokonais summa matkasta oli kuitenkin halpa. 2008 Fuglyev ehdoitti mulle ja Marksille 2 viikon leiriä Krimille(Ukrainan maajoukkue). Rahaa ei pyydetty ollenkaan :idea: Siihen aikaan GS-jutut olivat vielä kohtuu hintaisia(esim Ginkon 1 ja 2 valmentaja leiri Ventspilssissä 4 päivää) :mrgreen:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Seminaarien hinnat
ViestiLähetetty: Ma Tammi 23, 2012 8:11 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: To Joulu 30, 2010 12:11 pm
Viestit: 956
Paikkakunta: Kotka
Heikki kirjoitti:

Mites noissa mainituissa halvoissa kamppailuseminaareissa on osallistujia? Tarkoitan vaan että onko siellä niin paljon populaa ettei oikeasti saa sieltä gurulta mitään henkilökohtaista ohjausta? Opettamisen kannaltahan se on kai helpompi ohjata kymmentä kuin vaikka sataa oppilasta.


Tietenkin on yleensä paljon osallistujia, mutta siinä tulee taas myös se hintapolitiikka. ELi jos maksan seminaarista vaikka 30egeä, en odotakaan että se guru on koko ajan mua ohjaamassa. Kuitenkin harvemmin puhutaan satojen ihmisten tapahtumista, yleensä perusseminaarit pl. jotkut tosi isot leirit/gurut tms. ovat sellaisia 20-40 hengen juttuja.

Yhtälaillahan tollasesta 700eur seminaarista pitää kysyä että kuinka paljon saa rahalleen vastinetta ja henk.kohtaista ohjausta vaikak siellä olis "vain" se 15 henkeä?

Ameriikassahan hinnat on toki ihan eri luokkaa ja siellä on vaan vallalla toi bisneajattelu. Siellä esim on ihan normisettiä maksaa satoja taaloja jostain privaattitunnista kamppispuolella siinä missä täällä puhutaan kympeistä.

Kuten Petri jo mainitsikin, yleensä seurat eivät osallistu seminaarikuluihin. Se on myös totta mitä marks sanoi että valtaosa on ry-pohjaisia jolloin sitä voittoa ei voida tuottaa, mutta ammattiopettaja kamppispuolellakin laskuttaa usein jo nykyään jonkun minmisumman ja sitten jos osallistujakato iskee--> seura maksaa.

Mut toisaalta, täähän on loppupeleissä vaan köyhän kitinää..eihän nää ole ongelmia niille kellä on rahaa. :D

_________________
Punire Corpus, Firmo Animus.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Seminaarien hinnat
ViestiLähetetty: Ma Tammi 23, 2012 9:14 am 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
marks kirjoitti:
Kuten pyykkonen sanoi, Ryhdillä on pari leiria vuodessa naurettavan halvalla

Copycat-kahvakuula ry aikoo tänä vuonna myös saada järkättyä vastaavia ainakin pari. Parhaillaan odotellaan SM-kisa-aikataulua ja sen jälkeen koitetaan saada aikatauluja natsaamaan yhden varsin arvostetun kotimaisen kamppailupuolen valkun kanssa (joka ei maksa maltaita).

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Seminaarien hinnat
ViestiLähetetty: Ma Tammi 23, 2012 9:43 am 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 12:49 pm
Viestit: 1702
Paikkakunta: Lieto
marks kirjoitti:
Perinteisellä kamppailupuolella on se ero että siellä on selkeästi kyse urheilusta ja järjestötoiminnasta, josta ei ole tarkoituskaan saada voittoa vaan tarkoitus on että oppi leviää lajista kiinnostuneille. Siksi joku thaikkuvalmentaja tulee suunnilleen matkakuluilla. Länsimainen kahvakuulatoiminta (RKC, IKFF, WKC, yms) on yritystoimintaa, josta on tietty tarkoitus saada voittoa.

Juuri näin.
Eikä tuo ole käytäntö pelkästään kamppailupuolella...

Sama tuli vastaan keskustelussa erään painonnostovalmentajan kanssa.
Hän valmentaa oman seuran harrastajia ja kilpailijoita talkootyönä, siis ilman korvauksia omalla vapaa-ajallaan.
:wink: Rakkaudesta rautaan. Rakkaudesta lajiin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Seminaarien hinnat
ViestiLähetetty: Ti Helmi 07, 2012 9:14 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: To Huhti 16, 2009 3:07 pm
Viestit: 654
Tämä on mielenkiintoinen aihe ja olen kanssa pohtinut samaa. Mistä sen rahan oikein maksaa? Voiko joku olla niin taitava, että juuri hänen opetuksestaan kannattaa maksaa monta sataa euroa? Valitettava totuus on, että näiden meidän idän ystävien kanssa tulee yleensä kielimuuri vastaan, joka vain yksinkertaisesti aiheuttaa sen,että ainakin osa(yleensä melko suuri osa) jää sanomatta kun ei osata sanoa enklanniksi. On siis hyvä, että Feden ja Ivanin koulutukseen tulee tulkki! Ainakin urheilijoina ovat GS:n ykkösiä.

Tuo on kuitenkin vain yksi asia ja mielestäni vielä suurempi asia on se, millainen leirin vetäjä on opettajana. Toiset on maailman kovimpia urheilijoita ja voivat olla ok opettajia. Toiset on super-atleetteja ja ovat sen lisäksi erinomaisia myös toisten opettamisessa. Itse en ole vielä sellaista henkilöä löytänyt, joka olisi jättänyt täydellisen kuvan omassa osaamisessaan ja valmentajan taidoissaan. Idosta tiedän, että hän on todellinen superlahjakkuus ja kuuleman mukaan on myös opettajana aivan omaa luokkaansa. Toivon mukaan voin kesäkuussa tämän allekirjoittaa!! Tässä erään valmentajan mielipide Idosta: http://cavemanstrong.com/2012/02/pushin ... do-portal/


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Seminaarien hinnat
ViestiLähetetty: Ke Helmi 08, 2012 7:34 am 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Pe Marras 26, 2010 11:16 am
Viestit: 266
Paikkakunta: Kangasala
L.K kirjoitti:
Satanenkin yhden päivän seminaarista on jo tosi kova hinta,

Samaa mieltä.

L.K kirjoitti:
ohjaajakoulutukset yms. on taas eri asia minusta.

Ammattilaisten kouluttamiseen ehkä, mutta entäs harraste-ohjaajat? Ainakin itse amatööri-tumpulana ihan mieluusti hakisin oppia ohjaamiseen (ja omaan tekniikkaankin). Hommasta ei ole kuin kuluja, niin jotenkin ei kantti meinaa riittää 500€ ohjaajakoulutukseen lähtemiseen, vaikka varmasti olisi hyvää oppia. Rahasumman lisäksi on mietityttänyt kurssin toteutustapa: itse en ole kordinaation & koreografian ihmelapsi, niin luulen etten pahimmassa tapauksessa kykenisi viikonlopun kurssista saamaan irti kuin parin tunnin edestä oppia.

Ehkä tässä on vaan koitettava panostaa siihen, että koittaa järjestää itsensä mahdollisimman monen ohjaajan treeneihin teolisuusvakoilemaan, ja koittaa niistä kaikista imea oppia.

_________________
Jos veri lakkaa maistumasta, kyseessä on tauko

Fitness kuulailija ja kahvakuulan väärinkäyttäjä vuodesta 2010
Suinulan kuulatreenit: http://harjulanhalla.fi/salivuorot.php


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com