Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Pe Huhti 19, 2024 4:34 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Huhti 17, 2012 5:58 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Kisat lähenee, enään 5pvä jäljellä koitokseen...

Sunnuntaina Mastereiden Painonnoston SM-kisat Tampereella.

Laji on mulle niin uusi, etten olisi voinut tätä vielä Uuden Vuoden lupauksena tehdä. Tammikuun puolessa välissä en tiennyt tarkalleen, mitkä ovat edes liikkeet. Kiitos Sipilöiden, ajauduin Turun Atleettiklubin ovesta sisään tammikuun puolessa välissä ja kuulin, että heillä on Mastereille omat SM-kisat. Siltä silmänräpäykseltä ilmotin, että mä haluan niihin. Heikki yritti vähän jarrutella: "kokeile nyt edes ensin, miltä tempaus ja työntö tuntuu tangolla!". No 26.1. keräsin rohkeutta ja paukautin salille yksin. Yksi nostolavoisa oli vapaana ja eiku siihen ja kyttäämään mitä muut tekevät... Ei mennyt kauaa kun Suomen Juha tuli kysymään:"Kuka sä olet, kun sua ei ole täällä ennen näkynyt?" Mä siihen: "Joo, en mä täällä ole ennen käynytkään, olen kotona treenannut vähän noilla kahvakuulilla, mutta olisin menossa Mastereiden SM-kisoihin, et olis kiva jos voisit näyttää vähän noita liikkeitä."
Siitä asti ollaan Juhan kanssa treenattu 3krt/vkossa ja se on vahtinut kuin haukka mun jokaista liikettä. Tietää jo lämmittelyssä millainen päivä Rouvalla on. Olen todella kiitollinen saamastani valmennuksesta! Valitettavasti Juha ei pääse mukaan kisoihin, joten siellä olen omillani. 8)

On ollut todella palkitsevaa opetella uutta lajia ja kehitystä on tapahtunut. Suurinpia haasteita on ollut kyykkyyn meneminen/pääseminen. On venytelty oikein urakalla, usein töissäkin... Nyt liikkuvuus jo melkein mahdollistaa kyykyn, mutta helposti kun painoja lisätään tankoon, niin kyykky meinaa unohtua... Ja voima astuu kehiin.

Mastereiden SM-kisoihin on ennakkoilmoittautunut 160 nostajaa ja kisat ovat kaksi päiväiset. Naiset ja yli 60v. miehet nostavat sunnuntaina. Mielestäni on todella ihailtavaa, että kisoihin on ilmoittautunut 3 miestä yli 80v. sarjaan! Siinä on tavoitetta!!

Oma tavoitteeni on saada hyväksytyt suoritukset. Realistinen tavoite yhteistulokselle voisi olla 90-95kg, jos nostot sujuu.

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 17, 2012 6:33 pm 
Poissa
32kg avaimenperät ilmaan
Avatar

Liittynyt: Ti Touko 31, 2011 1:59 pm
Viestit: 784
Paikkakunta: Tampere
Kuullostaa aivan mahtavalta! :D Onnea matkaan!!!

Tulen luultavasti sunnuntaina katsomaan! [smilie=14.gif]

P.S. Sä oot kyllä ihanan rohkea ja ennakkoluuloton, kun päätät osallistua kisoihin ennen kuin edes osaat liikkeet kunnolla tehdä! Itse kukin tarttis joskus tuollaista rohkeutta ja päättäväisyyttä! :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 17, 2012 6:46 pm 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 12:49 pm
Viestit: 1702
Paikkakunta: Lieto
titta kirjoitti:
Sä oot kyllä ihanan rohkea ja ennakkoluuloton, kun päätät osallistua kisoihin ennen kuin edes osaat liikkeet kunnolla tehdä! Itse kukin tarttis joskus tuollaista rohkeutta ja päättäväisyyttä! :)

Terhi on kyllä tuossa suhteessa mun idoli! :D
Rouva kirjoitti:
Sunnuntaina Mastereiden Painonnoston SM-kisat Tampereella.

Me tullaan koko perhe sua kannustaa!!!
-Kahvakuulapaidoissa tietenkin... :wink:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 17, 2012 6:51 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
[smilie=17.gif]
Hengessä mukana!
Sä näytät niille kuitenkin... noh... närhen tai minkä vaan.

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 18, 2012 4:34 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Kyllähän mä tiedän, että puolisoni pystyy mihin vaan, mutta eniten mua on tässä projektissa äimistyttänyt Rouvan lapsenomainen "rajattomuus". Lapsellahan ei ole mitään rajoitinta, ei lapsen mieli jarruta uusien asioiden kokeilemista. Jos jarruttaisi, niin kukaan meistä ei kävelisi. Saman tyylistä asennetta on tässä projektissa vaadittu, oikeasti tammikuun puolivälissä Rouva ei tiennyt painonnoston kisanostojen nimiä tai tunnistanut suoritustapaa.

Koska olet viimeksi opetellut asioita, joissa nyt vaikka ensimmäiset pari sataa yritystä epäonnistuu:)
Mä olen ottanut asiakseni opetella (liikunnan saralla) uusia asioita pikku hiljaa, sen vuoksi mä ihaillen kyylään kaikki esim Jukan videot, paljon haasteita.

Haastankin kaikki (hyvässä hengessä toki) seuraamaan Rouvan esimerkkiä ja työntämään omia rajojaan tänä vuonna vähän kauemmas! Jos se on kuulalavalla nouseminen, niin älä emmi. Jos se on julkisesti laulamista, niin kokeile (selvin päin). Mitä vaan, mutta tee se.

Asenne ratkaisee!

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 18, 2012 6:40 am 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Asiaa Heikki!

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 18, 2012 6:55 am 
Poissa
Ennen oli forkut rautaa

Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 5:13 pm
Viestit: 831
Paikkakunta: melkein Lieto, mut sit kuitenki Turku
Eikä ainoastaan asiaa. Mun meinas tulla tippa linssiin, kun oli niin kauniisti kirjoitettu vaimosta. Aaaaawww [smilie=15.gif]

_________________
Ninni - muikea valkku
http://niinasalonen.com -- http://gslieto.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 18, 2012 7:00 am 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
knoppe kirjoitti:
Eikä ainoastaan asiaa. Mun meinas tulla tippa linssiin, kun oli niin kauniisti kirjoitettu vaimosta. Aaaaawww [smilie=15.gif]

Totuudesta on helppo kirjoittaa kauniisti :D jopa vaimosta :wink:
Onnea valitsemallesi tielle!
Näkyyköhän nettilähetystä?

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 19, 2012 12:14 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Nettilähetys lähetetään osoitteesta http://www.bambuser.com/tp_painonnosto

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 22, 2012 4:49 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Kisat takana.

Tuloksena Painonnoston Suomenmestaruus!

Olin ennakkoilmoittautunut alle 69, mutta tankkasin itseni sarjaa ylemmäksi taktisesti. Nostin siis -75kg, paino 71,60. Ikäluokka 40-44.

Nostin 6 puhdasta (kaikilta tuomareilta hyväksytyt) nostoa.
Tempaus 35, 40, 43
Työntö 45, 50, 53

Olen tyytyväinen tuloksiin, treeneissä kyseiset painot eivät ole nousseet puhtaasti. Paras puhdas treenitempaus on ollut 42,5 ja puhdas treenityöntö 50. Työnnön kanssa on ollut vähän tankokammoa, kun olen hakannut leukaani tankoon. [smilie=0.gif]

Kiitos kaikille ihanille kannustuksesta ja mukana elämisestä! :mrgreen:

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 22, 2012 5:02 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Onnittelut [smilie=17.gif] [smilie=17.gif] [smilie=17.gif]
Bulkkaus onnistui, 69:ssä oisit joutunut aikalailla venymään mestaruuteen :)
Miten nyt jatko, onko jo uusi laji katseltu :wink: :?:

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 22, 2012 5:30 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku


http://www.youtube.com/watch?v=cxYbaFR3DhM&feature=share
simo k kirjoitti:
Bulkkaus onnistui, 69:ssä oisit joutunut aikalailla venymään mestaruuteen
3kg/9pvässä, mä olen loistava myös siinä lajissa :twisted: Nyt voi ottaa kisadietin, kisojen jälkeen... :mrgreen:
simo k kirjoitti:
Miten nyt jatko, onko jo uusi laji katseltu
Painonnosto pysyy, voimannosto kiinnostaisi myös, tarttis kyllä alkaa juoksemaan, pyöräilemään ja uimaan, jos meinaan sitä triathlonia (vajaata matkaa) kokeilla. Kuulaa haluaisin myös kokeilla ja kai mun täytyis antaa kahvakuulalle mahdollisuus myös, josko liekki vielä roihahtais.

Painonnostoon jäi kyllä nostonälkä... kisalavalle oli PALJON helpompi mennä kuin GS-lavalle. Siinä ollaan vain hetki ja sitten pääsee backstagelle. :twisted:

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 22, 2012 5:31 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Onneksi olkoon. Hienon näköistä menoa :mrgreen:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 22, 2012 5:41 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Terhi on Rautaa!!

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 22, 2012 6:32 pm 
Poissa
Metukka ja suolakurkku -uskovainen

Liittynyt: Ke Kesä 23, 2010 6:33 pm
Viestit: 380
Rouva: Eihän sulla ollut mitään kiirettä pois lavalta, jos vertaa suurimpaan osaan muista kilpailijoista. :) Sullahan oli aikaa kumarrella yleisölle ennen poistumista. Tykkäsin itse siitä kovasti. Joku vanhempi mies sai siinä kaksi punaista lätkää, niin oli kiikaroivinaan niitä lätkiä, että näkikö varmasti oikein. Muuten poistuivat kyllä aika nopeasti lavalta.

Oli kyllä hieno katsella, kun iäkkäät miehet nöyryyttivät rautaa. Naisethan tuolla olivat vielä tyttöiässä. Rouvan nostovideosta tuli mieleen ensimmäisen miesten erän palkintojen jako. Vaikka palkintoja jakaneet nuoret naisetkaan eivät mitään pitkiä olleet, niin olivat silti lähes päätä pidempiä kuin ryhmän vanhin kilpailija. Halaus oli hiukan koomisen näköinen.

_________________
"Nosta eläkä inise!!!" -P. Virtanen


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com