Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on To Maalis 28, 2024 6:39 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 37 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: KettleGuard
ViestiLähetetty: La Elo 08, 2015 5:34 pm 
Poissa
Metukka ja suolakurkku -uskovainen

Liittynyt: To Elo 08, 2013 4:26 am
Viestit: 392
Nostanpa tämän ketjun ylös kun itselleni on taas ajankohtainen. Eli mikä on nyt kanta näihin suojiin. Itse olen käyttänyt Valery Fedorenkon muovisia suojia http://www.worldkettlebellclub.com/shop ... black.html, joissa siis kova muovipala sisällä joka tasaa kuulan painetta laajemmalle kuin ilman suojaa tai pelkällä kankaisella. Yhdet salikisat on käyty,niissä kuulat oli 24 kg, ja kankaiset suojat olivatkin aivan riittävät. Nyt olisi tulossa koitos 28 kg kuulilla, ja tänään kun koitin pelkällä kangassuojalla, niin jo parin minuutin kohdalla pelkkä räkkiasento alkoi olla tuskaa. Ajatus kymmenen minuutin kärvistelystä pisti sykkeet koholle.

Eli onko nyt siis muovituetut suojat sallittuja vaiko ei? Jos tuo fedorenkon täyskova muovi on kielletty mutta kettleguardin läpsymuovi sallittu, taidan kyllä hommata ne kun varmasti on mukavampi kuin ilman. En tiedä missä on vika, no yläasteella ainakin yksi kaveri nauroi ranteideni letkumaisuudelle, eli onko sitten rakenteellisesti heiveröiset vaiko kipujärjestelmä vaan herkistynyt, mutta motivaatio on aika pieni karaista itseään tuohon kun noiden suojien kanssa homma pelittää täysin ongelmitta.

Jos muovipalat suojissa on kielletty, mutta joku tietää muun hyvän ja sallitun suojan niin kuulen niistä mielellään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KettleGuard
ViestiLähetetty: La Elo 08, 2015 7:38 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Liittynyt: Su Marras 20, 2011 1:11 pm
Viestit: 1994
Raskaammilla kuulilla alkaa tulemaan ongelmaksi että että jos kuula ei painu kunnolla kättä vasten niin sitten kipeytyy ranteet. Sinne tulee melkoiset vääntömomentit, etenkin jos homma menee kuten minulla ja pienikin ylimääräinen kerros estää käden mahtumisen kahvan sisään -> kahva jää enemmän kämmenelle -> ongelmia räkissä.

Toki jos ohuen ja lujan suojan saisi siten että se on täysin käsivartta vasten niin sitten ehkä. Mutta esim Spartanin suojat ostin, mutta en ole käyttänyt juuri ollenkaan juuri tuosta syystä. Liian paksut ja itseasiassa sääntöjen mukaan nuo ilmeisesti ovat aavistuksen verran liian pitkätkin?

Tosin tuo räkki ja rannesuojat sekä kivut ja kivuttomuudet tuntuu olevan aika mystisiä juttuja. Aina kun tuntuu että räkkiasento on kunnossa eikä tarvitse huomiota niin joku ongelma ilmenee jota pitää koittaa korjata... :(


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KettleGuard
ViestiLähetetty: Su Elo 09, 2015 8:56 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Liittynyt: Su Marras 20, 2011 1:11 pm
Viestit: 1994
Tuo ensimmäisen kuvan asento on ainakin minulla jo kohtuu tuskainen siios tuo miten kämmenet osoittaa toisiaan kohti, aika kova pistemäinen kipu ranteeseen/kyynärvarteen. Pidemmän päälle varsin tuskallista.

Kivuttomin asento on kun rystysiä kääntää eteenpäin ja vetää käsiä lähemmäs kohti rintaa jolloin kuulat asettuu olkavarsienkin päälle. En tiedä mitä kaikkia tekijoitä siinä tulee mukaan mitkä vähentää kivun määrää. Kyynärvarren kiertyminen jolloin luut tukee paremmin toisiaan? Kuulan painopiste jaottuu paremmin pitkin käsivartta (olkavarsi ja ranne) kuulan painopiste ei suuntaudu niin suoraa läpi luun?

Tosin lihastyön määrä tuossa taitaa kasvaa, koska kuulilla alkaa olla taipumusta karata eteen.

Eli varmaan terhakkaammat kuulajyrät pystyy tekemään tuolla kuvan tyylillä koska räkissä pöntystä on vähemmän? Jos sitä CMS tasonkin suoritusta hakee täydellä ajalla niin tilanne on vähän toinen ja kivuton räkkiasento voi olla huomattavasti tärkeämpi niin työnnössä kuin LC:ssä. Mene ja tiedä.

Itseasiassa kun eri kuulamalleista tulee puhetta niin minulla Compactin kuula painaa kyynärvarren isoja suonia. Toki Spartanin kahvan ahtaus on taas sitten ongelma sekin joka käy ranteeseen.

Mutta ainakin omalla kohdalla tuntuu olevan se että kokoajan tuntosarvet härillä sen suhteen että mikä asento sattuu ja miksi ja sattuisiko joku toinen asento vähemmän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KettleGuard
ViestiLähetetty: Ti Elo 25, 2015 1:23 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Liittynyt: Su Marras 20, 2011 1:11 pm
Viestit: 1994
Second kirjoitti:
Raskaammilla kuulilla alkaa tulemaan ongelmaksi että että jos kuula ei painu kunnolla kättä vasten niin sitten kipeytyy ranteet. Sinne tulee melkoiset vääntömomentit, etenkin jos homma menee kuten minulla ja pienikin ylimääräinen kerros estää käden mahtumisen kahvan sisään -> kahva jää enemmän kämmenelle -> ongelmia räkissä.


Tähän täytyy nyt palata jonkin asteisten uudelleen kokeiluiden jälkeen ja eipä nuo nyt ole häirinneet mainittavasti.

Ja kyllä nuo silloin kun paljon pitää räkissä olla päivästä toiseen ovat minut nyt vakuuttaneet sillä että hyvät pelit, välttämättä ei järkeä ole aina käyttää mutta ihan hyvät lisävarusteet.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KettleGuard
ViestiLähetetty: Ke Syys 23, 2015 6:17 am 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: Ke Loka 02, 2013 8:09 pm
Viestit: 664
Mulla ei tule työntämisestä kyynärvarret yhtään kipeäksi, vaan melkein ainoastaan sattuu kämmenten sisäpuolelle juuri ranteen yläpuolelle johon kuulan kahva painaa. Kipu on sen verran kovaa ja alkaa loppua kohden puuduttaa kädet, että työntötulos on siitä tällä hetkellä eniten kiinni. Käsien puutumista on kyllä ollut tempaamisessakin, että ties jos tähän löytyisi ratkaisu, niin tempauskin lähtisi sujumaan.

Varmaan pitäisi yrittää saada kuulan painoa enemmän kyynärvarren päälle, eli kättä vielä syvemmälle kahvaan. Oon käyttänyt ihan ohuita rannesuojia työntäessä, mutta ehkä voisi kokeilla paksumpiakin, kun käsi kuitenkin mahtuu hyvin kahvasta sisään. Jos painon saisi silloin vaikka jakaantumaan paremmin. Voisi kokeilla myös tuota secondin kirjoittamaa rystysten kiertämistä eteenpäin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KettleGuard
ViestiLähetetty: Ke Syys 23, 2015 12:05 pm 
Poissa
Lujaterässydän

Liittynyt: Ma Elo 25, 2014 11:58 am
Viestit: 231
Itse olen tuskaillut kans ranneongelmian kanssa 20kg ja 24kg kuulilla. Huomasin että kun jätin paksut rannesuojat (hikinauhat) pois niin helpotti. Vielä pitää harjoitella rinnalevetoa, ettei kahva hakkaa käsivarren ulkosyrjää mustelmille. Olen huomannut myös että vasemmalla kädellä on paha tapa "ylikoukistaa" kun olen saanut kuulat räkkiin ja voi olla että tuo aiheuttaa mulla nimenomaan tuon vasemman käden ranteen ongelmat. Elikkä ainakin minun kohdalla harjoittelua vaan ja peilin edessä niin näkee miten ranne käyttäytyy.

Ranteet kannattaa lämmitellä ja venytellä hyvin ennen työsarjoja, niin ainaki mulla vähemmän tulee kipuja silloin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KettleGuard
ViestiLähetetty: Ke Syys 23, 2015 4:26 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 5:27 am
Viestit: 686
Paikkakunta: Eteläinen Häme
Mulla kanssa 32kg kuulilla rupes oleen ranteiden vääntymisongelmaa ja mystistä painamista eri paikoissa. Ilman rannepehmusteita ei ongelmia ollut ja sitten löysin ohuemmat säbä rannarit millä ongelmaa ei enää tullut. Liian paksulla tuli toistetusti siis huonoa räkkiasentoa.

_________________
"Emme lopeta leikkimistä siksi, että vanhenemme vaan vanhenemme siksi, että lopetamme leikkimisen"


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 37 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com