Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on La Marras 17, 2018 2:43 pm

Kaikki ajat ovat UTC

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 39 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: KettleGuard
ViestiLähetetty: To Touko 03, 2012 3:34 pm 
Poissa
Kahvakuula-aktivisti ja -ohjaaja

Mun idea ei ollut se että näitä pitäisi kieltää kisoissa vaan miettiä pidemmällä tähtäimellä pitäisikö tällaisia esim. suositella kaikille aloitteleville naistreenajille? Vai, onko tuo vain erityistarpeeseen, jos mennään isoihin painoihin yms. Vai, onko treenitavalla ja tekniikalla yleensä vaikutusta asiaan.

Onko itäeuroopassa naisilla ongelmia ranteiden kanssa vai johtuuko se nimenomaan työnnöstä?

Lainaa:
"Jos haluat sielunrauhaa ja mielihyvää, usko. Jos haluat omistautua totuudelle, kysy." -F.N.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Touko 03, 2012 4:57 pm 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Mä ostin alussa kettleguardit ja aika pian piti ottaa välistä ne muovilipareet pois ja kääntää ne nurin päin. Nykyisin käytän ihan tavallisia rannehikinauhoja lähinnä siksi, ettei hiki valu kämmeniin niin herkästi ja siksi, että mulla(kin) on taipumus saada mustelmia pelkästä katseesta, joten rannenauhat hieman pehmentää tempauksessa. Mitään etua niistä ei suoritukseen siis ole. Ellei sitten laske tuota hikoamisen estämistä etuna... Sen lisäksi kettleguardit on aika hinnakkaat ja mulle täysin turha ostos.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Touko 03, 2012 5:24 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

marks kirjoitti:
Mun idea ei ollut se että näitä pitäisi kieltää kisoissa vaan miettiä pidemmällä tähtäimellä pitäisikö tällaisia esim. suositella kaikille aloitteleville naistreenajille?

Minä ainakin suosittelen alkuun ihan kaikille, myös miehille. Aloittelijoilla ensin huonon tekniikan takia, ja sitten juuri sen ranteelle (tai käsivarrelle) lankeavan painon takia. Itselläni ei ainakaan tule mustelmat ja kivut mistään mätkimisestä vaan pelkästään siitä, että kuulan pallo makaa siinä kohdalla. Kun suunnilleen joka päivä treenaa suht isoilla painoilla, niin mulla ainakin rupeaa ilman rannesuojia tulemaan jo rasitusmurtuman oireita muistuttavia kipuja.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Touko 03, 2012 5:35 pm 
Poissa

Siis kettleguardeja kaikille, ei vain esim. peruspehmusteita?

Lainaa:
"Jos haluat sielunrauhaa ja mielihyvää, usko. Jos haluat omistautua totuudelle, kysy." -F.N.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Touko 03, 2012 6:29 pm 
Poissa
Satku

Ranne hikinauha riittää hyvin. En suosittele kenellekkään. Mustelmat kuuluu asiaan kaikille enemmän tai vähemmän, enemmänkin kosmeettinen juttu siinä mielessä. Jos iskujen kevennykseen niin se voi kuulan kohdalta keventää kohtausta mutta miten sitten kyynärpää,olkapää ja ranne? Voima siirtyy sinne ja miljoonan toiston jälkeen, epäilen(en toivo) että tämä tulee näkymään vammoina. Eli ensin lähtisin tekniikan kautta pehmentämään kuula kontaktia kehoon. Itse opettelin kuulailemaan ilman rannelaitteita, nyt tosin käytän hikiranneketta, tosin voin kyllä nostaa ilmankin. Ja onhan mulla otsapantakin sekin on hikeä varten tai voihan se keventää kuulan pudotusta otsaan kun tykkään katsoa kahden palleron menoa, vitsivitsi :D

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi

Profiili  

ViestiLähetetty: To Touko 03, 2012 6:37 pm 
Poissa

Miksi tästä yleensä keskustellaan onko se joltain pois jos joku muu käyttää????

"Rautaa on vihattava, se on lannistettava, se on nostettava!!" -Kaarlo Kangasniemi

Profiili  

ViestiLähetetty: To Touko 03, 2012 7:16 pm 
Poissa
Metukka ja suolakurkku -uskovainen

Mulla on KettleGuardit mutten oo koskaan ajatellu et niistä sais jotain erityistä tukea. Viime aikoina ne on ollu enemmänkin vaan henkinen tuki ja funktio suurinpiirtein sama ku rannehikinauhalla, mut aluks kun tekniikka oli mitä oli, toi ne vähän lisäturvaa.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Touko 04, 2012 2:45 am 
Poissa

marks kirjoitti:
Siis kettleguardeja kaikille, ei vain esim. peruspehmusteita?

Ei välttämättä kettleguardeja, mutta jotain ranneketta kuitenkin.

simo k kirjoitti:
Mustelmat kuuluu asiaan kaikille enemmän tai vähemmän, enemmänkin kosmeettinen juttu siinä mielessä.

Mulla ei mustelmat sinänsä haittaa, mutta tekniikka alkaa mennä pieleen, kun kuula painaa arkaa kohtaa koko ajan. Silloin kuulan makaamista käsivarrella alkaa alitajuisesti pelätä.

Kertokaa mullekin, mikä on se tekniikka, jolla kuulan pallo ei paina käsivartta levätessään sen päällä. Mieluusti jätän rannekkeet pois, jos siihen joku tekniikka auttaa!

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Touko 04, 2012 4:42 am 
Poissa
Himotyöntäjä

Qla kirjoitti:
Kertokaa mullekin, mikä on se tekniikka, jolla kuulan pallo ei paina käsivartta levätessään sen päällä. Mieluusti jätän rannekkeet pois, jos siihen joku tekniikka auttaa!
Mä haluan myös tietää :lol: Ei mulla ranteet kestä 20kg kuulan painoa. Vahvistetulla tuella paino jakautuu vähän isommalle alueelle ja tekee hommasta jokseenkin siedettävää, muttei vielä mielyttävää. En tiedä olenko siroranteinen, kapealta ne ainakin näyttävät. Ympärys on 14-14,5cm. Milläs niitä vahvistettaisiin? :shock:

Onneksi valiokunta on tehnyt päätöksen, että muovitetutkin tuet on sallittuja. [smilie=17.gif]

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Touko 04, 2012 6:53 am 
Poissa

Joillain ei meinaa tosiaan millään löytyä ns. mukavaa asentoa. Varmaan riippuu käsien koosta ja muista välityksista, eli täysin yksilöllistä. Joillain taas löytyy alkuhankaluuksien jälkeen ja joillain samantien. Se on eri asia kuin ylirasitustilat, joita mullakin on ollut joskus kun on ottanut isoilla kuulilla paljon treeniä.

Mä suosittelen niissä tapauksissa sellaisia pehmeitä suojia ja olen yleensä kertonut että tuollaisia vahvikkeellisiakin on tarjolla.

Lainaa:

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Touko 04, 2012 1:29 pm 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

simo k kirjoitti:
Jos iskujen kevennykseen niin se voi kuulan kohdalta keventää kohtausta mutta miten sitten kyynärpää,olkapää ja ranne? Voima siirtyy sinne ja miljoonan toiston jälkeen, epäilen(en toivo) että tämä tulee näkymään vammoina. Eli ensin lähtisin tekniikan kautta pehmentämään kuula kontaktia kehoon. Itse opettelin kuulailemaan ilman rannelaitteita.

No tässä perustelussa on jo ihan logiikan tynkää, mutta onkos tästä jotain käytännön havaintoja? Eli onko suojien kanssa kuulaavilla jotain vammoja enemmän, tai peräti vammoja joita ilman suojia kuulaavilla ei esiinny lainkaan?

Itse en käytä suojia, mutta en kyllä miljoonia toistojakaan tee ihan hetkessä :-(

Fitness kuulailija ja kahvakuulan väärinkäyttäjä vuodesta 2010
Suinulan kuulatreenit: http://harjulanhalla.fi/salivuorot.php

Profiili  

ViestiLähetetty: La Touko 05, 2012 7:37 pm 
Poissa
Himotyöntäjä

No jos ajattelee sitä fysiikan kannalta, niin kovitettu suojus pienentää pintapainetta ja levittää iskuenergian laajemmalle alueelle. En pitäisi kuitenkaan suojuksen käyttöä ja tekniikan kehittämisen unohtamista pakollisena yhdistelmänä. Jos suojusta harjoituksissa käyttämällä voidaan varmistaa urheilijan selviäminen kisaan asti ehjänä (ja uran jatkuminen), niin mun mielestä kannattaa ehdottomasti käyttää. Vaikka myöhemmässä vaiheessa kilpailuissa kiellettäisiinkin.

Pidetäänhän monessa muussakin urheilussa suojia, amatöörinyrkkeily, jääkiekko, pesis, kriketti jne. :)

Profiili  

ViestiLähetetty: La Touko 05, 2012 7:47 pm 
Poissa

Tuomarikoulutuksessa sanottiin, että "Tuomarin ensisijainen tehtävä on varmistaa nostajan turvallisuus ja siksi arvioida teknisten yksityiskohtien laatua". Menisiköhän suojien käyttö tavallaan tuohon nostajan turvallisuuden piikkiin. Jos nostaja säästää suojalla rannettaan, niin eihän se ole pois sellaiselta nostajalta, joka ei suojia käytä.

Meniköhän tämä aiheen ohi...

Profiili  

ViestiLähetetty: La Touko 05, 2012 10:26 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS

Vyöstäkin sanottiin että ei saa koskea kyynärpäillä siihen. En kyllä koskaan tajunnut,mitä hyötyä siitä olisi nostajalle jos kyynärpäät yltäisivät iliumeille :idea:
Mulla ei oo kettleguardeja vastaan mitään :!: En usko että antavat mitään erikois hyötyä muihin nähden. Ekalla IKSFA:n leirillä Rudnev sanoi että rannesiteet pois,jotta opitte oikean tekniikan :shock: (läsnäolijan kertomaa)
Mun mielestä vyö ja rannesuojat mahdollistavat joillekkin paremman tuloksen.Eikä siinä ole mitään väärää. Toisilla anatomia huono ja vyö saattaisi mahdollistaa tasapäisen kamppailun jerkissä :idea:
Samoin rannesuojat auttavat niitä ,jotka hikoilevat ja siten mahdollistavat pitemmät tempaus sarjat :idea:(muuten kuula lentää kädestä ennen aikojaan) Olennaista olisikin että toistot ratkaisisivat,eivätkä nyanssit :!:

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Touko 06, 2012 4:00 am 
Poissa

Ja toisin päin kääntäen. Jos vyötä olisi pakko käyttää, minä en ainakaan osallistuisi kisaan ollenkaan. [smilie=26.gif]

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 39 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC