Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Pe Huhti 19, 2024 5:55 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Polvitempaus
ViestiLähetetty: To Kesä 07, 2012 6:38 am 
Poissa
Lujaterässydän

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 7:19 pm
Viestit: 237
Paikkakunta: Tampere
Juhannus ja kaikki tulossa, niin tässä mallia juhannuksen viettoon.

Ja oikeasti tämä Oleh Ilika on huima tyyppi.



http://www.youtube.com/watch?v=TbA7XvhoPDs&feature=plcp


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Polvitempaus
ViestiLähetetty: To Kesä 07, 2012 2:41 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Mitä enemmän seuraan Oleh Ilikaa,sitä enemmän arvostan häntä :!: GS painotteinen yleis atleetti. Hallitsee voimistelua ,musta vyö karatessa,kickboxingia, aito Speznaz (laskuvarjojoukko Soviet Unionissa) Kovat tulokset GS marathoneissa mm 32kg OAJ 1 tunti ja yli 1000 toistoa. 12 tuntia OAJ 24kg:llä ja 6200-300 toistoa :shock:
Sekä 32kg:llä jerk 120, snatch 203 ja LC 85 :!: :shock: Hänet kohdanneet sanovat olevan nöyrä ja tietävä GS:n harjoittelun suhteen :idea:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Polvitempaus
ViestiLähetetty: Pe Kesä 08, 2012 4:11 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Kova äijä, jos Jaken tiedot pitää kutinsa. Joskus noista itämaan miehistä tuppaa aikaa myöten tosin tulemaan myyttisiä sankareita:)

Mutta pitääpä kokeilla, voi tosin olla, että mun käden mitalla on lattiassa lommoja:)

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Polvitempaus
ViestiLähetetty: Pe Kesä 08, 2012 7:26 am 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Heikki mee asfaltille ja kato saatko siihen lommoa!

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Polvitempaus
ViestiLähetetty: Pe Kesä 08, 2012 6:09 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: To Joulu 30, 2010 12:11 pm
Viestit: 956
Paikkakunta: Kotka
Toi on iha hauska liike, samaten kuten tempaus istualteen (vaatii tosin tietynlaisen jakkaran ettei mene tuoli päreiksi:=D ).

_________________
Punire Corpus, Firmo Animus.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Polvitempaus
ViestiLähetetty: La Kesä 09, 2012 7:14 am 
Poissa
Metukka ja suolakurkku -uskovainen

Liittynyt: Ke Kesä 23, 2010 6:33 pm
Viestit: 380
Olen tehnyt polvitempausta meidän seuran treeneissä. Liike on sopivan usein ohjelmassa. Erityisesti meidän perjantain treenien ohjaaja taitaa teettää tuota liikettä, vaikka onkin käynyt IKSA:n ohjaajakoulutuksen ja nehän eivät kuulemma muita liikkeitä teetä kuin GS-kisaliikkeitä. ;) Mulla on tosin käytännöstä toinen kokemus.

_________________
"Nosta eläkä inise!!!" -P. Virtanen


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Polvitempaus
ViestiLähetetty: La Kesä 09, 2012 7:59 am 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma

Liittynyt: La Tammi 01, 2011 12:04 pm
Viestit: 154
Paikkakunta: Vantaa
Mikäs tässä liikkeessä on pointti ja miksi sitä kannattaisi tehdä? en ole vielä kokeillut mutta arvatenkin raskaampi kuin normi tempaus?
Lähinnä kyselen siksi että jos tehdään treeneissä niin olis kiva osata perustella että miksi tehdään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Polvitempaus
ViestiLähetetty: La Kesä 09, 2012 10:15 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: To Joulu 30, 2010 12:11 pm
Viestit: 956
Paikkakunta: Kotka
Kyseleekö teillä aina treenarit että miksi tehdään tätä jos tehdään jotain muuta kuin perusliikkeitä?!

_________________
Punire Corpus, Firmo Animus.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Polvitempaus
ViestiLähetetty: La Kesä 09, 2012 11:30 am 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Minusta olisi hyvä tietää ,miksi tehdään yleensä liikettä :!: Asiakkaan olisi hyvä tietää ,mihin liike vaikuttaa :idea: Auttaa motivoitumaan kyseiseen liikkeeseen :wink:
IKSA:n alkuperäisissä GS koulutuksissa treenattiin itse asiaa ja apuliikkeitä,lämmittelyä,ohjelmantekoa,palautumisen optimointia ym. :idea: Myöhemmin kursseilla oli mukana "bodybuiding giryalla" :shock: :?: Ja "karaten kata kahvakuulilla" :shock: :?:
Ehkä niitä muutettiin paremmin myytäviksi ja jätettiin jotain "liian vaikeaa" pois :?:
Itse en haluaisi maksaa kalliisti booodauksesta kuulilla tai kuula -katasta [smilie=11.gif]
Bodaisin mieluummin tangolla ja käsipainoilla sekä tekisin kataa karate -puku päällä(sitä tuli tehtyä muutamia vuosia)

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Polvitempaus
ViestiLähetetty: La Kesä 09, 2012 2:27 pm 
Poissa
Painovoima paras voima

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 9:47 pm
Viestit: 95
Kyllähän se noin yleensä mielestäni on plussaa treenauksessa jos tietää miksi jotain tekee. :D

Onkohan toi kaveri kopsannut Scott Sonnonin salaisia spetznatz liikkeitä kun tuota samaa liikettä Sonnon viljeli siinä tacfit videoilla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Polvitempaus
ViestiLähetetty: La Kesä 09, 2012 5:39 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Sonnon EI ole koskaan ollut speznatseissa :!: Oleh Ilika ON ollut :idea:
Mulla on monta 5-6 DVD:tä ja pari kirjaa Sonnonilta,jotka olivat hyviä :idea: Sitten hän meni tacfit,commando,speznats ym BS:sään ja en sen koommin ole hänen uusista tuotteistaan ole kiinnostunut :evil: Mun ensimmäinen sensei (karatessa ) oli vihreä baretti Willy Ortiz ja viimeinen guru (pentjak silat sera) oli vihreä baretti Stevan Plinck. Eivät he tarvinneet tuollaista hypetystä. Plinck on vaatimaton kaveri,joka ei mainostanut turhaan :idea: Taitavin kaveri johon olen törmännyt.
Nykyisin 58 v ja yhä kovassa kunnossa :mrgreen:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Polvitempaus
ViestiLähetetty: La Kesä 09, 2012 5:42 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: To Huhti 16, 2009 3:07 pm
Viestit: 654
jake heke kirjoitti:
Minusta olisi hyvä tietää ,miksi tehdään yleensä liikettä :!: Asiakkaan olisi hyvä tietää ,mihin liike vaikuttaa :idea: Auttaa motivoitumaan kyseiseen liikkeeseen :wink:
IKSA:n alkuperäisissä GS koulutuksissa treenattiin itse asiaa ja apuliikkeitä,lämmittelyä,ohjelmantekoa,palautumisen optimointia ym. :idea: Myöhemmin kursseilla oli mukana "bodybuiding giryalla" :shock: :?: Ja "karaten kata kahvakuulilla" :shock: :?:
Ehkä niitä muutettiin paremmin myytäviksi ja jätettiin jotain "liian vaikeaa" pois :?:
Itse en haluaisi maksaa kalliisti booodauksesta kuulilla tai kuula -katasta [smilie=11.gif]
Bodaisin mieluummin tangolla ja käsipainoilla sekä tekisin kataa karate -puku päällä(sitä tuli tehtyä muutamia vuosia)


me siellä mitään bodata! [smilie=14.gif]

2/3 on "GS-liikkeitä" ja apuliikeitä niille. Loput koostuu perusliikkeistä kuten jalkakyykky, OH-kyykky ja jotain muitakin jalkaliikkeitä, soutuliikkeitä, jonglöörausta + heittoharjoituksia jne. Mielestäni yhtään turhaa liikettä en opeta, varsinkin jos harjoittelu perustuu pääsääntöisesti kahvakuulilla tehtäviin juttuihin. Olen itse jopa yliperusteellinen kun opetan tekniikoita, joten niihin menee paljon aikaa. Itse en tee kyykkyjä kuulilla, poisluettuna OH-jutut aika-ajoin, mutta on mielestäni tärkeää opettaa oikeaa kyykkytekniikkaa myös kahvakuulakoulutuksissa, sillä jokainen joka ei tee kyykkyjä jossain muodossa on... ;)

Liikkuvuusosiossa on paljon samoja juttuja, mitä Jake sun videossa, mutta se sisältää minun vetämänä paljon muutakin.

Työnnöt opetetaan vain yhdellä kuulalla. Tämä sen faktan takia, että kahden kuulan räkki on monelle aivan liikaa alkuvaiheessa. Se tuntuu olevan monelle kisaavallekin. Kahden kuulan liikkeitä opetan kyllä muissa liikkeissä. GS -leireillä opetan sitten kahden kuulan työntöä syvällisemmin.

Tuota videon liikettäkin olen "liikepankkiosiossa" joskus opettanut, tai itse asiassa rinnalleveto + pystypunnerrus, jota myös sekopää-Sonnon on jossain videoillaan käyttänyt. Ihan hauskoja juttuja, mutta mun mielestä turhaa miettiä mitä hyötyä tuosta olisi tempaukseen. Toiset ihmiset haluavat tehdä muitakin juttuja kuin tempausta ja työntöä ja mun mielestä siinä ei ole mitään väärää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Polvitempaus
ViestiLähetetty: La Kesä 09, 2012 5:48 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: To Joulu 30, 2010 12:11 pm
Viestit: 956
Paikkakunta: Kotka
No joo, tarkotin nyt siis lähinnä sitä, että jos näytetään liike ja kerrotaan tyyliin "tänään tehdään vaihteeksi tempausta polviasennosta. Käy vähän eri tavalla jne" niin onko tuollaisen jälkeen sitten joku asiakas,treenari tai miksi kukin heitä aina tilanteesta riippuen kutsuu, niin vielä hyvin skeptinen ja kokee tekevänsä jotain turhaa.

Uskoisin että oppilas/treenari/vast. on ainakin jos useamman kerran on käynyt, huomannut jo onko ohjaaja ammattilainen vai ei. Tuskin kukaan ensikertalaisille haluaa edes vetää mitään kovinkaan monimutkaisia juttuja tunneilla jos ei ole pakko ja jos vetää, niin varmasti uskoisin että perustelee HEILLE sen paremmin ja opastaa riittävän hyvin.

Kohderyhmästähän toi riippuu mutta jotenkin voisin kuvitella että vähänkin enempi kuntokuulailua harrastavien osalta tuollainen liike esim ei saisi juuri mitään epäilyjä tai ihmettelyjä negatiivisessa mielessä. Toki jollekin GS-kisaryhmälle sitten voi olla jo eri juttu.

Minusta vaihtelu ainakin virkistää ja pienillä muutoksilla saa paljon ihmeitä aikaan jo ihan motivaatioonkin.
Mutta kuten aiemminkin olen todennut, itse ehkä katson asiaa vähän erilaisten lasien läpi..?

Ei tuo nyt kuitenkaan minusta mikää niin ihmeellinen liike ole muutenkaan, on sitä paljon pöllömpiäkin tullut nähtyä. Punttiliikkeissä tota nyt vois vaikka verrata istuen tehtyyn pystypunnerrukseen versus seisten tehtyyn. Toinen on varmasti kokonaisvaltaisempi, mutta toisellekin voi olla paikkansa aika ajoin?

_________________
Punire Corpus, Firmo Animus.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Polvitempaus
ViestiLähetetty: La Kesä 09, 2012 6:07 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Tuo on hyvä kuulla,että myydään sitä,mitä mainostetaan :wink: Minustakin olisi hyvä kaikkien osata mave ja kyykyn perusteet :!: Hyviä liikkeitä lajista riippumatta :idea: Eikö nyky ihmisillä riitä mielenkiinto ilman että aina olisi mukana jotain uutta kivaa :?: Ei ole vetäminen helppoa ,jos harjoittelijalla ei ole innostusta omasta takaa :wink:
Itse harjoittelen GS:sää,mutta normi treeneissä tulee tehtyä jerkkiä,snatchia,swingiä,riveä,mavea,jotain jalkaliikettä,erillaisia vetoliilkkeitä ja rotaatioita. Käytän eri painoisia kuulia 16-48kg, veto kumeja ja joskus omaa painoa. Kaikilla liikkeillä on sama päämäärä.Kehittää mun lajia :idea: Eli GS EI tarkoita vaan 3 liikettä [smilie=12.gif]
Kaipaisin vielä painonnosto tankoa ja leuanveto tankoa (olisi helpompi tehdä noita juttuja) :mrgreen:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Polvitempaus
ViestiLähetetty: Su Kesä 10, 2012 1:07 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Semmoinen näkökulma mulle tuli tuosta mieleen, että jos on oikeasti jo aika hyvä nostaja, niin tuommoisilla deficit-tekniikoilla voi päästä kiinni niihin vähän heikompiin osa-alueisiin.

Eli vaikka tässä tapauksessa laittamalla polvi maahan, käytännössä poistetaan jalat pelistä. Silloin päästään kiinni/voidaan harjoittaa yläkropan tempauslihaksia ja koska hyötysuhde huononi merkittävästi kun ei jalat teekään työtä, niin on pakko tehdä aika kevyellä painolla. Säästyy sitten ote ja nahat yms. Ja tulee kuupalle/hermostolle erilaista (mutta edes etäisesti lajinomaista) ärsykettä.

Painonnostajat tempaavat mm pukeilta siitä huonoimman nivelkulman kohdasta tai voimanostajat vetävät korokkeelta mavea jne. Erikoistekniikoita, joita pitää käyttää taiten.

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com