AnttiV kirjoitti:
Fedorenko vaikuttaa kivalta tyypiltä, mutta pikkuisen ihmetyttää melkein kaikkien "GS-hienouksien" puuttuminen. Ei erottele swingiä ja high pullia eikä vedä niissä kunnolla hartialla taakse. Ei jarruta juurikaan kuulaa temmatessa eikä esittele useampaa tyyliä.
Työnnöissä lantio ei liiku eestaas likikään nykyhuippujen tapaan, koko homma jotenkin kankean näköistä. Videon liikekokoelma kummallinen, kun kahden kuulan liikkeet puuttuvat ja mukana kaikenlaista pushpress-lc:tä ym älyttömästi ja bottom-up-juttuja.
Mun mielestä vaikka Cotterinkin videot verrattomasti parempaa matskua, mutta ehkä en vain tajua pointtia.
Ei erottele. Eikä myös sellaista tee, miksi pitäisi? Oliko siellä jossain high pull? Tuo high pulli ei mun mielestä liity juuri mitenkään "perusliikkeisiin" ei tuo mitää hyvää swingin lisäks. Kaks eri tapaa vetää se kuula jalkojen välistä. Miksi sotkea montaa juttua väkisin yhteen? Nooh se ei tähän ketjuun kuulu. Mutta on kai selvää että ei high pulli ole mikään standardi liike mikä on oltava organisaatiosta riippumatta.
Ei esittelekkään, miksi pitäisi? samat mekaniikat pätee muihinkin nostajiin, jotkut näyttää erilaisilta tehdessään samoja asioita. Denisov ja Fedorenko opettavat aivan samoja periaatteita ja myös noudattavat niitä mutta näyttävät täysin erilaisilta tehdessään.
Kyse ei olekaan näyttää miltä joku näyttää tehdessään asiaa. Joko sulla on joku perus juttu ok tai sitten ei.
Se miksi tuossa on noita pressejä jne. muistaakseni selitetään videolla. Eli kyse on Valeryn näkemys siitä mitä kuulakuntoilija (fitness, strenght & conditioning) voisi tehdä. On turvallisempaa ja helpompaa aloittaa yhdellä kuulalla ja sillä voi myöskin pysyä kunnossa. Kun kyseessä on kilpailuharjoittelu homma muuttuu erilaiseksi.
Vaikkei lantio liiku samalla tavalla kuin muilla, olen vahvasti sitä mieltä että miehen numerot on vedenpitäviä tänäkin päivänä.
Miks toi on hyvä video on se että siitä puuttuu juuri kaikki "maneeri" tekniikat, päkiöden nostelu tempauksessa, mitä erikoisimmat räkki asennot.... Ne on henkilökohtaisia ominaisuuksia mitä ei kannata opetella. Ennen kuin rupee kikkaileen itselleen sopivia hommia tai apinoi liikaa huippuja kannattaa tsekata just noita perusjuttuja, lantion löytäminen kyynerpäällä, ylä asennon vakaus ja oikea kuulaan asento...
Terveisin vuodatus.net