Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on La Huhti 20, 2024 12:09 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Elo 28, 2012 9:25 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
Kuula ei kuitenkaan lennä pelkällä eleettömyydellä ylös vaan esimerkiksi tempauksessa voimaa voidaan hakea ainakin jalkojen ojennuksesta, heiluriliikkeestä ja siihen liityvästä lantion työskentelystä, koko ylävartalon taaksetaivutuksesta ja kierrosta, sivuttaisista painonsiirroista ja hartiavedosta. Noitten eri elementtien ottaminen mukaan tai poisjättäminen ja suhteuttaminen ei ole mikään yksinkertainen juttu, minkä voi sivuuttaa ylimalkaisilla kuula vain ylös-neuvoilla. Siksi toivoisin Fedorenkon videoilta enemmän yksityiskohtia.

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 28, 2012 10:28 am 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
No, ei tuossa videossa kerrota erikseen sitäkään miten se kuula ei hakkaa ranteeseen rinnallevedoissa, joka musta on suurempi puute kuin se, ettei tempauksesta kerrota kymmentä variaatiota.
Toki kaikienlaista nyanssia voi lisätäkin vasta kun perusasiat alkaa kulkea jotenkuten. Muussa tapauksessa menee vaan pää sekasin kaikesta informaatiosta eikä jokaista yksityiskohtaa saa mitenkään saman tien käyttöön.
Arvelen, että tää video on tarkoitettu niiden perusjuttujen oppimisen tueksi.

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 28, 2012 10:53 am 
Poissa
Painovoima paras voima
Avatar

Liittynyt: Pe Touko 13, 2011 7:32 pm
Viestit: 88
jake heke kirjoitti:
Fedolla anatomia sopiva räkkiin (pitkät kädet ja lyhyt torso). Harvalta onnistuu sellaisenaan.Fedon tyyli tempauksessa totaalisesti erillainen kuin Denisovilla :idea: Kumpikohan niistä on se "ainoa oikea" :?: Fedon tempaus tyyli on yhtä uniikki kuin Fuglyevin.En muista nähneeni yhtään muuta huippu nostajaa ,jotka nostaisivat kuin Fedo tai Fuglyev :?: Tuollaisien tyylien matkiminen vaatii samankaltaisia ominaisuuksia :idea: Fedolla vahva selkä ja käyttää paljon sitä tempauksessa :idea:
Fuglyevilla painonnostaja-voimanostaja tausta ja käyttää paljon selkää ja jalkoja tempauksessa :idea:
Numeroihin on turha vedota perusteena että tekee nostot teknisesti oikein :idea: Maailmalla on paljon nostajia ,joilla huipputuloksia ,vaikka tekniikka on keskinkertainen :idea: Katsokaapa vaikka Petrovic tempausta ,kun tekee 220 -75kg:hen. Se oli ja on yhä ME ja silloin v. 98 oli vielä antiikkinen low hand score voimassa :shock:
Jos tarkoituksena GS videon esittely,niin olettaisin näkeväni 2 kuulan jerkin ja LC:n :!: OAjerk on täysin erillainen juttu kuin 2 käden jerk :idea:
Mutta oli siinä montaa hyvää juttua myös. Näitä ilmaisia videoita olisi hyvä olla enemmän :mrgreen:



No aika monelta se itse asiassa onnistuu kun opettelee ja kuten siinä videolla sanottiinkin: jos ei saa kyynerpäätä lonkkaan ei se mitään, kunhan siellä kyynerpään ja kropan välissä ei ole tyhjää. Kaverit kyllä näyttävät erilaisilta, hyödyntävät omia vahvuuksiaan mutta silti toteuttavat samoja perusperiaatteita, sormilukko, oikea ajoitus vedossa..jne.. Kaikkihan täällä oikeessa on mutta näiden jäbien tekeminen ei sodi toisiaan vastaan millään tavoin.

En vetoakaan koitin vain surkealla sarkasmillani selittää ettei ne nykyhuippujen "tyylit" eroa paremmuudellaan tai huonoudellaan pelkillä numeroilla.

Kuten videolla sanottiin: kyseessä Ei ole Gs-videon esittely.

Olikohan se joku coach kayagin vai mikä siltä sai mailiin tippuun noita tekniikka videoita. Viime muistikuvalta suoritukset ei olleet täyttä kymppiä mutta ihan hyviä filmejä sellaisia missä jaetaan vinkkejä ja selitettiin edes jotenkin miksi joku asia tehdään näin.



pyykkonen kirjoitti:
Minun mielestäni olisi hyvä käydä useamman eri organisaation koulutuksissa (WKC, IKSFA, Morozov, Fuglev jne.), ennen kuin julistaa yhden ainoaksi oikeaksi. Itse en ole vielä käynyt kuin yhden, mutta parin seuraavan vuoden aikana on tarkoitus käydä muitakin.


Kuka on julistanut?

AnttiV kirjoitti:
Antti_X kirjoitti:
[ Oliko siellä jossain high pull? Tuo high pulli ei mun mielestä liity juuri mitenkään "perusliikkeisiin" ei tuo mitää hyvää swingin lisäks. Kaks eri tapaa vetää se kuula jalkojen välistä. Miksi sotkea montaa juttua väkisin yhteen? Nooh se ei tähän ketjuun kuulu. Mutta on kai selvää että ei high pulli ole mikään standardi liike mikä on oltava organisaatiosta riippumatta.
:


Fedo näytti vain high pullin, mitä kutsui swingiksi. Mun mielestä ne kannattaisi erotella. Oleellistahan on kuulan vetäminen kehoa kohti eikä korkeus. High pull voi olla polven korkuinen (n.s. Anasenko) ja heiluri mennä pään korkeudelle. Mulle on opetettu high pullissa soutumaista hartiavetoa, mikä ei tuossa näy.

Perusjuttujen kertaaminen toki hyvä asia, mutta turhaa käydä läpi press ja puh press sekä lc:nä että ilman. Yli tunnin videossa älyttömän vähän asiaa. Cotterin uusimmissa paljon mielenkiintoisia variaatioita, hengitystekniikkaa ja vaikka mitä.

Menisin kenen tahansa suomalaisen gs-konkarin oppiin ennemmin kuin Fedorenkon . Fedorenko on hirmuisen vahva kaveri, mutta ei se tee hänestä hyvää opettajaa. Turhaa hakea aina kaukaa oppia kun kotimaastakin löytyy useita todella hyviä opettajia ja teknisiä nostajia.


No siinä tulee niitä eroja mitä ei tässä ketjussa kannattaisi jahkata... Swing on täysin samoin näköinen rinnan korkeuteen kuin tempaus. Ideana että harjoitellaan vetoliikkeenä samanlaista vetoa niin hyöty siirtyy tempaukseen. Minun mielestäni jos halutaan paino ylöspäin kannattaa keskittyä sen vetämiseen ylöspäin. Ei kehoa kohti (taaksepäin) Sinä näet asian omien oppiesi läpi ja minä omieni. Mulle on ihan yhdentekevää kummaksi tuota kutsuu. Ei millään tavalla mielenkiintoista kinattavaa ;) Sen tiedän että tuollaisen heilurin suoriittamisesta on itselle ollut isoin ja nopein hyötö, tempauksen suhteen lähinnä.

Ilmeisesti ei tullut selväksi että video on jenkki kuntoilijalle eikä gs-konkareille. Heille on olemassa toisenlaista materiaali. Tuohon videon liittyy muutakin matskua siksi juuri ne tekniikat. Pituudesta voidaan olla samaa mieltä, tiivistäminen olisi ollut paikallaan.

Saat mennä kenenkä oppiin vain. Niin menen minäkin. Ja kyllä, suomessa on erittäin hyviä nostajia ja heitä arvostan erittäin suuresti. Suomalaiset jermut ja mimmit oli ne ketkä sai mut kiinnostuun tästä. Ei VF.
Olen tutustunut muihin opettajiin ja juttuihin eikä tuo vf nyt häpeä hyville opettajille yhtään.

AnttiV kirjoitti:
Taitaa olla vähän niin kuin hoitoalan koulutuksissa, että jokainen oppilaitos "aivopesee" oppilaansa 8) .

Sehän ketjun tarkoitus oli :D

AnttiV kirjoitti:
Jos joku jenkki tekisi videolla samoja juttuja eli bottom up-pressejä ja lc-pressejä, se leimattaisiin näpertelyksi, mutta Fedorenkon tekeminä niissä pillee jokin mystinen nerous.

Tuskinpa hyvä opettaminen sentään merkitsee kaiken yksinkertaistamista tyyliin "katsokaa kun mä tempaan". Ratschenko näytti monta eri tempaustekniikkaa käydessään Suomessa, Morozon 4 eri työntötyyliä videolla jne. Kokeilemalla eri tyylejä löytää paremmin sen itselle sopivan.
Samoin heílautus ja korkea veto ovat eri liikkeitä vaikka heilautus vähemmän tarpeellinen Gs-kilpailijalle.

Mestarien kursseilla en ole käynyt, mutta katsonut jokaisen niistä nähtävillä olevan videopätkän. Fedorenkon koulutukset varmaankin ihan kohtuukamaa, mutta taatusti eivät tonnin arvoisia. Jätän väliin.


Kyllä tuota näpertelyä ja sekoilua löytyy aikas paljon jenkkikuulamiehiltä..

Samoin käytiin VF ja ID leirillä läpi mitkä tekijät vaikuttavat mutta henkilökohtaisesti. Eikä niin että tässä olis nyt erilaisia tyylejä apinoikaa ja kokeilkaa siitä. Enemmänkin niin että jos joku juttu täytyy tehdä niin sille täytyy olla joku syy. Eli mihin Kalle viittasi että kannattaa käydä muitakin kurssejä vertailuksi jos muita aikoo verrata.

Kukin arvostaa asioita erilailla. Huomaan aina painossani ja terveydessä kun rupean ostamaan ruokaa kilohinnalla. Joskus löytyy timantteja euron kilo mutta useimmiten ei.

AnttiV kirjoitti:
Niin, en tiedä, onko esim tämä video (ja koko sarja):

http://www.youtube.com/watch?v=F5u9HXjWOYw

asioiden yksinkertaistamista vai monimutkaistamista, mutta tällainen esitystyyli vetoaa minuun enemmän kuin Fedorenkon. Esitetyistä asioista ja harjoitteista voi olla montaa mieltä, mutta monipuolisuus ja asioiden perustelu tuntuu paremmalta kuin ylimalkaisuus.

Oli kyse elämän filosofiasta tai treenitavasta niin epäilen aina, kun joku sanoo, että kurssilla opetetaan jotain niin ihmeellistä, ettei siitä etukäteen voi mitään ymmärtää vaikka joku selittäisi. Fedorenkon koulutuksissa käytävän keskustelun ympärillä olen havainnut hiukan tällaista.

Itse innostuin kuulailusta aikoinaan Cotterin videoita nähtyäni. Silloin hän opasti vain fitnesskuulailussa, mutta nykyään hänellä on innostavia videoita myös gs:tä. Toki lukemattomilla muillakin.


Tuossa Cotteri hakee tärkeätä asiaa. Mutta mielestäni älyttömällä tavalla. Tosin tämä on yksi tapa saada asia jonkun kaalin ei välttämättä mikään treenimetodi. Itse teen tuon tyylistä kokeellista opettamista eritavoin ja henkilöstä riippuen, mutta en ikinä jakaisi niitä youtubessa koska asiasta ja tilanteesta karkaaminen tekisi niistä suht järjettömiä. En tiedä VF kantaa miksi sen videoissa ei ole tuollaista mutta epäilen jotain edellä mainittua. Tempauksen oppiminen vaati aivotyöta ja liikkeen hahmottelua yli 95% ajasta ja jos joku kohta ei aukea niin voi kokeilla avata oppilaan aivoja tuollaisella hokkuspokkus jutuilla.

Mitä olet havainnut keskusteluissa? Toivottavasti mä en ole antanut sellaista kuvaa.

Itsekin katsonut varmaan "kottaraisen" kaikki videot, viihdyttävä äijä ja paljon asiaakin. Fitness tausta paistaa mutta kun sen tietää ei se haittaa menoa.

AnttiV kirjoitti:
Kuula ei kuitenkaan lennä pelkällä eleettömyydellä ylös vaan esimerkiksi tempauksessa voimaa voidaan hakea ainakin jalkojen ojennuksesta, heiluriliikkeestä ja siihen liityvästä lantion työskentelystä, koko ylävartalon taaksetaivutuksesta ja kierrosta, sivuttaisista painonsiirroista ja hartiavedosta. Noitten eri elementtien ottaminen mukaan tai poisjättäminen ja suhteuttaminen ei ole mikään yksinkertainen juttu, minkä voi sivuuttaa ylimalkaisilla kuula vain ylös-neuvoilla. Siksi toivoisin Fedorenkon videoilta enemmän yksityiskohtia.


Niitä yksityiskohtia saa lisää parhaiten paikan päällä tehdessä. Jos oikeasti kiinnostaa niin eiköhän jostain päin löydy wkc metodeja noudattavia ohjaajia. Tampereella esim...

VF ei ole mikään show mies tehdessään eikä videoillaan mutta se ei tee myöskään hänen jutusta täyttää kuraa eikä myöskään opettamisestaan. Ne on vaan videoita. (mussa on selkeesti joku neuvostoliittogeeni kun toi naamaperuslukemilla-tyyli on omalla tavallaan hauska)

_________________
"It is better to be student of reality, than a master of illusion"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 28, 2012 3:05 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Suosittelen opettelemaan mahdollisemman monen huipun alaisuudessa :idea: Nostajat katsovat asioita eri kulmista ja yhteis kokemus on huima. Itse saanut oppeja : Rachinskiy, Ginko,Morozov,Imes ja Fuglyeviltä konsultaatiota :!: Jokaiselta tullut jotain uutta näkemystä-tietoa ,joita en tiennyt aikaisemmin :idea:
Rachinskiy antoi paljon ideoita räkkiin,jos ongelmia anatomian kanssa :idea: Kokeilin pitkään OAJ:tä painavimmilla kuulilla ,mutta tuloksena vain kipeytynyt selkä :evil: 6 vuotta kokeillut erillaisia venyttelyjä,hoitoja,mobbausta ym. mutta räkki ei ole vaan onnistunut aikaisemmin [smilie=11.gif]
Fedolta olen ottanut snatchin kuulan pudotuksen. Koska minulla on myös vammautunut vas olkapää,se tykkää enemmän pudotuksesta jossa kuulakäsi on sisä rotaatiossa mahdollisimman aikaisin.
Harjoittelu metodit sekä ohjelmat ovat muuttuneet GS:ssä vuosien varrella.(niinkuin myös muissa urheiluissa) Joskus jutut kehittyvät jopa parempaan suuntaan :idea: Siksi on hyvä oppia monenlaisia treeni tapoja ja ohjelmia :mrgreen:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 28, 2012 3:26 pm 
Poissa
Painovoima paras voima
Avatar

Liittynyt: Pe Touko 13, 2011 7:32 pm
Viestit: 88
jake heke kirjoitti:
Suosittelen opettelemaan mahdollisemman monen huipun alaisuudessa :idea: Nostajat katsovat asioita eri kulmista ja yhteis kokemus on huima. Itse saanut oppeja : Rachinskiy, Ginko,Morozov,Imes ja Fuglyeviltä konsultaatiota :!: Jokaiselta tullut jotain uutta näkemystä-tietoa ,joita en tiennyt aikaisemmin :idea:
Rachinskiy antoi paljon ideoita räkkiin,jos ongelmia anatomian kanssa :idea: Kokeilin pitkään OAJ:tä painavimmilla kuulilla ,mutta tuloksena vain kipeytynyt selkä :evil: 6 vuotta kokeillut erillaisia venyttelyjä,hoitoja,mobbausta ym. mutta räkki ei ole vaan onnistunut aikaisemmin [smilie=11.gif]
Fedolta olen ottanut snatchin kuulan pudotuksen. Koska minulla on myös vammautunut vas olkapää,se tykkää enemmän pudotuksesta jossa kuulakäsi on sisä rotaatiossa mahdollisimman aikaisin.
Harjoittelu metodit sekä ohjelmat ovat muuttuneet GS:ssä vuosien varrella.(niinkuin myös muissa urheiluissa) Joskus jutut kehittyvät jopa parempaan suuntaan :idea: Siksi on hyvä oppia monenlaisia treeni tapoja ja ohjelmia :mrgreen:



Itse pidän myös tuosta rotaatiosta. Ja joo noi olis sellasia huippuja kenen kanssa olis kiinnostava opetella.

_________________
"It is better to be student of reality, than a master of illusion"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 28, 2012 6:01 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
No piti munkin vilkaista tuota videota, kun se näin paljon tunteita kirvoitti.

Normaalisti olen vähäeleisen meiningin ystävä ja uskon vahvasti perusteista lähtevään opetukseen. Ensin yksi malli, sillä paljon töitä ja sitten vasta hifistelyä. Siinä mielessä odotin kyllä oikeasti pitäväni VF:n tyylistä.

Mutta en. Mun mielestä Fedon tekniikka perusliikkeissä ei ollut esimerkiksi kelpaava. Ja jopa mun mielestä oli aika vähän innehålleria melkein kokoillan elokuvan mittaiseksi pätkäksi. Jos olisin rahaa tuosta pulittanut, niin kyllä potuttais.

Enpä mä toisaalta ole kyllä ajateltua kohdeyleisöäkään eli sikäli turhaa jauhantaa.

Mutta oli se silti hintansa väärti... :D

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 29, 2012 6:41 am 
Poissa
Pitkä sykkeli kahdella pommilla

Liittynyt: Ke Loka 12, 2011 7:05 am
Viestit: 49
Paikkakunta: Pori
Noviisina katsoin videon kun sen nimikin kerran oli Intro to kettlebells by Valery Fedorenko. Näin aloittelijan näkökulmasta video oli kiva ja liikkeet siinä järjestyksessä, kuin ne varmaan kannattaa opetella. Ensin heiluri ja sitten punnerruksen kautta vasta vauhtipunnerrukseen ja työntöön. Ja sitten vasta noita bottomup versioita kun noi tavan versiot hallussa. Itsellä tuskaa ton työnnön kanssa ja ajattelin videosta innostuneena tosiaan ottaa haltuun ensin pystärin ja siitä sitten vauhtipunnerruksen kautta työntöön. Sitten tosta kuulan räkkipidosta tuli mulle uutta informaatiota. Esim. toi ote ja missä kyynerpää pidetään. Noita kahden kuulan kikkailuja ei varmaan kannata heti alkaan tekemään ja siksi ne on tosta jätetty pois. Mullakin on kaksi 16 kilon murkulaa, mutten oo vielä tehny ku etuheilurii niillä yhdessä ja kokeillu rivee. Se on totta että enemmän kahvakuulailleelle yksilölle tää video ei välttämättä anna mitään uutta ja tuntuu pitkäveteiseltä.

_________________
"A week of heavy drinking makes me think clearer", Jim Wendler


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 29, 2012 8:12 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
Antti_X kirjoitti:
Swing on täysin samoin näköinen rinnan korkeuteen kuin tempaus. Ideana että harjoitellaan vetoliikkeenä samanlaista vetoa niin hyöty siirtyy tempaukseen. Minun mielestäni jos halutaan paino ylöspäin kannattaa keskittyä sen vetämiseen ylöspäin. Ei kehoa kohti (taaksepäin) Sinä näet asian omien oppiesi läpi ja minä omieni. Mulle on ihan yhdentekevää kummaksi tuota kutsuu. Ei millään tavalla mielenkiintoista kinattavaa ;) Sen tiedän että tuollaisen heilurin suoriittamisesta on itselle ollut isoin ja nopein hyötö, tempauksen suhteen lähinnä.

Ilmeisesti ei tullut selväksi että video on jenkki kuntoilijalle eikä gs-konkareille. Heille on olemassa toisenlaista materiaali. Tuohon videon liittyy muutakin matskua siksi juuri ne tekniikat. Pituudesta voidaan olla samaa mieltä, tiivistäminen olisi ollut paikallaan.

Saat mennä kenenkä oppiin vain. Niin menen minäkin. Ja kyllä, suomessa on erittäin hyviä nostajia ja heitä arvostan erittäin suuresti. Suomalaiset jermut ja mimmit oli ne ketkä sai mut kiinnostuun tästä. Ei VF.
Olen tutustunut muihin opettajiin ja juttuihin eikä tuo vf nyt häpeä hyville opettajille yhtään.

Mitä olet havainnut keskusteluissa?


Usein lajeissa on tosiaan jokin perusjuttu, mitä joudutaan jauhamaan aika paljon. Esimerkiksi hiihdossa täydellinen painonsiirto liukuvalle sukselle. Ei koko kurssia voi kuitenkaan rakentaa vain sen varaan, että opettaa sauvoitta hiihtoa ja n.s. potkukelkkahiihtoa eli yhdellä suksella menoa vaan opetettavien mielenkiintoa on pidettävä yllä sirottelemalla joukkoon kaikenlaista muutakin. Tekijät vaikuttavat myös molempiin suuntiin, painoa ei lipsuvilla tai luisteluun liian löysillä suksilla pysty kunnolla siirtämään.

Jos kurssi on todella kallis ja keskittyy lähinnä aivan perusjuttuihin, pitäisi olla näyttöä, että ne opetetaan paremmin tai erilailla kuin muut. Tuollaisista videoista syntyy lähinnä päinvastainen vaikutelma. Jos perusasiat ovat perustasoa, silloin odotan kyllä laajempaa pakettia. Kahvakuulailun ympärille on kertynyt valtavasti tietotaitoa esim kehonhuollosta eikä sen jakaminen sotke kenenkään tekniikkaa.

Heilurissa kuulaa ei tuoda lähemmäs kehoa vaan tasapaino säilytetään taakse nojaamisella. High pullissa, mikä on tempauksen apuliike ja sen osa, kuulaa voidaan lähentää joko kättä kyynärpäästä koukistamalla kuten Fedorenko tai olkapäätä taakse vetämällä. Usein hiukan molemmilla. Tulos on ihan sama enkä minäkään halua kuulaa jonnekin takaviistoon pöpelikköön singota.

Keskusteluissa on ollut havaittavissa henkeä, että vain Fedon leirin koulutuksissa voi perusasiat oikein oppia eikä niitä kannata meille hölmömmille edes yrittää selittää. Sellainen myyntipuhe uppoaa huonosti ainakin minuun vaikka kurssit olisivat kuinka hyviä.

Oma tavoitteeni GS:ssa on oppia käyttämään mahdollisimman paljon koko vartaloa, millä tiellä olen toki aivan alussa. Siksi arvostan sellaisia nostajia kuin Anasenko ja Vasiljev. Henkilönä Fuglevia, koska olen syntynyt samana päivänä :wink: . Jos hän olisi tehnyt noin kökön videon, puolustaisin sitä kiusaantuneena yhtä sitkeästi kuin sinä.

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 29, 2012 8:40 am 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Ke Maalis 24, 2010 8:48 pm
Viestit: 259
Paikkakunta: Helsinki
Niin. Paitsi että tässä nyt on käsittääkseni ollut pointtina se, että perusjutut kuulan nostamiseen on olemassa vain yhdenlaiset. Pitkässä juoksussa kaikki huipputuloksen miehet ja naiset tekevät perusallemenon ja perustempauksen suorituksissaan. Ehkä juuri siksi, että olen ollut Fedorenkon ja Denisovin opissa, ymmärrän aiempaa paremmin sen, että kaikki tekee samaa työtä mutta omalla tyylillään, riippuen mm. kehon käyttökapasiteetista. Näkeehän sen jo nettiä hiukan selaamalla.

Fedorenkon videosta löysin itse jälleen muistettavaa kun aloin taas tempausta kesän jälkeen tekemään. Saman toki näkee sieltä youtubestakin.

Ehkä pikkuhiljaa voitaisiin keskittyä omissakin treeneissä siihen, että miten saa parempia tuloksia aikaan kun soveltaa perushommat omaan tekemiseen. Kikkailla voi niin kauan kuin sarjat ovat maksimissaan kuusi minuuttia mutta täyttä aikaa tehdessä on pakko keskittyä olennaiseen. Ja mikäli vielä on kunnianhimoa saada nostamisensa näyttämään maitohapoista ja kivusta huolimatta helpolta niin siihen ei ihan joka tyyliä apinoimalla vaan pääse. Vittumainen fakta on, että hyväksi nostajaksi tulee vain nostamalla eikä se todellakaan ole kivaa hommaa. Kikkailu on kivaa muttei tuo tuloksia, ei se silti väärin jos ei ole tulostavoitteitakaan.

Ei muuten ihan heti tule mieleen, että missä muussa lajissa oikeasti mietitään näin paljon eri tapoja suorittaa perusliike. Tai miksi miettimistä edes tarvii tehdä (no siksi että markkinat on mitä on ja asiakkaiden oletetaan hakevan vaikka sun mitä höttöä).

[smilie=10.gif]


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 29, 2012 9:01 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
voimanainen kirjoitti:
Niin. Paitsi että tässä nyt on käsittääkseni ollut pointtina se, että perusjutut kuulan nostamiseen on olemassa vain yhdenlaiset. Pitkässä juoksussa kaikki huipputuloksen miehet ja naiset tekevät perusallemenon ja perustempauksen suorituksissaan. Ehkä juuri siksi, että olen ollut Fedorenkon ja Denisovin opissa, ymmärrän aiempaa paremmin sen, että kaikki tekee samaa työtä mutta omalla tyylillään, riippuen mm. kehon käyttökapasiteetista. Näkeehän sen jo nettiä hiukan selaamalla.


Tämä nyt ei sano mulle yhtään mitään vaan on joko itsestään selvää tai sitten pitäisi hakea jotain rivien välistä. Mitä ovat perusallemeno ja perustempaus?

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 29, 2012 9:14 am 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Ke Maalis 24, 2010 8:48 pm
Viestit: 259
Paikkakunta: Helsinki
^ no nämä tämmöiset:

http://www.youtube.com/watch?v=p7v-iEK-KJk

http://www.youtube.com/watch?v=psS3rAmuc04


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 29, 2012 9:30 am 
Poissa
Painovoima paras voima
Avatar

Liittynyt: Pe Touko 13, 2011 7:32 pm
Viestit: 88
AnttiV kirjoitti:
Antti_X kirjoitti:
Swing on täysin samoin näköinen rinnan korkeuteen kuin tempaus. Ideana että harjoitellaan vetoliikkeenä samanlaista vetoa niin hyöty siirtyy tempaukseen. Minun mielestäni jos halutaan paino ylöspäin kannattaa keskittyä sen vetämiseen ylöspäin. Ei kehoa kohti (taaksepäin) Sinä näet asian omien oppiesi läpi ja minä omieni. Mulle on ihan yhdentekevää kummaksi tuota kutsuu. Ei millään tavalla mielenkiintoista kinattavaa ;) Sen tiedän että tuollaisen heilurin suoriittamisesta on itselle ollut isoin ja nopein hyötö, tempauksen suhteen lähinnä.

Ilmeisesti ei tullut selväksi että video on jenkki kuntoilijalle eikä gs-konkareille. Heille on olemassa toisenlaista materiaali. Tuohon videon liittyy muutakin matskua siksi juuri ne tekniikat. Pituudesta voidaan olla samaa mieltä, tiivistäminen olisi ollut paikallaan.

Saat mennä kenenkä oppiin vain. Niin menen minäkin. Ja kyllä, suomessa on erittäin hyviä nostajia ja heitä arvostan erittäin suuresti. Suomalaiset jermut ja mimmit oli ne ketkä sai mut kiinnostuun tästä. Ei VF.
Olen tutustunut muihin opettajiin ja juttuihin eikä tuo vf nyt häpeä hyville opettajille yhtään.

Mitä olet havainnut keskusteluissa?


Usein lajeissa on tosiaan jokin perusjuttu, mitä joudutaan jauhamaan aika paljon. Esimerkiksi hiihdossa täydellinen painonsiirto liukuvalle sukselle. Ei koko kurssia voi kuitenkaan rakentaa vain sen varaan, että opettaa sauvoitta hiihtoa ja n.s. potkukelkkahiihtoa eli yhdellä suksella menoa vaan opetettavien mielenkiintoa on pidettävä yllä sirottelemalla joukkoon kaikenlaista muutakin. Tekijät vaikuttavat myös molempiin suuntiin, painoa ei lipsuvilla tai luisteluun liian löysillä suksilla pysty kunnolla siirtämään.

Jos kurssi on todella kallis ja keskittyy lähinnä aivan perusjuttuihin, pitäisi olla näyttöä, että ne opetetaan paremmin tai erilailla kuin muut. Tuollaisista videoista syntyy lähinnä päinvastainen vaikutelma. Jos perusasiat ovat perustasoa, silloin odotan kyllä laajempaa pakettia. Kahvakuulailun ympärille on kertynyt valtavasti tietotaitoa esim kehonhuollosta eikä sen jakaminen sotke kenenkään tekniikkaa.

Heilurissa kuulaa ei tuoda lähemmäs kehoa vaan tasapaino säilytetään taakse nojaamisella. High pullissa, mikä on tempauksen apuliike ja sen osa, kuulaa voidaan lähentää joko kättä kyynärpäästä koukistamalla kuten Fedorenko tai olkapäätä taakse vetämällä. Usein hiukan molemmilla. Tulos on ihan sama enkä minäkään halua kuulaa jonnekin takaviistoon pöpelikköön singota.

Keskusteluissa on ollut havaittavissa henkeä, että vain Fedon leirin koulutuksissa voi perusasiat oikein oppia eikä niitä kannata meille hölmömmille edes yrittää selittää. Sellainen myyntipuhe uppoaa huonosti ainakin minuun vaikka kurssit olisivat kuinka hyviä.

Oma tavoitteeni GS:ssa on oppia käyttämään mahdollisimman paljon koko vartaloa, millä tiellä olen toki aivan alussa. Siksi arvostan sellaisia nostajia kuin Anasenko ja Vasiljev. Henkilönä Fuglevia, koska olen syntynyt samana päivänä :wink: . Jos hän olisi tehnyt noin kökön videon, puolustaisin sitä kiusaantuneena yhtä sitkeästi kuin sinä.


Ilmeisesti VF hinnoittelu ja kurssi liittyy tähän videoon? Tuo video ei nyt kerro juuri mitään kurssista. Ihme että nuo kurssit nousee aina esiin.

Teknisiin seikkoihin en voi oikein kommentoida. Ollaan erimieltä ja mulle kovin juttu on ollut oma reipas kehittyminen asiassa kun alkoi VF seuraaman. Jälleenkerran yks lysti mikä on liikkeen nimi tai kumpaa jonkun muun mielestä pitäisi tehdä. Tästä kehityksestä mulla on numeroita itselleni. Teen tuontapaista heiluria kuin VF, high pullia entee (sellaista mitä mulle on joskus opetettu, ilmeisesti sama mistä puhut). Asia pihvi?

En tiedä mikä kuva muilla on mutta oman kantani asiaan on se että en pidä muita hölmöinä (toivottavasti ei kukaan muukan) ja keskustelen erittäin mielelläni näistä jutuista. En voi verrata ulkomaalaisiin oikeisiin nostajiin VF koulutusta.. joten en tiedä mitä sieltä sitten saa. En myöskään väitä että perusasioita siellä ei voisi oppia. Ja myyntipuheita kun katsoo niin siellä selkeästi oppii enemmän kuin WKC jutuissa. Mitä sitten oikeasti tapahtuu olisi hieno verrata.


Arvostan VF henkilönä. Arvostan Sinua henkilönä. Kiusaantunut en ole. Videolla on hyviä pointteja mun mielestä.
Tämä ei ole mikään elämää suurempi asia tai sen enempää henkilöpalvontaa. Sattui nyt vaan oleen pätkä aikaa kerrankin roikkua foorumilla ja heittää enemmän kuin yksi kommentti, joten saattaa vaikuttaa että tässä on nyt jostain pyhistä kirjoista kyse. Ei ole.

_________________
"It is better to be student of reality, than a master of illusion"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 29, 2012 9:42 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
voimanainen kirjoitti:
Ehkä pikkuhiljaa voitaisiin keskittyä omissakin treeneissä siihen, että miten saa parempia tuloksia aikaan kun soveltaa perushommat omaan tekemiseen. Kikkailla voi niin kauan kuin sarjat ovat maksimissaan kuusi minuuttia mutta täyttä aikaa tehdessä on pakko keskittyä olennaiseen. Ja mikäli vielä on kunnianhimoa saada nostamisensa näyttämään maitohapoista ja kivusta huolimatta helpolta niin siihen ei ihan joka tyyliä apinoimalla vaan pääse. Vittumainen fakta on, että hyväksi nostajaksi tulee vain nostamalla eikä se todellakaan ole kivaa hommaa. Kikkailu on kivaa muttei tuo tuloksia, ei se silti väärin jos ei ole tulostavoitteitakaan.

Ei muuten ihan heti tule mieleen, että missä muussa lajissa oikeasti mietitään näin paljon eri tapoja suorittaa perusliike. Tai miksi miettimistä edes tarvii tehdä (no siksi että markkinat on mitä on ja asiakkaiden oletetaan hakevan vaikka sun mitä höttöä).
[smilie=10.gif]


Kyllä ihan vaikka kestävyysjuoksutekniikoita löytyy monenlaisia ja niistä väännetään hiki hatussa harrastajien keskuudessa.

Kikkailijoihin en ole vielä törmännyt ellen itse ole sellainen, kun nostin la vain 6 min :? . Kikkailijan tunnistamiseksi täytyisi tietää, mikä on kikkailua. Sormilukko, mankka, kuulia vastaan meneminen jerkissä, fuglevit? Yhden näin videolla kikkailevan bottom up-pressejä, mutta ehkä se oli varottava esimerkki.

Yritän jatkossa välttää niin apinointia kuin kikkailua :oops: .

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 30, 2012 3:38 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
Antti_X kirjoitti:
Teknisiin seikkoihin en voi oikein kommentoida. Ollaan erimieltä ja mulle kovin juttu on ollut oma reipas kehittyminen asiassa kun alkoi VF seuraaman. Jälleenkerran yks lysti mikä on liikkeen nimi tai kumpaa jonkun muun mielestä pitäisi tehdä. Tästä kehityksestä mulla on numeroita itselleni. Teen tuontapaista heiluria kuin VF, high pullia entee (sellaista mitä mulle on joskus opetettu, ilmeisesti sama mistä puhut). Asia pihvi?
.


Puhuttiin samasta asiasta eri nimillä kuten foorumeilla usein käy. Keskustelu karkasi vähän lapasesta, tarkoitukseni oli lähinnä kyseenalaistaa sitä, onko Fedorenkon järkevää demota itse videoissaan. Ne, missä hän jättää sen jollekin muulle kuten Denisoville, ovat jo ihan mukavaa katseltavaa.

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com