Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on To Huhti 18, 2024 11:45 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: LC SM 2012 KISAVIDEOT
ViestiLähetetty: Ma Syys 24, 2012 11:20 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
Ok, sitä vähän katselinkin. Nyt selkis.

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: LC SM 2012 KISAVIDEOT
ViestiLähetetty: Ma Syys 24, 2012 8:19 pm 
Poissa
Kaikkien pääkouluttajien äiti

Liittynyt: Ma Helmi 27, 2012 11:44 am
Viestit: 195
Paikkakunta: Hyvinkää
Haapajärvellä taas oppi tuomaroinnista paljon ja mukavaa oli. Itse huomasin, että 5 erää putkeen on itselle ehdoton maksimi mihin kykeken peräkkäisiä eriä tuomitsemaan.

Kivaa touhuahan se tuomarointi on. Näkee monta eri tapaa nostaa teknisesti puhdas toisto.

Kyllähän siinä jänniäkin hetkiä on ja ei auta kuin luottaa omaan harkintakykyyn.

Tiedä sitten, omaanko jo työni kautta riittävän "paksun nahan", mutta en ota itseeni palautteesta ja palautetta mielelläni otan vastaan. Aivan kuten teen omassa työssäni teen tuomaroinnin niin hyvin kuin osaan. Teen sen niin, että voin jälkikäteenkin palata asiaan ja kertoa mitä asiassa näin miksi toimin milläkin tavalla. Virheitä tulee, mutta parhaansa kun yrittää, sen tulee riittää.

Itse olen kiinnostunut kuulailusta, mutta en ole kiinnostunut kisaamisesta, haluan olla mukana auttamassa, jotta kisailijat voisivat keskittyä nostamiseen.

Uusille tuomareille haluan sanoa, että mukaan vaan, kiehtovaa puuhaa se on.

_________________
Kuva


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: LC SM 2012 KISAVIDEOT
ViestiLähetetty: Ti Syys 25, 2012 5:00 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Tämä ei ehkä ole paras ketju ottaa asiaa esille, mutta tiedän useiden ihmettelevän sitä miksi en tuomaroi...

Itse koen tuomaroinnin todella vaikeaksi, huomattavasti vaikeammaksi kuin nostamisen. Ja syy on siinä, että pitäisi jaksaa keskittyä 10 hyvin intensiivisesti. Kuullostaa ehkä pöljältä, mutta mun ajatukset vain lähtevät omille teilleen todella helposti. Kouluaikoina siihen ei puututtu, tänä päivänä se olisi ehkä ADD?

Lisäksi olen ollut koulukiusattu siinä määrin, että olen käynyt aikusena psykoterapiassa " parantelemassa haavoja ". Tästä johtuen hylsyjen antaminen on vaikeaa.

En siis ole tuomaroimatta sen takia, että suhtautuisin siihen tai muihin nostajiin jotenkin ylimielisesti tai "en vain viitsi".

On hienoa, että löytyy tuomaroinnista pitäviä ja pelkästään tuomaroimaan matkustavia! Arvostan panostanne todella!

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: LC SM 2012 KISAVIDEOT
ViestiLähetetty: Ti Syys 25, 2012 7:59 am 
Poissa
Ensimmäinen heilautus takana

Liittynyt: Ti Touko 29, 2012 10:26 am
Viestit: 1
Edellä kysyttiin suoritukseni tuomaroinnista. Tässä minun kommenttini kilpailijan näkökulmasta.

Kolmen hylsyn jälkeinen stop –sääntö on minusta hyvä koska se suojelee kilpailijaa mm. loukkaantumisilta. Tuomarointi oli kohdallani mielestäni oikea (ei tiukka), sillä en saanut enää kuulia lukittua kakkosdipissä. Tämä johtui siitä että jaloista oli voimat täysin loppu. En jaksanut enää työntää riittävän terävästi kuulia rinnalta, eikä jaloissa ollut voimia pudota tarpeeksi alle toisessa dipissä, jolloin piti punnertaa loput.

Väsyneenä en kuullut tuomareiden varoituksia, yritin vain saada tehtyä kolme toistoa, jolla olisin voittanut erän. Vaikka olisinkin kuullut hylsyjen syyn, en olisi sen hetkisillä voimanrippeillä enää saanut tehtyä puhtaita toistoja. Siksi stop –komento tuli oikeaan aikaan ja minulla säilyi paikat ehjänä. Heti erän jälkeen kerrottiin mikä oli hylsyjen ja stopin syy.

Ohjeet, neuvot ja vinkit joita olen saanut kilpailuissa kokeneemmilta kilpailijoilta sekä tuomareilta ovat olleet minulle hyvin tärkeitä. Harjoittelen GS:ää yksin koska paikkakunnallani ei ole seuratoimintaa. Kilpailut ovat siis minulle ainoa mahdollisuus saada suoraa palautetta omaan tekemiseen. Kilpaillessa heikot kohdat löytyvät parhaiten, eikä niitä ei omassa harjoittelussa välttämättä aina tiedosta.

Kiitos jälleen kerran tuomareille, kanssakilpailijoille ja järjestäjille mahtavasta kisakokemuksesta!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: LC SM 2012 KISAVIDEOT
ViestiLähetetty: Ti Syys 25, 2012 8:30 am 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Niin, ja kuten Kallekin totesi tuomarikokouksessa:
tuomarin tehtävä ei ole etsiä suorituksesta virheitä vaan laskea puhtaat toistot.

Heikki, tuo vaeltava aave -käytäntö oli jo Hyvinkäällä. Ja se on kyllä tosi hyvä jos vaan resurssit antaa myöden.
(Onneksi en muuten huomannut suorituksen aikana noita Kallen tuijotuksia, ois voinut alkaa jännittään kesken kaiken... :D)

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: LC SM 2012 KISAVIDEOT
ViestiLähetetty: Ke Syys 26, 2012 7:18 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Tuomaroinnista kilpailuista.
Tuomitsin kaverina viisi erää, alkuun oli sovittu 3 mutta listassa ollutta tuomaria ei näkynyt paikalla. Ja kun satuin olemaan hollilla niin aave iski :twisted: Ei se mitään, minä pidän tuomaroinnista :)

Eka erä missä tuomitsin niin oli sähäkkää menoa, pomppuja tuli...onneksi vierus kaveri oli hereillä ja ääni tallessa :o muutamella hylsyllä tilanne korjaantui, eka erä on aina rytmiin pääsyn kanssa vaikeata. Muissa olin sitten paremmin hereillä [smilie=13.gif]

Vaikka katsomosta katsottuna naisten ensimmäisissä kuntosarjoissa tekniikka petti aika monella just riven jälkee pompulla työntöön meininkiin. Vaikka tiesin sen niin eka erä on aina eka erä :!: Amatöörisarjoissa sitten tekniikka alkoi olla kohdallaan aikalailla.
Hylsyt on opettavaisia tai siis ne on otettava siltä kannalta. Ja hyvin ne näytti menevän ymmärrykseen.
Mutta joskus se meteli, ei musiikki, vaan yleisön mekastus hukuttaa hylsyn syyn.
Jotain käsimerkkejä siihen on kehitettävä.

Joissakin kisoissa voitaisiin kokeilla kokeneet/mestaruussarjat tyylit ensin lavalle.
Kaikin puolin tuomarointi meni hyvin uusien nostajien määrään nähden :!:

Seurakohtaisia kiintiöitä ja sanktioita tuomarointiin en toivo. Kyllä se pitää mennä kuitenkin vapaa-ehtoisella linjalla.
Tuomareiden määrä kasvaa hyvää vauhtia ja eikun järkkäämään kisoja ja töitä niille :idea:
Ja jos sattuu uupeloa tuomareista olevan niin voihan sitä mennä yhdelläkin jonkun erän. Vaikkakin hyvä siihen kokeneen seuraan on oppiin tulla.
Kilpalija-tuomarina kun en ollut 100 lasissa kilpailemassa(Lc rajoitteinen :evil: ) niin ei kyllä haitannut omaa nostamista, päinvastoin kun toiseksi viimeisessä erässä nostin niin aika piiitkä aika odottaa :(

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com