Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on To Huhti 25, 2024 2:13 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Marras 14, 2012 11:24 pm 
Poissa
Sekaisin kuulista

Liittynyt: To Huhti 19, 2012 1:25 pm
Viestit: 77
Jos jotakuta huvittaa löytää virheitä GS -aloittelijan tekniikasta... eli kritiikkiä tai ihan vaikka tekniikkavinkkiä saa antaa (niin olisin kiitollinen). Tilanne on se, että totuttauduin loppukesän/alkusyksyn 2012 aikana 16kg:n kuulista 24kg:n kuuliin. Tekniikka ja kunto alkaa hajoilemaan 5min jälkeen. Kisoja en ole käynyt, mutta mielessä on. Jotenkin rive pitäisi kai saada taloudellisemmaksi ja kyynärpäät kontrolliin? 74kiloisena jamppana nuo 24 kuulat on kyllä haaste vielä pitkälle tai luulen, että pikemminkin ikä alkaa tulla vastaan nopeammin kuin siirtyminen raskaampiin ;)

http://www.youtube.com/watch?v=sE_UXFsJ ... e=youtu.be


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 15, 2012 6:41 am 
Poissa
Metukka ja suolakurkku -uskovainen
Avatar

Liittynyt: To Elo 11, 2011 6:04 am
Viestit: 364
Komppaan Kallea, rive näyttää siltä että se tömähtää roppaan melko lujaa. Muistat vielä kunnon lukitukset yläasentoon :) Kisoihin vaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 15, 2012 8:50 am 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Musta kuulostaa siltä kuin pidättäisit henkeä kun ponnistus lähtee?
Se saattaa helposti irrottaa kyynärpäät kyljistä.

Ja tuosta rivestä: ootko kokeillut kääntää kahvoja eri asentoihin alhaalla? Mä meinaan hakkaan itteeni myös haboihin jos jätän peukalot eteenpäin, mutta pienellä rotaatiolla tilanne muuttuu hurjasti. Jalat mukaan vastaanottoon, sekin pehmentää.
Yleisilme mainio!

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 15, 2012 10:04 am 
Poissa
Sekaisin kuulista

Liittynyt: To Huhti 19, 2012 1:25 pm
Viestit: 77
Kiitos hyvistä vinkeistä!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 15, 2012 10:07 am 
Poissa
Sekaisin kuulista

Liittynyt: To Huhti 19, 2012 1:25 pm
Viestit: 77
eveliina kirjoitti:
Musta kuulostaa siltä kuin pidättäisit henkeä kun ponnistus lähtee?
Se saattaa helposti irrottaa kyynärpäät kyljistä.

Ja tuosta rivestä: ootko kokeillut kääntää kahvoja eri asentoihin alhaalla? Mä meinaan hakkaan itteeni myös haboihin jos jätän peukalot eteenpäin, mutta pienellä rotaatiolla tilanne muuttuu hurjasti. Jalat mukaan vastaanottoon, sekin pehmentää.
Yleisilme mainio!


Jotenkin tuo nykyinen mahdollisimman suoraviivainen rive ilman kahvan kääntöjä tuntuu paremmalta. En tiedä väsyttäisikö pieni rannerotaatio lisää mun onettoman heikkoja ja ohuita ranteita ;)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 15, 2012 10:43 am 
Poissa
Sekaisin kuulista

Liittynyt: To Huhti 19, 2012 1:25 pm
Viestit: 77
pyykkonen kirjoitti:
Vähän näyttää, että heilautat vähän liian kovat vauhdit ja vielä vedät kuulat itseäsi kohti turhan voimakkaasti. Tarkoitus olisi saada vain juuri riittävä vauhti heilauksesta ja ohjata kuulat pehmeästi räkkiin käsillä.

Pehmennyksessä on kahta tekniikkaa. Toinen on polvista joustaminen. Toinen on kyynärpäiden liu'uttaminen paikoilleen, mitä ehkä tuossa haetkin. Minun käsittääkseni tuossa jälkimmäisessä tekniikassa nostetaan kuulat ensin vähän korkeammalle, kyynärpäät kohtaavat kehon lähellä toisiaan ja valuvat siitä sulavasti paikalleen alas ja samalla erkanevat enemmän toisistaan.


Tuntuu, että juuri kyynerpäiden asetteluun oikeaan paikkaan vie voimia turhaan. Jollakin ilveellä ne kun sais kerralla oikeaan paikkaan ilman "asettelua". Pitää keskittyä "pienempään" heilautukseen, hyvä pointti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 15, 2012 6:24 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Mun mielestä aika valmista tekemistä, asettelu räkkiin vie paljon voimia, liikuttelet kuitenkin omaan painoon nähden isoja romuja tuossa.

Kuvakulma voi valehdella, mutta jokunen rive näytti nousevan korkealle, melkein olkapäille minne ei siis sais sääntäjen mukaan mennä. Voi olla että tuo oli kuvakulmaharhaa. Tekniikka näytti pysyvän kaikissa intervalleissa suurin piirtein samana.

Ja rivessä en laittais kahvoja poikittain jalkojen väliin vaikka Denisov niin tekeekin, voihan sitä kokeilla toki.

Ja hyppy 16 kilon kuulista 24 kiloisiin on ihan tajuton loikka prosentuaalisesti, anna vaan aikaa kunnon kehittyä.

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 15, 2012 6:33 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Heikki kirjoitti:
Ja rivessä en laittais kahvoja poikittain jalkojen väliin vaikka Denisov niin tekeekin, voihan sitä kokeilla toki.

Mä kokeilin tota jo viime talvena Markon leirillä. Ero oli huikea, eikä paluuta ollut.

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 15, 2012 6:56 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
Tommigun kirjoitti:
74kiloisena jamppana nuo 24 kuulat on kyllä haaste vielä pitkälle tai luulen, että pikemminkin ikä alkaa tulla vastaan nopeammin kuin siirtyminen raskaampiin ;)


Kilon-pari kevyempänä olen saman huomannut, 2/3 kehonpainosta nostelu on aika erilaista kuin puolen. Oletko jo veteraani-iässä?

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 15, 2012 9:16 pm 
Poissa
Sekaisin kuulista

Liittynyt: To Huhti 19, 2012 1:25 pm
Viestit: 77
AnttiV kirjoitti:
Tommigun kirjoitti:
74kiloisena jamppana nuo 24 kuulat on kyllä haaste vielä pitkälle tai luulen, että pikemminkin ikä alkaa tulla vastaan nopeammin kuin siirtyminen raskaampiin ;)


Kilon-pari kevyempänä olen saman huomannut, 2/3 kehonpainosta nostelu on aika erilaista kuin puolen. Oletko jo veteraani-iässä?


Mikäs se veteraani rajapyykki olikaan? Olen nyt 37v.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 16, 2012 8:42 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
eveliina kirjoitti:
Heikki kirjoitti:
Ja rivessä en laittais kahvoja poikittain jalkojen väliin vaikka Denisov niin tekeekin, voihan sitä kokeilla toki.

Mä kokeilin tota jo viime talvena Markon leirillä. Ero oli huikea, eikä paluuta ollut.


Sen verran kysyn Eve että yhdellä vai kahdella kuulalla? Yhden kuulan LC:ssä poikittain ehdottomasti mut kahdella kuulalla tekee mulla ainakin sen, että mun rehevien reisien välistä vaan loppuu tila. :)

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 16, 2012 8:45 am 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Kahdella. Yhtä oon kääntänyt aina, mutta Hyvinkäälle treenasin kahdella kääntämättä. Videoista voi katsoa, ettei ollut kovin hyvä juttu kun joka kerta piti korjata asentoa. Siellä on myös vertailuksi tältä viikolta pätkä.

edit: katotaan jos tänään millään jaksan reenin päälle niin kokeilen miten se sujuu mulle selvästi raskailla kuulilla (14, ehkä myös 16 vaikka mulla on niistä susipari). Onhan tuo 12 kg kuitenkin aika kevyt.

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 71 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com