Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Ke Kesä 05, 2024 10:42 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Touko 02, 2008 9:13 am 
Poissa
Janimal
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:17 am
Viestit: 1785
Paikkakunta: Hämeenlinna
marks kirjoitti:

- välineet: kahvakuulat :). oheistreeniin levytangot, käsipainot, juoksukengät yms.


Lisäksi ne painonnostokengät ja mahdollisesti nostovyö? Näiden merkitys ja käyttötapa?



marks kirjoitti:
- liikkuvuutta mutta ei voimaa: voimatreeniä
- voimaa, ei kuntoa: no, kuntoa

jne...


Näihin pitäisi mun mielestä kehittää jotkut mittarit tai vastaavat. Yleisin kuulakysymys on, mikä on minulle sopivin aloituspaino? Sama GS:ään sovellettuna?
Ja toisaalta, mistä GS-aloittelija saa selville onko hänen heikoin kohtansa liikkuvuus, voima vai kunto? Näihin voisi miettiä jotain itse tehtäviä testejä, joilla pääsee alkuuun ja voi harjoitella oikeita asioita. Kisoissa ja yhteistreeneissä tuleva palaute sitten auttaa pitemmälle.

Tuossa jotain mitä itsellä tuli vielä mieleen..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Touko 02, 2008 10:53 am 
Poissa
Keho, mieli ja rauta

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 12:30 pm
Viestit: 62
Paikkakunta: Helsinki
Olisi hienoa duunata joku (omakustanne) opus aiheesta. Sellainen yksinkertainen mutta laadukas läpyskä, johon on koottu kaikki perustieto simppelisti ilman mitään ylimääräisyyksiä.

Tälläistä kaivattaisiin myös liikkuvuuteen liittyen.

Onhan noista aiheista kirjoitettu vaikka kuinka monta kirjaa, mutta suomeksi ei vissiin yhtä ainutta. Esimerkiksi liikkuvuudesta voisi koota simppelit ja TOIMIVAT liikkeet, ja unohtaa kaikki turha kikkailu (mikä on tosin subjektiivista...)

Ehkä joskus...

_________________
CrossFit Helsinki


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Touko 02, 2008 11:21 am 
Poissa
Janimal
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:17 am
Viestit: 1785
Paikkakunta: Hämeenlinna
Väinö Lestelä kirjoitti:
Olisi hienoa duunata joku (omakustanne) opus aiheesta. Sellainen yksinkertainen mutta laadukas läpyskä, johon on koottu kaikki perustieto simppelisti ilman mitään ylimääräisyyksiä.



Mun mielestä toi voisi GS:ää koskien olla jopa yhdistyksen nimissä tehtävä homma. Rajaisin tuon siksi koskemaan GS:ää, koska se on selkeä laji itsessään, eikä siitä kirjoittatessa ole pakko sitoutua minkään metodin tai tyylisuunnan kannattajaksi/edustajaksi.

Mitä mieltä olette?

Mä voisin ilmoittautua vapaaehtoiseksi keräämään tietoa tekstimuotoon. Lisäksi tarvitaan varmaan kuvia yms. Oikolukua ja tekstin muokkausta jne..
Aluksi se voisi olla sähköisessä muodossa yhdityksen sivuilla, myöhemmin ehkä ihan kirja/vihkonen? Mielipiteitä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 03, 2008 5:20 am 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
marks kirjoitti:
Ja toi GS on hyvä ja selkeä lähestymistapa. Perusliikeosiota voi tiety hyödyntää kuntoilijakin. Ei puututa metodeihin jne. vaan keskitytään kahvakuulaan :)


Eli mitä kahvakuulalla voi tehdä - plus sitten sillä kilpaileminen.

marks kirjoitti:
Ja nyt ei muuta kuin keksitään yhteinen aika, mikä on varmaan se vaikein. Yksi vaihtoehto olisi tuleva tiistai-ilta helsingissä. Kysytään Väinöltä jos salilla voisi kuvata treenien jälkeen?


Kokoontukaa mahdollisimman pian, ottakaa hyviä kuvia jne. :) Mä en jaksa lääniä vaihtaa ihan lähipäivinä- tai viikkoinakaan.

marks kirjoitti:
Mitä mieltä ideasta? Mukaan saisi tulla kuka tahansa, kuka on valmis tekemään asian eteen jotain konkreettista.


Jep, malleja tarvitaan! :)

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 03, 2008 6:03 am 
Poissa
Keho, mieli ja rauta

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 12:30 pm
Viestit: 62
Paikkakunta: Helsinki
Mulle sopii kyllä. Salilla on kolmijalkainen jalusta kamerallekin.

Tavallaan musta olisi fiksua keskittyä pelkästään asiaan, eli GS:ään, sen apuliikkeisiin, ja mikä tärkeintä, miksi tehdä niitä. Jos keskitytään pelkästään kahvakuulaan, ja mitä kaikkea sillä voi tehdä, tulee siitä helposti RKC:n tyyppinen sillisalaatti.

EDIT: Nojoo, ei nyt välttämättä pelkkään GS:ään tarvitse keskittyä, mutta noihin tärkeimpiin liikkeisiin.

_________________
CrossFit Helsinki


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 03, 2008 6:14 am 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Mulla on sellainen tuntuma, että pelkkää GS:ää varten meillä on vielä liian vähän tietoa - vaikka kokeneimmillakin on sitä jo aika paljon. :)

Siksi GS-liikkeet ja muut ydinliikkeet kannattaa niputtaa paketiksi, mutta GS:ää varten treenaamisesta, hienosäädöistä yms. ei välttämättä kannata vielä alkaa tekemään suurempaa opusta?

Ja toisaalta kisaliikkeet on niitä perus-perusliikkeitä joka tapauksessa, ja kaikki muut perussetit tukee myös niitä!

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 03, 2008 7:37 am 
Poissa
Keho, mieli ja rauta

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 12:30 pm
Viestit: 62
Paikkakunta: Helsinki
Kuulostaa hyvältä :)

_________________
CrossFit Helsinki


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 04, 2008 3:49 pm 
Poissa
Janimal
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:17 am
Viestit: 1785
Paikkakunta: Hämeenlinna
Mä en pääse nyt livenä paikan päälle, mutta olen siis edelleen käytettävissä esim. kirjoitushommiin tai jotain.

Kukka kirjoitti:
Siksi GS-liikkeet ja muut ydinliikkeet kannattaa niputtaa paketiksi, mutta GS:ää varten treenaamisesta, hienosäädöistä yms. ei välttämättä kannata vielä alkaa tekemään suurempaa opusta?


Mun mielestä toi lähtisi kätevästi niin, että ensin peruspaketti, ja sitten laajennetaan sitä esim. yhdistyksen sivuilla kunnes tietoa on niin paljon, että isompaan opukseen olisi aihetta. Pitkän tähtäimen projekti siis.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com