Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Ke Touko 08, 2024 12:33 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kuka on mielestäsi kovin/hurjin/uskottavin/mahtavin kahvakuulaguru?
Ääniä yhteensä : 0
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 26, 2008 12:27 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Heiiii.. mä sanon sittenkin, että Catherine Imes. :) http://www.catherineimes.com/

Okei, laitoin ensin Filikidin, mutta muutin mieleni. En tiedä kuka lasketaan guruksi, mutta ainakin CI on naisista näkyvin ja varmasti pro. Toisaalta hän ei yritäkään guruilla, mutta ei kaikki noista muutenkaan. :)

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 26, 2008 12:40 pm 
Poissa
Janimal
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:17 am
Viestit: 1785
Paikkakunta: Hämeenlinna
Jos tosissaan vastaa, niin onhan se Ginko, ei epäilystä.

Fedorenkon ja Pavelin guruttumisesta suurin ansio kuuluu heidän taustahenkilöilleen. Dragondoorin kustantaja, AKC.n taustahenkilöt jne..

Katsotaanko vielä kymmenen vuotta, keitä on jäljellä pelikentällä ja millä eväin?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 26, 2008 12:42 pm 
Poissa
Normal Strength Level

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 9:03 am
Viestit: 1687
Minä komppaa tähän mennessä kohdatuista Eetua (Virkus). Jaksanut tehdä tätä hommaa jo vuosia, herrasmies päästä varpaisiin ja toimii oikeasti hyvänä esimerkkinä muille kuulailun harastajille.
Noista muista on oikeasti vaikea sanoa mitään. Mainosmaailma kuitenkin vääristää totuutta ja kehenkään heistä on ole oikeasti päässyt tutustumaan "ihmisenä". Minun arvomaailmassa ei "Guruksi" pääse pelkillä tuloksilla. :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 26, 2008 12:44 pm 
Poissa
Compact-kisälli

Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 8:29 am
Viestit: 37
Useinhan on niin , esim. taistelulajienkin puolella, että kaikkein kovimmat tekijät eivät koskaan tule tai päädy, julkisuuteen.Kuugelschnakkelin kohdalla luultavasti sama homma.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 26, 2008 1:04 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Tää on oikeasti aika hankala kysymys. Aloin miettimään ihan tosi-tosissani uudestaan, ja edelleen olen sitä mieltä että itse lasken guruominaisuuksiin aika paljon muitakin pointteja, kuin tulokset. :) Mutta että kenen neuvoihin uskoisin eniten, se ratkaisi tällä kertaa oman valintani.

Todellinen guru ei ehkä itse tiedä edes olevansa sellainen; tai sitten ainakin osaa sujuvasti esittää nöyrää. ;)

Marks, hauska kysymys. :D

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 26, 2008 3:02 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Lainaa:
Toki voi olla että tällainen opettaja on myös kova jossain lajissa tms. kuten esim. Ginko tai Federenko GS:ssä.


Mun mielestä toi on edellytyskin. Uskon, että jos kilpailee tosissaan, tietää myös kuntoilupuolesta. Sama taas ei välttämättä toimi toiseen suuntaan: eli kuntoiluihmiset ei suoranaisesti ole parhaita urheiluvalmennuksessa.

Kyllä mulle merkitsee uskottavuuden kannalta tosi paljon ko. gurun omat tulokset. Jos VG nostaa itsensä MM-tasolle, se ei voi olla kauhean huono nostaja.

Silti guru-tittelin saa vasta se, joka nostaa itsensä, ja sen jälkeen jonkun toisen MM-tasolle. :) Sehän se ohjauksen/valmennuksen lopputulos ja tavoite on - tai pitäisi olla. Että saa aikaan hyviä oppilaita, jotka saavat tuloksia. Kaikki muuhan on vain läppää, ja puhua osaavat useimmat.

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 26, 2008 4:08 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
marks kirjoitti:
Mut entäs jos on personal trainer, tai vetää erilaisia jumppia saleilla? Silloin voi olla että tarvitaan tosi paljon silmää eri ihmisten kohtaamiselle ja psyykkaukselle ja motivoinnille. Ehkä silloin ei ole oleellista se, onko kisakokemusta vai ei?


PT-toiminnassa ratkaisevaa on myös tulokset, tottakai! Ja jumpassa niin ikään .. vaikka niissä onkin ehkä pitkän tähtäimen tuloksellisuus hankalaa. Ehkä se, että "sain sitä mitä menin hakemaan" ja että ohjaus on ollut odotusten mukaista. :)

Taito kohdata ihminen yksilönä ryhmässä on arvostettava piirre, siitä saa gurupisteitä!

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 26, 2008 5:16 pm 
Poissa
Kuulatuunauksen mestari
Avatar

Liittynyt: Pe Maalis 14, 2008 12:34 pm
Viestit: 65
Paikkakunta: Turku
Mä mukana äännestämään.
Mun mielestä tuosta puuttuu yksi kotimainen hahmo joka on aikas näkyvä ollut , tietoa janoava ja kaiken lisäksi kouluttautunut

eli Kukka

8)

_________________
--Army toiletpaper is like Clint Eastwood--

--Rough and takes no shit---


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 26, 2008 5:22 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Fan Club meitsillä näköjään! :lol: :twisted:

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 26, 2008 5:29 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Pe Touko 02, 2008 12:30 pm
Viestit: 1517
Paikkakunta: Helsinki
marks kirjoitti:
Mut entäs jos on personal trainer, tai vetää erilaisia jumppia saleilla? Silloin voi olla että tarvitaan tosi paljon silmää eri ihmisten kohtaamiselle ja psyykkaukselle ja motivoinnille. Ehkä silloin ei ole oleellista se, onko kisakokemusta vai ei?


Minun mielestäni kisakokemuksella ei ole tuossa tilanteessa juurikaan merkitystä, jollei sitten asiakas nimen omaan hae personal trainerilta ohjausta kisoihin osallistumista varten.

Minusta jumpassa ja ennen kaikkea henkilökohtaisessa ohjauksessa se ihmistuntemus tulee heti kolmantena heti ohjaajan oman osaamisen ja opetustaidon jälkeen. Pitää löytää se tapa, millä just kyseinen asiakas saadaan ylittämään itsensä. Toiselle se on sitä, että huudetaan kitarisat lepattaen, toinen taas tarvitsee ihan erityyppistä tsemppaamista. Ei ole helppo tehtävä.

Minultakin siis irtoaa gurupisteitä siitä, että osaa kohdata ihmisen yksilönä myös ryhmässä ja on silmää sille millaista tsemppaamista kukin tarvitsee.

Lisäys: Joo, minultakin ääni Kukalle :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Kesä 01, 2008 11:36 am 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Calibroidaan termi "GURU". Mitä kukakin tarkoittaa termillä guru?
Kamppailulajeissa ja joogassa se oli henkilö jolla oli lajista tieto/taito kyky opetta sitä eteenpäin ja kyky nähdä oppilaasta puutteet/ongelmat ja korjata/ohjata oppilas korjaamaan ne :idea:
Meneinä aikoina ei ollut isoja ryhmiä ,koska on vaikea/mahdotonta täyttää edellämainittuja kriteereitä isossa porukassa :roll:
Vastuuta annettiin oppilaalle ja oppilaan omalle treenille :idea: Jos ei ollut tehnyt kotiläksyjä niin ei saanut uutta kamaa :!: Piti savuttaa joku taso ennenkuin sai mitään uutta juttua :idea: Nykyisinhän tuo ohitetaan maksamalla rahaa uudesta kurssista :oops: Ennenmuinoin gurulta saatoi tulla vain yksi,tai muutama oppilas joka läpikävi kokosysteemin hyväksytysti! Tärkeintä ei ollut isot tilit,vaan hyvät oppilaat :idea: :idea:
Ennen muinoin oppilaistaan tunnettiin guru. Joten gurulle oli myös kunnia asia että oppilaat olivat hyviä.Oppilaan piti osoittaa halu panostaa harjoitteluun :twisted:
Itse äänestin Pantelei Filikidiä koska oli itse saavuttanut ikämiesten MM:n ja saavuttanut master of sportin 4 eri lajissa (painonnosto,paini,kädenvääntö ja tietysti GS).
Treenauttanut 40 harjoittelijaa mailmanmestariksi eri lajeissa (muistaakseni,tarkistan vielä. Valery Fedorenko on yksi heistä)
Kietämättä Ginko on hyvin lähellä.Hänen omat saavutuksensa ovat isommat kuin Filikidin mutta oppilaiden saavutukset vielä puuttuvat :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Kesä 06, 2008 6:47 am 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma
Avatar

Liittynyt: To Kesä 05, 2008 8:49 pm
Viestit: 126
Paikkakunta: Turku
Pavel Tsatsouline tietysti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 12, 2008 4:05 pm 
Poissa
Saksan Tiikeri

Liittynyt: Su Joulu 09, 2007 10:58 am
Viestit: 95
Hei pojat, nyt te sotkette IDOLIN ja GURUN keskenään!

Kukka on idoli. 8)

Parhaimmin gurun viitan täyttää mun mielestä Steve Cotter.

VALMENTAJA tai URHEILIJA ei ole guru, vaan jotta tullaan guruksi pitää fysiikan liittyä henkiseen. Ja hyvin pintapuolisen asiaanperehtymisen jälkeen puhtaasti intuitiivisesti minusta Cotter on GURU.

_________________
Varpu Tavi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 12, 2008 4:58 pm 
Poissa
Compact-kisälli

Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 8:29 am
Viestit: 37
Täsmälleen samaa mieltä.Herran fysiikka ja henkisen puolen valmiudet yhdistettynä harvinaislaatuiseen halukkuuteen( tuolla tasolla) opetella jatkuvasti uutta ilman että on mielestään jo "valmis". Kykenee hyvin iskostamaan saman oppilaisiinsa.

_________________
"Beauty is skin deep but dumb is forever"


Viimeksi muokannut teemuj päivämäärä Pe Kesä 13, 2008 6:45 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Kesä 13, 2008 12:09 pm 
Poissa
Painovoima paras voima

Liittynyt: Pe Joulu 07, 2007 4:06 pm
Viestit: 85
Paikkakunta: Helsinki
Mun guruksi sopii Pavel ennaltakävijänä ja opettajana. Sen psykologinen otekin on vallan mainiosti mulle sopiva: Älä selitä vaan tee! Venäjällä ei uskota kyyneleisiin :)

_________________
Karppaus ja pappatunturin kunnossapito


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com