Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Pe Huhti 19, 2024 12:32 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 11, 2007 1:29 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Mielenkiintoista! :)

Olitko Marks Cotterin leirillä? Entä jäikö ohjaajakurssilta käteen jotain käyttökelpoista edistyneiden ohjaamiseen? Voisit koostaa itse oman edistyneiden settisi, haastaviksi kokemiasi liikkeitä perussettien sijaan yms.

Itse olen käynyt välillä ohjatuilla kuulatunneilla, joiden sisältö vaihtelee aina kovasti ohjaajan mukaan - mitä liikkeitä tämä itse osaa/mistä tykkää ja mitä ei. Esim. kuulien heiluttelu köyteen pujotettuna oli mulle uutta viime kerralla (josta on aikaa n. 8 kk :oops: )

Sinähän olet itse edistynyt, millaiselle leirille menisit ja mitä tahtoisit jos joku tulisi tarjoamaan? :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 11, 2007 7:28 pm 
Poissa
Kaikkien pääkouluttajien äiti

Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 6:34 am
Viestit: 175
Mulla on käyny säkä. oon käyny kahdella leirillä. Martin ekalla Helsingissä, harjoittelin siellä ensimmäisen kerran kuulilla, opetus oli juuri tuota perustekniikkaa.

Sitten myöhemmin osallistuin juuri tuohon Cotterin leiriin. Sen suurin anti oli ajatusmailman muuttuminen siitä miten treenata kuulilla, tämä ajatusmailma oli jo lähtenyt muuttumaan ennen tuota leiriä. Olin jo jonkin aikaa tutkaillut Cotterin DVD:llä esiintyneen Federenkon tekemisiä. Joten Cotterin leirikin osui juuri sopivaan kohtaan. Taas mentiin oikeastaan alkeita, tekniikka ja ajattelumailma poikkesi kuitenkin aikaisemmasta ja siis oppia tuli paljon.

Tän jälkeen en oo osallistunut yhteenkään leiriin, koska semmosta itseäni kiinnostavaa leiriä ei oo tullut vastaan. Toivottavasti tämä tuleva Martin järjestämä kahden päivän leiri olisi sellainen. Toiveena olisi joku todella osaava hemmo, mielellään Venäläistä perua. Vaikkapa tämä Federenko :P :P , joka on muuten tulossa eurooppaan ainakin. Tälläiseltä tyyppi katsoisi jokaisen tekniikkaa erikseen ja korjaisi pahimpia juttuja ja antaisi vinkkejä. Toiveena oli enempi semmosta henkilökohtaista säätöä. Kun vielä toi oma tekniikka ei oo mitenkään selkärangassa, olisi hyvä jos siitä nyt ne pahimmat virheet karsisi pois, ei siinä tietty mitä Federenkoa tarvittais mutta olishan se coolia :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 22, 2008 11:50 am 
Poissa
Kävelevä Kahvakuulafyysikko
Avatar

Liittynyt: Pe Joulu 07, 2007 5:33 am
Viestit: 433
marks kirjoitti:
Jännää oli myös se että kun TumppiW näytti Ginkolle bent pressiä, tämä oli ihan ihmeissään että mikä tuo on. :)


"Looks dangerous to the back" oli lisäkommentti. Mitäköhän olisi sanonut muutenkin Pavelin treenimenetelmistä? ("15-20 min treeni riittää, ei lämmittelyjä, 2-5 toistoa, tempaukset kauheaa riuhtomista, kroppa rigor-mortis tiukkana.")


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 22, 2008 2:07 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Sinänsä mielenkiintoista ettei Ginko edes tiennyt liikettä! Joli teki Ventspilssissä lämmittely paikassa turkish get upin ja minä tein windmillin. Muut nostajat katsoivat ihmeissään niitä liikkeitä! Eivät olleet selvästikään tuttuja liikkeitä!
Silatin päämies Paul DeThouars sanoi että sokeiden maassa yksisilmäinen on kuningas! Toinen kamppailu lajien veteraari sanoi: huijareiden luona on aina tungosta, koska he lupaavat paljon helpolla!!
Toisaalta Amerikkalaisia on helppo hönöttää!!Näyttää ja kuulostaa vaan vakuuttavalta niin kaikki menee lävitse! Ainakin melkein.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 22, 2008 2:38 pm 
Poissa
Pro-kahvakuulajauhaja
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 3:59 pm
Viestit: 442
Paikkakunta: Jokioinen
Täytyypa tarkastaa mainitseeko Borotintsev, tuota liikettä kirjassaan lainkaan. Ei noi TGU ja Windmill mielestäni huonoja liikkeitä ole, ne ei vaan kuulu tuohon basics kamaan. Ja mestarithan tekee yleensä vaan ne perusasiat paremmin kuin muut.

_________________
Богатырь


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 23, 2008 10:15 am 
Poissa
Kaikkien pääkouluttajien äiti

Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 6:34 am
Viestit: 175
Esimerkiksihän windmillin Pavelille opetti Steve Maxwell ja taasen muut Pavelin liikkeet on juuri vanhan kansan voimaliikkeitä jotka Pavel ainakin osittain esitteli uudestaan kahvakuulilla. Ei se noiden liikeiden avoa mitenkään syö, eikä edes se että Ginko ei niitä tunnistanut.

Mitä tulee Pavelin treenimenetelmiin, ei kait niillä ees oo sama tavoite kuin Ginkon treenimenetelmillä. Pavelin perusjutut on tarkoitettu tavallisille ihmisille hyvin pitkälti, tai sitten niille jotka treenaavat jotain muuta ja tarvitsevat nopeaa tukiharjoittelua muuta varten. Esimerkiksi vaikka pewer to people johon itseasiassa pohjautuu aika moni Pavelin muukin juttu, vaikkapa kuulailussa tai omalla kropalla harjoittelussa. Kaikessa yksinkertaisuudessa se on nerokas systeemi määrätylle tasolle saakka, eli toimii perushemmolle hyvin tai aloittelijalle. Sitten kun seinä tulee vastaan voidaan siirtyä "vaativimpiin ohjelmiin" Mitä tulee tuohon kehon mielettömään Pavelimaisiin jännittämisiin muulloinkin kuin maksimiykkösissä on luultavasti myös isolta osin turvallisuuskysymys koti- ja tavistreenaajille joille Pavelin dvd:t onpitkälti suunnattu. Sitten toisaalta kannattaa muistaa kovan luokan voimanostajia jotka on saanut paljon iloa Pavelin ideoista ja neuvoista ja vieläpä osa jutuista tehdään kahvakuulilla.

Muuten luultavasti suurin osa bodareistakin sanois, että bent press näyttää vaaralliselta selälle, että se siitä. Jotenkin tulee nyt mieleen että uusi messias on löytynyt ja vanhat joutaa romukoppaan. Ehkä kannattaa kuitenkin avoimin korvin kuunnella mitä Ginkolla on sanottavaa ja mitä Federenkolla, Cotterilla ja Pavelilla ja muilla vaikka Maxelilla ja poimia sieltä ne asiat mitkä itselle sopii niihin tavoitteisiin joita itsellä on. Kannattaa myös muistaa jotta samaan päämäärään päästään eri teitä. Ja tämä varsinkin jos tavoitteena on yleinen kunto ja hyvinvointi. Jos tavoitteena on GS:n mailmanmestaruus voi vaihtoehdot vähetä, silloinkin niitä on enempi kuin yksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 26, 2008 3:45 pm 
Poissa
Painovoima paras voima

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 9:47 pm
Viestit: 95
Minun mielestäni hyvän tiedon tulisi aina syrjäyttää huono tieto.
Jotkut treenimetodit havaitaan ajan ja kokemuksen karttuessa huonoiksi ja nämä tulisikin heittää romukoppaan.

On selvää että jos on lukenut vain yhden kirjan kuulailusta niin tätä pitää parhaana ja oikeana tietona. Sitten kun on lukenut kymmenen voikin mieli olla toinen.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com