Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Pe Maalis 29, 2024 12:57 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 495 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 33  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 05, 2008 7:37 am 
Poissa
Ensimmäinen heilautus takana

Liittynyt: Ma Elo 04, 2008 9:00 am
Viestit: 4
Joo, terve vaan kaikille. En oikeestaan oo treenaillu kuulilla 4-5 vuoteen, mutta sitä ennen paljonkin. Kuuliin törmäsin DD:llä sillon kun niitä alettiin siellä aikanaan myymään ja ensimäinen kuulani oli sementillä täytetty korispallo, jossa kahden tuuman hapokasputkesta kahva - hieno tuli ja on vieläkin jäljellä. Painoikin melko tasan 16 kiloa. Myöhemmin hankin Venäjältä ja Virosta ihan oikeita kuulia ja heiluttelin niitä joku nelisen vuotta ennenkuin Brasilian Jiu-jitsu vei kokonaan mennessään. Nyt ois tarkoitus ihan huumorimielessä edustaa Team Bogatir:iä joulukuun 7. päivä ja pitäis sitä varten lajitreenin ohessa saada vähän kuulillakin reenattua. Päätavoite on kuitenkin BJJ.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 05, 2008 10:56 am 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma

Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 12:13 pm
Viestit: 154
Heh, tost koriskuulasta olis hieno nähdä valokuva? Kaikki mihin käytetään "hapista" täytyy olla hyvää :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 05, 2008 11:43 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Pe Touko 02, 2008 12:30 pm
Viestit: 1517
Paikkakunta: Helsinki
Tervetuloa Stigu!

Stigu kirjoitti:
Kuuliin törmäsin DD:llä sillon kun niitä alettiin siellä aikanaan myymään ja ensimäinen kuulani oli sementillä täytetty korispallo, jossa kahden tuuman hapokasputkesta kahva - hieno tuli ja on vieläkin jäljellä.


Kuulostaa melkoisen massiiviselta! :D Kuva olis kiva!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 06, 2008 12:07 pm 
Poissa
Olisiko käsipaino sittenkin parempi?

Liittynyt: Ma Elo 04, 2008 11:21 am
Viestit: 17
Soon moro!

Espoossa asustelen, ikää 25-v, kuulilla olen treenannut n. 1,5 vuotta, kuntosalilla ruvettiin järjestämään girya-tunteja joita lähdin kokeilemaan ja innostuin, sen jälkeen kuntosaliharjoittelu korvautunut lähes kokonaan kahvakuulilla. Nyt kesällä kuulilla on tullut harjoiteltua hieman vähemmän muiden harrastusten vuoksi, kiinnostusta kuitenkin löytyy lajiin vielä paremmin tutustumiseen, esim. leirien ja mahdollisesti joskus myös kilpailutoiminnan muodossa...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 06, 2008 3:42 pm 
Poissa
Olisiko käsipaino sittenkin parempi?
Avatar

Liittynyt: Ti Elo 05, 2008 9:03 pm
Viestit: 15
Moikka,
olen 21-vuotias nuorimies, joka on nyt muuttamassa Tampereelle päin.
Nuorena en mitään liikuntaa harrastanut ja se kyllä näkyi ja tuntui. Viisitoistavuotiaana tiputin painoani kunnolla ja pääsin eroon "punkerostatuksesta", mutta fyysinen kuntoni oli ala-arvoinen.
Fyysistä kuntoani kuvasti hyvin se, että pääsin pyöreät nolla punnerrusta ja hävisin tytölle kädenväännössä :D

Silloin tein päätöksen muutoksesta. Aloin treenaamaan kuntosalilla ja opiskelin kuntoilusta kaiken, minkä pystyin. Seuraavana vuonna pari päivää 16-vuotis syntymäpäivieni jälkeen ajoin kevytmoottoripyöräni solmuun.
Polvilumpio meni pirstaleiksi ja rautakaide lävisti kyljen. Tämän jälkeen en ole jalkoja pystynyt treenaamaan.

Tämän jälkeen muutama vuotta treenasin vielä kuntosalilla, mutta töihinmenon jälkeen en enää jaksanut panostaa urheiluun.
Ensimmäiset kuulani kävin ostamassa viime keväänä ja niitä tuli heilutelta aivan liian harvoin. Kuuliin tutustuin ekan kerran B&K lehden kautta ja ajatus jäi takaraivoon.

Tämän vuoden alussa olin päästänyt itseni jo todella surkeaan kuntoon, puoli vuotta olin ollut treenamatta ollenkaan ja painoakin oli tullut lisää 7kg samaan aikaan. Parisuhteeni oli huonossa kunnossa ja aloin kanavoimaan energiaani enemmän urheiluun ja laihduttamiseen.
Huhtikuussa sitten erosin tyttöystävästäni 4v seurustelun ja 3v yhdessä asumisen jälkeen. Samaan aikaan valmistauduin myös yliopiston pääsykokeita varten.

Yliopiston pääsykokeiden jälkeen olen laittanut kaiken energiani urheiluun ja oman fyysisen olemukseni kohentamiseen. Tämän vuoden alusta olen tiputtanut 15kg painoa pois ja kesän aikana olen saanut huomattavasti parannettua lihaskuntoani, esimerkiksi 2 leukaa on vaihtunut kesän aikana 8 leukaan ja tavoite on 15 leukaa ennen joulua.

Kaikenkaikkiaan olen tällä hetkellä erittäin tyytyväinen elämäntilanteeseeni, olen elämäni parhaassa kunnossa, pääsin pois umpikujaan ajautuneesta parisuhteesta, lopetin työni huoltoasemalla ja pääsin kolmeen eri yliopistoon, joista valitsin Tampereen yliopiston elinikäisen oppimisen ja kasvatuksen maisteri koulutuksen.
Tällä hetkellä treenaan 16, 24 ja 32 kilon kuulalla, sekä omaa painoa vastuksena käyttäen :)

Antti


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 06, 2008 5:14 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Tervetuloa! :) Kiva kun kerroit vähän taustaakin, tilanteesi ei vaikuta enää ollenkaan huonolta. 8)

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 06, 2008 6:08 pm 
Poissa
Vanhan koulun voimailija
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 7:21 pm
Viestit: 290
ana-konda kirjoitti:
Kaikenkaikkiaan olen tällä hetkellä erittäin tyytyväinen elämäntilanteeseeni, olen elämäni parhaassa kunnossa, pääsin pois umpikujaan ajautuneesta parisuhteesta, lopetin työni huoltoasemalla ja pääsin kolmeen eri yliopistoon



Aikamoinen saavutus! Tervetuloa foorumille.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 06, 2008 6:26 pm 
Poissa
Olisiko käsipaino sittenkin parempi?
Avatar

Liittynyt: Ti Elo 05, 2008 9:03 pm
Viestit: 15
Kiitosta kaikille :)
Vielä kun saisin tämän polven kuntoon, niin treenaaminenkin olisi paljon mukavempaa. Nyt joudun tekemään kaikki liikkeet ilman jaloilla joustamista. :?
Mutta huomenna alan selvittämään mahdollisuuksiani päästä erikoislääkärille polvitutkimuksiin ja toivottavasti johonkin korjausleikkaukseen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 06, 2008 6:34 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Pe Touko 02, 2008 12:30 pm
Viestit: 1517
Paikkakunta: Helsinki
Tervetuloa ana-konda!

ana-konda kirjoitti:
Kiitosta kaikille :)
Vielä kun saisin tämän polven kuntoon, niin treenaaminenkin olisi paljon mukavempaa. Nyt joudun tekemään kaikki liikkeet ilman jaloilla joustamista. :?
Mutta huomenna alan selvittämään mahdollisuuksiani päästä erikoislääkärille polvitutkimuksiin ja toivottavasti johonkin korjausleikkaukseen.


Pidetään peukkuja, että saat polven kuntoon!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Elo 08, 2008 4:48 pm 
Poissa
Olisiko käsipaino sittenkin parempi?

Liittynyt: Su Heinä 27, 2008 3:50 pm
Viestit: 21
Paikkakunta: Etelä-Savo
Pete täältä Etelä-Savon maalta. Kuntoutumista varten minulle ilmestyi se 32 kg kuula kotiin yksi päivä. Sitä hetken ihmettelin ja muistin nähneeni sellaisen kultaisella 80 luvulla Kuopiossa nyrkkeilysalilla. Olen 3 lapsen isä, 41 ja läski ja huonokuntoinen. Tuo nikki löytyi uuden harrastuksen parista, johon menin siis myös kuntoni vuoksi. Rankavammoja 2 sekä 3 niveltä mennyt aikanaan rikki, joten särkee, kolottaa ja hankaloittaa elämää. Tekee siis päivittäisen elämän haasteelliseksi. Mutta kävelen, välillä huonosti, pistän judogin päälle ja väännän, pyöräilen ja muutenkin teen mitä kykenen. Kuula on uusi juttu ja opettelen sillä touhuamaan. Nívelten ehdolla, tekee varmasti hyvää niille ja rasvoille :lol: . Potkun kautta tänne löysin ja rupesin heti punnertamaan ja eka viikko uusiksi, heh. EN anna periksi. Taustaa on nuorena pikamatkat ja pituus sekä mutkamäki talvisin. Hieman nyrkkeilyä ja muuta rääppimistä. Teidän juttuja lueskelen haaveet silmissä ja muistelen omaa nuoruuden kuntoa. :roll:

_________________
Tunne historia, suunnittele tuleva, elä tämä päivä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Elo 08, 2008 5:25 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Pe Touko 02, 2008 12:30 pm
Viestit: 1517
Paikkakunta: Helsinki
Tervetuloa Judo! Tsemppiä kuntoutumiseen täältäkin,

Et muuten ole ollenkaan ainoa nelikymppinen täällä! On meitä täällä ainakin muutama. Eikä minulla ole edes niitä muistoja nuoruuden hyvästä kunnosta kun olen vähän myöhäisherännyt näissä asioissa :-)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Elo 08, 2008 9:25 pm 
Poissa
Villalangan mitalla
Avatar

Liittynyt: Su Heinä 27, 2008 11:35 am
Viestit: 670
Paikkakunta: Lieto
Juuso terve!
Oon ollu kuulien kanssa tekemisissä muutaman päivän yli neljä vuotta tosi vaihtelevalla intensiteetillä ja tän vuoden helmikuussa alettiin treenaan kaverin kanssa yhdessä kerran viikossa ja innostuttiin sporttinostoista ja innostus on jatkunut. Olen naimisissa ja -74 syntynyt kahden lapsen isä ja harrastanut eri kamppailulajeja ja lentopalloa näihin päiviin saakka. Selässä ja olkapäissä ollut hieman vikaa, mutta kuulailun myötä oireet tuntuneet helpottavan :wink: ! Hienoa honmaa!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Elo 09, 2008 6:53 am 
Poissa
Virtuaali-CMS

Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 4:29 pm
Viestit: 109
Terve.

Pitäisköhän minunkin heittää jotain esittelyä tänne itsestäni. Jonkin aikaa jo kirjoitellut foorumille., mutta tänne en ole ehtinyt/viitsinyt/kehdannut laittaa mitään...

Reilu kolmekymppinen It-alan ihminen, joka yrittää pitää kehonsa jonkin näköisessä toimintakunnossa kuulan avulla. Joskus nuoruudessani harrastelin kamppailulajeja, sitten pitkä tauko meni harrastaessa lähinnä ei mitään kuntoilua, kunnes alkoi kroppa/mieli olemaan siinä kunnossa, että rupesi huolestuttamaan. Jonkin aikaa kotona jotain kehonpaino treenejä(en kyllä silloin tiennyt, että kehonpainollakin voi tehdä tehokasta treeniä). Netistä etsin jotain harjoittelu vinkkejä ja eteen tuli harjoittelu.net:in sivut, siellä oli juttua jostain mikälie giryasta ja siitä se sitten lähti..

Kuulailua takana pari vuotta ennemmän ja vähemmän aktiivista. Lähinnä treenailun aina katkaissut selän vihoittelu, mutta tämä vuoden alussa loukkasin olkapään ja nyt sitten tämä vuosi mennyt aika rauhallisissa merkeissä.

Yleensä homma on mennyt niin, että treeni lähtee kulkemaan kohtalaisesti minä innostun tekemään enemmän ja lujempaa. Sitä ei sitten tämän toimisto-ihmisen kroppa kestä ja tulee vamma. Sitten parannellaan vammaa, kunnes voidaan toistaa kuvio.

Tavoitteet olisi saada olkapää ja selkä kuntoon. Sitten saada ainakin vuosi yhtenäistä hyvää treeniä alle, jotta saisi jonkun näköisen peruskunnon. Tämän jälkeen voisi alkaa miettimään, josko alkaisi "tosissaan" nostamaan kuulaa ihan kisailun merkeissä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Elo 10, 2008 4:19 pm 
Poissa
Olisiko käsipaino sittenkin parempi?

Liittynyt: Su Heinä 27, 2008 3:50 pm
Viestit: 21
Paikkakunta: Etelä-Savo
Kiitos toivotuksista, tuntuu mukavalta. On vain asia niin, jotta en kuntoudu kuntoon ikinä, vain pystyn hidastamaan rikkoutumista ja rappeutumista. Kun on murtunut niin on. En kuitenkaan mieleltäni, vaan porskutan minkä kerkiän eteenpäin. :lol:

_________________
Tunne historia, suunnittele tuleva, elä tämä päivä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Elo 10, 2008 4:38 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Rokkivaari kirjoitti:
Reilu kolmekymppinen It-alan ihminen, joka yrittää pitää kehonsa jonkin näköisessä toimintakunnossa kuulan avulla.


Heh, sun nimimerkki tuo mulle aina mielikuvan harmaapartaisesta kuulanheiluttelijasta, joka kuskaa kahvakuulia rollaattorin kyydissä puistotreeneihin ja takaisin. :mrgreen: Ihmettelinkin tuolla toisessa ketjussa, että miten kummassa Vaari osaa käyttää tietokonetta noin hyvin (se ajastin tms). Hehee. :lol: Mutta hyvä tietää, ettei kyseessä olekaan ihan vanhus, jos kerta 30+ on oikea luokka. :)

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 495 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 33  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 12 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com