Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Su Kesä 16, 2024 2:26 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Marras 13, 2009 9:26 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
marks kirjoitti:
Entäs kuinka moni saa 16kg OALC:llä 140 toistoa 10 minuutissa yhdellä kädenvaihdolla?

Mietin tuota ja 14 toistoa minuutissa on ehkä liikaa - ainakin kuntotestiksi. Alentaisin alarajan jonnekin 11-12 rpm tienoille, jolloin se olisi kohtuullisempi ja testaa silti kuntoa ainakin 10 minuutin suorituksessa kiitettävästi.

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 13, 2009 10:11 pm 
Poissa
Painovoima paras voima

Liittynyt: Ke Loka 07, 2009 1:51 pm
Viestit: 88
Jatkan kerettiläisillä mielipiteilläni.

Miksi tahdin pitäisi olla esim. 10 rpm. tai alempi.

Tässä (Development of strength and power of endurance in the weight-lifting, http://translate.google.com/translate?h ... Part%3D307) venäläisessä artikkelissa puhutaan 27 rpm ja 19 rpm tahdeista ja todetaan, että ME on 170, joten yli sen on käytännössä liian nopeaa. Mutta eikö 15 rpm. ole ihan hyvä tahti. Ilmeisesti joskus muinoin on treenattukin siten, että tehdään omalla maksimi tahdilla 5-6 min. ja kehityksen myötä lisätty aikaa.

Vai iskeekö tähän taas OTW?

_________________
Tähtäimessä hyvä sijoitus GS:n Hämeen piirinmestaruuskilpailuissa vuonna 20**


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 13, 2009 10:24 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Jamo kirjoitti:
Jatkan kerettiläisillä mielipiteilläni.

Miksi tahdin pitäisi olla esim. 10 rpm. tai alempi.

Tässä (Development of strength and power of endurance in the weight-lifting, http://translate.google.com/translate?h ... Part%3D307) venäläisessä artikkelissa puhutaan 29 rpm ja 19 rpm tahdeista ja todetaan, että ME on 170, joten yli sen on käytännössä liian nopeaa. Mutta eikö 15 rpm. ole ihan hyvä tahti. Ilmeisesti joskus muinoin on treenattukin siten, että tehdään omalla maksimi tahdilla 5-6 min. ja kehityksen myötä lisätty aikaa.

Liikettä ei voi suorittaa hyväksytysti juurikaan nimenomaan tuota nopeammin.

Kannattaa kokeilla tuota. 15 rpm on todella hyvä tahti millä tahansa painolla. Ehdotin hiukan alennettua pacea vaan siksi, että kuntoa testaa 12 rpm hyvin myös, mutta sitä nopeampaan tarvitaan jo kenties treeniä jo pelkän kuulan pysäyttämiseen noin nopeasti. Lajin taito sekin toki. Tietysti kannustan kaikkia tekemään tätä joka päivä, mutta jos kylmiltään lähtee koittamaan, 14 rpm ei monilta onnistu. Voin olla väärässäkin. Alle 10 en ajatellut itsekään.

Edes tuo 12 ei ole niin helppo kuin miltä kuulostaa, toisto joka 5. sekunti ja lukitus ylhäällä (eihän kukaan näitä huonosti aio tehdä) ja samaa rataa loppuun saakka.

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 13, 2009 10:45 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Jos puhutte työnnöstä 32kg:llä niin ME on 175 toistoa. 24kg:llä veteraanit ovat tehneet jotain 220-240 työntöä :shock: Fuglyev teki MM-kisoissa veteraanien puolella 185 työntöä ja 252 tempausta. Oli jo kisaillut 2 päivää 32kg:llä ja tehnyt 4 nostoa aikaisemmin( voitti biathlonin ja longcyclen MM:t) Hampurissa 2004 Fuglyev teki 24kg:llä 270 tempausta.
Tallinnassa Morozov teki 159 työntöä ja minusta teki rauhallisesti mutta tasaisesti.
Lepohetkiin sellaisella pacella ei ole liiemmälti aikaa :mrgreen:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 13, 2009 11:25 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Jake, puhutaan 1 käden LC:stä!

Ja mitä tuohon aikaan tulee, tottakai se on 10 minuuttia. Voihan Cooperissakin juosta vaikka vain 8 minuuttia, mutta kai sitä nyt yleensä tavoitellaan sitä täyttä aikaa ja koitetaan löytää siihen optimaalinen tahti. Yleensä tulos on parempi kun tekee loppuun saakka. GS on siitä hauska, että monesti voittaja on se joka tulee viimeisenä maaliin. :mrgreen:

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 14, 2009 6:34 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Riittävä kunto on tässä tapauksessa kaksitahoinen käsite. Riittävä kunto mahdollistaa täydet ajat suorituksissa ja palautumisen harjoittelusta.

Ja spekulaatio siitä, että mitäpä jos tekee nopeammin niin ei tarvi täyttä aikaa, on aivan turhaa lapsellisuutta. Tekee sitten sillä nopeammalla tahdilla täyden ajan niin saa vielä enemmän.

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 14, 2009 10:52 am 
Poissa
Painovoima paras voima

Liittynyt: Ke Loka 07, 2009 1:51 pm
Viestit: 88
Heikki kirjoitti:
Riittävä kunto on tässä tapauksessa kaksitahoinen käsite. Riittävä kunto mahdollistaa täydet ajat suorituksissa ja palautumisen harjoittelusta.

Ja spekulaatio siitä, että mitäpä jos tekee nopeammin niin ei tarvi täyttä aikaa, on aivan turhaa lapsellisuutta. Tekee sitten sillä nopeammalla tahdilla täyden ajan niin saa vielä enemmän.


Niin linkitetyn artikkelin mukaan Venäjällä ne oli vielä 80-luvulla niin lapsellisia, että CMS:ät tehtiin 5-6 minuutissa. Kuinkas monta lapsellista CMS:ää Suomessa on tehty? Ja jos joku tekee niin yleisö huutaa kovaa "väärin tehty, aikaa jäi [smilie=14.gif] "

_________________
Tähtäimessä hyvä sijoitus GS:n Hämeen piirinmestaruuskilpailuissa vuonna 20**


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 14, 2009 11:08 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
No tee ihmeessä vaikka minuutissa, mutta eikö silti kymmenessä minuutissa ehtisi vielä enemmän?

Jos tavoite on kolme toistoa niin ei siihen kannata käyttää kymmentä minuuttia, mutta jos tavoite on tehdä enemmän kuin kukaan muu niin silloin kannattaa tehdä täysi aika.

Hakematta tulee mieleen suomalainen jääkiekko-osaaminen (vaikka vihaankin lajia), pelataan hei jätkä pari erää oikein tiukasti, ei se Ruotsi sieltä sitten enää nouse. Tai kymmenottelu, en usko että Roman Seberle on koskaan oikein vakavasti miettinyt, että kun ei tuo juoksu lopussa oikein huvita niin mä otan ekassa yhdeksässä lajissa sellaisen kaulan ettei tarvi juosta.

Mä vaan olen sitä mieltä, että jos ei jaksa koko suoritusaikaa, niin ei ole nostajana valmis. Ei vaan ole niin hyvä kuin voisi olla.

Arvokilpailuissa taistellaan sijoituksista, silloin toki on fiksuakin taktikoida, jos siis on sellaisesssa asemassa että voi taktikoida. Tai jos tarkoituksena on tehdä tietty rank tai serti, mutta muuten en oikein ymmärrä argumenttia ettei tarvi tehdä täyttä aikaa.

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 14, 2009 11:32 am 
Poissa
Painovoima paras voima

Liittynyt: Ke Loka 07, 2009 1:51 pm
Viestit: 88
Heikki kirjoitti:
No tee ihmeessä vaikka minuutissa, mutta eikö silti kymmenessä minuutissa ehtisi vielä enemmän?
Lainaa:

-riippuu nostajasta ja sen tasosta. joku tekee 5 minuutissa täysillä enemmän kuin 10 minuutissa välillä leväten. kuinka moni on muuten kokeillut kumpi tapa sopii itselle paremmin?

Lainaa:
Jos tavoite on kolme toistoa niin ei siihen kannata käyttää kymmentä minuuttia, mutta jos tavoite on tehdä enemmän kuin kukaan muu niin silloin kannattaa tehdä täysi aika.


- riippuu edelleen nostajasta ja kanssakilpailijoista

Lainaa:
Hakematta tulee mieleen suomalainen jääkiekko-osaaminen (vaikka vihaankin lajia), pelataan hei jätkä pari erää oikein tiukasti, ei se Ruotsi sieltä sitten enää nouse. Tai kymmenottelu, en usko että Roman Seberle on koskaan oikein vakavasti miettinyt, että kun ei tuo juoksu lopussa oikein huvita niin mä otan ekassa yhdeksässä lajissa sellaisen kaulan ettei tarvi juosta.


- niin vai onko Romani vaan reenannun sitä mikä on kivaa?

Lainaa:
Mä vaan olen sitä mieltä, että jos ei jaksa koko suoritusaikaa, niin ei ole nostajana valmis. Ei vaan ole niin hyvä kuin voisi olla.


- samaa mieltä, mutta sitä odotellessa, että on valmis niin voi mielestäni tehdä myös "sprinttejä" ja toistaiseksi Suomessa ne voi riittää...

Lainaa:
Arvokilpailuissa taistellaan sijoituksista, silloin toki on fiksuakin taktikoida, jos siis on sellaisesssa asemassa että voi taktikoida. Tai jos tarkoituksena on tehdä tietty rank tai serti, mutta muuten en oikein ymmärrä argumenttia ettei tarvi tehdä täyttä aikaa.


- tulos lasketaan edelleen toistoissa. tuomari sanoo kyllä kun aika loppuu. riippuu edelleen nostajan kehitysvaiheesta kannattaako tehdä 3, 5, 8 tai 10 minuuttia. jollekin nostajalle sopii varmaan 5 rpm tahti maailman loppuun asti. toisella "räkki" on sellainen että siinä väsyy teki mitä tahansa. ehkä silloin kannattaa vaan vetää se 200 työntöä mahdollisimman nopeasti niin kuin venäläiset veteraanit ja levätä sitten ilman kuulia loppuaika :lol:

ps. mä en osaa tätä quottaamista...mutta ehkä joku saa selvän

_________________
Tähtäimessä hyvä sijoitus GS:n Hämeen piirinmestaruuskilpailuissa vuonna 20**


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 14, 2009 12:04 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
En mä jaksa tätä vänkäystä, eihän tämä johda mihinkään.

Tuomari antaa aloituskäskyn, tuomari laskee toistot, tuomari kertoo koska saa lopettaa. Kymmenessä minuutissa saa tehtyä enemmän hyväksyttyjä toistoja kuin minuutissa. Ja oikeasti kovat tulokset (ei siis Suomen kovimmat) on vaan sitä tasoa, että niiden tekemiseen menee se täys aika.

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 14, 2009 4:00 pm 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
Heikki kirjoitti:
En mä jaksa tätä vänkäystä, eihän tämä johda mihinkään.

Tuomari antaa aloituskäskyn, tuomari laskee toistot, tuomari kertoo koska saa lopettaa. Kymmenessä minuutissa saa tehtyä enemmän hyväksyttyjä toistoja kuin minuutissa. Ja oikeasti kovat tulokset (ei siis Suomen kovimmat) on vaan sitä tasoa, että niiden tekemiseen menee se täys aika.


Samaa mieltä paisi että tuomari ei sano yleensä koska SAA lopettaa. Tuomari voi sanoa koska pitää lopettaa jos rikkoo sääntöjä tai aika loppuu.

Mä muuten ajattelin pitää omat autotallikisat. Siellä MÄ voitan varmasti koska olen ainut osallistuja. Voittoon riittää yksi toisto ja aika muutama sekka keveimmillä kuulilla. Piru kun mä olen kova, paras, voittaja , YEAH :!:

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 14, 2009 4:31 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
marks kirjoitti:
Tuota pitkän juoksun kehitystä tukee mun mielestä hyvin toi WKC:n taulukko, siinä on selkeät etenemispolut jokaiselle tasolle. Pohjalta liikkeelle, ja uusi kuulapaino kerrallaan haltuun. Ja jos nostaa pääosin vaikka 32kg:lla, mun mielestä pitäisi olla 28kg, 24kg rankit tehtävissä milloin tahansa, tai ainakin vähintään 20kg(!). Ja tuo on paljon lempeämpi taulukko kuin latvialainen mestarointi, esim. mulla 24kg 73 työntöä ja 70/70 tempausta, ei paha.

WKC:n kisoissa ei nähdä mitään "2 minuuttia 32-kiloisilla" -settejä, koska 32-kiloisilla ei yksinkertaisesti pääse kisoihin nostamaan, ellei ole CMS (28 kg:lla). Samalla tavalla, ei pääse nostamaan 28-kiloisilla, ellei ole ensin tehnyt Rank I:stä 24-kiloisilla. Se on oikein. Ei tämä ole mikään kymmenen toiston laji missään muuallakaan, miksi sen pitäisi Suomessa olla?

Tuo asenne siitä, että nopeammalla pacella tekisi paremman tuloksen ei kuulu lajiin, jossa nostajalle annetaan aikaa 10 minuuttia. Jos esim. tempauksessa pystyy tekemään 6 minuuttia pacella 22, tulos on 132 toistoa. Jos tekee täydet 10 minuuttia pacella 15 rpm, tulos on 150. Minkä helvetin takia ylipäätään jättäisi siihen kuuteen minuuttiin?

Ihan perseestä koko keskustelu. Pajatsossa pärjää hyvällä ykkösellä ja säkällä.

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Marras 15, 2009 10:36 am 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
Kukka kirjoitti:
marks kirjoitti:
Tuota pitkän juoksun kehitystä tukee mun mielestä hyvin toi WKC:n taulukko, siinä on selkeät etenemispolut jokaiselle tasolle. Pohjalta liikkeelle, ja uusi kuulapaino kerrallaan haltuun. Ja jos nostaa pääosin vaikka 32kg:lla, mun mielestä pitäisi olla 28kg, 24kg rankit tehtävissä milloin tahansa, tai ainakin vähintään 20kg(!). Ja tuo on paljon lempeämpi taulukko kuin latvialainen mestarointi, esim. mulla 24kg 73 työntöä ja 70/70 tempausta, ei paha.

WKC:n kisoissa ei nähdä mitään "2 minuuttia 32-kiloisilla" -settejä, koska 32-kiloisilla ei yksinkertaisesti pääse kisoihin nostamaan, ellei ole CMS (28 kg:lla). Samalla tavalla, ei pääse nostamaan 28-kiloisilla, ellei ole ensin tehnyt Rank I:stä 24-kiloisilla. Se on oikein. Ei tämä ole mikään kymmenen toiston laji missään muuallakaan, miksi sen pitäisi Suomessa olla?

Tuo asenne siitä, että nopeammalla pacella tekisi paremman tuloksen ei kuulu lajiin, jossa nostajalle annetaan aikaa 10 minuuttia. Jos esim. tempauksessa pystyy tekemään 6 minuuttia pacella 22, tulos on 132 toistoa. Jos tekee täydet 10 minuuttia pacella 15 rpm, tulos on 150. Minkä helvetin takia ylipäätään jättäisi siihen kuuteen minuuttiin?

Ihan perseestä koko keskustelu. Pajatsossa pärjää hyvällä ykkösellä ja säkällä.


Juuri näin.

Voitasko me ottaa Kahvakuula Ry:n sääntöihin vähän samantyylinen lisäys?

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Marras 15, 2009 12:01 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Su Kesä 15, 2008 12:37 pm
Viestit: 942
Juha kirjoitti:
Voitasko me ottaa Kahvakuula Ry:n sääntöihin vähän samantyylinen lisäys?


Minkä takia? Toi tommonen varmaan karsisi uusia kisoihin osallistujia.

_________________
Henkilökohtaista kuntovalmennusta, urheillijoiden fysiikkavalmennusta, harjoitusohjelmia, toiminnallisen harjoittelun leirejä ja seminaareja ym:
JR-Valmennus


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Marras 15, 2009 1:14 pm 
Poissa
Painovoima paras voima

Liittynyt: Ke Loka 07, 2009 1:51 pm
Viestit: 88
Heikki kirjoitti:
En mä jaksa tätä vänkäystä, eihän tämä johda mihinkään.

Tuomari antaa aloituskäskyn, tuomari laskee toistot, tuomari kertoo koska saa lopettaa. Kymmenessä minuutissa saa tehtyä enemmän hyväksyttyjä toistoja kuin minuutissa. Ja oikeasti kovat tulokset (ei siis Suomen kovimmat) on vaan sitä tasoa, että niiden tekemiseen menee se täys aika.


Täysin samaa mieltä.

_________________
Tähtäimessä hyvä sijoitus GS:n Hämeen piirinmestaruuskilpailuissa vuonna 20**


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 26 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com