Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on La Kesä 15, 2024 11:48 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Marras 14, 2009 4:00 pm 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
Heikki kirjoitti:
En mä jaksa tätä vänkäystä, eihän tämä johda mihinkään.

Tuomari antaa aloituskäskyn, tuomari laskee toistot, tuomari kertoo koska saa lopettaa. Kymmenessä minuutissa saa tehtyä enemmän hyväksyttyjä toistoja kuin minuutissa. Ja oikeasti kovat tulokset (ei siis Suomen kovimmat) on vaan sitä tasoa, että niiden tekemiseen menee se täys aika.


Samaa mieltä paisi että tuomari ei sano yleensä koska SAA lopettaa. Tuomari voi sanoa koska pitää lopettaa jos rikkoo sääntöjä tai aika loppuu.

Mä muuten ajattelin pitää omat autotallikisat. Siellä MÄ voitan varmasti koska olen ainut osallistuja. Voittoon riittää yksi toisto ja aika muutama sekka keveimmillä kuulilla. Piru kun mä olen kova, paras, voittaja , YEAH :!:

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 14, 2009 4:31 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
marks kirjoitti:
Tuota pitkän juoksun kehitystä tukee mun mielestä hyvin toi WKC:n taulukko, siinä on selkeät etenemispolut jokaiselle tasolle. Pohjalta liikkeelle, ja uusi kuulapaino kerrallaan haltuun. Ja jos nostaa pääosin vaikka 32kg:lla, mun mielestä pitäisi olla 28kg, 24kg rankit tehtävissä milloin tahansa, tai ainakin vähintään 20kg(!). Ja tuo on paljon lempeämpi taulukko kuin latvialainen mestarointi, esim. mulla 24kg 73 työntöä ja 70/70 tempausta, ei paha.

WKC:n kisoissa ei nähdä mitään "2 minuuttia 32-kiloisilla" -settejä, koska 32-kiloisilla ei yksinkertaisesti pääse kisoihin nostamaan, ellei ole CMS (28 kg:lla). Samalla tavalla, ei pääse nostamaan 28-kiloisilla, ellei ole ensin tehnyt Rank I:stä 24-kiloisilla. Se on oikein. Ei tämä ole mikään kymmenen toiston laji missään muuallakaan, miksi sen pitäisi Suomessa olla?

Tuo asenne siitä, että nopeammalla pacella tekisi paremman tuloksen ei kuulu lajiin, jossa nostajalle annetaan aikaa 10 minuuttia. Jos esim. tempauksessa pystyy tekemään 6 minuuttia pacella 22, tulos on 132 toistoa. Jos tekee täydet 10 minuuttia pacella 15 rpm, tulos on 150. Minkä helvetin takia ylipäätään jättäisi siihen kuuteen minuuttiin?

Ihan perseestä koko keskustelu. Pajatsossa pärjää hyvällä ykkösellä ja säkällä.

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Marras 15, 2009 10:36 am 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
Kukka kirjoitti:
marks kirjoitti:
Tuota pitkän juoksun kehitystä tukee mun mielestä hyvin toi WKC:n taulukko, siinä on selkeät etenemispolut jokaiselle tasolle. Pohjalta liikkeelle, ja uusi kuulapaino kerrallaan haltuun. Ja jos nostaa pääosin vaikka 32kg:lla, mun mielestä pitäisi olla 28kg, 24kg rankit tehtävissä milloin tahansa, tai ainakin vähintään 20kg(!). Ja tuo on paljon lempeämpi taulukko kuin latvialainen mestarointi, esim. mulla 24kg 73 työntöä ja 70/70 tempausta, ei paha.

WKC:n kisoissa ei nähdä mitään "2 minuuttia 32-kiloisilla" -settejä, koska 32-kiloisilla ei yksinkertaisesti pääse kisoihin nostamaan, ellei ole CMS (28 kg:lla). Samalla tavalla, ei pääse nostamaan 28-kiloisilla, ellei ole ensin tehnyt Rank I:stä 24-kiloisilla. Se on oikein. Ei tämä ole mikään kymmenen toiston laji missään muuallakaan, miksi sen pitäisi Suomessa olla?

Tuo asenne siitä, että nopeammalla pacella tekisi paremman tuloksen ei kuulu lajiin, jossa nostajalle annetaan aikaa 10 minuuttia. Jos esim. tempauksessa pystyy tekemään 6 minuuttia pacella 22, tulos on 132 toistoa. Jos tekee täydet 10 minuuttia pacella 15 rpm, tulos on 150. Minkä helvetin takia ylipäätään jättäisi siihen kuuteen minuuttiin?

Ihan perseestä koko keskustelu. Pajatsossa pärjää hyvällä ykkösellä ja säkällä.


Juuri näin.

Voitasko me ottaa Kahvakuula Ry:n sääntöihin vähän samantyylinen lisäys?

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Marras 15, 2009 12:01 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Su Kesä 15, 2008 12:37 pm
Viestit: 942
Juha kirjoitti:
Voitasko me ottaa Kahvakuula Ry:n sääntöihin vähän samantyylinen lisäys?


Minkä takia? Toi tommonen varmaan karsisi uusia kisoihin osallistujia.

_________________
Henkilökohtaista kuntovalmennusta, urheillijoiden fysiikkavalmennusta, harjoitusohjelmia, toiminnallisen harjoittelun leirejä ja seminaareja ym:
JR-Valmennus


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Marras 15, 2009 1:14 pm 
Poissa
Painovoima paras voima

Liittynyt: Ke Loka 07, 2009 1:51 pm
Viestit: 88
Heikki kirjoitti:
En mä jaksa tätä vänkäystä, eihän tämä johda mihinkään.

Tuomari antaa aloituskäskyn, tuomari laskee toistot, tuomari kertoo koska saa lopettaa. Kymmenessä minuutissa saa tehtyä enemmän hyväksyttyjä toistoja kuin minuutissa. Ja oikeasti kovat tulokset (ei siis Suomen kovimmat) on vaan sitä tasoa, että niiden tekemiseen menee se täys aika.


Täysin samaa mieltä.

_________________
Tähtäimessä hyvä sijoitus GS:n Hämeen piirinmestaruuskilpailuissa vuonna 20**


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 16, 2009 6:45 am 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Juha R kirjoitti:
Juha kirjoitti:
Voitasko me ottaa Kahvakuula Ry:n sääntöihin vähän samantyylinen lisäys?


Minkä takia? Toi tommonen varmaan karsisi uusia kisoihin osallistujia.

Joo, en mäkään koe että kannattaisi ottaa käyttöön. Se vaatisi jotain systemaattista kontrollifriikkiä pitämään taulukoita. Ja siinä vaiheessa kun joskus saadaan kisaajien määrä kasvamaan kourallisesta kahdeksi, ei kukaan jaksa ylläpitää listaa tai vaatia pohjatuloksia jne.

Toki olisi suotavaa, että kilpailuihin osallistuja itse oivaltaisi, kannattaako tulla ja tehdä esim. kaksi toistoa 32-kiloisilla, vai muutama enemmän kevyemmillä. :o Mutta mitäpä sitä holhoamaan.

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com