Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on La Kesä 15, 2024 8:57 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Tammi 14, 2010 7:04 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Su Kesä 15, 2008 12:37 pm
Viestit: 942
Antti kirjoitti:
Älä vedä joka treenissä vuoden ympäri vaan ota aluksi vaikka parin- kolmen viikon jakso missä teet joka treenissä ja sitten palaa takaisin kevyempään ja teet niillä pitkiä kestävyyssarjoja. Pikku hiljaa sitä voimaa siitä tarttuu ja kevyet kuulat tuntuvat entistä kevyemmiltä. :twisted:


Näin, tai sitten vaikka joka kolmannessa tai neljännessä treenissä pari sarjaa isommilla painoilla.

Rouva kirjoitti:
Eli 28:t mulle. Kuinka monta settiä tekisit niitä ja kuinka usein? Joka treenissä?


No mä teen sarjoja 1-5 isoilla painoilla. Noin isoja kuulia multa ei löydy, että noihin 1-8 toistoihin menisi, joten puhun nyt lähinnä käsipaino ja levytankoliikkeistä mutta ei sillä painon muodolla tässä kohtaa ole väliä. Eilen esim tein oaj:ta käsipainolla ja ainoastaan yhden raskaan sarjan.

_________________
Henkilökohtaista kuntovalmennusta, urheillijoiden fysiikkavalmennusta, harjoitusohjelmia, toiminnallisen harjoittelun leirejä ja seminaareja ym:
JR-Valmennus


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 14, 2010 8:42 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Tavoite on saada lisää kestävyyttä raskaammilla painoilla. Eli 14kg jaksan heiluttaa 10 minuuttia, mutta raskaammilla loppuu puhti kesken sallitun ajan. Ajattelin, että josko tätä kautta lähestyisi... Vai löytyisikö jokin muu lähestymistapa?

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 14, 2010 8:50 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Su Kesä 15, 2008 12:37 pm
Viestit: 942
Rouva kirjoitti:
Tavoite on saada lisää kestävyyttä raskaammilla painoilla. Eli 14kg jaksan heiluttaa 10 minuuttia, mutta raskaammilla loppuu puhti kesken sallitun ajan. Ajattelin, että josko tätä kautta lähestyisi... Vai löytyisikö jokin muu lähestymistapa?


Jos sä haluat raskaita painoja liikutella, sun pitää reenata raskailla painoilla. Ei ne 28:t liiku pelkillä 14kg kuulien heilutteluilla, vaikka heiluttelis pari päivää putkeen . :mrgreen:

_________________
Henkilökohtaista kuntovalmennusta, urheillijoiden fysiikkavalmennusta, harjoitusohjelmia, toiminnallisen harjoittelun leirejä ja seminaareja ym:
JR-Valmennus


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 14, 2010 8:54 am 
Poissa
Janimal
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:17 am
Viestit: 1785
Paikkakunta: Hämeenlinna
Rouva kirjoitti:
Tavoite on saada lisää kestävyyttä raskaammilla painoilla. Eli 14kg jaksan heiluttaa 10 minuuttia, mutta raskaammilla loppuu puhti kesken sallitun ajan. Ajattelin, että josko tätä kautta lähestyisi... Vai löytyisikö jokin muu lähestymistapa?


Jos tavoite on saada kestävyyttä, niin ehkä silloin hyppy 14 --> 28 on liian suuri? Mites kauan menee 16-kiloisella?
Ehkä sitä kestävyyttä kuitenkin olisi paras rakentaa kuulakoko kerrallaan?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 14, 2010 8:58 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
No, en mä tietenkään ole sinne 28 hyppäämässä :twisted:

16 ja 20 on mun varsinaiset treenipainot. Riippuen siitä mitä teen.

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 14, 2010 12:23 pm 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
Rouva kirjoitti:
Tavoite on saada lisää kestävyyttä raskaammilla painoilla. Eli 14kg jaksan heiluttaa 10 minuuttia, mutta raskaammilla loppuu puhti kesken sallitun ajan. Ajattelin, että josko tätä kautta lähestyisi... Vai löytyisikö jokin muu lähestymistapa?


Jos kestävyys (10 minuuttia liikettä putkeen) 16/20 kiloisella on tavoite, niin SAID periaatten mukaan pitkiä sarjoja sitten vaan niillä. Raskasta ja v..ttumaista, mutta ei ole oikotietä onneen :lol:
Aloita ekana tietysti sillä 16 kiloisella. Tietty voit tehdä lisää voimaa 24 ja 28 kuulilla, mutta se kestävyys siihen 10 minuutin sarjaan tulee juuri niistä pitkistä 16 sarjoista tai ylipitkistä 14 sarjoista :wink:
Ja koska tuosta voimasta sulla ei näytäs olevan puute, niin sinuna tekisin raskailla vain vähän apua pääsarjojen (kestosarjojen) jälkeen.

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 14, 2010 1:26 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Juha kirjoitti:
Ja koska tuosta voimasta sulla ei näytäs olevan puute, niin sinuna tekisin raskailla vain vähän apua pääsarjojen (kestosarjojen) jälkeen.


Just kun mä olin "sisäistänyt" että olen tehnyt kokoajan väärin, kun olen tehnyt raskaat lopussa enkä alussa. Onko mulla kuitenkin ollut joku tolkku fiilis pohjalta?

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 14, 2010 2:16 pm 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
Rouva kirjoitti:
Juha kirjoitti:
Ja koska tuosta voimasta sulla ei näytäs olevan puute, niin sinuna tekisin raskailla vain vähän apua pääsarjojen (kestosarjojen) jälkeen.


Just kun mä olin "sisäistänyt" että olen tehnyt kokoajan väärin, kun olen tehnyt raskaat lopussa enkä alussa. Onko mulla kuitenkin ollut joku tolkku fiilis pohjalta?


On tietysti olemassa sellainen "yleinen" suositus painoharjoittelun järjestykseen:
1. tekniikka
2. nopeus / räjähtävät liikkeet
3. voima
4. kestävyys
6. palauttelu / venyttely

Opastetaan myöskin tekemään ensimmäisenä ominaisuus / liike johon halutaan eniten panostaa. Kun mielestäni sulla esim. työntö ja sen voimatasot on riittävät ( no ainakin suhteellisesti), mutta tempaus ja sen kestävyystasot on puuttelliset, niin ekan treenaat pitkää tempaus sarjaa ja päälle teet työntöä keveempänä tai raskaanpana mikä sopivalta tuntuu. JMO.

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 14, 2010 2:47 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Juha kirjoitti:
Opastetaan myöskin tekemään ensimmäisenä ominaisuus / liike johon halutaan eniten panostaa. Kun mielestäni sulla esim. työntö ja sen voimatasot on riittävät ( no ainakin suhteellisesti), mutta tempaus ja sen kestävyystasot on puuttelliset, niin ekan treenaat pitkää tempaus sarjaa ja päälle teet työntöä keveempänä tai raskaanpana mikä sopivalta tuntuu. JMO.


Juuri tällä periaatteella mä olen vetänyt fiiliksellä. Kevyen lämpän jälkeen se "tärkein" sarja 1-3kertaa ja loppuun raskaanpaa työntelyä. :)

Tuntuu, että yks sanoo sitä ja toinen tätä, mutta kai periaatteessa kuitenkin tekee niitä raskaita alkuun tai loppuun, ni ne vie eteenpäin? Kunhan ei tee liikaa ja muistaa palautella?
Juha kirjoitti:
Jos kestävyys (10 minuuttia liikettä putkeen) 16/20 kiloisella on tavoite, niin SAID periaatten mukaan pitkiä sarjoja sitten vaan niillä.

Ja mä kun toivoin, että olisi jokin kikka vitonen, jolla noi saisi tuntumaan kevyemmiltä... :mrgreen: Mutta kai se on vaan jatkettava heiluttamista...

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 14, 2010 3:21 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
vaikka ei ihan tähän otsikkoo kuulukkaan: Onko väliä kummalla kädellä aloittaa?

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 14, 2010 6:01 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Mä sanon huonommalla ,joku paremmalla. Huonommalla kun aloittaa niin loppupäässä on väsynyt mutta parempi/vahvempi käsi jaksaa paremmin. Jos tekee paremmalla kädellä ensin niin huonompi käsi "oppii" liikemallia ja menee teknisesti paremmin :idea: Kovassa sarjassa heikoin ensin ja teknisesti vaikeassa parempi ensin :idea:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com