Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Ma Huhti 29, 2024 3:47 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 60 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 17, 2008 10:59 am 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
jake heke kirjoitti:
Juha,oonkohan ymmärtänyt oikein?
1 viikko prosentit
1 päivä työntö 24kg 80% temp 100%
2päivä työntö 24kg 60% temp 80%
3 päivä työntö 24 100% temp 80%

2viikko
1 päivä työntö 16kg 64% temp 80%
2 päivä työntö 16kg 48% temp 64%
3 päivä työntö 16kg 80% temp 64%

3 viikko
1 päivä työntö 16kg 72% temp 90%
2 päivä työntö 16kg 54% temp 72%
3 päivä työntö 16kg 90% temp 72%


Miten %jatkuivat? Olenko ymmärtänyt tähän mennessä oikein? :roll:
Aloitus viikolla kovimmat %? Josta lähtivät laskemaan? :shock:

Juha ,olisiko liikaa jos laittaisit pelkät % päivittäisellä tasolla niin on helppo skaalata omien tulosten suhteen,oli sitten kyseessä 16kg,20kg.24kg tai32kg
Sori jos olen niin hönö etten oivalla noita % päivätasolla per treeni :mrgreen: :mrgreen:


Ymmärsit oikein. Jatko on mainittu niissä mun volyymilaskelmissa tässä ketjussa. ja mun näkemykset syklin perusteista. Eli varmaakin 1. viikko oli ns tason määritys, jonka jälkeen vähän keveemmillä kuulilla vähän keveempää peruskuntoa , jonkä jälkeen lisää volyymiä jne. Lue lisää aikaisemmista mun jutuista tässä ketjussa :wink:

Nyt just olen luonastauolla, joten en kerkeä, mutta kait mun on joku exel-taulukko johon kukin voi laittaa omat lukunsa väännettänä tuosta Sergein ohjelmasta niin pääsen vähemmällä :lol:
Katotaan saisinko aikaseksi sellaisen tänäiltana?

Kysymykseksi jää miten mä saan sen jokoon? Marko, voitko auttaa?

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 18, 2008 6:35 am 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
marks kirjoitti:
Laita se google docs:iin, tai lähetä mulle niin mä laitan.


Mulla on raakaversio (tosi karu :oops: ) valmiina. Katson saanko sen google docs:iin. jos en niin lähetän sulle.

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 18, 2008 7:21 am 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
jake heke kirjoitti:
Kiitos Juha yhä uudelleen :!: Toi oli hyvä kommentti ,että ei nielaise mitään ohjelmaa sellaisenaan ilman ammattimiehen/valmentajan seurausta/valvontaa :idea: Koen pikkuisen vaikeana tehdä kovalla temmolla jerkkiä,koska se on hakusessa räkin ja monen muun osalta,ja tekniikka ei pysy koossa kovalla temmolla! Timed setsien hidas pace antaa aikaa tehdä hyvällä tekniikalla :idea: Venäjällä valmentaja katsoo ja korjaa jatkuvasti virheitä pois :idea: Toisaalta,mun kaltainen onneton,jolta uupuu räkki,ei pysty nostamaan lukuja jerkissä hitaalla pacella :evil: Sergein idea parempi mulle,uskoisin. :idea: Eihän Sergey Mishinkään saa kyynärpäitä lähellekkään suoliluita,ja tekee nopeahkolla pacella niin pitkään kuin kunto jaksaa :idea: Ja satuu olemaan ainoa mies Denisovin lisäksi joka on tehnyt jerkissä 2 x 32kg 170 tai enemmän. Taisi voittaa Venäjän mestaruudenkin 18 kertaa ,viimeisen 47 ikäisenä :shock:
Toisaalta mies juoksee 6km lenkin 3-4 kertaa viikossa 4-4.30 min kilometri vauhdilla(miehen oma paino 105-110kg)
Siinä on kehitetty hyvät kunto ominaisuudet vaikka miehellä on jopa pyttyä :shock:


Periaate tasolla, jos teknisesti oikea nosto on kingi, niin mulla olisi muutama ajatus mitä ja miksi sun kanataisi ehkä tehdä (JMHO):

1. Jos räkki ei toimi, niin räkkipitoja, räkkipitoja raskaammilla kuulilla kunnes oikea asento löytyy. Peruste esim:
http://girevoysportafter40.blogspot.com/2008/10/stages-of-training.html

2. Jos räkki ei toimi (eikä tule koskaan toimimaan :evil: ) niin sitten peruskestävyys tarttis olla hurja, eli tuon sun Mishin esimerkin mukaan kunto pitäisi niin kova että yli sata työntöä menee heittämällä. Todennäköisesti sun pitää aloittaa alhaalta ja rakentaa kuuliin lisää painoa vähitellen mutta kuntopohjan kautta. Jos räkki ei toimi, niin tempo pitää olla melko kova, koska jopa 12 rpm temmolla , jos sen tekee oikein, on pieni räkkilepovaihe. Ilman kunnon räkkiä jopa se pieni "räkkilepo" ei ole lepoa vaan staattista pitoa joka syö työnnössä olkapäiltä voimia ja laskee näin tulosta.

3. toisaalta jos hurja tempo rikkoo tekniikan, niin temmon lisäys tarttis tehdä vähitellen. Esim. jos nyt pystyt tekemaan 6 rpm tahtia oikealla tekniikalla ja 10 rpm se rikkoutuu, niin koita vähitellen nopeutaa sitä -> 7rpm -> 8rpm_->9rpm ... ja aina pysähdyt tasolle missa se äöilyy hyvänä. Sitten muutaman harkan jälkeen taas voit kokeilla vähän nopempaa jne.

4. jos sitä räkkiä ei löydy, niin jos susta ei tule Mishiniä tai jotoin feats karjua, niin sun pitää sopeutua ajatukseen että teen ne toistos reippaalla temmolla korkeaan toistomäärään saakka vaikka siihen menis reilusti alle 10 minuuttia.

Eli yhteenvetona jos hyvä räkki, jossa pystyisi lepäämään, ei onnistu, niin sitten kannattaa opetella tekniikka niin hyväksi että voi tehdä nopealla temmolla kaikki ne yli 100 toistoa välittämättä saako sitä 10 minuuttia täyteen. JMHO.

( mä puhun siksi yli sadasta toistosta koska EM ja MM tasolla niitä vaaditaan vaikka SM tasolla tällä hetkellä ei tarvitakkaan)

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 19, 2008 11:45 am 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
Linkin takaa löytyy mun kömpelö exel Sergein ohjelmasta:

http://spreadsheets.google.com/ccc?key=pYWG9fASTqm449EX2B4UQNw&hl=en

Muutin oletuksia Villen enkkojen mukaa ja nyt se näyttää järkevämmältä, mutta tämä on voin esimerkki jonka Sergei teki Villen tulosten mukaan!

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 25, 2008 7:28 am 
Poissa
Pro-kahvakuulajauhaja
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 3:59 pm
Viestit: 442
Paikkakunta: Jokioinen
Hei, sain Sergeiltä komean treenitaulukon excelissä. Minä/Juha aletaan varmaan purkamaan sitä auki jossain vaiheessa.

PS. Sergei on Rukalla 27.12.08 - 5.1.2009 (uusi vuosi) eli tässä olisi pohjoisen pojille ainakin mahdolisuus saada oppia, olisi tietysti hyvä, jos teiltä löytyisi joku Venäjää puhuva sieltä, itse en tuolloin paikalle pääse.

T: Harri

_________________
Богатырь


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 25, 2008 1:27 pm 
Poissa
Pro-kahvakuulajauhaja
Avatar

Liittynyt: To Tammi 31, 2008 6:00 pm
Viestit: 449
Paikkakunta: Oulu
Oispa hyvä tilaisuus! Itse en tunne ketään venäjänkielentaitoista, miten Simok tai Ville O, löytyiskö jostain tulkki? Ajankohta sopisi ainakin mulle.

_________________
Last time. No more bullshit!

Uusi treenipäiväkirja täällä:

http://arikaiko.wordpress.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 25, 2008 6:52 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Tutkin asiaa, mahdollisesti löytyy joku venäjää kääntävä.
Ajankohta on vaan sellainen että ko henkilöt ovat tiiviisti töissä, mutta tutkitaan asia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 27, 2008 11:31 am 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
spolk kirjoitti:
Hei, sain Sergeiltä komean treenitaulukon excelissä. Minä/Juha aletaan varmaan purkamaan sitä auki jossain vaiheessa.

T: Harri


Tuossa Sergein lähettämässä uudessa ohjelmassa oli jotain juttuja, jotka selventää ideaa, etenkin tempauksen puolella.

Tempausta treenataan melko AKC OTW tyyliin, eli aikasarjaa ekana hitaammalla temmolla lisäten minuutteja vähitellen. Ohjelma alkoi 16 kuulasta ja alun toiston minimi oli taas se 50 per käsi. Sarjojen pituudet 3- 6 minuutia per käsi. Tempoa lisää 2 rpm:ää kun menee 6 minuutia per käsi 20 rpm tasolle asti, jonka jälkeen maksimissaan 5 minuuttia per käsi. Välillä käden tehdään erikseen välillä putkeen. Tuossa en huomannut mitään johdonmukaisuutta. Kun 16 kg:lla meni yhteensä noin 200 toistoa, niin otettiin 24kg kuula mukaan joka toiseen viikkoon. Kun 24 kuulalla meni noin 160 jätetiin 16 kg pois ohjelmasta muutoin kuin satunnaisiin palauttaviin viikkoihin ja otettiin 32 kg kuula mukaan. Tässä vaiheessa ohjelma muutuu vaihtelevammaksi, eli välillä tehtiin pitempiä sarjoja hitaammalla temmolla ja välillä lyhyempiä nopeammalla temmolla, kuitenkin niin että toistomäärät pääasiallisesti kasvoivat vähitellen harjoituksesta seuraavaan. Minimi tempo 24prm kuulalla oli 12 ja 32kg kuulalla 10 rpm. 32kg kuulalla tehtiin 3- 5 minuutin sarjoja ja nostetiin tempoa monesti vaikka edellisellä temmolla ei oltu vielä tehty 5 minuutia per käsi. Kun 32kg kuulalla oltiin tasolla noi 100 toista per käsi, niin suurin osa harkoista tehtiin sillä, vain joskun palauttavia vaikkakin nopeatempoisempia 16 tai 24 harkkoja.

Työnnössä taasen matalin tempo sarjoissa oli 10 rpm. Tässä välillä lisätiin voluumia tekemällä pari sarjaa kohtalaisella tempolla reilu 3- 5 minuutia lepoa välissä, sitten yritettiin vähän pitempää yhtä aikasarjaa, ja sitten vedettiin viikko intervallia nopeammalla temmolla ja sitten yritettiin lähemmäs kymmenen minuutin aikasarjaa tavoite temmolla ja uusiksi sama juttu nopeammilla temmoilla kunnes meni 120 toistoa alle kymmenessä minuutissa 16 kg kuulilla. Tässä välissä otettiin 24 kuulat mukaan kuvioihin joka toiseen harkaan ja muuten samalla kuviolla. Kun 24 kuulilla alkoi menna 100 toistoa, niin otetiin 32 kg kuulat mukaan kuvioihin ja jätetiin 16 kg harvoihin hurjatempoisiiin "keveisiin" treeneihin.
32kg kuulilla temmossa lähdetiin liikkelle 5rpm:stä ja alettiin melko perinteisesti vain tekemään pidempää sarjaa. Tempoa nostettiin jo ennen kuin oli päästy täyteen 10 minuuttiin. Välillä tehtiin harkkoja 24 kg kuulalla vähintään 12 prm temmolla vähitellen pidentäen yhtä aikasarjaa.
Ja välillä 32 kg kuulalla tehtiin intevallia nopeemmalla temmolla.

Toivottavasti saatte jotain selkoa selostuksesta, koska en tohdi ilman lupaa laitaa sitä exeliä jakoon.

Lisäksi liittenä oli taulukko johon laitetaan omat PR tuloksen työnnössä, tempauksesa ja LC.ssä joka minuutille 1- 12 minuutin ajalle ja kuulille 16,20,24,28,30,32kg :lol: Pelkästään se että tekisi tuloksen joka ruutuun vaatii minimissään 18 testiä maksimissaan 216 :wink: :lol:

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 09, 2008 7:09 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Tulkki Ratsinski meetinkiin kuusamossa on kunnossa.
Spolk, miten yhteydenpito Ratsinskiin toimii? Mitä kustantaa, montako tuntia meetinki lappeenrannassa kesti, yms?
Ketä olisi tulossa? Mahdollisesti 2.1 perjantai. Tulkki saa työvuoro listan lähipäivinä ja miten Sergeille sopii. Monta liikkuvaa osaa...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 10, 2008 7:43 am 
Poissa
Pro-kahvakuulajauhaja
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 3:59 pm
Viestit: 442
Paikkakunta: Jokioinen
Tulkki Ratsinski meetinkiin kuusamossa on kunnossa.
Spolk, miten yhteydenpito Ratsinskiin toimii? Mitä kustantaa, montako tuntia meetinki lappeenrannassa kesti, yms?
Ketä olisi tulossa? Mahdollisesti 2.1 perjantai. Tulkki saa työvuoro listan lähipäivinä ja miten Sergeille sopii. Monta liikkuvaa osaa...

Simo, laitoin sulle privaa.

_________________
Богатырь


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 24, 2009 8:41 am 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Muistaako joku miten tehtiin Sergein prosentti jutuissa sarjat? Tumppi,Juha,Spolk tai joku muu? Jos ohjelmassa luki 80% niin oliko tarkoitus tehdä yksi sarja ja 80% max??
Jos luki 100% niin tehtiinkö yksi sarja 100%?? Jos ei pääse 100% niin tehdäänkö sen hetken 100%(cybergenetic system?),vai tehdäänkö loput 100%:sta perään pienempinä sarjoina :?:
Koska 60% sarja maksimista on jo kova! 80% sarja maksimista on TOSI kova :idea: Ja vähänkään huonona päivänä ei ehkä saavuta :evil: 100% on jo vakitreeneissä ylittämätön(ainakin allekirjoittaneelle [smilie=11.gif] ).

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 24, 2009 11:00 am 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
jake heke kirjoitti:
Muistaako joku miten tehtiin Sergein prosentti jutuissa sarjat? Tumppi,Juha,Spolk tai joku muu? Jos ohjelmassa luki 80% niin oliko tarkoitus tehdä yksi sarja ja 80% max??
Jos luki 100% niin tehtiinkö yksi sarja 100%?? Jos ei pääse 100% niin tehdäänkö sen hetken 100%(cybergenetic system?),vai tehdäänkö loput 100%:sta perään pienempinä sarjoina :?:
Koska 60% sarja maksimista on jo kova! 80% sarja maksimista on TOSI kova :idea: Ja vähänkään huonona päivänä ei ehkä saavuta :evil: 100% on jo vakitreeneissä ylittämätön(ainakin allekirjoittaneelle [smilie=11.gif] ).



Siinä ohjelmassa (tämän ketjun alussa) on se jokaisen viikon maksimitreeni, joka vastasi 100 % ja muina päivinä siitä sitten otettiin ne 60% ja 80%. Jonkun viikon ohjelma oli aikasarjaa toisen intervallia jne. Joka tapauksessa tuo maksimi 100% ei ole kisamaksimi, vaan viikkomaksimi. Itse en pysty vetämään jokaviikko testi- tai kisamaksimia ja ei kait kehittymisen kannalta tarvitsekaan, kunhan harjoittelu on hitaasti mutta varmasti pitkällä tähtäimellä progresiivista. Ja muutenkin muka muka oikeasti pysty nuodattamaan etukäteen suunniteltua ohjelmaa täsmällisesti etenkin jos se on vaativa? Eikö sen pitäisi olla suuntaviiva joka näyttää minkä tyylistä ärsykettä kropalle kannattaisi välillä vaihtelun vuoksi tehdä ottaen fiilarit huomioon (eli kybergeneettinen ohjelmointi).

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 24, 2009 11:24 am 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Eli 100% on sen hetken 100%(eli sen hetken max). Vai oliko se 100% volyymia,jonka voi jakaa sarjoihin senhetkisen kunnon mukaan :?:
Eilen Sergey puhui volyymimäärästä. 200 tempausta ja 200 työntöä? per treeni x 3 per viikossa.
Jos näin niin työnnön toistot tosi hurjat koska PR vain 38 toistoa mulla. Volyymi olisi mulla+ 500% maximista :shock: ? Jonnylla (pr n 70 toistoa) se olisi n 300% maximista :roll:
Itse ajattelin 100 työntöä ja 160-180 tempausta per treeni( mukaillen tietysti hieman).
Intensiteettiä voisi muutella tekemällä pitempiä sarjoja tai lyhyempiä palautuksia :idea:
Mielipiteitä gireviikit? :mrgreen:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 24, 2009 11:34 am 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
jake heke kirjoitti:
Eli 100% on sen hetken 100%(eli sen hetken max). Vai oliko se 100% volyymia,jonka voi jakaa sarjoihin senhetkisen kunnon mukaan :?:
Eilen Sergey puhui volyymimäärästä. 200 tempausta ja 200 työntöä? per treeni x 3 per viikossa.
Jos näin niin työnnön toistot tosi hurjat koska PR vain 38 toistoa mulla. Volyymi olisi mulla+ 500% maximista :shock: ? Jonnylla (pr n 70 toistoa) se olisi n 300% maximista :roll:
Itse ajattelin 100 työntöä ja 160-180 tempausta per treeni( mukaillen tietysti hieman).
Intensiteettiä voisi muutella tekemällä pitempiä sarjoja tai lyhyempiä palautuksia :idea:
Mielipiteitä gireviikit? :mrgreen:


Skaalaa ihmessä itselle sopivaksi. Mulla on yksi tapa ollut sellainen, että rajoitan työntöajan lepoinee 20 minuuttiin ja teen siinä ajassa sen mitä sinä päivänä saa aikaiseksi.

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 30, 2009 2:56 pm 
Poissa
Kävelevä Kahvakuulafyysikko
Avatar

Liittynyt: Pe Joulu 07, 2007 5:33 am
Viestit: 433
Jakeheke, siinä aiemmassa ohjelmassa prosentit eivät ole suhteessa kuntoon vaan viikon päätreeniin. Esimerkiksi, jos viikon päätreeni on 6 min x 15 rpm x (2 x 16 kg) = 90 rep, niin kevyenä 60 % päivänä teet 54 rep ja 80 % 72 rep. Tempo pysyy samana.

Sergei on ilmeisesti katsonut, että ovat kovassa kunnossa suomi-gireviikit. Aiempi ohjeistus oli 1000 työntöä kuukaudessa, nyt siis 3 krt/vko x 4,3 vko/kk x 200 työntöä/krt = 2600 työntöä/kk.
Taso kovenee, tai sitten on iskenyt käännösvirhe. Olisiko vähintään 200 työntöä viikossa?

PS. On muuten kyberneettinen ohjelmointi, tai jos vierastaa vieraita kieliä, niin itseohjautuva ohjelma on ehkä paras suomennos (kybernetes = ruorimies). Se myös kuvaa touhua, ei mennä pelkästään ulkoisten komentojen mukaan vaan annetaan treenin ohjautua sopivaksi. Iso suunta katsotaan kartasta, mutta ruorimiehen pitää välillä vähän luovia että päästään perille.

_________________
"Speed kills / but beauty lives forever" - S.P.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 60 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 105 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com