Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Ma Huhti 29, 2024 9:28 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 60 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 15, 2008 7:36 pm 
Poissa
Janimal
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:17 am
Viestit: 1785
Paikkakunta: Hämeenlinna
Hyvää kamaa!
Kertokaapa vielä tämän Sergein meriitit? Omat ennätykset, keitä on valmentanut?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 15, 2008 8:33 pm 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
Jeke:

Itse mä en noudattaisi kirjaimellisesti mitään ohjelmaa ellen ole ollut jonkun oikean gurun valvonnassa pitkään ja hän tekisi mulle henkilökohtaisen ohjelman, vaan soveltaisin periaatteita ja tekisin pehmeän laskun. Niin olen jo käytännössä tekemässäkin soveltaen periaatteita LC:hen.

Ne x merkit tarkoittaa, että tehdään intervallia. X= lepominuutti. 10, x 10, x .... tarkoita minuutti työntöä tahdilla 10rpm ja sitten minuutti lepoa ja niin edelleen.

Tempausta tehdään työnnön jälkeen niin paljon kuin pystyt oikealla tekniikalla ja kädet kestää. Olihan siinä viikko-ohjelmassa kuitenkin mainittu prosentit 100% ja 80%. Tulkitsen ne niin että tehdään kisaennätyksen verran toistoja 100% päivänä jos kädet kestää valitsemillasi kädenvaihdoilla pyrkien kuitenkin vähitellen tekemään yh pidenpiä sarjoja yhdellä kädenbvaihdolla 80% sama juttu mutta määrä 80% em.

Vaikka tarkoitus oli niin kamera ja digivideokamera jäi kotiin. :evil:

Marks:
En mä tiedä voiko niistä Sergein jutuista tehdä sen lyhyempää tiivistelmää kuin tässä jutun alussa jo on, mutta voin yrittää, mutta riskinä siinä on se että se on mun tulkinta eikä Sergein on ajatus.

Jani:
Spolk tietää Sergein meriitit paremmin, mutta ilmeisesti hän on MS ja/tai KMS (ei vain CMS). työntö pr jotain 2 x 32kg 128 ja tempaus 32kg 70/70 =140 toistoa vain koska vasurissa vamma joka rajoitti vanhoilla säännöillä :lol: . Venäjän mestari tai ainakin kakkonen jossain painoluokassa ollut. Nykyään valmentaa GS kilpailijoita Pietarissa olikohan jossain akatemiassa. Lisäksi ilmeisesti tehnyt quinessin ennätyksen kyykkäämällä 100kg 218 kertaa putkeen.

Tiivistelmä:

Tee työntöä ja tempausta paljon oikealla tekniikalla, usein pitkää ja nopeatempoista sarjaa kehittääksesi GS -spesifisiä kestovoimaominaisuuksia, painoa asteittain lisäten kunnon mukaan,
niin kehityt optimaalisesti. Apuliikkeinä spesifisiä punnerruksia, kyykkyhyppyjä ja heilureita. Alussa 3 kertaa viikossa riittää, myöhemmin voit lisät kertoja kunnon mukaan.

Minusta näytää kuitenkin siltä että tiivistelmän sijaan useimmat teistä haluaa nimenoman lisää yksityiskohtia :lol:

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 15, 2008 8:40 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Kiitoksia paljon jo nyt näistä Ratsinskin ideoista :!:
Meikäläisen matikka pää on mitä on mutta, eiköhän näistä jo joskus pääse perille :o
Vielä :?: , mitä oli noi raksit 5 ja 6 viikoilla?
ja jos juha kirjais tiivistelmän noista päivä kohtaisista prossista työntö/tempaus miten ne viikon sisällä muuttuu, kolmella eri viikolla?

Äkikseltään :mrgreen: -miehelle ohjelma tuntuu kovalta, palautuuko vai ei :shock:
Ei näitä treeni vuosia ole vielä kun alun kolmatta :roll:
Itselle voisi ajatella kuulaksi 24 ja 16, tällä voisi varmistaa palautumista eka kolmeen kk :?:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 15, 2008 8:57 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Kiitos Juha yhä uudelleen :!: Toi oli hyvä kommentti ,että ei nielaise mitään ohjelmaa sellaisenaan ilman ammattimiehen/valmentajan seurausta/valvontaa :idea: Koen pikkuisen vaikeana tehdä kovalla temmolla jerkkiä,koska se on hakusessa räkin ja monen muun osalta,ja tekniikka ei pysy koossa kovalla temmolla! Timed setsien hidas pace antaa aikaa tehdä hyvällä tekniikalla :idea: Venäjällä valmentaja katsoo ja korjaa jatkuvasti virheitä pois :idea: Toisaalta,mun kaltainen onneton,jolta uupuu räkki,ei pysty nostamaan lukuja jerkissä hitaalla pacella :evil: Sergein idea parempi mulle,uskoisin. :idea: Eihän Sergey Mishinkään saa kyynärpäitä lähellekkään suoliluita,ja tekee nopeahkolla pacella niin pitkään kuin kunto jaksaa :idea: Ja satuu olemaan ainoa mies Denisovin lisäksi joka on tehnyt jerkissä 2 x 32kg 170 tai enemmän. Taisi voittaa Venäjän mestaruudenkin 18 kertaa ,viimeisen 47 ikäisenä :shock:
Toisaalta mies juoksee 6km lenkin 3-4 kertaa viikossa 4-4.30 min kilometri vauhdilla(miehen oma paino 105-110kg)
Siinä on kehitetty hyvät kunto ominaisuudet vaikka miehellä on jopa pyttyä :shock:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Marras 16, 2008 11:01 am 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Ennen oli sääntönä tempauksessa että toistot laskettiin heikomman mukaan :!: Eli jos vas käsi tulos 45 ja oikea 70 niin lopputulos ei ollut 115 kisoissa vaan 90 :shock: Eli ennen pitivät kädet olla yhtä vahvat :idea: Fuglyevin idea että oik käsi tekisi 6 min ja vas 4 min ei olisi onnistunut aikaisemmin :idea:
Siitä syystä Sergein ennätys "vain" 140 tempauksessa :!: Nykysäännöillä olisi enemmän :!: Vanhat vammat olivat menestyksen esteenä ,ennen muinoin :oops:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Marras 16, 2008 1:14 pm 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
simo k kirjoitti:
Kiitoksia paljon jo nyt näistä Ratsinskin ideoista :!:
Meikäläisen matikka pää on mitä on mutta, eiköhän näistä jo joskus pääse perille :o
Vielä :?: , mitä oli noi raksit 5 ja 6 viikoilla?
ja jos juha kirjais tiivistelmän noista päivä kohtaisista prossista työntö/tempaus miten ne viikon sisällä muuttuu, kolmella eri viikolla?

Äkikseltään :mrgreen: -miehelle ohjelma tuntuu kovalta, palautuuko vai ei :shock:
Ei näitä treeni vuosia ole vielä kun alun kolmatta :roll:
Itselle voisi ajatella kuulaksi 24 ja 16, tällä voisi varmistaa palautumista eka kolmeen kk :?:


Ylempänä vastasin jo mutta tässä kopio:
Ne x merkit tarkoittaa, että tehdään intervallia. X= lepominuutti. 10, x 10, x .... tarkoita minuutti työntöä tahdilla 10rpm ja sitten minuutti lepoa ja niin edelleen.

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Marras 16, 2008 8:08 pm 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
simo k kirjoitti:
ja jos juha kirjais tiivistelmän noista päivä kohtaisista prossista työntö/tempaus miten ne viikon sisällä muuttuu, kolmella eri viikolla?

Äkikseltään :mrgreen: -miehelle ohjelma tuntuu kovalta, palautuuko vai ei :shock:
Ei näitä treeni vuosia ole vielä kun alun kolmatta :roll:
Itselle voisi ajatella kuulaksi 24 ja 16, tällä voisi varmistaa palautumista eka kolmeen kk :?:


Katso kuuta, älä sormeaa joka sitä osoittaa- japanilainen sanonta :lol:
Eli kuten sanoin Jekellekin yritä ymmärtää periaate ja soveltaa sitä ja tee ainakin pehmennetty lasku. Muuten on aika vaarallista alkaa matkia jollukulle toiselle tehtyä ohjelmaa.

No joka tapauksessa tässä niitä prosentteja :

1. vk 24kg
1. päivä työntö 24 kg 80%. tempaus 100%. apu kyykkyhyppy ja punnerrus
2. päivä työntä 24kg 60% tempaus 80%. Apu heiluri
3. päivä työntö 24kg 100% tempaus 80%. Apu kyykkyhyppy ja punnerus

2. vk 16kg
1. päivä 16 kg 64% 16kg enkasta, tempaus 80% 16 enkasta. apu heiluri
2. päiva 16 kg 48% 16 kg enkasta, tempaus 64% 16kg enkasta. Apu kyykky hyppy ja punnerrus.
3. päivä 16kg 80% 16 kg enkasta, tempaus 64% 1k enkasta. apu heiluri.


3. vk 16 kg
1. päivä 16 kg 72% 16kg enkasta, tempaus 90% 16 enkasta. Apu kyykky hyppy ja punnerrus.
2. päiva 16 kg 54% 16 kg enkasta, tempaus 72% 16kg enkasta. Apu heiluri
3. päivä 16kg 90% 16 kg enkasta, tempaus 72% 16kg enkasta. Apu kyykky hyppy ja punnerrus.

jne.

tuonhan jälkeen oli luvassa uusi minimaksimi 24 kg kuulilla ja intervallia etc.

Minusta tärkeintä on periaatetasolla kasvalla tonneja ja sarjan pituutta. vaihtaessa kuulasta raskaampaan se tehdään vähitelleen eli osa treeneistä vielä silllä kuulalla jolla mene helposti yli 100 toistoa ja osa sillä jolla menee vasta 50 -100 toistoa. Kun tällä raskaammalla alkaa mennä yli 100 toistoa, niin voidaan unohtaa se keveempi. Ennen ennätys yrityksiä tehdään kevennettyjä viikkoja jne.

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Marras 16, 2008 8:46 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Juha,oonkohan ymmärtänyt oikein?
1 viikko prosentit
1 päivä työntö 24kg 80% temp 100%
2päivä työntö 24kg 60% temp 80%
3 päivä työntö 24 100% temp 80%

2viikko
1 päivä työntö 16kg 64% temp 80%
2 päivä työntö 16kg 48% temp 64%
3 päivä työntö 16kg 80% temp 64%

3 viikko
1 päivä työntö 16kg 72% temp 90%
2 päivä työntö 16kg 54% temp 72%
3 päivä työntö 16kg 90% temp 72%


Miten %jatkuivat? Olenko ymmärtänyt tähän mennessä oikein? :roll:
Aloitus viikolla kovimmat %? Josta lähtivät laskemaan? :shock:

Juha ,olisiko liikaa jos laittaisit pelkät % päivittäisellä tasolla niin on helppo skaalata omien tulosten suhteen,oli sitten kyseessä 16kg,20kg.24kg tai32kg
Sori jos olen niin hönö etten oivalla noita % päivätasolla per treeni :mrgreen: :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 17, 2008 10:59 am 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
jake heke kirjoitti:
Juha,oonkohan ymmärtänyt oikein?
1 viikko prosentit
1 päivä työntö 24kg 80% temp 100%
2päivä työntö 24kg 60% temp 80%
3 päivä työntö 24 100% temp 80%

2viikko
1 päivä työntö 16kg 64% temp 80%
2 päivä työntö 16kg 48% temp 64%
3 päivä työntö 16kg 80% temp 64%

3 viikko
1 päivä työntö 16kg 72% temp 90%
2 päivä työntö 16kg 54% temp 72%
3 päivä työntö 16kg 90% temp 72%


Miten %jatkuivat? Olenko ymmärtänyt tähän mennessä oikein? :roll:
Aloitus viikolla kovimmat %? Josta lähtivät laskemaan? :shock:

Juha ,olisiko liikaa jos laittaisit pelkät % päivittäisellä tasolla niin on helppo skaalata omien tulosten suhteen,oli sitten kyseessä 16kg,20kg.24kg tai32kg
Sori jos olen niin hönö etten oivalla noita % päivätasolla per treeni :mrgreen: :mrgreen:


Ymmärsit oikein. Jatko on mainittu niissä mun volyymilaskelmissa tässä ketjussa. ja mun näkemykset syklin perusteista. Eli varmaakin 1. viikko oli ns tason määritys, jonka jälkeen vähän keveemmillä kuulilla vähän keveempää peruskuntoa , jonkä jälkeen lisää volyymiä jne. Lue lisää aikaisemmista mun jutuista tässä ketjussa :wink:

Nyt just olen luonastauolla, joten en kerkeä, mutta kait mun on joku exel-taulukko johon kukin voi laittaa omat lukunsa väännettänä tuosta Sergein ohjelmasta niin pääsen vähemmällä :lol:
Katotaan saisinko aikaseksi sellaisen tänäiltana?

Kysymykseksi jää miten mä saan sen jokoon? Marko, voitko auttaa?

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 18, 2008 6:35 am 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
marks kirjoitti:
Laita se google docs:iin, tai lähetä mulle niin mä laitan.


Mulla on raakaversio (tosi karu :oops: ) valmiina. Katson saanko sen google docs:iin. jos en niin lähetän sulle.

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 18, 2008 7:21 am 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
jake heke kirjoitti:
Kiitos Juha yhä uudelleen :!: Toi oli hyvä kommentti ,että ei nielaise mitään ohjelmaa sellaisenaan ilman ammattimiehen/valmentajan seurausta/valvontaa :idea: Koen pikkuisen vaikeana tehdä kovalla temmolla jerkkiä,koska se on hakusessa räkin ja monen muun osalta,ja tekniikka ei pysy koossa kovalla temmolla! Timed setsien hidas pace antaa aikaa tehdä hyvällä tekniikalla :idea: Venäjällä valmentaja katsoo ja korjaa jatkuvasti virheitä pois :idea: Toisaalta,mun kaltainen onneton,jolta uupuu räkki,ei pysty nostamaan lukuja jerkissä hitaalla pacella :evil: Sergein idea parempi mulle,uskoisin. :idea: Eihän Sergey Mishinkään saa kyynärpäitä lähellekkään suoliluita,ja tekee nopeahkolla pacella niin pitkään kuin kunto jaksaa :idea: Ja satuu olemaan ainoa mies Denisovin lisäksi joka on tehnyt jerkissä 2 x 32kg 170 tai enemmän. Taisi voittaa Venäjän mestaruudenkin 18 kertaa ,viimeisen 47 ikäisenä :shock:
Toisaalta mies juoksee 6km lenkin 3-4 kertaa viikossa 4-4.30 min kilometri vauhdilla(miehen oma paino 105-110kg)
Siinä on kehitetty hyvät kunto ominaisuudet vaikka miehellä on jopa pyttyä :shock:


Periaate tasolla, jos teknisesti oikea nosto on kingi, niin mulla olisi muutama ajatus mitä ja miksi sun kanataisi ehkä tehdä (JMHO):

1. Jos räkki ei toimi, niin räkkipitoja, räkkipitoja raskaammilla kuulilla kunnes oikea asento löytyy. Peruste esim:
http://girevoysportafter40.blogspot.com/2008/10/stages-of-training.html

2. Jos räkki ei toimi (eikä tule koskaan toimimaan :evil: ) niin sitten peruskestävyys tarttis olla hurja, eli tuon sun Mishin esimerkin mukaan kunto pitäisi niin kova että yli sata työntöä menee heittämällä. Todennäköisesti sun pitää aloittaa alhaalta ja rakentaa kuuliin lisää painoa vähitellen mutta kuntopohjan kautta. Jos räkki ei toimi, niin tempo pitää olla melko kova, koska jopa 12 rpm temmolla , jos sen tekee oikein, on pieni räkkilepovaihe. Ilman kunnon räkkiä jopa se pieni "räkkilepo" ei ole lepoa vaan staattista pitoa joka syö työnnössä olkapäiltä voimia ja laskee näin tulosta.

3. toisaalta jos hurja tempo rikkoo tekniikan, niin temmon lisäys tarttis tehdä vähitellen. Esim. jos nyt pystyt tekemaan 6 rpm tahtia oikealla tekniikalla ja 10 rpm se rikkoutuu, niin koita vähitellen nopeutaa sitä -> 7rpm -> 8rpm_->9rpm ... ja aina pysähdyt tasolle missa se äöilyy hyvänä. Sitten muutaman harkan jälkeen taas voit kokeilla vähän nopempaa jne.

4. jos sitä räkkiä ei löydy, niin jos susta ei tule Mishiniä tai jotoin feats karjua, niin sun pitää sopeutua ajatukseen että teen ne toistos reippaalla temmolla korkeaan toistomäärään saakka vaikka siihen menis reilusti alle 10 minuuttia.

Eli yhteenvetona jos hyvä räkki, jossa pystyisi lepäämään, ei onnistu, niin sitten kannattaa opetella tekniikka niin hyväksi että voi tehdä nopealla temmolla kaikki ne yli 100 toistoa välittämättä saako sitä 10 minuuttia täyteen. JMHO.

( mä puhun siksi yli sadasta toistosta koska EM ja MM tasolla niitä vaaditaan vaikka SM tasolla tällä hetkellä ei tarvitakkaan)

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 19, 2008 11:45 am 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
Linkin takaa löytyy mun kömpelö exel Sergein ohjelmasta:

http://spreadsheets.google.com/ccc?key=pYWG9fASTqm449EX2B4UQNw&hl=en

Muutin oletuksia Villen enkkojen mukaa ja nyt se näyttää järkevämmältä, mutta tämä on voin esimerkki jonka Sergei teki Villen tulosten mukaan!

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 25, 2008 7:28 am 
Poissa
Pro-kahvakuulajauhaja
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 3:59 pm
Viestit: 442
Paikkakunta: Jokioinen
Hei, sain Sergeiltä komean treenitaulukon excelissä. Minä/Juha aletaan varmaan purkamaan sitä auki jossain vaiheessa.

PS. Sergei on Rukalla 27.12.08 - 5.1.2009 (uusi vuosi) eli tässä olisi pohjoisen pojille ainakin mahdolisuus saada oppia, olisi tietysti hyvä, jos teiltä löytyisi joku Venäjää puhuva sieltä, itse en tuolloin paikalle pääse.

T: Harri

_________________
Богатырь


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 25, 2008 1:27 pm 
Poissa
Pro-kahvakuulajauhaja
Avatar

Liittynyt: To Tammi 31, 2008 6:00 pm
Viestit: 449
Paikkakunta: Oulu
Oispa hyvä tilaisuus! Itse en tunne ketään venäjänkielentaitoista, miten Simok tai Ville O, löytyiskö jostain tulkki? Ajankohta sopisi ainakin mulle.

_________________
Last time. No more bullshit!

Uusi treenipäiväkirja täällä:

http://arikaiko.wordpress.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 25, 2008 6:52 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Tutkin asiaa, mahdollisesti löytyy joku venäjää kääntävä.
Ajankohta on vaan sellainen että ko henkilöt ovat tiiviisti töissä, mutta tutkitaan asia.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 60 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 136 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com