Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Ma Huhti 29, 2024 10:55 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Huhti 01, 2010 2:38 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Olen tavannut Rachinskiyn 3 kertaa ja 2 kertaa niistä olen ollut hänen "seminaarilla". :idea:
Olen kysynyt 3 kertaa hänen räkistä ja kokeillut sormilla että kyynärpäät eivät ole iliumeilla :idea:
Olen katsonut hänen nostojaan videoilta satoja kertoja ja analysoinut niitä(räkkiä myös).
Smet :in sivuilla on räkistä oikein artikkeli jossa valokuvien/piirrettyjen kuvien kera selitetään erillaisia malleja :!: Joskus lauantai yönä olen useita tunteja tutkinut kuvista ja videoista pelkkiä räkkejä :!:
Niitä löytyy monenlaisia. esim : Mishin,Fedorenko,Ginko,Ilyin,Dagilnye,Korolov,Durniat jne.
Jokaisella näistä on erillainen räkki :!: Venäjän sivuilla näkee monenlaisia räkkejä :!:
Aina kun löysin uuden version,menin välittömästi(yöllä klo 1-3) autotalliin kokeilemaan :twisted:
Etsivä löytää :mrgreen:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 01, 2010 2:44 pm 
Poissa
Kisamallin jylhät piirteet

Liittynyt: Su Marras 15, 2009 9:34 pm
Viestit: 484
Kuulostaa vaaralliselta räkkiobsessiolta :D No mutta juu, kiitos hyvistä tiedoista. Nyt ehkä osaan löytää paremmin. [smilie=14.gif]


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 01, 2010 7:51 pm 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
menijo kirjoitti:
Kuulostaa vaaralliselta räkkiobsessiolta :D No mutta juu, kiitos hyvistä tiedoista. Nyt ehkä osaan löytää paremmin. [smilie=14.gif]


Paras perusmenetelmä on kokeilla itse eri asentoja ja katsoa missa ne kuulat pysyy mukavimmin ja mistä pystyy vielä "levon" jälkeen työntämään ne ylös.

Vaikkei se lepo ihan 100% lepoa sanan varsinaisessa merkityksessä ole, niin paljon vähemmän jännitystä ja työtä kuitenkin sen pitäis mahdollistaa, että osa voimista ehtii palautua. Kyllä sen räkin pitäs kuiteskin niin hyvän lepomahdollisuuden antaa että verrattuna suoraan toistojen tykittämiseen hyvä räkkilepo (2 - 9 sekkaa) mahdollistaa ainakin tuloksen tuplaamisen ja monesti vielä enemmän.

Teoriassa jos ns. tukilihakset on vahvat, niin pitäs pystyä olemaan paljon pidempään staattisissa kannatusasennoissa kuin tekemään liikettä pää- eli liikuttajalihaksilla. Eli esim. jos tukilihakset on tarpeeksi vahvat niin pitäs pystyä pitämään kuulaa suoralla kädellä päänpäällä kauemman kuin mitä pystyisisi tekemään samalla kuulalla pystypunnerruksia putkeen. Nykymaailmassa kuitenkin monilla on ryhtiä tukevat tukilihaksen heikompia kuin pinnallisen liikuttajalihakset. Jos liikuttajalihakset on vahvemmat kuin tukilihakset niin se altistaa monille vammoille.

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 01, 2010 8:55 pm 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
marks kirjoitti:
Juha kirjoitti:
Teoriassa jos ns. tukilihakset on vahvat, niin pitäs pystyä olemaan paljon pidempään staattisissa kannatusasennoissa kuin tekemään liikettä pää- eli liikuttajalihaksilla. Eli esim. jos tukilihakset on tarpeeksi vahvat niin pitäs pystyä pitämään kuulaa suoralla kädellä päänpäällä kauemman kuin mitä pystyisisi tekemään samalla kuulalla pystypunnerruksia putkeen. Nykymaailmassa kuitenkin monilla on ryhtiä tukevat tukilihaksen heikompia kuin pinnallisen liikuttajalihakset. Jos liikuttajalihakset on vahvemmat kuin tukilihakset niin se altistaa monille vammoille.


Mitkä ovat mielestäsi parhaita tai käteviä tapoja eri tukilihasten treenaamiseen? saa laittaa omaksi ketjukseen :)


En viiti [smilie=11.gif]

Lapsesta asti pitäs kunnioitta niita oikeita asentoja ja refleksejä eikä pakotaa istumaan tuntikausia jossain pulpetissa esim.

Aikuisten kait pitäs uudelleen opetella oikea ryhti jokapäiväsessä elämisessä oikeineen asentoineen ja liikeineen. Harjoittelussa tietysti kans ottaa huomia ryhti ja tehdä staatisia pitoja ja dynaamisia pitoja, kuten esim. kävely joku painavahko esine pään päälle jne. En mä tiedä asiasta yksityiskohtia ihan hirveästi, mutta voin etsiä joitain nimiä, jotka on asiaan perehtyneet ja kirjoittaneet oppaita.

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 01, 2010 9:31 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Rangassa pienet rotatores ja multifidus lihakset säätelevät rangan toimintaa ja ryhtiä :idea:
Ne aktivoituvat pienellä vastuksella :idea: Jos teen korjaavan tekniikan nikamaan MET(muscle energy tecniquella) niin pyydän potilaan vastustamaan liikettä noin 1-2kg:n voimalla.Jos käytetään isoja voimia,niin päälimmäiset isot lihakset aktivoituvat ja ranka toimii enemmän dynaamisesti ja kokonaisuutena :!: Mobilisointi ja eritoten kohdistettu mobiolisointi aktivoi ja opettaa rotatores ja multifidus lihaksia :idea:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 01, 2010 9:34 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
PS. samasta syystä esim mavekaan ei huolla ja auta selkää koska nostossa se toimii blokkina/kokonaisuutena. Liike ei aktivoi specifisti pieniä lihaksia :idea: Molempien harjoittelu olisi tietysti optimaalista :mrgreen:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 02, 2010 7:06 am 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
menijo kirjoitti:
Pystyisiköhän jostain näkemään oikeaoppisen räkin ja vähä tietoa siitä, mitä siinä oikein tapahtuu. Niinkun oikeasti ja loppujenlopuksi. Mihin kohtaan painetta syntyy käsissä ja minkä lihaksien räkissä pitäisi tehdä töitä ja minkä ei? Esim. opetusvideo räkistä? :)

Tai kuten jake heke sanoi, "Olen treenaillut Rachinskiyn räkkiä ja toimiihan sekin". Miten olet tuon saanut selville, että minkälainen räkki sillä on. :D Siis katsomalla videolta vai oletko lukenut jostain vai miten. Kun ei näistä ota selvää ja sana räkkikin alkaa jo huvittaa, kun näitä tutkiskelee. :D


Menijo, laita videota omasta tekemisestä niin voitas katsoa miten ja mikä menee huti.
Räkki on jokaisella omansa ja voi toimia, mutta aina siinä tietyt perusasiat on oltava kohdallaan.
En pysty selittämään hyvin, mutta videosi auttaisi paljon.

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 02, 2010 7:17 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Pe Touko 02, 2008 12:30 pm
Viestit: 1517
Paikkakunta: Helsinki
Mun olkapääleikkauksen jälkeinen kuntoutustreeni on ollut hyvinkin paljolti juuri tuota tukilihasten treeniä. Sisältäen mm. pallon pomputtelua, kuminauhalla vetoja vähän joka suunnasta, punnerrusta seinää vasten yms. Paljon pientä liikettä, paljon toistoja.

Vaikka mulla tuo kuntoutuminen on vasta puolitiessä, niin tukilihasten kunto on parempi kuin silloin kun pystyin nostamaan paljon enempi. Katsoin vanhoja videoita tuossa ja kauhistuin, miten mulla kuula seilasi yläasennossa, myös muuhun treeniin suhteutettuna räkkipidot on helpompia kuin ennen.

Meinaan jatkossakin huolehtia noista tukilihaksista ihan erityisesti. On se vaan aika tavalla turvallisempaa ja hallitumpaa tuo nostaminen ja mahdollistaa juurikin lepäämisen niin räkissä kuin yläasennossa paljon paremmin kun saa rasitusta jaettua välillä vähän muuallekin.

Joten siis Juha, muakin kiinnostaisi noi sun mainitsemat jutut!

_________________
Kukaan ei ole hyödytön, aina voi olla edes huonona esimerkkinä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 05, 2010 1:35 pm 
Poissa
Pro-kahvakuulajauhaja
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 3:59 pm
Viestit: 442
Paikkakunta: Jokioinen
Kattilakelloilija kirjoitti:
Ei mua kannata matkia, mä laskisin kuulat suoraan räkkiin jos osaisin tehdä sen niin, että saan samassa podotuksessa sormet limittäin rukousotteeseen. Välifiksauksellahan muuttuu joka toistossa lepoajasta noin sekuntti lisää kuulien kannatteluksi. Mitä nopeampi tahti, sitä enemmän ajasta kuluu säätelyyn. Mulla on ranteet heikko lenkki, joten toistaiseksi välifiksaus on ollut sen arvoista, tai ainakin vaikuttanut olevan. Mutta jos työnnössä ote ei petä ekana tai räkissä kuulien sivulle vetäminen ole ongelma, miksi fiksailla.


Se sivulle vetäminen on ongelma ja sitten mulla on ihan hyvä, että tulee näppäilyä, jolla hidastaa tahtia.Olen kuvitellut osaavani laskea suoraan räkkiin, mutta Liedon video kyllä paljasti, etten osaa.

_________________
Богатырь


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 118 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com