Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on To Huhti 18, 2024 10:17 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Joulu 04, 2007 6:58 am 
Poissa
Janimal
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:17 am
Viestit: 1785
Paikkakunta: Hämeenlinna
Lauantain LC-tapahtumassa sain paljon hyviä vinkkejä työntötekniikkani korjaamiseen ja parantamiseen. Itse asiassa niin paljon, että kun sunnuntaina yritin soveltaa kaikkia uusia vinkkejä yhtäaikaa, niin tekniikka hajosi täysin... :?
Miten tätä kannattaisi rakentaa pikkuhiljaa eteenpäin? Missä järjestyksessä asiat olisi hyvä laittaa kuntoon?

Tuo tekniikan korjaaminen itse asiassa lähti siitä liikkeelle, että olkapääni ovat alkaneet kipeytyä työnnöistä. Marko antoikin vinkkejä miten kädet eivät saa levitä liiaksi sivulle ylöstyönnössä. Se tuntui hetkeksi auttavan, mutta ongelmia tuli yläasennossa, jossa kuulat välillä pääsevät liikkumaan ja itse asiassa olkapääkin välillä muljahtaa ikävästi. Ja siitähän se kipeytyy lisää.

Eli miten tässä nyt kannattaisi fiksusti edetä sitten kun olkapäät ei taas ole kipeät?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 04, 2007 9:50 am 
Poissa
Janimal
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:17 am
Viestit: 1785
Paikkakunta: Hämeenlinna
Mulla on nyt käytössä 8, 12, 24 ja 2 kpl 16 kg kuulia. Muita painoja ei ole.

Kuulatreenin lisäksi en ole paljon muuta tehnyt, mulla on Super Joints -kirja, tarkoitatko niitä liikkeitä joita siinä on kuvattu?
Tai mitkä muut liikket olisi hyviä olkapäiden kunnossa pitämiseen?
Tällä hetkellä ne on kipeät myös ilman painoja pyöritellessä ja pitävät melkoista rutinaa... :roll:

Luulen, että mulla on aika liikkuvat olkapäät (ehkä liiankin, koska pääsevät muljahtelemaan), jonkinlaista tukevuutta ja voimaa niihin pitäisi saada. Tottakai nuo liikkuvuusharjoitukset täytyy pitää mukana.

Tuon yläasennon heikkouden lisäksi tuntuu vaikealta saada pidettyä olkanivel paikallaan, kun tekee tuollaista räjähtävää kädet ylös liikettä. Sitten on olkapäät korvissa kiinni ja se ei taida olla hyvä myöskään...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Työnnöt
ViestiLähetetty: Ti Joulu 04, 2007 1:01 pm 
Poissa
Normal Strength Level

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 9:03 am
Viestit: 1687
Tee aluksi olkapäitä vahvistaaksesi ihan pelkkiä pystypunnerruksia kahdella kuulalla. Tee ne niin pienillä painoilla että voit tehdä muutaman minuutin palautuksella 20 - 30 toistoa ja semmoiset nelisen sarjaa kerrallaan. Koita rauhallisesti PUNNERTAA kuulat ns oikeaan loppuasentoon ja vaikka pidä niitä aina hetki siellä. Korosta käsien suoruutta ja hyvää olkapäiden kontrollia. Pikku hiljaa lihakset tottuvat tähän asentoon ja vahvistuvat samalla. Nopeasti tehtynä tuollainen vähän venyttävä liike voi olla samalla vähän repivä. Jos lihakset vielä ovat kylminä, voi syntyä pieniä vammoja. Kokeile sitten muutaman viikon päästä olkapäiden vähän vahvistuttua ja totuttua liikkeeseen VÄHÄN nopeammin työntöjä. Kyllä se siitä, kunhan alkuun pääsee. :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 04, 2007 8:15 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Jani voi aloittaa punnerruksella. Sitten siirryt vauhti punnerrukseen ja vasta sen jälkeen työntöön. Voit tehdä niitä aluksi yhdellä kädellä joka on motorisesti helpompaa. Vasta sitten siirryt painavampiin kuuliin. Asistent harjoituksena voi jossain vaiheessa tehdä yhden käden työntöjä isommalla kuulalla koska se pakoittaa sinut tekemään riittävän allemenon työnnön jälkeen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 05, 2007 7:09 am 
Poissa
Janimal
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:17 am
Viestit: 1785
Paikkakunta: Hämeenlinna
Kiitos, hyviä neuvoja kaikki, yritän näitä nyt soveltaa. Täytyy kuulostella miten olkapäät toipuu ja aloitella sitten varovasti uudestaan.
Hyvä juttu on se, että tällä hetkellä ne ei ole enää ollenkaan niin kipeät kuin maanantaina tai eilen, joten jonkinlaista toipumista/palautumista tapahtunee, eikä ne ole lopullisesti rikki. :)

Hieman kyllä olen pettynyt, sillä kesällä/loppukesällä veivasin kuukausia tuota ETK-ohjelmaa jossa noita punnerruksia tulee aika huolella. Loppuaikoina tein 16 kiloisella 5 x 1,2,3,4,5 ladderit, joten tuosta tulee määrää jo jonkin verran. Luulisi että vähän olisi voimaakin tarttunut olkapäihin? :?

Osaisiko joku vielä antaa hyviä nevoja noista mobilisoivista/palauttavista harjoituksista hartiaseudulle?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 19, 2007 1:28 pm 
Poissa
Painovoima paras voima

Liittynyt: Pe Joulu 07, 2007 4:06 pm
Viestit: 85
Paikkakunta: Helsinki
Turkkilaisen ylösnousun alkuosuus tekee hyvää olkapäille ja hartioille. Kunnostin itse typeryyksissäni kipeyttämääni olkapäätä tuolla tavalla. Tuulimyllyssäkin olkapää saa kivasti liikettä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 19, 2007 5:24 pm 
Poissa
Janimal
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:17 am
Viestit: 1785
Paikkakunta: Hämeenlinna
Joo, tuo TGU on kyllä myös hyvä. Tein sitä kesällä jonkun verran. Voishan tuota nytkn tehdä kevyellä kuulalla "kuntoutusmielessä".


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com