Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Ma Huhti 29, 2024 11:25 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Aikasarjat II
ViestiLähetetty: Ke Kesä 03, 2009 12:06 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Edellinen ketju on jo 11 sivua, joten otetaan uusi aloitus jollain teennäisellä kysymyksellä, esimerkiksi ...

Kuka tekee ja miksi ei tee? :) Uskaltaisin väittää, että ilman ei kehity (pieni liiioittelu). En tarkoita että koko ajan pitäisi tehdä, vaan sitä että pitäisi tehdä.

Eli jos on aikasarja-asiaa, niin jatketaanko sitä tässä ketjussa?

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aikasarjat II
ViestiLähetetty: Ke Kesä 03, 2009 1:20 pm 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
Teetkö:Teen
Miksi?: Koska Kukka käskee :lol:

Eikös se ihan ilmeinen peruste tehdä aikasarjaa ole se, että GS kisa on parhaillaa pari tiukkatempoista 10 minuutin aikasarjaa.

Muista lajeista on kyllä esimerkkejä, että intervallityyliselläkin harjoittelulla päästään hyviin tuloksiin (esim. Emil Zatopek), mutta varmaan osan harjoittelusta on lähes pakko olla ihan sitä lajia itseään.

On eri asia missä suhteessa tulisi tehdä mitäkin. Riippuu varmaan heikkouksista ja vahvuuksista, mutta itse luulisin että yli puolet harjoittelusta olisi hyvä olla mahdollisimman lajinomaista, eli GS:än tapaksessa pitkää aikasarjaa kisaliikettä.

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aikasarjat II
ViestiLähetetty: Ke Kesä 03, 2009 2:37 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
Ensin pitäisi kai määritellä, mikä on aikasarja ellei sitä jo edellisessä ketjussa ole tehty.

Muutoinhan vaikka kymmenen sekunnin sarja on yhtä lailla aikasarja kuin 6 min tai tunti.

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aikasarjat II
ViestiLähetetty: Ke Kesä 03, 2009 6:03 pm 
Poissa
Janimal
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:17 am
Viestit: 1785
Paikkakunta: Hämeenlinna
Teetkö: Kohta teen
Miksi: Koska Kukka käskee

Jos tässä nyt viitataan yli 5 minuutin mutta alle 10 minuutin sarjoihin työntöä tai tempausta, niin kompaan Juhaa tuossa perustelussa. Ja joidenkin tulokset ovat systeemillä kehittyneet aikas mukavasti, pakosti se laittaa kiinnostamaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aikasarjat II
ViestiLähetetty: Ti Kesä 09, 2009 10:07 am 
Poissa
Janimal
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:17 am
Viestit: 1785
Paikkakunta: Hämeenlinna
Mites tuossa Fedorenkon mallissa, perustemplatessa on testipäivä kerran viikossa, mutta miten se menee biathlonin osalta? Testataanko työntö ja tempaus eri päivinä vai vuoroviikoin testipäivänä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aikasarjat II
ViestiLähetetty: Ke Kesä 10, 2009 10:15 am 
Poissa
Janimal
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:17 am
Viestit: 1785
Paikkakunta: Hämeenlinna
marks kirjoitti:

Mulle itselle aikasarjoissa on se ongelma, että en saa niillä tarpeeksi raskasta treeniä aikaiseksi. Siis siinä mielessä koska esim. tempauksessa käteni ja olkapääni palavat loppuun ennen jalkoja, en saa ns. tarpeeksi rasittavaa kokonaisuutta vaikka toki "ottaakin" hyvin. Mutta, se ei johdu aikasarjojen puutteista vaan siitä että omalla kohdalla teen niitä väärässä kohdassa, tai oikeastaan siksi että ns. peruskuntoni on liian huono.



Mulla sama, että olkapäät ja kädet väsyvät ennen kuin esim. happi tai kunto loppuu. Mutta ei se mun mielestä johdu peruskunnon puutteesta vaan siitä että tekniikka ei ole kohdallaan. Tekniikkaa parantamalla rasituksen saattaisi saada tasapainoisemmaksi? Ainakin elän vielä siinä toivossa ja ehkä pientä parannusta onkin tullut.
Toinen vaihtoehto on sitten, että paikallinen lihaskestävyys ei ole lajin vaatimalla tasolla?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aikasarjat II
ViestiLähetetty: Ke Kesä 10, 2009 10:40 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
Jani kirjoitti:
Mulla sama, että olkapäät ja kädet väsyvät ennen kuin esim. happi tai kunto loppuu. Mutta ei se mun mielestä johdu peruskunnon puutteesta vaan siitä että tekniikka ei ole kohdallaan. Tekniikkaa parantamalla rasituksen saattaisi saada tasapainoisemmaksi? Ainakin elän vielä siinä toivossa ja ehkä pientä parannusta onkin tullut.
Toinen vaihtoehto on sitten, että paikallinen lihaskestävyys ei ole lajin vaatimalla tasolla?


Näin on, mutta taitavat yleisväsymys ja paikallissellainen kulkea hiukan käsi kädessäkin. Siis kovat hapot verenkierrossa nopeuttavat paikallista väsymistä ja toisaalta niitä happoja vereen voi kertyä äärimmäisen kovasta käden/hartian hapotuksestakin.

Tempaus on tähän hyvä testi eli miten paljon jälkimmäisen käden suoritus heikkenee, jos vetää ensimmäisen ihan piippuun. Itse ole hyvin vähän sitä kokeillut, mutta parin kerran perusteella tuntuisi vaikuttavan jälkimmäiseen käteen aika pahasti, kun taas vain "keskikova" revitys ensimmäisellä kädellä jopa parantaa toisen käden suoritusta. Mutta kokeilut on vielä alkusuoralla ja päivittäinen virekin on voinut vaikuttaa....

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aikasarjat II
ViestiLähetetty: Ke Kesä 10, 2009 1:55 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Ai mitä mieltä? No eri mieltä tietenkin. :) (Käytän esimerkkinä nyt vain itseäni, koska sattumalta olen tässä lähellä)

marks kirjoitti:
Aikasarjalla saa mun mielestä todella hyvin treenattua tekniikkaa tietyssä fyysisessä ja henkisessä tilassa, eli väsyneenä. Mitä tapahtuu kun käsi, olkapää, jalat väsyy, pysyykö ns. paketti kasassa. Silti, mun mielestä se ei välttämättä ole hyvä sen varsinaisen tekemisen alkuopetteluun, tai jonkun uuden tekniikan sisäänajamiseen.

Koska, jos haluaa oppia jotain uutta, silloin pitäisi olla virkeä, eikä se taas toteudu kun on stressaantunut eli rasittunut jo muutaman minuutin tekemisen jälkeen. Toki aikasarjalla pääsee sitten testaamaan ns. käytännössä liikerataa.

Aikasarjat eivät ole mitään aloittelijoiden kiusaamista, eikä myöskään "vain kokeneiden tapa treenata". Eikä missään tapauksessa pelkkää väsyneenä treenaamista.

Kuten mikä tahansa treeni, myös aikasarjat aloitetaan oman tason mukaisesti.. Itse aloitin 12-kiloisella, 6 minuutin sarjoilla, ja koska se onnistui - tein sitä. Missään nimessä en aloittanut treenamaan 16 kg:lla, ja vaikka kisasin 16 kg:lla jo viime kesänä - treenasin tempaukset aina 12-kiloisella. Työnnöissä sitten 16 kg. Jos 6 minuuttia jollain painolla ei onnistu treenissä, on ilmiselvää ettei se kovin lyhyellä aikavälillä onnistu kisoissakaan :arrow: painosi on liian raskas.

Stressiä ei tule, jos paino on sopiva. Tulee rasitusta ja treeniä toki, mutta ei sen pitäisi henkisesti kauhean raskasta olla. Ei kova lajitreeni koskaan helppoa ole, mutta miksi ihmeessä sen pitäisi olla? :)

Mitä tekniikkaan tulee, mun mielestä aikasarjat taas ovat lähestulkoon ainoa tapa oppia. Vai mitä muuta ehdottaisitte? Vaihto 10, 15, 20 toiston välein? Harkittuja yksittäisiä toistoja? Kuula maahan ja taas yksi toisto uudestaan? Mitä siinä lopulta oppii? Tai toisinpäin käännettynä: koetteko oppineenne sillä tavalla? Onko tekniikka nyt sitä mitä sen pitäisi olla? Minä en oppinut. Nyt, kun teen aikasarjoja (vain ja ainoastaan) tekniikka alkaa olla sillä tasolla että pitäisi saada tuloksiakin.

marks kirjoitti:
Mulle itselle aikasarjoissa on se ongelma, että en saa niillä tarpeeksi raskasta treeniä aikaiseksi. Siis siinä mielessä koska esim. tempauksessa käteni ja olkapääni palavat loppuun ennen jalkoja, en saa ns. tarpeeksi rasittavaa kokonaisuutta vaikka toki "ottaakin" hyvin. Mutta, se ei johdu aikasarjojen puutteista vaan siitä että omalla kohdalla teen niitä väärässä kohdassa, tai oikeastaan siksi että ns. peruskuntoni on liian huono.


Mitä tarkoitat "tarpeeksi raskaalla treenillä"? Mitä jää puuttumaan? Mä saan todella raskaan treenin aikaiseksi pelkillä aikasarjoilla, jos ei "ala tuntua" niin sitten teen niitä vain enemmän.

En ole tehnyt GS-treeniä käytännössä millään muulla tavalla kuin aikasarjoina. Ympäri vuoden. Kunto on kohentunut ja paranee koko ajan; juuri sellaiseksi kuin lajissa vaaditaan. Tulokset kasvavat, pystyn koko ajan nostamaan raskaampia painoja, pidemmän aikaa, menemään nopeammin ja kauemmin. Tämä aikasarjoilla, eri painoisilla kuulilla, rasitusta varioiden mutta säännöllisesti treenaten.

marks kirjoitti:
Mun mielestä aikasarjat ovat erittäin hyviä kuukautta tai paria ennen kisaa mutta peruskuntoon ottaisin enemmän sellaista koko koneistoa rasittavaa, kuten vaikka tempauksia monella kädenvaihdolla tms. Tämä varmasti riippuu kunkin tekijän omasta tasosta.

Siis, vähän sekava viesti mutta pointtina: kun kunto ja tekniikka ovat hyvällä tasolla, aikasarjoilla saa mun mielestä treenattua kisanomaista tilannetta parhaiten, isona antina rytmin löytäminen ja työskentely rasittuneena, eli henkinen ulottuvuus ja epämukavuuden sieto ovat isossa roolissa.

Lajinomaisen kunnon saa parhaiten - ja idioottivarmasti - aikasarjoilla. Tempaukset monella kädenvaihdolla on hyviä, mutta miksi tehdä niitä - jos yhdellä kädenvaihdolla saa treenattua lajin kannalta tehokkaammin.

Koska GS:n syvin olemus ja tavoite on tehdä 10 minuuttia toistoja putkeen, en ymmärrä miksi treenaamiseen voisi tai pitäisi hakea oikoteitä? Mitä ehdotatte idioottivarman, mutta kieltämättä melko raskaan treenitavan tilalle? GS on raskas laji, pohjimmiltaan se ON. Treenaamisen on oltava sitä mitä lajikin .. näin siis mun mielestä.

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aikasarjat II
ViestiLähetetty: Ke Kesä 10, 2009 2:22 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
Kukka kirjoitti:
Koska GS:n syvin olemus ja tavoite on tehdä 10 minuuttia toistoja putkeen, en ymmärrä miksi treenaamiseen voisi tai pitäisi hakea oikoteitä? Mitä ehdotatte idioottivarman, mutta kieltämättä melko raskaan treenitavan tilalle? GS on raskas laji, pohjimmiltaan se ON. Treenaamisen on oltava sitä mitä lajikin .. näin siis mun mielestä.


Kyllähän aikasarjat treenaamisen "kivijalka" varmaan on, mutta henkisesti aika kuluttavia olettaen, että tosiaan tehdään jotain 6min sellaisella kuulalla, jolla kovin paljon enempää ei mene.

Minusta aikasarjan ongelma on siinä, että alkaa helposti yrittää joka kerta ennätystä tai ainakin kovaa tulosta (pitkää sarjaa), mutta toisaalta kovin helppo aikasarjakaan ei oikein tunnu mielekkäältä vaan sen korvaa mieluummin jollain muulla.

Eli kiteyttäisin: Pitääkö aikasarjan olla kova, meneekö se yleensä kovaksi, tuleeko helppoja tehtyä ja jaksaako joka treenissä tehdä ainakin yhden aikasarjan?

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aikasarjat II
ViestiLähetetty: Ke Kesä 10, 2009 2:43 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Kojak kirjoitti:
Kukka kirjoitti:
Koska GS:n syvin olemus ja tavoite on tehdä 10 minuuttia toistoja putkeen, en ymmärrä miksi treenaamiseen voisi tai pitäisi hakea oikoteitä? Mitä ehdotatte idioottivarman, mutta kieltämättä melko raskaan treenitavan tilalle? GS on raskas laji, pohjimmiltaan se ON. Treenaamisen on oltava sitä mitä lajikin .. näin siis mun mielestä.


Kyllähän aikasarjat treenaamisen "kivijalka" varmaan on, mutta henkisesti aika kuluttavia olettaen, että tosiaan tehdään jotain 6min sellaisella kuulalla, jolla kovin paljon enempää ei mene.

Pointti on mun mielestä siinä, että kun kisataan - tavoitellaan toistojen lisäksi luonnollisesti myös aikaa - 10 minuuttia. Koska mitä kauemmin pystyy tekemään, sitä enemmän toistoja, luonnollisesti. :) Ja jos 6 minuuttia jollain painolla tuntuu vaikealta, voi olla varma että 10 minuuttia on sitten mahdoton. Hyvää kisasuoritusta kohti ei voi luistella muutaman toiston sarjoilla, koska ne eivät kehitä juuri mitään lajissa tarvittavia ominaisuuksia. Okei, liioittelen, mutta kuitenkin.

Miksi treenata liian raskaalla kuulalla, sellaisella jolla ei pysty treenaamaan kunnolla? Raskailla kuulilla voi tehdä jotain muuta kuin tempausta; esim. 1 käden työntöjä. Jos 6 minuuttia menee nyt, niin pian menee 8. Sen jälkeen päästään kohti 10.

Jos ei tee aikasarjoja, eikä yhtään tiedä missä menee oman treenaamisen kanssa (kuinka pitkään pystyn nostamaan) jne - voi tulla kiire kisojen alla.

Kojak kirjoitti:
Minusta aikasarjan ongelma on siinä, että alkaa helposti yrittää joka kerta ennätystä tai ainakin kovaa tulosta (pitkää sarjaa), mutta toisaalta kovin helppo aikasarjakaan ei oikein tunnu mielekkäältä vaan sen korvaa mieluummin jollain muulla.

Eli kiteyttäisin: Pitääkö aikasarjan olla kova, meneekö se yleensä kovaksi, tuleeko helppoja tehtyä ja jaksaako joka treenissä tehdä ainakin yhden aikasarjan?

Ei, ei sen pidä aina olla kova. Eikä olekaan. Mutta jos haluaa kehittyä, täytyy siinä kuitenkin jotain tekemistä olla. Ja luonnollisesti - treenejä on 'kovennettava' kehityksen ja kunnon mukaisesti. Mulle esimerkiksi 10 minuutin setti 16 kg:lla oli vielä helmikuussa mahdoton. Nyt se on hitaalla temmolla tehtynä tehtävissä koska tahansa.

6 minuuttia 16 kg:lla oli joskus niin ikään mahdoton, mutta siitä tuli helppo. 6 minuuttia 12 kg:lla oli alussakin vaikea, mutta koska se oli tehtävissä, tein sitä. Ja kehityin. Ja siirryin 16 kg kuulaan. Toisaalta taas 6 minuuttia 16 kg:lla ei ole helppo vieläkään jos teen sen nopeasti, eli esim. 20 rpm.

Jossain vaiheessa teen luultavasti 6 minuuttia 20-kiloisella. Se tulee olemaan vaikeaa, ehkä mahdotonta. Kunnes - teen sitä tarpeeksi, kehityn ja opin. Kovin yksinkertaista, mutta rankkaa toki. :)

Kyse ei ole aina kovien tulosten tekemisestä, ei sen sitä pidä olla. Kovat tulokset halutaan kisoissa, mutta aikasajoilla mennään niitä kohti.

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aikasarjat II
ViestiLähetetty: Ke Kesä 10, 2009 3:35 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Komppaan Floweria! Taitaa olla meidän miesten ongelma se "kovia aikasarjoja" tekeminen [smilie=11.gif] .Silloin häviää aikasarjojen ydin,eli teknisesti hyvä suoritus,aika volyymin rauhallinen pidentäminen,tilalle tulee liian kova pace,liian painavat kuulat,liian tiukat sarjat :!:
Ideana on cyberkeneettisesti fiilistellä ja tehdä sarjoja 6-8-10 min pituuksilla. Pacella skaalataan intensiteettiä :idea: Ideahan on paljolti :grease the groove!
Fokusointina on TEKNISEN SUORITUKSEN PARANTAMINEN erillaisilla sarjojen pituuksilla ja pacella! Fedo-Imes jne eivät ajatele painavempaa kuulaa "voiman hankintana".
Vaan silla haastetaan tekniikkaa(oaj ylälukitus,räkin opetelu,jalkojen-lantion käyttö...ja swingillä opetellaan tempausta kuluttamatta nahkaa kädessä,otetta ja sen oikeanlaista käyttöä)
Mulle on välillä vaikeaa saada mind setting"tekniikkaa" päälle [smilie=11.gif] .
Jos aina tekniikan pettäessä keskeyttäisi sarjan niin saattaisi oppia vielä nopeammin nostamaan(ei tulisi vammoja eikä oppisi väärää tekniikkaa).
Aikia sarjan vaikeus on kestää pitkiä sarjoja koska ne ovat monesti menttaalisesti vaativia :mrgreen:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aikasarjat II
ViestiLähetetty: Ke Kesä 10, 2009 3:52 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
jake heke kirjoitti:
Jos aina tekniikan pettäessä keskeyttäisi sarjan niin saattaisi oppia vielä nopeammin nostamaan(ei tulisi vammoja eikä oppisi väärää tekniikkaa).

Hehheh, no joo - vaikeutena on varmaan se, että miten määritellään raja, milloin tekniikka alkaa pettää? Milloin tekeminen on jo liian huonoa että sitä saisi jatkaa?

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aikasarjat II
ViestiLähetetty: Ke Kesä 10, 2009 4:14 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
jake heke kirjoitti:
Jos aina tekniikan pettäessä keskeyttäisi sarjan niin saattaisi oppia vielä nopeammin nostamaan(ei tulisi vammoja eikä oppisi väärää tekniikkaa).

Kämmeniä ei kannata rikkoa, mutta jos aina lopettaa sarjan silloin kun "lakkaa olemasta kivaa" ei ehkä pääse kovin pitkälle. Ja kämmenten rikkoutumiselta on oikesti todella vaikea välttyä, mutta hyvän tekniikan kanssa sitä ei varmaan niin usein ja pahasti tapahdu.

Eli missä menee se raja, milloin tilanne on vain "epämukavuuden sietämistä" vai "jo liian huonoa tekniikkaa"? Koska sekin on taito sinällään, jos pystyy kokoamaan setin ja itsensä ja tekniikan uudestaan kesken sarjan. :idea:

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aikasarjat II
ViestiLähetetty: Ke Kesä 10, 2009 4:39 pm 
Poissa
Kaikkien pääkouluttajien äiti

Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 6:34 am
Viestit: 175
Ai juu :lol: , eilenä tein sillettii, että kymppäminuuttia yhellä kädenvaihdolla oikeastaan niin paljon kuin heikoin osani eli otteeni kesti. Kymppäminuutin jälkeen jatkoin ilman kuulan alaslaskemista kadenvaihdoilla aina aikas lähelle käden kestopistettä. Loppuvaiheehtamaan jouduin vaihtamaan kättä viiden välein. kokoaikaa en osaa sanoa kun kello eli tietokone sammahti kesken. No jokatapauksessa teen nyt välistä tämmösiä ylipitkiä sarjoja tällä tyyliin. tyhmää vai ei en tiedä, tietääkö joku? Mulla tuli välillä samallainen fiilis kuin Marksilla eli heikoin lenkki rajoitti liikaa ja tuli fiilis että treenistä ei saanut tarpeeksi irti, yritän nyt ratkoa sitä tällee.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aikasarjat II
ViestiLähetetty: Ke Kesä 10, 2009 4:55 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
JukkaK kirjoitti:
Mulla tuli välillä samallainen fiilis kuin Marksilla eli heikoin lenkki rajoitti liikaa ja tuli fiilis että treenistä ei saanut tarpeeksi irti, yritän nyt ratkoa sitä tällee.

Ahaa, no nyt mä ymmärrän mikä oli Marksin ajatus. No, siihen otteen heikkouteen auttaa loppujen lopuksi vain tuo sama tekeminen. Ja jos on heikko lenkki, niin eikö silloin kannattaisi työstää nimenomaan sitä. :)

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 109 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com