Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Ma Huhti 29, 2024 10:10 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Elo 06, 2009 7:49 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Liittynyt: La Maalis 07, 2009 1:30 pm
Viestit: 1148
Paikkakunta: Lieto
Tuo video kiinnostaisi lähinnä tuon hypyn korkeuden kartoittamiseksi.....

_________________
Menestys tulee ennen työtä vain sanakirjassa.

"Rautaa on vihattava, se on lannistettava, se on nostettava!!" -Kaarlo Kangasniemi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 06, 2009 8:14 am 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
:?: :?:



http://www.youtube.com/watch?v=CyRJyDJWqR4

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 06, 2009 8:18 am 
Poissa
Pro-kahvakuulajauhaja
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 3:59 pm
Viestit: 442
Paikkakunta: Jokioinen
Teen nykyään 2 x viikossa satkulla 150 tai 200 toiston setin. Levytangolla, en kuulilla, niin näytti Mishkinkin tekevän siinä Girevoj Sport lehden ekan numeron kuvassa ja tangolla Sergey:kin on aina minun näkemältäni tehnyt. Videota ei valitettavasti ole, muuta liikkenhan tulisi olla lajinomainen. Tapahtuu kuin työntö, eli ei pompita kokonaan ilmaan vaan kantapäät napsahtelee alustaan ja jalkojen tulsii olla samassa asennossa kuin työntöä tehtäessä vrt hkoht nyrkkeilyn perusasento.

Seregey Radchinsky:n mukaan 200 putkeen olisi pystyttävä tekemään. Itse aloitin 64 kg:lla 20-30 toiston settejä ja lopuksi tein esim 1x 100 + 1x 50 ja 3 x50, jonka jälkeen olen nyt vaihtanut painon 100 kg:hen ja sillä 30-40 sarjoja 150-200 toistoon. Paussi 1-2 min, tavoite tietysti tehdä yhteen kyytiin 200. Noissa 30-40 sarjoissa olen muutaman sekunnin huilannut reidet täysin rentoina, kuten silloin kun kuulat on työnnössä ylhäällä.

_________________
Богатырь


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 06, 2009 5:46 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Tarvitaanko verrattain kevyiden 24 kg työntöjen kanssa raskaita hyppykyykkyjä? Tämä lienee apuliike ekaan pumppiin (1st bump .. mikä se on suomeksi?).

Voisko raskaampi yhden käden työntö olla lajinomaisempi - ja opettaa samalla itse liikerataa?

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 06, 2009 7:32 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Hyppykyykkyjen ideana on harjoituttaa jalkoja ,väsyttämättä käsiä! Hyppykyykyillä saadan suuri intensiteetti,mitä ei voi helposti saavuttaa muilla harjoitteilla :idea: OAJ ei pysty ihan samaan.Se että kuka oikeasti tarvitsee hyppykyykkyjä on sitten toinen asia.
Kyykyn painojen kuuluisi yleensä olla sama kuin kisoissa nostettavien kuulien.
"satku" Simolla kun tulokset jerkissä menevät kolminumeroisiksi,alkaa hyppykyykky olla oikea assistant liike :idea: Useimmilla muilla riittäisi esin painava OAJ tai minkä Ginko ja Fuglyev näyttivät että tehdään first dip,ilman käsien liikettä :mrgreen:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 06, 2009 7:58 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
jake heke kirjoitti:
Hyppykyykkyjen ideana on harjoituttaa jalkoja ,väsyttämättä käsiä! Hyppykyykyillä saadan suuri intensiteetti,mitä ei voi helposti saavuttaa muilla harjoitteilla :idea: OAJ ei pysty ihan samaan.Se että kuka oikeasti tarvitsee hyppykyykkyjä on sitten toinen asia.
Kyykyn painojen kuuluisi yleensä olla sama kuin kisoissa nostettavien kuulien.
"satku" Simolla kun tulokset jerkissä menevät kolminumeroisiksi,alkaa hyppykyykky olla oikea assistant liike :idea: Useimmilla muilla riittäisi esin painava OAJ tai minkä Ginko ja Fuglyev näyttivät että tehdään first dip,ilman käsien liikettä :mrgreen:


Tätä juuri tarkoitan. Kun mennään ns. kevyillä painoilla eli 24 kg kanssa, en tiedä onko hyötyä sotkea harjoittelua raskaiden hyppykyykkyjen kanssa. Vai onko heikoin lenkki jalkojen räjähtävyys ja voima 24 kg:lla? Onko tekniikka niin hyvä, että 'uskaltaa' ottaa kuvioihin täysin erilaisen apukiikkeen?

Raskaampiin työntöihin hyppykyykky lienee hyvä. Sitten kun kaikki muu on kunnossa.

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 06, 2009 8:01 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
No,sitähän mä tarkoitin,mutten osannut selittää kunnolla [smilie=11.gif] .Eli ,muuten samanlainen kuin pomppu ylös,mutta kädet pysyvät fleguna. Jalat ....lantio pompauttavat kuulat ylös räkistä,mutta kädet pysyvät rentoina :mrgreen:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 06, 2009 8:40 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Su Kesä 15, 2008 12:37 pm
Viestit: 942
No niin, nyt näin ekaa kertaa ton videon. Mä luulin että noi hyppykyykyt tarkottaa samaa vähän ku kyykkyhypyt, mutta eihän tossa nyt voi kyykystä kyllä puhua, eikä tosin hypystä, ei tainnu ukko nousta edes ilmaan? Mutta näytti kyllä ihan lajinomaiselta apuliikkeeltä työntöön.

_________________
Henkilökohtaista kuntovalmennusta, urheillijoiden fysiikkavalmennusta, harjoitusohjelmia, toiminnallisen harjoittelun leirejä ja seminaareja ym:
JR-Valmennus


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 07, 2009 7:53 am 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
marks kirjoitti:
Kuinka moni tekee? Tekeekö joku kuulalla tai kuulilla?

Nyt olen heikoilla vesillä kun en oikeasti tiedä, mutta jotenkin kuulaparilla tehtynä tuo kuulostaa vaaralliselta. Kevyestä kuulasta ei ole hyötyä, ja miten se tehtäisiin vaikka 2 x 32 kg kuulilla? :? Kuulat räkkiin/syliin ja kyykkyyn ylös?

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 07, 2009 8:13 am 
Poissa
Pro-kahvakuulajauhaja
Avatar

Liittynyt: To Tammi 31, 2008 6:00 pm
Viestit: 449
Paikkakunta: Oulu
Korjatkaa jos olen väärässä mutta mun mielestä hyppykyykky on apuliike, eikä GS suoritus. Sen tarkoitus on tuottaa voimaa ja kestävyyttä jalkoihin (ja vähän muuallekin). Tekniikka treenit sitten erikseen, jossa tuossa apuliikkeessä hankitut ominaisuudet viedään lajisuoritukseen. Levytangolla liike on helpompi tehdä ja turvallisempi ja halutessaan voi käyttää isompia painoja. Fuglev korosti meitä neuvoessaan panostamaan räjähtävään ekaan ponnistukseen eikä se kyllä oikein lähde jos ei ole jaloissa voimaa.
Aion kyllä ottaa tään mukaan omiin treeneihin.

_________________
Last time. No more bullshit!

Uusi treenipäiväkirja täällä:

http://arikaiko.wordpress.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 07, 2009 11:28 am 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
arikaiko kirjoitti:
Korjatkaa jos olen väärässä mutta mun mielestä hyppykyykky on apuliike, eikä GS suoritus. Sen tarkoitus on tuottaa voimaa ja kestävyyttä jalkoihin (ja vähän muuallekin). Tekniikka treenit sitten erikseen, jossa tuossa apuliikkeessä hankitut ominaisuudet viedään lajisuoritukseen.

Tottakai se on apuliike. Mutta näiden "apuliikkeissä hankittujen ominaisuuksien vieminen lajisuoritukseen" ei ole niin yksinkertaista, kuin miltä kuulostaa.

arikaiko kirjoitti:
Levytangolla liike on helpompi tehdä ja turvallisempi ja halutessaan voi käyttää isompia painoja. Fuglev korosti meitä neuvoessaan panostamaan räjähtävään ekaan ponnistukseen eikä se kyllä oikein lähde jos ei ole jaloissa voimaa.

Työntö ON eka ponnistus - ilman sitä se ei onnistu. Tottakai siihen pitää panostaa. En mä hyppykyykkyjä vastusta, mutta itse mietin apuliikkeitä aina lajisuoritusten kannalta .. ja sitä onko niille tarvetta. Ja jos/kun, niin missä vaiheessa? Myös sitä, miten paljon apuliikkeet syö lajitreeniä ja palautumista. Tai jos teen raskaita nostoja/kyykkyjä sen sijaan, että teen lajiliikkeitä nopeasti ja räjähtävästi (esim. raskas yhden käden työntö), kummasta on enemmän hyötyä juuri nyt? Joku 120 kg hyppykyykky söisi mun treenejä aivan varmasti. Ok, liioittelen mutta kuitenkin.

Olen puhunut Imesin kanssa apuliikkeistä paljon siellä ollessani ja muutenkin. Lainaan samalla suoraan häntä, koska näistäkin puhuttiin.

C Imes kirjoitti:
with 24s, it's like a woman doing it with 14s or maybe in my case 16s. I never felt the 16s in my legs..maybe I felt the 20s in my legs after about 7 min, and of course the 24s.

Olen samaa mieltä Imesin kanssa. En usko, että minäkään tarvitsen 2 x 16 kg työntöihin vielä jalkatreeniä erikseen. Työnnöissä on hommaa muutenkin riittävästi ja jaloissa riittää paukut ilman hyppykyykkyjäkin. Sen sijaan voisin kuvitella tekeväni esim. 32 kg:lla yhden käden työntöjä räjähtävän ekan ponnistuksen tukemiseksi.

Tämä on hyvä pointti:

C Imes kirjoitti:
Fact is, jump squats shouldn't be administered until someone can actually do good jerks and have really peaked on what they can do with them.

Ja tässä on oikeastaan perustelu sille, miksi en esimerkiksi itse tee hyppykyykkyjä vaikka 2 käden työntöihin osittain siirrynkin. Toki olen miettinyt sitä jossain vaiheessa -- mutta moka oli siinä että halusin vaan tehdä niitä, ilman että ajattelin MIKSI.

C Imes kirjoitti:
If you do it without having a good rack or first bump position, it will screw you up. Jump squats are done with the barbell on the back. So, the lifter has to understand thoroughly the hip elbow connection for generating power first before they do these. Otherwise, they will try to translate the work they've done with the barbell and mimic that completely in the jerk. It is assistance. It isn't identical because of where the weight sits.


Kukaan ei sano, etteikö se olisi loistava apuliike. Mutta koska ja kenelle se on hyödyllinen, sitä vaan mietin.

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 07, 2009 11:42 am 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
marks kirjoitti:
Ajattelin omalla kohdalla että voisin kokeilla jossain vaiheessa 2x24kg kuulilla tai 50kg levytangossa mutta en vielä enempää.

Mitä hyötyä siitä on? Eikö 2 x 24 kg työnnöstä ole enemmän hyötyä?

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 07, 2009 11:59 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
No mahdollistaa se lajinomaisen harjoittelun ja fiilistelyn vielä kauan sen jälkeen kun heikoin lenkki on pettänyt :D

Eli jos vaikka heikoin lenkki on olkapäät/ojentajat niin apuliikkeillä voi kuormittaa lajinomaisesti ihan vaikka vaan työkapasiteettia kasvattaakseen.

Ja kehittymisen kannalta isoja lihaksia on välillä hyvä kuormittaa, esim kyykyssä on hyvä hormonaalinen vaste eli tekemällä megakyykyn saa ilmaisen testobuustin...

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 07, 2009 12:06 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Heikki kirjoitti:
No mahdollistaa se lajinomaisen harjoittelun ja fiilistelyn vielä kauan sen jälkeen kun heikoin lenkki on pettänyt :D

Eli jos vaikka heikoin lenkki on olkapäät/ojentajat niin apuliikkeillä voi kuormittaa lajinomaisesti ihan vaikka vaan työkapasiteettia kasvattaakseen.

Ja kehittymisen kannalta isoja lihaksia on välillä hyvä kuormittaa, esim kyykyssä on hyvä hormonaalinen vaste eli tekemällä megakyykyn saa ilmaisen testobuustin...

No, tuon ymmärrän toki, ihan hyvä pointti. Saako testobuustia kevyillä kyykyillä? Mä en saa. [smilie=0.gif]

Työnnössä on käytössä melko isot lihakset..

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 07, 2009 12:36 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
Jos jotain yrittäisin summamutikassa arvella, niin eiköhän tuo hyppykyykky ole koville nostajille todella tarpeellinen juttu.

Jalkoihin saa varmasti enemmän ruutia tekemällä putkeen hyppykyykkyä kuin työntämällä, jolloin kuulat ovat välillä räkissä. Lisäksi voi käyttää isompaa painoa ja keskittyä täysillä nimenomaan ponnistukseen.

Meille tavallisille kuolevaisillekin se voi olla ihan hyvä konsti oppia käyttämään jalkoja, kun jaloissa on voimaa, niitä myös käyttää aktiivisemmin. Jalat väsyvät jopa minulla vaikken edes osaa niitä vielä kunnolla käyttää ja sitten kun työntää väsyneillä jaloilla, ponnistus jää löysäksi ja koko työntö lepsuksi.

Kuulilla tehtynä lajinomaisempi, mutta kuormittaa yläkroppaa ja kuulat voivat hölskyä aika ikävästi, toki tankokin painaa hartioita.

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 79 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com