Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Pe Touko 24, 2024 10:11 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 49 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Syys 22, 2009 7:12 am 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: La Heinä 05, 2008 12:02 pm
Viestit: 1385
Paikkakunta: Helsinki
Alla on linkki laatimaani taulukkoon suomalaisten elopainosuhteutetuista GS-ennätyksistä. Taulukko on tarkoitettu ennätysmittariksi Suomen Kahvakuula ry:n Hall of Famen rinnalle. Hall of Famen tavoin tämäkin taulukko näyttää 3 parasta tulosta per sukupuoli per nosto (työntö, tempaus ja LC) per kuulapainoluokka. Suurimpana erona tässä taulukossa on se, että sijat on annettu jakamalla nostetut kokonaiskilot nostajan sen aikaisella elopainolla, eli on laskettu ketkä on kilo kiloon nähden parhaita geeässäilijöitä:

http://spreadsheets.google.com/pub?key=tPsS2UWkfSdqyEjE-eJd58A&output=html

Tällainen elopainosuhteutettu ennätystaulukko on periaatteeltaan sama kuin tavanomaisempi painoluokittain järjestetty ennätystaulukko, mutta on yleensä tarkempi, aina niin tarkka kuinka tarkasti kussakin kisassa on nostajia punnittu, eikä ole sidottu painoluokkiin, jotka ovat vielä maailmanlaajuisesti standardisoimattomia. Elopainosuhteutetunkin taulukon osatarkoituksena on motivoida kevyempiä nostajia, antamalla heille realistisia mahdollisuuksia päästä ennätyskirjoihin edelleenkin, kun suomalaisen GS-kilpailun taso vähitellen kovenee.

Keräämäni tieto perustuu SK ry:n nettisivustolla linkitettyihin kisatulostaulukoihin, ja multa on helposti voinut jäädä tietoa huomaamatta tai ymmärtämättä, koska taulukoita on monia, ne ovat vaihtelevasti järjestettyjä ja puutteellisia, ja osa on kirjoitettu mulle vierailla kielillä. Eli jos huomaatte ennätystaulukossani virheitä, tai haluatte tarkentaa tai täydentää sitä, kertokaa ihmeessä. Tähän ketjuun on hyvä kirjoittaa kommentteja ja kysymyksiä mm. ennätysten hyväksymisen ehdoista ja laskentaperiaatteistani, jotta nämä asiat ovat julkisemmin keskusteltavissa. Tai halutessanne kirjoittakaa yksityisviestillä mulle jotakin/joitakin tiettyjä henkilöitä koskevat asiat, ettei kenenkään henkilöllisyyttä tarvitse julkistaa vastoin heidän tahtoaan. Kaipaan vähintäänkin tietoa nostajien elopainoista tai edes painoluokista heidän nostojensa ajankohtana, että saadaan mahdollisimman monta ihmistä ansaitsemilleen sijoille.

Tähän ennätystaulukkoon pääsemisen ehdot ovat pääosin samat kuin Hall of Famessa: Vain tuomaroiduissa live-tapahtumissa 2008 alkaen Suomen kansalaisten nostamat tulokset hyväksytään. Tulosten laskentatavastani löytyy yksityiskohtaisempaa tietoa taulukon alaviitteissä.

Edit: Taulukkoa ja kuvausta siitä selvennetty.


Viimeksi muokannut Kattilakelloilija päivämäärä Ti Loka 06, 2009 9:13 am, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 22, 2009 10:22 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Liittynyt: La Maalis 07, 2009 1:30 pm
Viestit: 1148
Paikkakunta: Lieto
Loistavaa työtä!!!

_________________
Menestys tulee ennen työtä vain sanakirjassa.

"Rautaa on vihattava, se on lannistettava, se on nostettava!!" -Kaarlo Kangasniemi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 22, 2009 12:58 pm 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: La Heinä 05, 2008 12:02 pm
Viestit: 1385
Paikkakunta: Helsinki
Ole hyvä, Marks, ja kiitos, Karhu :)

Korostan kaikille että tästä elopainosuhteutetusta ennätystaulukosta on tarkoitus muodostua mahdollisimman reilu ja pysyvä tulosmittari Hall of Famen rinnalle. Joten kommentoikaa ihmeessä jos näette taulukossa parannettavaa, etenkin siinä millä periaatteilla sijat on jaettu.

Nykyisistä periaatteista: Aloitin ennätystietojen keräämisen vertaamalla Hall of Famen tuloksia kisatuloslistoihin, etsimällä jälkimmäisistä listoista suhteellisesti paremmin nostaneita henkilöitä. Monissa tapauksissa tällaisia henkilöitä en löytänyt, joten monia Hall of Famessa listattuja suorituksia pääsi myös elopainosuhteutettuun ennätyslistaan.

Koska tieto nostajien painoista on paikoin epätarkkaa, olen näissä tapauksissa laittanut kullekin sijalle ne henkilöt, jotka niihin todennäköisesti kuuluvat. Joskus nimittäin voin vain suurin piirtein arvailla nostajan painoa, esim. koska hänet on punnittu vain jossain muussa kisassa. Ajattelin että nämä epävarmatkin tapaukset sisällyttämällä voivat muut teistä listaa katsovat ehkä antaa minulle puuttuvia tietoja tai tarkentaa jo siellä olevia, ja näin mahdollisimman monta nostajaa saadaan oikeille paikoilleen.

Suoritukset, joissa mulla ei ole harmainta aavistustakaan kyseisen henkilön painosta tai painoluokasta, ja jossa hänen tuloksensa ei ole ylivoimainen sellaiseen seuraavaksi parhaaseen tulokseen nähden jossa nostajan paino tai painoluokka on tiedossa, olen jättänyt kokonaan pois. Joten jos ennätyslistaa katsoessa huomaatte puuttuvan sellaisen henkilön jonka painon tai edes painoluokan tiedätte ja jonka uskotte kuuluvan tuolle listalle, kertokaa mulle.

Ennätystaulukkoon olen sisällyttänyt tiedot nostajien iästä, johtuen paitsi mielenkiinnosta ja toisarvoisena sijan määrittäjänä myös siltä varalta, jos Suomen GS-veteraanit haluavat jossain vaiheessa eriytyä omaksi luokakseen. Tässä tapauksessa on helppo poimia tietyn iän ylittävät nostajat pois ja laittaa heidät omaan taulukkoonsa.

Kommenttia? Kritiikkiä? Ideoita? Tarkennuksia? Täydennyksiä? Kysymyksiä?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 22, 2009 3:05 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Vaikuttaa asialliselta!

Nousin takajaloilleni, koska luin huolimattomasti ja luulin tämän korvaavan HOF.

Taulukko on great rinnakkaistilastona.

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 22, 2009 4:01 pm 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 12:49 pm
Viestit: 1702
Paikkakunta: Lieto
Mun painoluokka on ollut -68kg. :D

Hieno taulukko!!!
Kiitos!
CrossWorld:iin taas vaaka mukaan, niin saa helpommin sit lisättyä tuloksia taulukoihin!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 22, 2009 4:05 pm 
Poissa
Janimal
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:17 am
Viestit: 1785
Paikkakunta: Hämeenlinna
Yhdyn kehujiin KK! Hieno homma!

Ja jos taulukossa esiintyykin samoja nimiä kuin alkuperäisessä, sehän kertoo vain siitä, että kovat nostajat ovat kovia, mitattiin sitä miten vain.

Mun mielestä tämänkin voisi laittaa stickyksi, marks?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 22, 2009 4:11 pm 
Poissa
Kävelevä Kahvakuulafyysikko
Avatar

Liittynyt: Pe Joulu 07, 2007 5:33 am
Viestit: 433
Hei, pientä kissanhännän nostoa:
Työntö 24 kg:
Tuomas Mattila, 75,6 kg, 68 rep = 0,90 rep/kg, Ventspils Atlants 2009,
http://www.giri-iukl.com/Eng/docs/proto ... tokoli.xls

Eiköhän tuolla pääse kolmanneksi satkun ja Villen seuraan :)

_________________
"Speed kills / but beauty lives forever" - S.P.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 22, 2009 5:14 pm 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: La Heinä 05, 2008 12:02 pm
Viestit: 1385
Paikkakunta: Helsinki
Kaikille, jotka haluavat muutettavaksi jonkun/joitakin tiettyjä henkilöitä koskevia tietoja: Valitettavasti en tiedä suurimman osan taulukossa olevien ihmisten nimimerkkejä täällä foorumilla, joten kerrottehan aina kyseisen henkilön oikean nimen? Voi kertoa tähän ketjuun, kuten yllä TumppiW esimerkillisesti teki kera linkin tähdelliseen kisatulostaulukkoon, tai laittaa yksityisviestillä mulle, ettei kenenkään vastoin tahtoaan tarvitse julkistaa henkilöllisyyttään. Ja mikäli epäilette että virhe on minun tekemäni, tarkastattehan ensin tähdellisestä kisatulostaulukosta, joista suurin osa löytyy tältä sivulta: http://kahvakuula.fi/girevoy-sport/tuloksia/ . Jos taas uskotte että kisatulostaulukko on väärässä, uskon lähtökohtaisesti teidän sanaanne, paitsi jos väitteenne on selvästi väärä, epäilyttävä tai joku sen hyvillä perusteilla/todistusaineistolla kumoaa.

Anzuppi: Ole hyvä :) . Ehdottomasti vaaka mukaan Crossworldiin, helpottaa hurjasti tätä taulukointia.

Rouva ja Jani: Kiitos :)

TumppiW: Oikeassa oot. Asia korjattu. Eikä tartte mitään kissanpissoja pelätä; virheistä tietoiseksi tuleminen vain helpottaa niiden korjaamista, ja muuttaa ennätystaulukkoa reilummaksi [smilie=14.gif]


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 23, 2009 12:00 pm 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: La Heinä 05, 2008 12:02 pm
Viestit: 1385
Paikkakunta: Helsinki
Asiasta päättävät: Laittaisitteko tämän ketjun stickyksi heti Hall of Fame -ketjun alle?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 23, 2009 4:33 pm 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: La Heinä 05, 2008 12:02 pm
Viestit: 1385
Paikkakunta: Helsinki
Kiitos :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 24, 2009 3:45 am 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: La Heinä 05, 2008 12:02 pm
Viestit: 1385
Paikkakunta: Helsinki
Onko ketään joka ei ole antamani linkin kautta heti ekalla yrityksellä päässyt suoraan ennätystaulukkoon? Ittelläni nimittäin linkki vie joskus googlen sisäänkirjautumissivulle, vaikka olen asettanut että taulukko pitäisi olla kaikkien nähtävissä suoraan ja ilman sisäänkirjautumista. Välittömänä ratkaisuna tähän on yksinkertaisesti linkkini klikkaaminen uudelleen, jolloin sen pitäisi viedä suoraan taulukkoon.

Jos tämä ongelma esiintyy muillakin kuin minulla, tietääkö foorumilla joku miten linkin saisi aina ja suoraan viemään oikeaan paikkaansa?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 24, 2009 5:07 am 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: La Heinä 05, 2008 12:02 pm
Viestit: 1385
Paikkakunta: Helsinki
Aha, tuota en tajunnutkaan tehdä. Mutta nyt se on tehty, ja päivitin alkuperäisen linkkini ennätystaulukkoon.

Hei, tämä versiohan on paljon siistimpi :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 24, 2009 5:44 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Mulla kävi ekalla klikkauksella sillein, mutta toka yritys onnistui...

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 24, 2009 5:57 am 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: La Heinä 05, 2008 12:02 pm
Viestit: 1385
Paikkakunta: Helsinki
Arvelinkin etten ole ainoa jolla tämä kummallinen ilmiö esiintyy. Mutta nyt linkkiä on päivitetty, ja kaikkien pitäisi heti ekalla klikkauksella päästä suoraan tuota taulukkoa katsomaan. Sanokaa joku jos ei vieläkään tapahdu näin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 24, 2009 6:17 am 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: La Heinä 05, 2008 12:02 pm
Viestit: 1385
Paikkakunta: Helsinki
Jani kirjoitti:
Ja jos taulukossa esiintyykin samoja nimiä kuin alkuperäisessä, sehän kertoo vain siitä, että kovat nostajat ovat kovia, mitattiin sitä miten vain.


Osittain tämä nimien toistuminen johtuu siitä, että joissain kuulapainoluokissa ei ole vielä nostettukaan enempää kuin kolmea virallista kisatulosta, joissain tapauksissa vain kaksi. Siispä tällaiset suoritukset ikään kuin automaattisesti monistuivat Hall of Famesta elopainosuhteuttuun ennätystaulukkoon, ilman että paikkaa kärkikolmikkoon olisi edelleenkään voitettu. Mutta tämä tilanne tietysti pikkuhiljaa muuttuu, kun kilpailu kovenee ja jokaiseen kuulapainoluokkaan kertyy enemmän tuloksia.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 49 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com