Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Ke Kesä 05, 2024 8:08 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Tammi 13, 2010 7:31 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Otsikko kertoo mun kysymyksen aika hyvin :lol:

Kummasta saa paremman hyödyn, ottamalla raskaat painot treenin alkuun vai loppuun ja miksi?

Mä olen tehnyt treenejä puhtaasti fiilis pohjalta, kuinkas muuten, kun ei ole kokemusta... :roll: Fiiliksellä tulee tehtyä eka lämppä tosi kevyellä, sitten "pääsarjat" ja viimeiseksi jotain raskaalla.

Onko järjestys väärä? Mielipiteitä, please! Ja perusteluja kans, please!

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 13, 2010 7:47 am 
Poissa
Normal Strength Level

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 9:03 am
Viestit: 1687
Aina se raskain osuus, oli se kiloja tai toistoja, treenin alkuun. Silloin on kropassa parhaat voimat kunnon lämmittelyn jälkeen. Jos ujutat ne sinne loppuun kun kroppa on jo väsy, et saa parasta mahdollista harjoitusvastetta vaan sarjat jäävät vajaiksi siitä mitä olisit voinut tehdä "hyvävoimaisena" alkuun. :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 13, 2010 7:53 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Mä olen jotenkin perustellut sitä itselleni, että siellä lopussa keho ja olkapäät on kunnolla lämpimät. :roll:

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 13, 2010 12:57 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Kokeilin tänään niitä raskaita alkuun. (kaks kertaa OAJ 24kg 8+8)

Jotenkin niiden jälkeen tuntui koko setti raskaammalta...

Kuuluuko se asiaan?

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 13, 2010 1:03 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
marks kirjoitti:
Varmasti kuuluu, koska olet niiden jälkeen väsyneempi.


Ok, hyvä :D

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 13, 2010 3:05 pm 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: La Heinä 05, 2008 12:02 pm
Viestit: 1385
Paikkakunta: Helsinki
Rouva, koeta piruuttas raskaita painoja aluksi, mutta ei väsymykseen ja reilu lepo ennen kevyempiä kuulia. Kun mä loka-marraskuussa pari viikkoa treenasin 2x31kg työntöä, joita jaksoin hyvänä päivänä ja reiluilla tauoilla 1-2 toistoa kerrallaan muutaman "sarjan", tuntui sen jälkeen mulle yleensä raskaat 24-kiloiset hetken aikaa kevyiltä, rivessä melkeinpä itsekseen lentivät syliin. Kun ensin henkisesti valmistautuu kamppailuun elämästä ja kuolemasta, pelkkä treenaaminen vaikuttaa leppoisalta :D

Samantyyppisestä oli pari vuotta sitten video Art of Strength -porukalla, muistaakseni kuitenkin enemmän tekniikan oppimiseksi kuin voiman saamiseksi. Joku nainen teki heilureita ensin normaalipainoisella kuulallaan, sitten 3-4 raskaampaa pykälää, kullakin painolla jotain 10-15 toistoa, ja lopuksi palasi normaalipainoon. Meinaan että teillä kun on noita kuulapainoja mistä valita :wink:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 13, 2010 3:22 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Kattilakelloilija kirjoitti:
reilu lepo ennen kevyempiä kuulia.


Paljonko on reilu lepo? Pari minuuttia ei vissiin ole riittävä?

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 14, 2010 4:27 am 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: La Heinä 05, 2008 12:02 pm
Viestit: 1385
Paikkakunta: Helsinki
En siis tiedä onko kuvaamani kokeilu hyvä tapa treenata, tuskin ainakaan mun käyttämilläni yliraskailla painoilla (max 0-2 toistoa), menee jo vaarallisen puolelle jos ei tekniikka ole mahtavaa. Ehdotin tuon tyyppistä lähinnä vaihtelun vuoksi, ja ehkä sellaista tekemällä saa ideoita muuhun treeniin. Mutta hmmm... sanoisin että tuollaista kokeillessa sopiva sarja ja lepo on sellainen, että sen jälkeen kokee olevansa pikemminkin skarpimpi kuin väsyneempi. Niin kuin kevyillä kuulilla lämmittelyssäkin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 14, 2010 6:09 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Su Kesä 15, 2008 12:37 pm
Viestit: 942
Rouva kirjoitti:
Kattilakelloilija kirjoitti:
reilu lepo ennen kevyempiä kuulia.


Paljonko on reilu lepo? Pari minuuttia ei vissiin ole riittävä?


Kyllä mä pitäisin ainakin itelle isojen painojen kanssa reilut tauot. Eli semmoset, että on joko lähes täysin palautunut tai kokonaan palautunut. Mulla tämä aika on about 3-5 min. Nyt siis puhutaan jostain semmosesta painosta, jolla pystyn tekemään 1-8 toistoa.

_________________
Henkilökohtaista kuntovalmennusta, urheillijoiden fysiikkavalmennusta, harjoitusohjelmia, toiminnallisen harjoittelun leirejä ja seminaareja ym:
JR-Valmennus


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 14, 2010 6:29 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Juha R kirjoitti:
Kyllä mä pitäisin ainakin itelle isojen painojen kanssa reilut tauot. Eli semmoset, että on joko lähes täysin palautunut tai kokonaan palautunut. Mulla tämä aika on about 3-5 min. Nyt siis puhutaan jostain semmosesta painosta, jolla pystyn tekemään 1-8 toistoa.


Eli 28:t mulle. Kuinka monta settiä tekisit niitä ja kuinka usein? Joka treenissä?

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 14, 2010 6:43 am 
Poissa
Normal Strength Level

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 9:03 am
Viestit: 1687
Älä vedä joka treenissä vuoden ympäri vaan ota aluksi vaikka parin- kolmen viikon jakso missä teet joka treenissä ja sitten palaa takaisin kevyempään ja teet niillä pitkiä kestävyyssarjoja. Pikku hiljaa sitä voimaa siitä tarttuu ja kevyet kuulat tuntuvat entistä kevyemmiltä. :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 14, 2010 7:04 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Su Kesä 15, 2008 12:37 pm
Viestit: 942
Antti kirjoitti:
Älä vedä joka treenissä vuoden ympäri vaan ota aluksi vaikka parin- kolmen viikon jakso missä teet joka treenissä ja sitten palaa takaisin kevyempään ja teet niillä pitkiä kestävyyssarjoja. Pikku hiljaa sitä voimaa siitä tarttuu ja kevyet kuulat tuntuvat entistä kevyemmiltä. :twisted:


Näin, tai sitten vaikka joka kolmannessa tai neljännessä treenissä pari sarjaa isommilla painoilla.

Rouva kirjoitti:
Eli 28:t mulle. Kuinka monta settiä tekisit niitä ja kuinka usein? Joka treenissä?


No mä teen sarjoja 1-5 isoilla painoilla. Noin isoja kuulia multa ei löydy, että noihin 1-8 toistoihin menisi, joten puhun nyt lähinnä käsipaino ja levytankoliikkeistä mutta ei sillä painon muodolla tässä kohtaa ole väliä. Eilen esim tein oaj:ta käsipainolla ja ainoastaan yhden raskaan sarjan.

_________________
Henkilökohtaista kuntovalmennusta, urheillijoiden fysiikkavalmennusta, harjoitusohjelmia, toiminnallisen harjoittelun leirejä ja seminaareja ym:
JR-Valmennus


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 14, 2010 8:42 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Tavoite on saada lisää kestävyyttä raskaammilla painoilla. Eli 14kg jaksan heiluttaa 10 minuuttia, mutta raskaammilla loppuu puhti kesken sallitun ajan. Ajattelin, että josko tätä kautta lähestyisi... Vai löytyisikö jokin muu lähestymistapa?

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 14, 2010 8:50 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Su Kesä 15, 2008 12:37 pm
Viestit: 942
Rouva kirjoitti:
Tavoite on saada lisää kestävyyttä raskaammilla painoilla. Eli 14kg jaksan heiluttaa 10 minuuttia, mutta raskaammilla loppuu puhti kesken sallitun ajan. Ajattelin, että josko tätä kautta lähestyisi... Vai löytyisikö jokin muu lähestymistapa?


Jos sä haluat raskaita painoja liikutella, sun pitää reenata raskailla painoilla. Ei ne 28:t liiku pelkillä 14kg kuulien heilutteluilla, vaikka heiluttelis pari päivää putkeen . :mrgreen:

_________________
Henkilökohtaista kuntovalmennusta, urheillijoiden fysiikkavalmennusta, harjoitusohjelmia, toiminnallisen harjoittelun leirejä ja seminaareja ym:
JR-Valmennus


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 14, 2010 8:54 am 
Poissa
Janimal
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:17 am
Viestit: 1785
Paikkakunta: Hämeenlinna
Rouva kirjoitti:
Tavoite on saada lisää kestävyyttä raskaammilla painoilla. Eli 14kg jaksan heiluttaa 10 minuuttia, mutta raskaammilla loppuu puhti kesken sallitun ajan. Ajattelin, että josko tätä kautta lähestyisi... Vai löytyisikö jokin muu lähestymistapa?


Jos tavoite on saada kestävyyttä, niin ehkä silloin hyppy 14 --> 28 on liian suuri? Mites kauan menee 16-kiloisella?
Ehkä sitä kestävyyttä kuitenkin olisi paras rakentaa kuulakoko kerrallaan?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com