Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on To Huhti 18, 2024 4:53 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Räkki ja Vyö
ViestiLähetetty: Ke Joulu 05, 2007 11:00 am 
Poissa
Kaikkien pääkouluttajien äiti

Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 6:34 am
Viestit: 175
Kun teen yhden käden työntyä voin räkissä lepuuttaa itseäni koska saan asettettua kyynerpään lapaluun päälle. Kahden käden räkissä tämä ei onnistu
tai onnistu ainoastaan nojaamalla jommalle kummalle puolelle. Mun käsittääkseni tämä on rakenne kysymys.

Kahden käden tekniikassa on tuo räkki mulla se heikoin lenkki, se syö energiaa vaikka siinä sitä käsittääkseni pitäisi ladata. Nyt ostin itselleni leveän voimannostovyön. Kun jätän sen hiukka löysäksi saan luotua itselleni tälläisen "lapaluun" missä räkki tuntuu edes jotenkin hyvältä. Nyt tosin työnnön tekniikka tietty hajosi tästä, koska räkin asento muuttui vähän vanhaan verrattuna. Tämä lienee vaan tottumiskysymys

Nyt herää kysymys onko tässä kuitenkaan mieltä. Jotenkin tuntuu että pitäis vaan hakea sitä räkkiä ilman vyötä. Sanooko muuten gs-säännöt vyösta ja miten se tulisi lantiolle laittaa? Cotterin Encyclopedia of kbl, neuvoi Cotter vyön käytöstä gs:ssä juuri jotenkin näin kuin minä edellä selitin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Räkki ja Vyö
ViestiLähetetty: To Joulu 06, 2007 12:32 pm 
Poissa
Pro-kahvakuulajauhaja
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 3:59 pm
Viestit: 442
Paikkakunta: Jokioinen
JukkaK kirjoitti:

Nyt herää kysymys onko tässä kuitenkaan mieltä. Jotenkin tuntuu että pitäis vaan hakea sitä räkkiä ilman vyötä. Sanooko muuten gs-säännöt vyösta ja miten se tulisi lantiolle laittaa? Cotterin Encyclopedia of kbl, neuvoi Cotter vyön käytöstä gs:ssä juuri jotenkin näin kuin minä edellä selitin.



Vyö saa olla enintään 10 cm leveä tuen, ts mahan puolelta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Joulu 06, 2007 4:00 pm 
Poissa
Kaikkien pääkouluttajien äiti

Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 6:34 am
Viestit: 175
marks kirjoitti:
Auttaako jos laitat sormet ristiin tai kahvat päällekkäin? Jotkut tekevät niin että pitävät kyynärpäitä mahd. keskellä vaikkei luihin yltäisikään, tuki kuitenkin vatsan seudulta. Rystysten suuntaa vaihtamalla voi myös löytyä asentoon parannusta. Toi viimeinen on vähän vaikea selittää :)


Juu tuota sormet ristiin tekniikaa kyllä oon kokeillut ja käytänkin pidemmissä pidoissa sarjan loppupuolella. No pitäis vissiin kehittää semmonen mahakumpu syömällä enempi jotta sais jotain tukea. Tosta rystyshommasta en kyllä tiedä mitään.

Vasily Ginko mielestäni käyttää työnnöissä tällästä pikkusen löysää leveähköä vyötä, tai sitten mun silmäni valehtele. LC:ssä hän ainakin mun näkemisä pätkissä taasen lepuuttaa itseään roikottamalla kuulia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Räkki ja Vyö
ViestiLähetetty: La Joulu 08, 2007 1:22 pm 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma

Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 12:13 pm
Viestit: 154
JukkaK kirjoitti:
Kahden käden räkissä tämä ei onnistu
tai onnistu ainoastaan nojaamalla jommalle kummalle puolelle.


Andrey Kuzminin kirjassa "Techniques of kettlebell sport" on loppupuolella kolme erilaista kuvaa räkissä pidoista. Yksi versio on just et nojataan toiselle puolelle voimakkaasti. Tarkemmin tota ei selitetty ole mutta toi sun tekemäs kuulostais vähä samalta.

En tiedä kuinka yleisessä käytössä toi kisoissa on, mutta jos se sulla itselläs pelittää niin tee niin, mikäs siinä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 11, 2007 7:31 pm 
Poissa
Kaikkien pääkouluttajien äiti

Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 6:34 am
Viestit: 175
Ton vinon räkkin ongelma onkin varmaan juuri siinä mitä selkä siitä pidemmänpäälle tykkää. Se kun on juuri niin, että toiselle puolelle tuntuu se nojaaminen luonnollisemmalta, joten enempi sitä tulee sitten varsinkin väsyneenä suosikkipuolelle nojailtua.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com