Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Ma Huhti 29, 2024 10:27 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Maalis 30, 2010 7:10 am 
Poissa
Kisamallin jylhät piirteet

Liittynyt: Su Marras 15, 2009 9:34 pm
Viestit: 484
Erittäin hyvää tekstiä, erittäin. Viimepäivinä juuri nämä jutut on mietityttänyt paljon, tästä on hyvä ammentaa ymmärrystä omaan treeniinkin.
Yksi kysymys näiden lisäksi on herännyt vielä lisäksi. Voisiko jostain lukea, katsoa, kuulla ja saada tietoa siitä, miten esim. Ivan Denisov, Fedorenko ja Sergey Rachinskiy treenaa ja ovat treenanneet? Olisi vähintäänkin mielenkiintoista edes alkaa ymmärtää, mitä oikeasti nuo kaverit ovat tehneet saavuttaakseen mitä ovat saavuttanee. Muutakin kuin nostaneet 0.1 vuotiaasta asti. :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 30, 2010 9:30 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
Omalla vähäisellä kokemuksellani samaa mieltä oikeastaan kaikesta. Myös Girevoy sport after 40-blogin ja Juhan ja muitten päivyreitten lueskelu tukee tuota.

Palauttavasta/aerobisesta oheisharjoittelusta olisi ollut ehkä lisättävää.

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 30, 2010 10:43 am 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
Kojak kirjoitti:
Omalla vähäisellä kokemuksellani samaa mieltä oikeastaan kaikesta. Myös Girevoy sport after 40-blogin ja Juhan ja muitten päivyreitten lueskelu tukee tuota.

Palauttavasta/aerobisesta oheisharjoittelusta olisi ollut ehkä lisättävää.


No lisää sitten :wink:

Nykyään mulla on sellainen perstuntuma, että on parempi vetää ns. välipäivinä paluttavaa/aerobista lenkkiä juosten, pyöräillen, hiihtäen, uiden, soutaen jne kuin tekemälllä hirmupitkää työntö/tempaussettiäsettiä pienillä painoilla. Ehkä joskus sellainen kuulakiertoharjoittelu vapailla kädenvaihdoilla ja monilla liikkeillä vois mennä. Perusteluna lähinnä se että nuo ensin mainitut lajit ei yleensä rasita samoja lihaksia eksentrisesti kuin kuulien nosto ja kämmenten/ranteiden yms. sidekudokset pääsee lepäämään.

Vaikka Ratsinkij (ja yleinen urheilutiede) sanookin spesifisemmän harjoittelun, eli tässä tapauksessa kuulalenkkien, olevan tehokkaampaa, niin silloin kun mun kroppa vaati lepoa varsinaisista GS-treeneistä, niin ehkä parempi tehdä jotain muuta kuin kuulalenkkiä välipäivinä. JMO.

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 30, 2010 11:05 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
Juha kirjoitti:
Nykyään mulla on sellainen perstuntuma, että on parempi vetää ns. välipäivinä paluttavaa/aerobista lenkkiä juosten, pyöräillen, hiihtäen, uiden, soutaen jne kuin tekemälllä hirmupitkää työntö/tempaussettiäsettiä pienillä painoilla. Ehkä joskus sellainen kuulakiertoharjoittelu vapailla kädenvaihdoilla ja monilla liikkeillä vois mennä. Perusteluna lähinnä se että nuo ensin mainitut lajit ei yleensä rasita samoja lihaksia eksentrisesti kuin kuulien nosto ja kämmenten/ranteiden yms. sidekudokset pääsee lepäämään.

Vaikka Ratsinkij (ja yleinen urheilutiede) sanookin spesifisemmän harjoittelun, eli tässä tapauksessa kuulalenkkien, olevan tehokkaampaa, niin silloin kun mun kroppa vaati lepoa varsinaisista GS-treeneistä, niin ehkä parempi tehdä jotain muuta kuin kuulalenkkiä välipäivinä. JMO.


Tästäkin sama kokemus. Ei oikein paikat kestä, jos palautuspäivinäkin pitää kuulia puristaa.

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 30, 2010 11:39 am 
Poissa
Pro-kahvakuulajauhaja
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 3:59 pm
Viestit: 442
Paikkakunta: Jokioinen
Joo, eipä sitä malttanut kauniina aurinkoisena talvipäivinä pysyä sisällä tekemässä kuulalenkkiä, vaikka miten latoisi faktaa pöytään, että sillä sitä tulosta syntyy, eikä hiihtämällä.Tällaisessa sumukelissä kuulalenkkiä tekee sitten ihan mielellään.

_________________
Богатырь


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 30, 2010 2:47 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Itse olen huomannut että intervallit jerkissä ovat lisänneet tulosta :idea: Esim Liedossa :!:
Intervallilla kunto nousee nopeasti ja lopetettua laskee nopeasti :idea:
Tempauksessa en ole saanut intervalli nostoja parantamaan tuloksia :!: Yksi syy on siinä että pacen pitäisi olla niin kova että pitäisi muuttaa tekniikkaa :evil:
Välipäivinä olen tehnyt extra mobbaa ja ravistelua. Mulla ainakin juoksu lisäisi polvien rasitusta ja alkaisi haittaamaan jerkkiä :evil: Koitin joskus hyppiä hyppynarulla välipäivinä,mutta tulos oli sama kuin puristimien kanssa,jumiin meni [smilie=11.gif] . Voin tehdä 6 kertaa viikossa treenin mutta en Juhan kaltaisia 12-14 000 kg:n pläjäyksiä :evil: Mulle onnistuu 6 x n 4-5000kg:n treenit viikossa
eli n 20-25 000 kg:tä. Mulle tuntui paremmalta jakaa sama kilomäärä 6 osaan kuin 3 osaan :mrgreen:
Yksilöllistä.
Olen huomannut saman jutun kuin Juha,että parhaat tulokset antavat 20-24-28kg:n kuulat.
16kg on kevyt ja 32kg on pikkuisen liian raskas( :oops: häpeällistä)
Apuliikkeet ovatkin sitten mielenkiintoisempi juttu.Uskon että siinä henkilökohtainen juttu on tosi tärkeää. Itse en ole kokenut että mikään apuliike olisi suoraan auttanut voimakkaasti tuloksiini :idea:
Parhaiten räkkiini on auttanut hoidot,jotka ovat muuttaneet liikkuvuuttani voimakkaasti,etenkin ongelma alueilla :idea: Toiseksi eniten on auttanut Rudnevin combo jossa räkkiä kehitetään 3 pacella aina 10min asti. Sitten tehdään 4 pacella 10min asti jne.
Hyppykyykyt tuntuivat auttaneen mutta polveni( 2 kert leikattu) kuormittuu liikaa ja joudun annostelemaan hyppykyykkyjä [smilie=11.gif] .
OAJ tuntuu hyvältä mutta 32kg:n kuula toispuoleisesti ,rasittaa mulla joskus selkää [smilie=11.gif] eli sitäkin pitää annostella :evil: Koska mulla on kohtuullinen yläräkki niin OAJ ei ole mulle ykkösasia.
Swingillä olen saanut forkkuni useasti kunnon jumiin [smilie=11.gif] .Mä en ole onnistunut saamaan lisä nostoja tempaukseen swingillä :evil:
Runko pitää olla treeneissä mutta cybergenetic system on ainoa ,millä voi pitää itsensä eheänä :idea:
Siihen ajattelin kokeilla ottaa mukaan vielä kinesiologian testejä ,kertomaan mikä on sopiva määrä :mrgreen:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 30, 2010 7:32 pm 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
jake heke kirjoitti:
Itse olen huomannut että intervallit jerkissä ovat lisänneet tulosta :idea: Esim Liedossa :!:
Intervallilla kunto nousee nopeasti ja lopetettua laskee nopeasti :idea:
Tempauksessa en ole saanut intervalli nostoja parantamaan tuloksia :!: Yksi syy on siinä että pacen pitäisi olla niin kova että pitäisi muuttaa tekniikkaa :evil:
Välipäivinä olen tehnyt extra mobbaa ja ravistelua. Mulla ainakin juoksu lisäisi polvien rasitusta ja alkaisi haittaamaan jerkkiä :evil: Koitin joskus hyppiä hyppynarulla välipäivinä,mutta tulos oli sama kuin puristimien kanssa,jumiin meni [smilie=11.gif] . Voin tehdä 6 kertaa viikossa treenin mutta en Juhan kaltaisia 12-14 000 kg:n pläjäyksiä :evil: Mulle onnistuu 6 x n 4-5000kg:n treenit viikossa
eli n 20-25 000 kg:tä. Mulle tuntui paremmalta jakaa sama kilomäärä 6 osaan kuin 3 osaan :mrgreen:
Yksilöllistä.
Olen huomannut saman jutun kuin Juha,että parhaat tulokset antavat 20-24-28kg:n kuulat.
16kg on kevyt ja 32kg on pikkuisen liian raskas( :oops: häpeällistä)
Apuliikkeet ovatkin sitten mielenkiintoisempi juttu.Uskon että siinä henkilökohtainen juttu on tosi tärkeää. Itse en ole kokenut että mikään apuliike olisi suoraan auttanut voimakkaasti tuloksiini :idea:
Parhaiten räkkiini on auttanut hoidot,jotka ovat muuttaneet liikkuvuuttani voimakkaasti,etenkin ongelma alueilla :idea: Toiseksi eniten on auttanut Rudnevin combo jossa räkkiä kehitetään 3 pacella aina 10min asti. Sitten tehdään 4 pacella 10min asti jne.
Hyppykyykyt tuntuivat auttaneen mutta polveni( 2 kert leikattu) kuormittuu liikaa ja joudun annostelemaan hyppykyykkyjä [smilie=11.gif] .
OAJ tuntuu hyvältä mutta 32kg:n kuula toispuoleisesti ,rasittaa mulla joskus selkää [smilie=11.gif] eli sitäkin pitää annostella :evil: Koska mulla on kohtuullinen yläräkki niin OAJ ei ole mulle ykkösasia.
Swingillä olen saanut forkkuni useasti kunnon jumiin [smilie=11.gif] .Mä en ole onnistunut saamaan lisä nostoja tempaukseen swingillä :evil:
Runko pitää olla treeneissä mutta cybergenetic system on ainoa ,millä voi pitää itsensä eheänä :idea:
Siihen ajattelin kokeilla ottaa mukaan vielä kinesiologian testejä ,kertomaan mikä on sopiva määrä :mrgreen:


Oletko varma, että Liedon työntö Pr tuli intervalleista vai tuliko se sittenkin siitä Rudnevin kombon 10 minuutia 3 rpm räkki treenistä? Meinaan että onhan sulla aikaisemminkin tehoja ja voimaa ollut, mutta räkki ei ole toiminut?
Toisalta kuten sanoin niin alussa intervallit on hyviä kunnon nostaja, mutta kisatulokseen tarttis myös hyvä räkki ja sitkeyttä 10 minuuttiin. Toisaalta ihan sama, kunhan homma toimii SINULLE :!:

Tuo välipäivien laji pitää etsiä jokaiselle henkilökohtaisesti. On tullut tosi vähän tehtyä mitään muuta kuin hyötyliikuntaa ja jotain painoliivikävelyä moneen vuoteen. Pyöräily sujui hyvin nuorena. Uinti on mukava ja tehokasta. Hiihto sujui aikaisemmin, mutta tänäkin talvena jäi tosi vähälle. Soutu kiinnostaa, mutta epäroin ostaa isoa rakkinetta kotiin tielle. Paljon istumisen jälkeen juoksu olisi hyvää vastapainoa ja kotoa pääsisi helposti liikeelle, mutta en ole koskaan hirveästi juossut lenkkiä enkä tiedä miten se sujuu tarpeeksi lepposena. Hyppynarua tuli muutama vuosi sitten tehtyä ja se sujui kunhan ei aloittanut liian rankasti tauon jälkeen ,Hmm... Mikä sulla hyppynarulla jumittaa?

Kyykkyhypyt toimii, mutta mäkin uskon että niiden kanssa pitää seurata tarkasti polvien kestoa. Voi olla ettei ne mun SI-niveletkään tykkää kyykkyhypyistä, mutta tutkitaan ja testataan vielä.

Mä luulen että OAJ:ssa esim. kisakuulalla 10 minuuttia per käsi nopeammalla temmolla tai 4 kiloa raskaammalla 10 minuuttia per käsi silllä temmolla millä menne olis ehkä parempi idea kuin vielä raskaammat 10-20 toistoa.

Millaisia kinesiologisia testajä ajattelit? Katsoitko sä niitä Gym movement biofeedback testi pätkiä toisesta ketjusta?

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 30, 2010 8:18 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Juha,olet siinä kyllä oikeassa että PR oli yhdistelmä räkki juttuja+intervallia :idea:
Jos teen pelkästään pitkiä sarjoja ,niin huono räkki jumittaa mun olkapäät ja tulokset lähtevät alaspäin :evil: ,ainakin ennen :idea: Tempaus minua hämmästyttää :shock: :?:
Se tuntuu menevän/pysyvän surullisen matalalla tasolla :evil: 2min per käsi toimii,oli sitten kuula 20-24-28kg. Harmillisinta on että en tiedä mistä kiikastaa :?:
Hyppynarulla hyppimisessä menivät jalat(polvet ja jalkaholvi) kipeäksi tai jumiin :evil:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 31, 2010 5:03 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
No miettikääs isot miehet kuinka kovat voimat kohdistuu pohkeisiin hyppynarulla pomppiessa. Useimmat kun vielä juoksevat kanta-astumalla ja näin pohkeet (ja samassa jalkapöydän/nilkan luut, lihakset ja sidekudokset) ovat surkastuneet. Ja sitten yhtäkkiä päkiöille pomppimaan. Ja kun vielä huono tekniikka alussa yleensä pistää pomppimaan liian korkeita hyppyjä.

Ei toimi hyppynaru siis ainakaan palauttavana. Jumi tai jopa marssimurtuma jalkapöydän luihin edessä väistämättä. Been there, done that. :D

Eli juoksemaan vain, päkiöllä siis, niin kuin luonto meidät tarkoitti...

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 31, 2010 6:28 am 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
Laitan kommenttia näihin sun näihin sun kommenteihin, ettet muutu näkymättömäksi :lol:
Kesti vaan kun aika on rajallista, hidas kirjoittaja ja vastaukset kait aika ilmiselviä.

marks kirjoitti:
Tuollaisella muulla touhuamisella voi olla myös mieltä piristävä vaikutus, mikä ei ole pikkujuttu sekään?


Kuinka tärkeää riippuu varmaan luonteesta. Jos on tälläinen kuulaholisti tai muuten sinnikäs kun johonkin rupeaa, niin silloin se ei tietty ole ihan niin tärkäää, mutta ADHD tyypille elinehto.

marks kirjoitti:
Voisiko päätellä että: oheistreeniksi se mikä maistuu ja toimii mutta kuitenkin lajitreeni järkevillä painoilla vie eteenpäin, ja lajitreenin määrä/osuus on suoraan verrannollinen menestymiseen (=kehittymiseen)? Jos tavoite edistyminen lajissa, silloin lajitreenin osuus kaikesta käytettävissä olevasta treeniajasta kannattaa olla suuri?


Näinhän se taitaa mennä. 10 000 tunnit treenit mestaruussääntö jne.

marks kirjoitti:
Sauvakävely ei jumita vaikka ei olekaan muuten kauhean seksikästä.

Hyppynarulla hyppiminen jumittaa kyynärvarret, olkapäät ja niskan ainakin mulla. Mielestäni täysin yliarvostettu kuntoiluväline :)


Sauväkävely unohtu. Ei one mulle liian epäseksikästä, been there done that buumin alussa vaikaa moni "katseli perään". Tosin harvoin. Lisää tehoja vois varmaan ottaa painoliiveillä ja sopivan mäkisellä maastolla ja vois olla helpompaa polvi ja muille nivelille. Voisin ottaa ohjelmaan jos juokse ei maistu, sillä vaimosta, kaverista ja naapurista voisi saara säännöllistä seuraa lenkille.

Mulla hyppynaryt jumitti vai pohkeen jos aloitin liian innokkaasti (eli liikaa volyymiä ) tauon jälkeen. Sullehan voisi sopia se hyppynaru ilman narua :lol: jos normaali liike jumittaa istumisen jäykistämään rintarankaa. Tai ehkä sulle olis mielekäämpää normaali varjonyrkkeily, joka vois avata niitä hartioitakin?

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 31, 2010 6:32 am 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
Heikki kirjoitti:
No miettikääs isot miehet kuinka kovat voimat kohdistuu pohkeisiin hyppynarulla pomppiessa. Useimmat kun vielä juoksevat kanta-astumalla ja näin pohkeet (ja samassa jalkapöydän/nilkan luut, lihakset ja sidekudokset) ovat surkastuneet. Ja sitten yhtäkkiä päkiöille pomppimaan. Ja kun vielä huono tekniikka alussa yleensä pistää pomppimaan liian korkeita hyppyjä.

Ei toimi hyppynaru siis ainakaan palauttavana. Jumi tai jopa marssimurtuma jalkapöydän luihin edessä väistämättä. Been there, done that. :D

Eli juoksemaan vain, päkiöllä siis, niin kuin luonto meidät tarkoitti...


Tuo on kyllä varmaan oikea hypoteesi monelle, mutta jos näin on niin silloihan myös tuo varvasjuoksu pitää ajaa sisää TOOOODELLA varovasti tai samat ongelmat tiedossa kuin hyppynarun kanssa, vai?

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 31, 2010 7:57 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Nimenomaan näin, Juha. Mä aloitin vuosi sitten jalkapallonurmella pikkuspurteilla ja siitä nousujohteisesti etiäppäin. Nyt kestää jalat kestopäällysteelläkin täysvauhtisen runttaamisen, pohkeet on jo sopeutunut (ja toivottavasti edes vähän kehittynyt). :)

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 31, 2010 8:32 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
Itse olen huomannut, että teknisesti parhaat työnnöt tulevat, kun tekee viimeisten intervallisarjojen ensimmäisiä toistoja. Yhdessä pitkässä sarjassa ne jäävät tulematta, mutta kokeneemmilla voi olla toinen juttu.

Heiluri rasittaa kyynärvarsia, mutta ilmeisesti pudotusvaiheen puuttuminen vaikuttaa niin, ettei se siirry kovin hyvin tempaukseen. OAJ tosiaan toispuoleisena rasittaa aika häijysti rintarankaa, tulee ongelmia, jos liikaa tekee, kuten Jake totesi. Hyppykyykky on mahtava apuliike, jos kestää tehdä.

Väliäpäivän liikunnan pitäisi käsitykseni mukaan olla mitä tahansa, missä ei tule suuria "voimapiikkejä", siis melko tasaista, pehmeää liikuntaa. Hyppynaru ei siihen taida sopia. Uinti on ehdoton ykkönen ja soutu ja sauvakävely myös tosi hyviä. Hiihdon tasatyöntö on mukava vastaliike tempaukselle (voimantuotto päinvastaiseen suuntaan), mutta rasitusta tulee helposti liikaa.

Kun Juha tuossa avauksessa mainitsi epäspesifin punttauksen vain jumittavan, miten tarpeellisia apuliikkeitä jalkakyykky ja pystypunnerrus lienevät? ilmeisesti ainakin osa huipuista tekee niitä.

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 31, 2010 9:08 am 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
Kojak kirjoitti:
Kun Juha tuossa avauksessa mainitsi epäspesifin punttauksen vain jumittavan, miten tarpeellisia apuliikkeitä jalkakyykky ja pystypunnerrus lienevät? ilmeisesti ainakin osa huipuista tekee niitä.


Mä itse en tekis muuten kuin satunnaisesti täydellä liikeradalla lihashuolto/liikerata mielessä. Raskaalla kyykkäämisellä mä ainakin saan vaan epäoleellisia lihaksia jumiin kuten sisäreidet, pakarat ja alaselkä. Pystypunnerrus vastaavasti jumitta helposti olkapään ja ärsyttää hauiksen jännettä. Satunnaisti ok, mutta ei mielestäni tarpeeksi spesifisiä työntöön. JMO.

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 31, 2010 10:09 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Huippujen treeni pitääkin erottaa tavisten treenistä. Ja tavisten ei missään nimessä kannata treenata huippujen ohjelmalla.

Lähellä omaa potentiaaliaan olevan nostajan täytyykin tehdä konjugaatio-menetelmällä harjoitusohjelmaan muutoksia, jotta kehitys ei pysähdy. Tavis kehittyy lajinomaisellakin treenillä. Huipuilla on palautumis- ja ravintotekijät yleensä tavista paremmassa kuosissa ja vähän enemmän toistoja takana, eli kuormituksen sieto eri tolalla kuin taviksella.

Jos konjugaatiomenetelmä kiinnostaa enemmän niin Louie Simmonsin juttuja kannattaa lueskella. Perusprinsiippi on että noin kolmen viikon välein muutos treenissä estää kehityksen tasaantumisen. Ja nää muutokset on isompia kuin että teenkin kasin kympin sijasta. :D

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 117 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com