Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Ti Touko 07, 2024 4:04 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

2+ GS-kisassa nostaneilta: Millaisia ovat olleet kisaennätyksesi verrattuna treeniennätyksiisi?
Treeniennätykseni ovat olleet selvästi suurempia 9%  9%  [ 1 ]
Treeniennätykseni ja kisaennätykseni ovat olleet suurin piirtein samoja 27%  27%  [ 3 ]
Kisaennätykseni ovat olleet selvästi suurempia 64%  64%  [ 7 ]
Ääniä yhteensä : 11
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Huhti 30, 2010 3:00 am 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: La Heinä 05, 2008 12:02 pm
Viestit: 1385
Paikkakunta: Helsinki
Aikaisemmin foorumilla oli juttua siitä, pitäiskö treeniennätyksetkin hyväksyä joihinkin ennätyskirjoihin. Siihen keskusteluun tässä enempää palaamatta, ilmeni että jotkut nostajat kokivat kisatilanteen nostotulostensa kannalta eduksi, toiset haitaksi. Uteliaisuudesta, jakauman selvittämiseksi kysynkin nyt, kahdessa tai useammassa GS-kisassa nostaneilta: Millaisia ovat olleet kisaennätyksesi verrattuna treeniennätyksiisi? Miksi?

Itselläni on kisaennätykset olleet aina kirkkaasti parempia kuin vastaavien aikakausien treeniennätykset. Johtuen siitä että kisoissa virtaa adrenaliini ja tsemppaan enemmän, kisoja varten lepään perusteellisemmin ja syön tarkemmin, treenatessa tuomaroin itteäni tiukemmin kuin mua on kisoissa tuomaroitu, ja kisoissa on kuulat olleet mulle vähän helpompaa mallia (kisoissa Fedorenko-tyyppisiä, kotona Leokot joilla en saa niin taloudellista otetta).

Miten teillä?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 30, 2010 8:27 am 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Useimmiten kisoissa 20-30% parempi tulos kuin ennen kisoja treenatessa :!: Samat syyt kuin edellisillä. Viikon palautuminen ennen kisoja ,sekä mental preparation :idea: Adrenaliini+ Dinglen zemppaus tekevät loppusilauksen ja tuovat vielä muutaman lisänoston :mrgreen:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 30, 2010 10:43 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
No mä olen vastannut, notta melkein samat treenissä ja kisassa. Mun kisakokemus on toki monia muita vähäisempää, mutta noin 10% tulee lisää kisassa.

Se johtuu oikeastaan mun valmistautumismetodista. Mä haluan tehdä mielenrauhani vuoksi jo valmistautumisvaiheessa niin kovat treenit pohjille, että tiedän kisatilanteessa pystyväni johonkin tiettyyn tasoon. Eli pace on harjoiteltu ja aika kun tiedetään jo ennalta niin siinähän se.

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 30, 2010 12:09 pm 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 12:49 pm
Viestit: 1702
Paikkakunta: Lieto
Mulla menee samoihin.
Mun virhe on ollut se että lähden kisaamaan liian rauhallisesti, pelkään meneväni maitohapoille ja huomaan vasta lopussa että paukkuja olisi ollut paljon paljon nopeampaankin tahtiin. Viimeisellä minuutilla aloitettu loppukiri ei enää tulosta oleellisesti auta ja potuttaa kun suorituksen jälkeen ei ole "kaikkensa antanut"-olo. :roll:
(-Asia mikä täytyy tulevaisuudessa korjata... :? )


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 30, 2010 12:45 pm 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
Kisoissa en ole saanut PR:iä rikottua. Tai ekoissa kisoissa LC 2007 joulu sain kun roikotin kuulia jne. mitä en ollut kotona tehnyt (oli silloin sallittua).
Muuten alisuorituksiin on erinäisiä syistä: ole lähtenyt liian kovaa ja hyytynyt (yleisin syy), sairastellut ennen kisoja, tai valmistautuminen suoritukseen ollut huono (SM 2009 tempauksessa kuulan mankkaus) ja ainakin tempaus PR on vaikea saada jos en tehnyt maksimisuorituksen työnnössä alle vaikka oliskin puolituntia - tunti lepoa välissä.

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 30, 2010 1:20 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Harvoin teenkään täysiä aikoja treenissä->ei ennätyksiä.
Harjoittelu ajatukseeni ei kuulu kuluttaa kilpailunälkää kovilla treenienkoilla.
On tietty poikkeuksia kuin tämä mun 24 kg tempaus MM-kisoissa 145 ja nyt olen rebinyt 160.
Kisasuorituksessa on kaikki pelissä ja flow-tila. Treenissä volyymit kyllä kovat mutta kisoissa ne tulokset tulisi tehdä :twisted:

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com