Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on To Maalis 28, 2024 8:27 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kun voimasta uupuu
ViestiLähetetty: Ke Joulu 05, 2007 11:20 am 
Poissa
Kaikkien pääkouluttajien äiti

Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 6:34 am
Viestit: 175
Oon tullu nyt siihen tulokseen, että mun perusvoimatasot eivät oo riittävät gs:ään. Mikä olisi järkevin tapa lähteä niitä parantamaan?

Omana ajatuksena olisi 2-3 kertaa viikossa Tsatsoulinen power to people tyyppinen lähestyminen. Eli kaksi liikettä ja 2 kertaa vitonen. Ei apuliikeitä.
Liikeinä ainakin maastaveto ja toinen sitten pystypunnerrus tahi penkki. Vastuksenlisäyksenä jonkinlainen askeltyyppinen syklitys ptp ohjelman mukaan.

Tollainen minimaalinen ohjelma antaisi vielä intoa ja säästäisi energiaa kuultreeniin, joita ei tosin samoina päivinä kuin kuulatreeniä.

Mitä miltä. järkeä vai ei? Mitä muuttaisitte?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Kerro lisää...
ViestiLähetetty: Ke Joulu 05, 2007 7:19 pm 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
Vai GS:ää?

Millä kuulilla treenaan nyt ja kuinka pitkiä sarjoja teet aikana ja toistoina?

Mikä on sun tavoite?

Toki toikin on hyvä pohja jos sulla ei ole aikaisempaa voimaharjoittelutaustaa, mutta GS foorumeilla monesti neuvotaan käyttämään lajinomaisempia harjoitteita, kuten raskaampia yhden käden työntöjä, heilutuksia ja kyykkyhyppyjä ,yms.

T:Juha

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Joulu 06, 2007 4:16 pm 
Poissa
Kaikkien pääkouluttajien äiti

Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 6:34 am
Viestit: 175
Jaa mun tavote, Suomen mestaruus syksyllä 2008 :lol: , no ei vaiskaan. Tyytyväinen itseeni olisin jos pystyisin tekemään kelvollisen urheilusuorituksen 32kg kuulilla näin aluksi........matka vaan tuohon tuntuu aikas pitkältä.

Jotain tuloksia. Nää on semmosia kotitulos juttuja ja ei ihan tappiin vedettyjä.
Tempaus 10min n60/käsi, kuula 16 kg. Työntö 7min n50, kuulat 16+16 kg. Lc 10 min n60kpl kuulat 16+16.

Kahdella 24kg:llä lähinnä teen lyhyitä sarjoja tai yhdellä kuulalla yhdenkäden aikasarjoja 32 kg:llä teen vielä lyhyempiä yhdenkäden sarjoja ja kahdella 32kg teen lähinnä kuolemaa :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: ok
ViestiLähetetty: To Joulu 06, 2007 7:31 pm 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
Eli jos sun tavoite on GS menestys, niin voimaa kannattaa hankkia GS spesifisesti. Kato mun vastaus Janille Aikasarjat viestiketjusta. Uskoisin että se on kelpo tapa hankkia GS spesifistä voimaa, sillä voima on spesifistä liikkeen, nivelkulmien, liikenopeuden yms. suhteen, joten esim. maven ja MP kasvatus ei tuo suhteessa hirveen hyvää voiman kehitystä GS:ään. Toki niitäkin voi tehdä, mutta ne eivät saa viedä voimia GS spesifiseltä harjoittelulta.

Tää on vain mun vaatimaton :oops: mielipide vuosien urheiluvalmennusmatskun lukemisen ja omien kokemusten jälkeen, mutta itse teet niin kuin tahdot.

T:Juha

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 11, 2007 7:40 pm 
Poissa
Kaikkien pääkouluttajien äiti

Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 6:34 am
Viestit: 175
Kiitos Juha vinkeistäsi. Tuo postisi aikasarjaketjussa on hyvää luettavaa.
Oon nyt käyny tekemässä sitä mavea jo ihan vaihtelun vuoksikin, samalla kun käyn sisäsoutamassa, ajatuksella että fressinä pois salilta. Katellaan ja kuulostellaan. :roll:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com