Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on To Huhti 25, 2024 2:32 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 04, 2008 7:57 pm 
Poissa
Kävelevä Kahvakuulafyysikko
Avatar

Liittynyt: Pe Joulu 07, 2007 5:33 am
Viestit: 433
80% Mun mielestä Ginko tarkoitti tuossa intensiteettiä toistoista eikä maksimista. Eli kun treenataan GS spesifistä voimakestävyyttä, ei ylitetä yhdessä sarjassa 80% maksimista.
Esim. tempausmaksimi 200, niin harjoittelussa heilutaan alueella 25-80% eli 50-160.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 18, 2008 6:06 am 
Poissa
Janimal
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:17 am
Viestit: 1785
Paikkakunta: Hämeenlinna
Onko olemassa jotain suuntaviivoja, kuinka kauan jotain tiettyä "kautta" voi/kannattaa tehdä, jotta sen teho säilyy? Jos ajatellaan, että onkin vain esim. yhdet kisat vuodessa, niin onko järkevää tehdä voima-/peruskautta esim. 6 kk ja sitten valmistautua kisaan 2 kk?

Tää kysymys tulee siitä, että tuntuu että mun itseni pitää varmaan tehdä aika tukevasti voimaharjoittelua tässä jonkin aikaa, jotta nuo 16 kg pallot ei enää heittelisi miten sattuu... :oops:
Jos siis suunnitelen vaikka 2/3 voimaa ja 1/3 voimakestävyyttä peruskauden, niin miten pitkään se voi kestää?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 18, 2008 6:42 am 
Poissa
Janimal
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:17 am
Viestit: 1785
Paikkakunta: Hämeenlinna
marks kirjoitti:
Sun ehkä kannattaisi tehdä se yliheittokausi ensin, eli siihen voimaa ja perusaisioita. Mä sanoisin muutaman tapaamisen perusteella että yläasennon stabilisointiin kannattaisi vaikuttaa. Ehkä pystypunnerrus voisi olla hyvä mutta itse asiassa koko olkapääalueen vahvistaminen eri suunnista. Eli vetoliikkeitä myös.


Joo, juuri tuo on mun "heikoin lenkki", ja siihen alueeseen mun pitää panostaa kunnolla ja tehdä voimapohjaa muutenkin koko kropalle.

Mulla taisi noi kausitermit mennä vielä sekaisin.. Mutta tarkoitit siis, että perusvoimatreenia (Kyykyt, leuat, heilautukset, punnerrukset jne) enimmäkseen ja sen lisäksi peruskuntotreeniä (juoksu, pyöräily, kevyet heilurit, jne.)??

Varmaan noi kisaliiikkeetkin kannattaa pitää siinä määrin mukana, että tekniikka pysyy muistissa ja jopa kehittyisi pikku hiljaa?

Vaikuttaa siltä, että saan väsätä itselleni aika monipuolisen ohjelman kevääksi/kesäksi! Kivaa! 8)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 61 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com