Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Ma Huhti 29, 2024 2:19 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 120 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Edustusjoukkueet 2010
ViestiLähetetty: Su Loka 10, 2010 7:02 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Niin kyllä mielestäni SM-kisojen tulokset ovat ykkösasemassa valintoja tehdessä!
Sen jälkeen jos ns ykkösnostaja haluaa luovuttaa paikkansa niin ok, esim johonkin muuhun sarjaan osallistumalla tai lähtemättä edustamaan.
Tässä kait ei ole mitään epäselvää :?:
SM kisojen jälkeen tuloksilla ei edustamisen vuoksi ole mitään merkitystä, muutoinhan näissä cup yms kisojen seurauksena ykkösnostaja voisi vaihtua aika usein... Kun ei sattunut olemaan silloin kunnossa.
Eli mielestäni SM arvo on se mitä kannattaa kunniottaa ja urheilijan keskittymis rauha taattu.

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Edustusjoukkueet 2010
ViestiLähetetty: Ma Loka 11, 2010 4:34 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
marks kirjoitti:
Kuka on painostanut ja ketä? Valiokunnan kesken on väännetty pelisäännöistä mutta edelleen tuon simon kiteyttämän kuvion mukaan on menty. Vai olenko missannut jotain?

Minä koen että olen saanut osakseni painostusta valiokunnalta (ja valvonut yöni sen vuoksi). Tämä painostus on vaikuttanut myös muihin naisiin ja heidän valmistautumiseen.

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Edustusjoukkueet 2010
ViestiLähetetty: Ma Loka 11, 2010 5:52 am 
Poissa
Pro-kahvakuulajauhaja
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 3:59 pm
Viestit: 442
Paikkakunta: Jokioinen
Ilmoittauduin kyllä +95 kg sarjaan Biathlon ja LC 32, Biathlonissa on ko sarjassa SM3 ja SM2, eikö riitä näytöksi vai tökkikö selaimen javascript ilmoittautuessa?

Mullahan on paino aika tarkkaan 95 jatkuvasti, eli voin olla tilanteen mukaan joka alle 95 kg tai alle 105 kg sarjassa

_________________
Богатырь


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Edustusjoukkueet 2010
ViestiLähetetty: Ma Loka 11, 2010 6:02 am 
Poissa
Vanhan koulun voimailija
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 10, 2009 5:18 pm
Viestit: 268
Paikkakunta: Oulu, Finland
maakku kirjoitti:
marks kirjoitti:
arikaiko kirjoitti:
Jos menisin yleiseen niin jokuhan ei sitten pääsisi mukaan ollenkaan!! Minusta olisi mukavaa että mahdollisimman moni halukas pääsisi mukaan.


Tämän takia kyselin juuri josko naiset olisivat menneet 35+ sarjaan, koska nuorempiin olisi halukkaita tulijoita.



Siis me kaikki kolme?


Ymmärrän yskän, ja olen valmis arvioimaan uudestaan halukkuuttani kisaan. Pyydänkin avoimuuden ja urheiluhengen nimissä Markoa (ja/tai valiokuntaa) nimeämään sen jota hän/se kaavailee tilalleni avoimen amatööriluokan -68kg sarjaan. Se helpottanee päätöksentekoani [smilie=14.gif]

_________________
2009/13: Sweat and sweet 16kg
2010/14: Kohti kymmentä minuuttia ja sen yli
2011/15: Voiko kahvakuulaa käyttää hattuna/kuntoutusvälineenä?
2012: Jotta muistaisin olla kuulani edessä nöyrä mutta peloton


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Edustusjoukkueet 2010
ViestiLähetetty: Ma Loka 11, 2010 6:32 am 
Poissa
Vanhan koulun voimailija
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 10, 2009 5:18 pm
Viestit: 268
Paikkakunta: Oulu, Finland
marks kirjoitti:
Rouva kirjoitti:
marks kirjoitti:
Kuka on painostanut ja ketä? Valiokunnan kesken on väännetty pelisäännöistä mutta edelleen tuon simon kiteyttämän kuvion mukaan on menty. Vai olenko missannut jotain?

Minä koen että olen saanut osakseni painostusta valiokunnalta (ja valvonut yöni sen vuoksi). Tämä painostus on vaikuttanut myös muihin naisiin ja heidän valmistautumiseen.


Olen pahoillani jos olen aiheuttanut sinulle pahaa mieltä, se ei ole ollut tarkoitus. Kuitenkin, kuten täälläkin ja valiokunnan sähköpostiviesteissä on todettu, sinun tai kenenkään muunkaan ei tarvitse siirtyä mihinkään sarjaan jos et halua.

Maakku, Johanna oli halukas siis tuohon +68 sarjaan aikuisiin. Muita ei tietääkseni ole naisten aikuisiin tuloillaan. Minä ja Kimmo ehdotimme että josko Rouva olisi mennyt ikähenkilöhin, Johanna olisi päässyt tuohon aikuisiin. Mun ehdotus täällä muillekin naisille perustui siihen että jos joku muukin olisi mennyt Rouvan kanssa ikähenkilösarjaan, olisi tullut sinnekin sitten useampi nostamaan. Mutta se oli vain ehdotus, ja nostajalla on valta päättää.

Käytäntö on siis se, että SM:ien kovin saa valita sarjan ensin, ja jos on kyseessä ikähenkilöihin pääsevä nostaja hänellä on valittavinaan sekä ikähenkilösarja että aikuisten sarja, koska aikuisten sarjoissa ei ole yläikärajaa.

Pyydän anteeksi kaikilta keitä nämä ehdotukset ovat loukanneet, tarkoitus ei ole ollut vähätellä ketään ihmisinä tai nostajina, enkä jatkossa ehdottele enää mitään vaan kirjaan toiveet listaan. Itse olen sitä mieltä että ikähenkilösarja on yhtä arvokas kuin aikuisten sarja mutta se on vain mun mielipide. Koko valiokunta pääsee listaan käsiksi ja muokkaamaan sitä, eli se ei ole yksin mun käsissä. Jos on ideoita miten kannattaa toimia ensi vuonna tämän suhteen paremmin, ilmoitelkaa. Tämä on tärkeä sekä herkkä juttu varmaan kaikille osallisille, ja tavoite on että prosessi on reilu ja avoin mutta jos näin ei ole niin sitä pitää muuttaa.


Kiitos Marko, pitihän sitä vähän lypsää... mutta reilun pelin ja avoimuuden hengessä aloita seuraavaksi tällälailla, äläkä vihjaile [smilie=14.gif]
t. maarit

_________________
2009/13: Sweat and sweet 16kg
2010/14: Kohti kymmentä minuuttia ja sen yli
2011/15: Voiko kahvakuulaa käyttää hattuna/kuntoutusvälineenä?
2012: Jotta muistaisin olla kuulani edessä nöyrä mutta peloton


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Edustusjoukkueet 2010
ViestiLähetetty: Ma Loka 11, 2010 8:12 am 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: To Huhti 16, 2009 3:07 pm
Viestit: 654
marks kirjoitti:
Rouva kirjoitti:
marks kirjoitti:
Kuka on painostanut ja ketä? Valiokunnan kesken on väännetty pelisäännöistä mutta edelleen tuon simon kiteyttämän kuvion mukaan on menty. Vai olenko missannut jotain?

Minä koen että olen saanut osakseni painostusta valiokunnalta (ja valvonut yöni sen vuoksi). Tämä painostus on vaikuttanut myös muihin naisiin ja heidän valmistautumiseen.


Olen pahoillani jos olen aiheuttanut sinulle pahaa mieltä, se ei ole ollut tarkoitus. Kuitenkin, kuten täälläkin ja valiokunnan sähköpostiviesteissä on todettu, sinun tai kenenkään muunkaan ei tarvitse siirtyä mihinkään sarjaan jos et halua.

Maakku, Johanna oli halukas siis tuohon +68 sarjaan aikuisiin. Muita ei tietääkseni ole naisten aikuisiin tuloillaan. Minä ja Kimmo ehdotimme että josko Rouva olisi mennyt ikähenkilöhin, Johanna olisi päässyt tuohon aikuisiin. Mun ehdotus täällä muillekin naisille perustui siihen että jos joku muukin olisi mennyt Rouvan kanssa ikähenkilösarjaan, olisi tullut sinnekin sitten useampi nostamaan. Mutta se oli vain ehdotus, ja nostajalla on valta päättää.

Käytäntö on siis se, että SM:ien kovin saa valita sarjan ensin, ja jos on kyseessä ikähenkilöihin pääsevä nostaja hänellä on valittavinaan sekä ikähenkilösarja että aikuisten sarja, koska aikuisten sarjoissa ei ole yläikärajaa.

Pyydän anteeksi kaikilta keitä nämä ehdotukset ovat loukanneet, tarkoitus ei ole ollut vähätellä ketään ihmisinä tai nostajina, enkä jatkossa ehdottele enää mitään vaan kirjaan toiveet listaan. Itse olen sitä mieltä että ikähenkilösarja on yhtä arvokas kuin aikuisten sarja mutta se on vain mun mielipide. Koko valiokunta pääsee listaan käsiksi ja muokkaamaan sitä, eli se ei ole yksin mun käsissä. Jos on ideoita miten kannattaa toimia ensi vuonna tämän suhteen paremmin, ilmoitelkaa. Tämä on tärkeä sekä herkkä juttu varmaan kaikille osallisille, ja tavoite on että prosessi on reilu ja avoin mutta jos näin ei ole niin sitä pitää muuttaa.


Itse en nyt ole ihan enää kartalla tässä jutussa, mutta 'ulkopuolisena' harmittaa, että nyt vuoden 2010 LC suomenmestari näyttää jäävän ulos kisoista. Jos siis hän olisi ollut halukas tulemaan nostamaan... ?

Toiseksi, tämä amatöörisarjan viimehetken mukaantulo nyt vähän sekoitti pakkaa ja tämän johdosta on moni juttu mennyt uusiksi. Arvostan, että Ari päätti mennä nostamaan ikämiehiin, jolloin nyt sitten Ari, Marko ja minä päästään kaikki kolme nostamaan amatööreissä. Vaikka nimi on ikämiehet, tai veteraanit tai mikä tahansa, niin käytännössä se on meille mahdollisuus vain lähettää enemmän samanpainoisia nostajia ensimmäisiin Suomessa järjestettäviin MM- kisoihin. Koen, että nämä kisat ovat ennenkaikkea hyvä paikka saada näkyvyyttä lajille ja mitä enemmän siellä on suomalaisia nostajia, sen parempi!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Edustusjoukkueet 2010
ViestiLähetetty: Ma Loka 11, 2010 11:19 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Jukka kirjoitti:
tse en nyt ole ihan enää kartalla tässä jutussa, mutta 'ulkopuolisena' harmittaa, että nyt vuoden 2010 LC suomenmestari näyttää jäävän ulos kisoista. Jos siis hän olisi ollut halukas tulemaan nostamaan... ?

Minä en ymmärrä millä perusteella minun pitäisi antaa paikkani pois henkilölle, joka ei ole tiettääkseni kertaakaan kisalavalla temmannut? Missä muussa lajissa voisi tehdä kisadebyytin MM-kisoissa?

Vielä viimeisen kerran: En luovu paikastani näillä perusteilla. Ensi vuonna on uudet SM-kisat ja mahdollisuus uusilla nostajilla näyttää kyntensä.

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Edustusjoukkueet 2010
ViestiLähetetty: Ma Loka 11, 2010 12:23 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: To Huhti 16, 2009 3:07 pm
Viestit: 654
Rouva kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
tse en nyt ole ihan enää kartalla tässä jutussa, mutta 'ulkopuolisena' harmittaa, että nyt vuoden 2010 LC suomenmestari näyttää jäävän ulos kisoista. Jos siis hän olisi ollut halukas tulemaan nostamaan... ?

Minä en ymmärrä millä perusteella minun pitäisi antaa paikkani pois henkilölle, joka ei ole tiettääkseni kertaakaan kisalavalla temmannut? Missä muussa lajissa voisi tehdä kisadebyytin MM-kisoissa?

Vielä viimeisen kerran: En luovu paikastani näillä perusteilla. Ensi vuonna on uudet SM-kisat ja mahdollisuus uusilla nostajilla näyttää kyntensä.


Koska itse olen sitä mieltä, että nämä 'veteraanisarjat' ovat 100% samanarvoisia kuin yleinen luokka, en vain itse kokisi tätä tilannetta paikasta luopumisena, kun kerran pääsisin kuitenkin nostamaan. Se itse nostaminen on kuitenkin varmasti meille kaikille se tärkein juttu. Ne tulokset joita siellä tehdään, ihan varmasti saavat keskenään tasa- arvoista arvostusta täällä Suomessa.

Eli en itsekään halua mitään pahaa mieltä kenellekään tuottaa, niinkuin ei varmasti Markokaan ole tehnyt, vaan kyse on puhtaasti siitä, että mitenkä saataisiin mahdollisimman moni halukas kisoihin nostamaan. Sääntöjen mukaan kuitenkin mennään, eikä ketään pakoteta!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Edustusjoukkueet 2010
ViestiLähetetty: Ma Loka 11, 2010 12:27 pm 
Poissa
Lujaterässydän
Avatar

Liittynyt: To Touko 29, 2008 3:19 pm
Viestit: 246
Jos nyt minäkin liityn tähän keskusteluun joka tuntuu saavan omat mittasuhteet... :)

Terhiltä ei olla viemässä paikkaa, painotan ei olla viemässä paikkaa. Ketään ei olla syrjitty, kulissien takana ei olla juonittu tai ajettu erityisesti kenenkään asiaa!

Marko kiteytti hienosti pahoittelussaan asian ytimen ja yhdyn täysin siihen!!!

On ikävää, että asiat on otettu jostain syystä henkilökohtaisesti, se ei ole ollut missään vaiheessa itseistarkoitus! Valiokunnan keskusteluissa viime päivien aikana on simppelisti pyritty kasvattamaan Suomen edustusta tehokkaalla ja järkevällä tavalla, ei muuta.

Mitä tulee kysymykseen naisten edustajuuden osalta niin Johanna Iisalo jää varsin tiettävästi Terhin taakse, se on selvää, Terhi on oikeutettu paikkaansa, mutta kuten on puhuttu toimimalla samoin kuin miesten sarjassa Ari teki, olisimme saaneet kasvatettu edustusta.

[b]EHDOTAN että asia on tältä osin käsitelty[/b], mikäli asiasta jäi vielä jotain hampaankoloon niin pyydän kirjoittamaan asiasta suoraan esim. Markolle tai minulle niin selvitetään viimeisetkin erimielisyydet.

Hyvällä mielellä kaikki, yhteisellä asialla ollaan! [smilie=14.gif]

_________________
Semper paratus


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Edustusjoukkueet 2010
ViestiLähetetty: Ma Loka 11, 2010 1:43 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Hankaluutena onkin että MM-kisoissa EI OLE naisilla LC:tä tai jerkkiä :evil: Sitä harrastetaan ainoastaan WKC:n nostoissa ja Suomessa. Pääliitot IGSF ja IUKL eivät hyväksy naisilla jerkkiä tai LC:tä ,joten niitä ei nosteta MM-kisoisa :!: :idea:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Edustusjoukkueet 2010
ViestiLähetetty: Ma Loka 11, 2010 6:56 pm 
Poissa
Kahva-aktiivi

Liittynyt: La Elo 28, 2010 8:14 pm
Viestit: 34
Ilmoittaudun mukaan kisoihin Markon laittamalla lomakkeella.
Haluaisin lähteä mukaan naisten +68 kg sarjaan 16 kg:n kuulalla.
Eli samaan kuin Terhi.
Valiokunta saa päättää asian, että kuka kisoihin saa lähteä.

Johanna Iisalo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Edustusjoukkueet 2010
ViestiLähetetty: Ke Loka 13, 2010 6:19 pm 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 12:49 pm
Viestit: 1702
Paikkakunta: Lieto
Johanna kirjoitti:
Ilmoittaudun mukaan kisoihin Markon laittamalla lomakkeella.
Haluaisin lähteä mukaan naisten +68 kg sarjaan 16 kg:n kuulalla.
Eli samaan kuin Terhi.
Valiokunta saa päättää asian, että kuka kisoihin saa lähteä.

Johanna Iisalo

Terhillä näyttöä enemmän, joten hänellä oikeus kisapaikkaan.
Sääntöjen mukaan Terhi valitsee itse osallistuuko yleiseen vaiko veteraaneihin.
Ensi vuoden SM-kisoissa on taas hyvä mahdollisuus räjäyttää pakkaa... :D

Tsemppiä treeneihin kaikille!!! [smilie=14.gif]


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Edustusjoukkueet 2010
ViestiLähetetty: To Loka 14, 2010 12:22 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 4:29 pm
Viestit: 1469
Paikkakunta: Oulu
Perhana on tullut kamppailtua tämän kanssa...mutta lähdetään sitten, jos mukaan vielä ehtii. Kun on kerran amatööri mahdollisuus. Pistän vielä lomakkeellakin, mutta varmuuden varalta: Ville Oikarinen, biathlon ja lc 24kg, -78kg sarja

EDiT: enmää mitään lomakkeita osannut käyttää/löytänyt eli tämän viestin perusteella sitten.

Ainiin niitä tuloksia:

Mestaruussarja:
Biathlon SM 2009 5.
Biathlon SM 2010 4.
Biathlon MM 2009 4.

Amatöörit:
Long cycle SM 2010 2.
Biathlon Ventspils 2008 6. (Painomuunneltu tulos)
Biathlon Ventspils 2009 3.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Edustusjoukkueet 2010
ViestiLähetetty: Pe Loka 15, 2010 12:37 pm 
Poissa
Normal Strength Level

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 9:03 am
Viestit: 1687
Onko nyt sitten niin että kukaan suomalainen nainen ei nosta mestaruussarjassa? :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Edustusjoukkueet 2010
ViestiLähetetty: Pe Loka 15, 2010 12:52 pm 
Poissa
Pro-kahvakuulajauhaja
Avatar

Liittynyt: To Tammi 31, 2008 6:00 pm
Viestit: 449
Paikkakunta: Oulu
Kaisa-Liisa, tempaus 24 kg, naiset yleinen, painoluokka alle 63 kg!

_________________
Last time. No more bullshit!

Uusi treenipäiväkirja täällä:

http://arikaiko.wordpress.com


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 120 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 104 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com