Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Pe Huhti 19, 2024 6:36 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 67 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: 400 haaste
ViestiLähetetty: To Tammi 20, 2011 6:36 pm 
Poissa
Hang-around Girevik
Avatar

Liittynyt: To Tammi 20, 2011 6:03 pm
Viestit: 58
ensimmäistä kertaa kokeilin tätä.
kuula 16 kg, aika 15:45

Nyt tuntuu... ;)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 haaste
ViestiLähetetty: To Tammi 20, 2011 8:18 pm 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
Onpa täällä ihmisillä melko kovat temmot 400 haasteessa :shock:
Järjestään nopeimmilla keskimäärin 27- 28 rpm.

Onneksi ei ole kisatuomareita suorituksien tekniikkaa tässä kuntohaasteessa tuomitsemassa :lol:

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 haaste
ViestiLähetetty: Pe Tammi 21, 2011 4:36 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Kyykky pelastaa Juha :D siinä voi pitää kepeästi melko tiukkaa tahtia verrattuna esim tempaukseen.

Mutta oikeassa olet, murhaa on tuollainen tahti joka tapauksessa. :D

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 haaste
ViestiLähetetty: Pe Tammi 21, 2011 7:46 am 
Poissa
Hang-around Girevik
Avatar

Liittynyt: To Tammi 20, 2011 6:03 pm
Viestit: 58
onhan siinä ollut kova tahti... :lol:
Tempauksiin tein lukitukset, työntöihin allemeno ja sitten suoristus, kyykyissä polvet vähintään 90 asteen kulmassa. Jos mennään kyykyssä alemmas, niin sitten tietty tahtikin hiipuu.. eli tuossahan "voittaa" aikaa.. :roll:
40 kyykkyä ensimmäisellä kierroksella on aika raaka. Muissa ei tullut taukoja, mutta kyykyn kohdalla puhalsin pari ylimääräistä hengenvetoa aina kympin välein.. ;)
Vieressä oli valvoja, joka katsoi tekniikan ja laski suoritukset...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 haaste
ViestiLähetetty: Pe Tammi 21, 2011 9:15 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Eikä tällaisen haasteen henkeen kuulukaan millään kisapuhtailla suorituksilla nipottaminen. Tarkoitus on vaan rassata hengitys- ja verenkiertojärjestelmää. :D

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 haaste
ViestiLähetetty: Pe Tammi 21, 2011 10:11 am 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
Heikki kirjoitti:
Eikä tällaisen haasteen henkeen kuulukaan millään kisapuhtailla suorituksilla nipottaminen. Tarkoitus on vaan rassata hengitys- ja verenkiertojärjestelmää. :D



Toki näin, mutta niin kuin Marks ja Kukka aina muistuttaa LAATU, LAATU ja LAATU. Laatu takaa tuloksen ja jatkuvuuden ilman vammoja.

Saman tyylisen haasteen tekeminen ilman ehdottomia numerorajoja voisi olla turvallisempaa, eli siis kun tekniikka 40 toiston tavoitesetissä vaikka toistolla 35 alkaa prakaamaan, niin vaihdetaan liikettä, vaikka vain vaivaiset 5 toistoa puuttuu ja ne sai menemään pikkasen tyylistä tinkimällä. Syyllistyn kyllä itsekiin monesti numerojen mukaan vääntämiseen, mutta vähitellen alan oppia kropan kuuntelua.

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 haaste
ViestiLähetetty: Pe Tammi 21, 2011 11:28 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Mun kommenttia ei saa tulkita puolustuspuheeksi huolimattoman tekemisen puolesta. Ei missään nimessä.

Tarkoitin vain, että sen kerran kun tollaisia hullutteluja lähtee tekemään, niin silloin pitää se fokus olla just siinä eikä miettiä ryssän vektoriesityksiä. :D

Mä teen sellaisella kuulatreeniä systeemillä nyt itse, että 12 treenistä yksi on raskas, yksi keskiraskas ja loput köykäisiä tekniikkaharjoitteita. Niin tärkeäksi mä olen arvottanut tekniikan harjoittelun, eikä se silti meinaa onnistua :D

Edit: kirjoitin epäselvästi, siis mulla kun on 6 treenissä 12 aikasarjaa, niin niistä 12:sta on 1 raskas työntö ja tempaus, 1 keskiraskas työntö ja tempaus, loput kevyitä. Olikohan tuo nyt sen selvempi :D

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Viimeksi muokannut Heikki päivämäärä Pe Tammi 21, 2011 4:30 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 haaste
ViestiLähetetty: Pe Tammi 21, 2011 3:17 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 4:29 pm
Viestit: 1469
Paikkakunta: Oulu
Tahtiin sen verran, että sopivan kokoisella painolla myös tuo rive on tosi nopee. Sehän ei ole sitten mikään taloudellinen rive, vaan erittäin kuluttava. Mutta nopea se on. WKC haasteessa piti jarrutella rivessä, ettei mee yli 20rpm. Tuossa ja sitten kyykyssä se tahti tehdään. Työnnötkin menee "vain" vähän yli 20rpm. En minä ainakaan pysty kovin paljon yli 20rpm tempaamaan. Mun tekniikalla se liike nyt vaan vie niin paljon aikaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 haaste
ViestiLähetetty: La Tammi 22, 2011 5:21 pm 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
En mä halua ketään syytellä.

Mulla ainakin kevyehköllä kuulalla (<=24kg) maksimitempo tempauksessa ns. taloudellisella tyylillä ( siis ilman keskeytettyä taakseheilautusta ja aktiivista alasvetoa) on hitain noin 21-22 rpm, OAJ:ssa 23 - 24 rpm juuri mahdollista, rivessä ehkä sama ja kyykyssä noin 50 - 60 rpm riippuen setin pituudesta. Tietysti mitä raskaampaan kuulaan mennään niin tempo alkaa vähitellen hidastua. Ja noilla em. temmoilla mä kuvittelisin tulevan kisahyväksyttyjä toistoja. Vähän nopeampaa pääsee jos ei tartte olla niitä minimaalisia pysäytyksiä ja vielä nopeampaan etenkin jos tekee aktiiviset alasvedot.

Mutta jos Mun pitäis tehdä jotain maksimaalisia metcon / maitohappohaasteita, niin käyttäisin mielummin vähemmän teknisiä liikeitä esim. kyykkyjä, punnerruksia, mäkijuoksua, burbeeta, rekivetoa- ja työntöä jne. Kuulailua MINÄ haluaisin nähdä vain nätillä tyylillä ilman mitään RCK, crossfit jne repimisiä jota kohta näkee joka kuntosalilla tämän kahvakuulavillityksen takia [smilie=11.gif]

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 haaste
ViestiLähetetty: Ti Helmi 08, 2011 11:28 am 
Poissa
Metukka ja suolakurkku -uskovainen
Avatar

Liittynyt: To Tammi 06, 2011 8:33 pm
Viestit: 352
Paikkakunta: Turku
Tää on niin kivaa et piti kokeilla taas!
8kg kuula ja aika 16.31 min.
[smilie=28.gif]


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 haaste
ViestiLähetetty: La Maalis 26, 2011 6:20 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Heinä 07, 2010 7:16 am
Viestit: 1272
Qla kirjoitti:
Eilinen ei tuntunut oikein paljon missään, niin tein tänään 12 kg kuulalla. Aika 20.55.

Tänään tein tämän 12 kg kuulalla aikaan 18.35 Kilpeläisen Tuomon koulutuksen lopuksi.

_________________
”Jos sinulla ei ole aikaa syödä, liikkua, ajatella ja levätä oikein, on sinulla oltava aikaa sairastaa myöhemmin!” -Kristian Ekström


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 haaste
ViestiLähetetty: To Huhti 21, 2011 5:19 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 5:27 am
Viestit: 686
Paikkakunta: Eteläinen Häme
Heraclesin ulkotreenien teemana oli tänään 400-haaste. Oma suoritus 20kg 14min 30s

_________________
"Emme lopeta leikkimistä siksi, että vanhenemme vaan vanhenemme siksi, että lopetamme leikkimisen"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 haaste
ViestiLähetetty: Ma Elo 29, 2011 6:50 am 
Poissa
Käsi joka pommia heiluttaa

Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 6:49 am
Viestit: 22
Kommentoinpa tätä haastetta rimpulan ikäkausi maratoonari-triatleetin näkökulmasta: Minulle haaste on saada kuula punnerruksessa suoralle kädelle, erityisesti vasemmalle, vaikka miten vauhtipunnerruksena sitä tekisinkin. 20 kg kuula alkaa tässä olla maksimi yksittäisenä suorituksena. Maksimivoimaa ei siis löydy, mutta kestovoimaa kylläkin. Tein tämän haasteen 12 kg kuulalla ja se meni ongelmitta. Homma ei rasittanut erityisesti aerobista kuntoa, sykkeet nousivat aerobisille kynnyssykkeille vasta lopussa.

Joillekin tuntui kyykkäys olevan vaikein rasti. Ei minulle - sillä varauksella tosin, että liikkuvuutta ei juuri löydy ja tein vain puolikyykkyjä (ehkä jotain samaa rataa kuin se tyttö videolla). Kakkoskerralla yritin kyykätä syvemmälle ja kipeytin vasemman polven nivelsiteet. Tästä viisastuneena aion edetä jatkossa hissukseen näiden kyykkyjen syvyyden suhteen. Koska tuo puolikyykkäys ei tuntunut niin kummoiselta niin tein tuon 400 haasteen perään 100 kyykkyä 20 kg kuulalla. Tässä alkoi jo tulla harjoitustuntemuksia :) kyljissä keskivartalossa, mikä oli hyvä, ja yläselässä missä tuo mötikkä heilui, ei hyvä. Päätinkin siirtyä kyykyissä siihen, että pidän kuulaa suoralla kädellä. Siitä ehkä tulee myös lisää treeniä keskivartalolle, kun pitää yrittää paremmin pitää yllä tasapainoa.

Yhteenvedettynä tämä tuntui oikein hyvälle treenille ja tulen varmaan pitämään sitä osana viikko-ohjelmaani. Tulevan talven tavoitteena voisi olla vaikka kehittää hiljalleen tuota maksimivoimaa ja hermotusta siten, että saisi tehtyä tämän haasteen 16 kg kuulalla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 haaste
ViestiLähetetty: Ma Elo 29, 2011 6:52 am 
Poissa
Käsi joka pommia heiluttaa

Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 6:49 am
Viestit: 22
vielä se strategiset mitat tuolta ekalta haastekerralta: 16min48s, keskisyke 139, maxsyke 153.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 haaste
ViestiLähetetty: Su Syys 25, 2011 4:07 pm 
Poissa
Keho, mieli ja rauta

Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 6:24 pm
Viestit: 66
19 min. 56 sek. 20kilon kuulalla.

_________________
Metalli- Työ, musiikki ja liikunta.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 67 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com