Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Ma Huhti 29, 2024 8:46 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Helmi 07, 2011 3:49 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: To Huhti 16, 2009 3:07 pm
Viestit: 654
Nyt on mielestäni oiva hetki ottaa asia puheeksi, sillä Hyvinkään kisoissa nähtiin sen verran kovaa tempoa eräillä, että pisti ainakin mun käsityksen uusiksi siitä, mitä tarkoittaa pysähtynyt liike tempauksessa. Huomasin, että omalla tekniikalla(pistän videota myöhemmin, jossa näkyy muuten myös mm. Jolin nostot) ei voisi paljon yli 200 toiston suoritusta tehdä.

Eli oliko esim. ne viron tytön tempaukset 100% hyväksyttyjä? Saako kuula jäädä etulinjaan, jos liike vain pysähtyy?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Helmi 07, 2011 4:56 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: To Huhti 16, 2009 3:07 pm
Viestit: 654
Kirjoitin vähän huonosti... Morozovan tekniikkaa en ollut niin tarkasti nähnyt ja tuossa sivusta kuvatussa ei mun mielestä oo mitään epäselvää. Tuossa alemmassa alkaa olla jo aika kova tempo,mutta tuntuu siltä, että siinäkin tulee tuo mainitsemasi vartalon eteentyöntö hyvin.

Lähinnä mietin, miten lähteä kehittämään omaa tekniikkaa ja mietin milloin tulee se raja vastaan, että hyväksytty tempaus muuttuu sellaiseksi ns. speed snatchiksi, eli liike kyllä pysähtyy, mutta käsi on heil Hitler - asennossa hieman eteen sojottaen.

Tuossa omalla videolla näkee Jolin ja mun tekniikoissa sen eron, että Jolilla on huomattavasti kovempi tempo alussa. Itse en olisi pystynyt tekemään niin nopeasti, vaikka olisin halunnut. Jotain sen tyylistä tekniikkaa varmaan täytyy itsekin pyrkiä hakemaan ja sitten vain huilatessa viedä pitkälle 'taakse' lukitukseen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Helmi 07, 2011 5:04 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Mä katselin Santan tempaussetin sivusta ja mun mielestä ne ei noussut ylös. Eli olen kyllä Jukan kanssa samoilla linjoilla.

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Helmi 07, 2011 5:08 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Kattelin vasta nyt noi videot ja sekä Santa että Lafez ikäänkuin lataa jousen ylhäällä ja singauttaa kuulan alas. Käy se nyt uudelleen tarkastelun jälkeen riittävän ylhäällä molemmilla. Ja pysähtyykin se kun se vaihtaa suuntaa.

Eli en ole rokottamassa toistoja kummaltakaan, mutta liian kevyt kuula molemmilla :)

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Helmi 07, 2011 5:08 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
Mä tuomaroin nätin tytön suoritukset ja minusta lukitukset salamannopeita, mutta kumminkin tiukkoja. Käsi jäi ehkä hiukan eteen, mutta toisaalta tempauksen säännöt aika epäselvät. Mm. onko kuulan käytävä alhaalla jalkojen välissä ja saako käsi jäädä alhaalla koukkuun, fugleveissa monella jää. Ja fugleveissa voi kuula pysähtyä alhaalla ja tulla monenlaista sääntöjen rajamailla liikuskelua. Myös monella väsyneenä käsi jää yläasennossa kyynärpäästä hiukan koukkuun.

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Helmi 07, 2011 5:10 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Nopeatempoisessa snatchissa kroppa pitää viedä eteen nopeasti ja pysäytys kuin "sementtiin" :!:
Kropan asennon päämääränä olla sama kuin jerkissä :idea: Siinä on helpompi tehdä "dynaaminen" pysäytys :!:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Helmi 07, 2011 7:19 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
pyykkonen kirjoitti:
Heikki kirjoitti:
Ja pysähtyykin se kun se vaihtaa suuntaa.


Heikki, minun mielestäni tuo ei ole mikään itsestäänselvyys. Ei riitä, että kuula pysähtyy, vaan kropan liikkeen pitää pysähtyä myös!

Minun silmääni Morozovan tekniikka on sääntöjen mukainen, eli liike pysähtyy. Ja maa oli muuten Latvia ;)


En tarkoittanutkaan yleistäen vaan näiden kahden ladyn tapauksessa (Lafez ja Santa).

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Helmi 07, 2011 7:39 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: To Huhti 16, 2009 3:07 pm
Viestit: 654
pyykkonen kirjoitti:
[ Ja maa oli muuten Latvia ;)


Viro, Latvia, Liettua, samaa pitäjää kaikki tyynni! :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Helmi 07, 2011 7:58 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Ennenmuinoin käytettiin nimiä: inkerinmaa.liivinmaa ja kuurinmaa :mrgreen: Jos ylä räkki/lukitus OAJ:ssä ja tempauksessa samanlainen niin kropan asentokin silloin samanlainen :!: Eli kroppa/rintakehä eteen ja lantio taakseppäin :idea: :mrgreen:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Helmi 08, 2011 9:36 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Pe Touko 02, 2008 12:30 pm
Viestit: 1517
Paikkakunta: Helsinki
Näitä rajanvetoja on tullut mietittyä itsekin. Hyvä kun tuli puheeksi.

Lukituksesta mä olen vähän sitä mieltä, että tolla temmolla ja keveällä kuulalla kyynärpään lukitus tulee tavallaan automaattisesti. Kuula heitetään sen verran vauhdilla ylös, että sen joutuu pyydystämään lennosta kiinni juurikin Marksin mainitsemalla käden suoraksi iskemisellä, eikä sitä minun mielestä oikein pysty tekemään kyynärpää koukussa.

Pysäytys on sitten oma lukunsa, samoin tuo jääkö käsi liian eteen. Joku raja kai silläkin on, vaikka mitään tarkkaa paikkaa ei säännöissä ole pysäytykselle sanottukaan?

Näistä vähän olikin jo kisoissa puhetta, että mikähän mahtaa olla maksimitempo, mitä ylipäätään pystyy tempaamaan teknisesti hyväksyttyjä toistoja? Jossain vaiheessahan se raja tulee väistämättä vastaan.

_________________
Kukaan ei ole hyödytön, aina voi olla edes huonona esimerkkinä.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 96 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com