Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Ma Huhti 29, 2024 12:51 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Jatkovinkkejä kisoihin
ViestiLähetetty: Ti Touko 17, 2011 11:08 am 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Ke Maalis 24, 2010 8:48 pm
Viestit: 259
Paikkakunta: Helsinki
Ensinnä iso kiitos Simolle ja järjestävälle seuralle Kuusamon SM- kilpailuista 2011. Päälimmäiseksi jäi muisto erittäin hienosta kisapaikasta ja hyvin toimineesta täyshoidosta. Kiitos myös yleisölle vaikka välillä kannustus olikin omiin kääntyvää (ei siinä tosissaan mollattu) mutta niinhän se urheilussa menee.

Haluaisin tuoda pari asiaa jatkoa ajatellen esille.

Mielestäni on ehdotonta, että tuomarit laskevat toistot kuuluvasti ääneen. Tätä ei ole ilmeisesti säännöissä vaadittu mutta on perusjuttu nostamisen kannalta - etenkin silloin kun nostajilla ei ole laskuria helposti nähtävässä paikassa. En näe mitään syytä miksei näin toimittaisi. Kiitos omille tuomareilleni (Mursu/ Oikarinen), kuulin toistot hyvin mutta joillakin oli tehdessään vastassa vain syvä hiljaisuus. Uskoisin, että ainakin 32-kiloa sinnitellessä ei haluaisi vilkuilla esim. 90 astetta sivulle.

Tästä seuraavana pitäisi olla tarkkana, että nostajalle näkyvä kello on synkattu pääkelloon. Minul kello oli molemmissa jo 15-20 s käynyt kun oikea aika vasta lähti liikkeelle. Tosin, se tuskin vaikutti suoritukseeni mutta ärsytti hieman ja sai alussa pasmat hiukan sekaisin. :)

Keskustelimme myös paljon mm. jälkipeleissä mankun käytöstä. Osa oli sitä mieltä, että kuulat toimivat tempauksessa hyvin - oli mankkua tai ei. Kuitenkin, Leokon kuula oli itselläni ensimmäinen laatuaan, joka meinasi lähteä maatakiertävälle radalle tempausta tehdessä. Meitä oli yhteensä ainakin kolme nostajaa, joilla niin meinasi käydä ja suoritus loppui lopulta kuin seinään. Lisäksi kättä piti vaihtaa aiemmin kuin oli tarkoitus.

Kaikilla meillä oli myös pace noin 20 tai yli. Uskonkin, että nopealla tahdilla oli jotain merkitystä. Tätä ei ehkä kukaan muu usko kuin me, joilla piti tällä kertaa grippi olla tuplaluokkaa.
Kuulat toki olivat kaikille samat eikä asia ottanut päähän kuin hetken (sain hillittyä itseni enkä potkaissut kuulaa dumareiden kopattavaksi). :P

Nähtäväksi jää, miten Haapajärvellä käy kun käytössä on toiset kuulat. Kertokaa mikäli joillakin oli samoja kokemuksia.

[smilie=12.gif]


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 17, 2011 3:24 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Kirsi sorry, ensimmäinen startti oli tosiaan nostajan kelloja 15 s myöhässä, ja se oli se sinun eräsi. Kävi kyllä mielessä odottaa seuraavaan tasaminuuttiin mutta päätin laskea kun joli sai kellon päälle. Muut lähdöt olikin sitten alkukankeuden jälkeen ajassa :)

Kahvat toimi minulle kyllä hyvin vaikka hion niitä liukkaammaksi alkuperäisestä. Minun ote kyllä väsyi huonoon tekniikkaan :(

Muistaako joku tuon painotoleranssin, minulle toinen oli +40g.

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 17, 2011 3:51 pm 
Poissa
Lujaterässydän

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 7:19 pm
Viestit: 237
Paikkakunta: Tampere
Kellot oli minunkin työntöerässä eri ajassa.
Nyt on tuomareilla ihan liikaa hommia. Ääneen laskemista, R ja F:n painamista, pokelaskurin käyttöä, ei entteriä ja hylsyjen kommentointia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 17, 2011 4:03 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Paljon on tuomareilla hommia, siinä vielä jos pyörii oma nosto päässä menevä-tuleva :)
Kuuluttaja/lähettäjä katsoi tässä kisassa hieman vinosta ja silleen...
Kellojen eriaikaisuudella 1-3 s ei pitäisi olla vaikutusta, kuitenkin 10 minuuttia on koko aika. Ja meikäläinen ei käyttänyt kokonaan sitäkään :oops:

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 17, 2011 4:54 pm 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 12:49 pm
Viestit: 1702
Paikkakunta: Lieto
Mulla myös meni pasmat kelloista sekaisin, mutta oma vikani, kun olen ehkä liiankin addiktoitunut kellon tuijottamiseen. :lol:

Hienoa että jokaisen nostajan edessä oli kellot. Muistaakseni aiemmissa kisoissa ei ole ollut.
Huonoin tilanne on silloin kun ei kuule toistoja, ei näe kelloa, eikä kukaan kerro / ei kuule millä minuutilla mennään... :?

En tiedä olisiko kahva toiminut ilman mankkua paremmin. :?:
Mankkasin kädet ja kahvan ja tulos oli liukaskahvainen kuula. :?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 17, 2011 5:27 pm 
Poissa
Lujaterässydän

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 7:19 pm
Viestit: 237
Paikkakunta: Tampere
anzuppi kirjoitti:
Mulla myös meni pasmat kelloista sekaisin, mutta oma vikani, kun olen ehkä liiankin addiktoitunut kellon tuijottamiseen.

Sama vika.

Mut olihan Johanna aivan huippu kuuluttaja. Kiitos Johanna!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 17, 2011 7:06 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Kirsin tempausta katsoessa pikaseltaan sulla eka min 23, toka 22, kolmas 21 ja neljännellä sitten loppui ote, olisko ollut hitaammalla lähtö vauhdilla parempi lopputulos...

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 18, 2011 3:56 am 
Poissa
Ennen oli forkut rautaa

Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 5:13 pm
Viestit: 831
Paikkakunta: melkein Lieto, mut sit kuitenki Turku
Onko näitä videoita tulossa muuten nettiin? Mulla on vaan oma erä videolla, mutta ainakin Kuappinen haluais nähdä oman vedon. Useimmat varmaan.

_________________
Ninni - muikea valkku
http://niinasalonen.com -- http://gslieto.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 18, 2011 4:27 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Joo, videoita nettiin!!!!!!

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 18, 2011 5:54 am 
Poissa
Kahvapommittaja

Liittynyt: Ma Helmi 14, 2011 9:21 am
Viestit: 14
Minullakin kuulat oli uus tuttavuus ja kahva tuntui tosi karhealta, laitoin mankkua ennen tempausta vain käsiin koska kuula oli aika mankattu edellisen jäljiltä :D Mutta yllätyin että kädet pysy ehjinä tempauksessa. Voimat loppui minulla :lol: pitäisikö siitä syyttää vatsatautia joka vei viikon ja vähensi useita kiloja elopainoani :lol: Ja jos seuraavan kerran ei tarvitse jännittää ihan kaikkea ihan niin paljon.

Minä kanssa olen ihan riippuvainen kellosta ja siitä että kuulee montako on tehnyt, välillä en kuullut ja tuomari vissiin huomasi sen, koska seuraavan toiston sanoi sitten hyvin kuuluvasti ja kiitos siitä.

Ja mielelläni katsoisin kisat jos niistä video on olemassa? Ei niitä ny juutuuppiin tartte laittaa, mutta jos tänne vaikka saisi :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 18, 2011 6:04 am 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Pe Marras 26, 2010 11:16 am
Viestit: 266
Paikkakunta: Kangasala
voimanainen kirjoitti:
Mielestäni on ehdotonta, että tuomarit laskevat toistot kuuluvasti ääneen. Tätä ei ole ilmeisesti säännöissä vaadittu mutta on perusjuttu nostamisen kannalta - etenkin silloin kun nostajilla ei ole laskuria helposti nähtävässä paikassa. En näe mitään syytä miksei näin toimittaisi.

En ole kisaillut, mutta kommentoin silti.

Itse jos kisaisin, niin en haluaisi kuulla joka toistoa laskettavan, vaan esim 10 välein, tai tasa minuutein tms. Mutta makuja on taatusti monia.

Toki se laskuri josta näkee ajan ja toistot olis kaikista paras, ja sopivan raskas rokki riittävän kovalle olis se millä meikäläinen suoriutuisi parhaiten.

_________________
Jos veri lakkaa maistumasta, kyseessä on tauko

Fitness kuulailija ja kahvakuulan väärinkäyttäjä vuodesta 2010
Suinulan kuulatreenit: http://harjulanhalla.fi/salivuorot.php


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 18, 2011 12:02 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Kyllä mä ainakin haluan kuulla jokaisen toiston jälkeen, missä mennään. Tampereen MM-kisoissa oli isot numerotaulut, joista näki tilanteen ja pystyi laskelmoimaan omaa suoritusta siinä kesken setin. (aikaa oli yllin kyllin ja kilpasisko oli lopettanut settinsä, siinä oli aikaa levätä ja antaa forkkujen palautua) Tietty sellaiset isot numerotaulut on kalliit... Itse olen kisoissa aina varmistanut tuomarilta ennen aloitusta, että laskee tarpeeksi kuuluvasti, ei ole ollut mikään ongelma kertaakaan.

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 19, 2011 4:02 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 4:29 pm
Viestit: 1469
Paikkakunta: Oulu
Joo tosta laskemisesta oli jotain sekoilua...mulla oli semmonen muistikuva viime vuoden SM:stä, ettei laskettu ollenkaan. Alkuun ei sitten tullut koko juttu mieleen, mutta kehotuksesta lähdettiin laskeen. Sattuuhan noita.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 119 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com